Help ik moet uit huis spoed

01-10-2017 17:14 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.,

Ik ben bijna 25 jaar en woon nog thuis .
Ik wil heel graag uit huis en z.s.m ik werk minimaal 20 uur per week af en toe 40 uur per week maar met 20 uur kan ik niet uit huis natuurlijk.
Waarom ik uit huis wil en moet zal ik uitleggen, ik woon dus thuis met moeders en zusje en 5! Honden ja 5 honden en 2 katten!
De katten en honden doen hun behoefte in de tuin en in huis ! Wat in de tuin ligt word niet opgeruimd in de rest van het huis duurt het soms een dag of meer voordat het opgeruimd word en geen ramen open niks dus stel je de stank maar voor. Aangezien geen 1 van deze dieren van mij zijn vind ik ook niet dat ik iets van de uitwerpselen hoef op te ruimen wel.maak ik de wc,douche en keuken schoon omdat ik daar wel gebruik van wil maken.
Ik kom ook niet verder dan mijn slaapkamer die gelukkig diervrij en stank vrij is waar ik echt mn best voor doe.
Mijn moeder en zusje vinden hun dieren ook ontzettend belangrijk en trekken zich ook niks aan van mijn geklaag hun zijn beste vriendinnen lijkt het wel en ik ben de soort verzuurde k*t buurvrouw voor hun. Ook werken zij beiden niet ze zijn letterlijk te lui om te werken en hebben beide een uitkering dus tijd om schoon te maken hebben zij zeker wel.

Dus wil ik heel erg graag weten of er instanties zijn die mij kunnen helpen met begeleiding wat ik kan doen om daar weg te komen .
Of een uitkering waar ik recht op heb waardoor ik dan een standaard inkomen heb.
Of bedenk het ook maar alle tips zijn welkom !!!

Alvast bedankt
Gr.pandabeer1234
Pandabeer1234 schreef:
01-10-2017 20:52
Hoi

Ik sta ingeschreven bij een woningbouw vereniging.
En ik krijg ook reacties waar ik niet om gevraagd heb maar goed.
En waarom misschien een instantie of begeleiding ik zie door de bomen het bos niet meer .en heb last van.hypersensiviteit dus ja sommige dingen ervaar ik extra sterk zoals jullie stress verdriet woede of wat dan ook voelen voel ik nog extremer waardoor ik paniek aanvallen krijg.
En meer werken wil ik heel graag ik heb ook altijd gewerkt dus heb echt niet dezelfde mentaliteit als mn moeder of zusje.

Reageer je al op woningen via de woningbouw of heb je nog niet voldoende woonduur?
Hoi

Bij deze ook nog ik vraag niet om een heel huis of flat of kamer of wat dan ook maar wel hoe ik aan een andere woonplek kom en waar ik moet beginnen hoe.komen sommige erbij dat ik een huis Wil?
En hier moet er op een woning of.flat gereageerd worden en degene die het langst ingeschreven staat krijgt het
anoniem_355713 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 21:00
21.64% gewijzigd
Pandabeer1234 schreef:
01-10-2017 20:39
Hoi .

Degene met tips bedankt en voor de rest .
1: ik heb ook gezegd liever GEEN uitkering dan wel!
2: ik vroeg om tips of iets niet om commentaar en achterlijke reacties iok vraag het niet voor niks hier. Maar omdat ik het echt even niet meer weet waar ik heen.moet terecht moet of wat dan ook ik kan geen begin vinden.
3;zoals ik ook al zei ik werk.minimaal 20 uur en soms 40 uur verder kent niemand hier mij privé leven verder zover ik weet.
En heb echt geen smetvrees 😂
Ik heb niet gevraagd om achterlijke reacties alleen om hulp dus hou anders gewoon je reactie voor je ga zelf in een situatie zitten als mij waarbij honden en katten belangrijker zijn dan je eigen kind!
Wow. Nice....
Star² schreef:
01-10-2017 20:44
Of je reageert gewoon even op de vragen. Waarom moet je met spoed weg? Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging? Heb je een diagnose ofzo waarom je hulp nodig hebt?

Hoezo moet zij een diagnose hebben voor hulp?

Alle volwassen koppels die een puinhoop van hun huwelijk maken worden bij de eerste reacties naar de relatietherapeut doorverwezen, alsof die al die wonderen kan verrichten. Iemand van 25 jaar met zo een vreselijke thuissituatie krijgt nul inlevevingsvermogen of sympathie. Misschien is TO als kind al in die gore bende opgegroeid zonder dat Veilig Thuis daar langs geweest is. Ik snap echt wel dat zij bij wat hulp/begeleiding gebaat is, haar moeder is er niet voor haar schrijft ze toch. Ze vraagt zoals ik het lees ook niet om een uitkering, maar of er wellicht regelingen zijn waar zij voor in aanmerking komt. Daar weten wij het antwoord niet op, daarvoor moet je haar hele situatie weten. Vandaar dat haar doorverwijzen naar de huisarts, gemeente of andere instantie het enige is wat je kan doen, in plaats vanuit je woonkamer bepalen dat zij nergens voor in aanmerking komt.
Jufjoke schreef:
01-10-2017 20:59
Wow. Nice....
Wat is nice?
Hoi.

En hulp voor mijn hypersensiviteit heb ik gehad en ben uitbehandeld
tampontouwtje schreef:
01-10-2017 21:02
Wat is nice?
Engels voor aardig. Maar het was wel sarcastisch.
Pandabeer1234 schreef:
01-10-2017 20:39
Hoi .

Degene met tips bedankt en voor de rest .
1: ik heb ook gezegd liever GEEN uitkering dan wel!
2: ik vroeg om tips of iets niet om commentaar en achterlijke reacties iok vraag het niet voor niks hier. Maar omdat ik het echt even niet meer weet waar ik heen.moet terecht moet of wat dan ook ik kan geen begin vinden.
3;zoals ik ook al zei ik werk.minimaal 20 uur en soms 40 uur verder kent niemand hier mij privé leven verder zover ik weet.
En heb echt geen smetvrees 😂
Ik heb niet gevraagd om achterlijke reacties alleen om hulp dus hou anders gewoon je reactie voor je ga zelf in een situatie zitten als mij waarbij honden en katten belangrijker zijn dan je eigen kind!

Tip. Zorg voor meer inkomen en slinger google aan. Reageer op huizen. Tik zoektermen in... kamer huren en je woonplaats. Woonruimte huren. Antikraakraak ect.

En stop te blèren tegen mensen die je zelf om hulp vraagt. Alleen maar omdat ze aangeven dat jij gewoon zelf wat moet doen om een huisje te vinden...blijkbaar is dat te veel werk voor je?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 21:04
1.87% gewijzigd
Orangetree schreef:
01-10-2017 20:55
Je vraagt of je recht hebt op geld zodat je op jezelf kunt wonen. Dat antwoord is simpelweg nee. Dat is geen leuk antwoord maar wel een voldongen feit.

Je moet het doen met het inkomen wat je hebt. En als dat inhoudt ‘een kamer huren’ ipv een heel huis, dan is dat het.

Daarbij ben je volwassen. Je zal vast hulp bij een psycholoog kunnen krijgen om om te leren gaan met je ‘hypersensitiviteit’ maar hulp bij het op jezelf willen wonen is er niet voor volwassen vrouwen die gewoon werken en buiten ‘hsp’ niks mankeren.
Hoe de fuck weet jij dat nou? Misschien heeft ze een handicap of weet ik veel wat waardoor ze wel voor het een en ander in aanmerking komt. Dat kan jij toch niet vanachter je pc weten. Ik vind het net zoiets stoms als hier medische diagnoses stellen.
tampontouwtje schreef:
01-10-2017 21:04
Hoe de fuck weet jij dat nou? Misschien heeft ze een handicap of weet ik veel wat waardoor ze wel voor het een en ander in aanmerking komt. Dat kan jij toch niet vanachter je pc weten. Ik vind het net zoiets stoms als hier medische diagnoses stellen.

Ze geeft zelf aan van niet. Dus daarom weet ze dat.
tampontouwtje schreef:
01-10-2017 21:04

Hm. Ik zou die zooi dus ook niet opruimen. Hallo zeg, honden kun je uitlaten.

Je kunt via een thuiszorgorganisatie een paar uur gaan poetsen bij mensen. Bij sommige organisaties kun je zelf aangeven welke uren je deze week kunt werken, dus dat kun je prima combineren. Heb je een week van 40 uur, poets je niet. Heb je er eentje van 20 uur, poets je wel. Callcenter werk kun je ook heel vaak zelf inplannen.
En als je elk weekend vrij bent zijn er genoeg restaurants waar ze mensen zoeken voor de bediening. Let er alleen op dat een tweede werkgever NIET de heffingskorting toepast, want dan mag je later de belastingdienst blij maken.

En gewoon op kamers gaan zoals studenten dat doen, of particulier huren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
tampontouwtje schreef:
01-10-2017 21:01
Hoezo moet zij een diagnose hebben voor hulp?

Alle volwassen koppels die een puinhoop van hun huwelijk maken worden bij de eerste reacties naar de relatietherapeut doorverwezen, alsof die al die wonderen kan verrichten. Iemand van 25 jaar met zo een vreselijke thuissituatie krijgt nul inlevevingsvermogen of sympathie. Misschien is TO als kind al in die gore bende opgegroeid zonder dat Veilig Thuis daar langs geweest is. Ik snap echt wel dat zij bij wat hulp/begeleiding gebaat is, haar moeder is er niet voor haar schrijft ze toch. Ze vraagt zoals ik het lees ook niet om een uitkering, maar of er wellicht regelingen zijn waar zij voor in aanmerking komt. Daar weten wij het antwoord niet op, daarvoor moet je haar hele situatie weten. Vandaar dat haar doorverwijzen naar de huisarts, gemeente of andere instantie het enige is wat je kan doen, in plaats vanuit je woonkamer bepalen dat zij nergens voor in aanmerking komt.

Ja geen idee, zij vraagt om hulp, dus vroeg me af waarom zij denkt dat ze hulp krijgt dan.
Stel ze heeft een diagnose waardoor ze bijvoorbeeld niet zelfstandig zou kunnen wonen, dan snap ik de vraag beter en dan kunnen we gerichter meedenken.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 21:08
6.42% gewijzigd
Jufjoke schreef:
01-10-2017 21:03
Engels voor aardig. Maar het was wel sarcastisch.
Ik vind het vooral triest dat hier volwassen moeders vanachter hun computer een jonge vrouw die in zo een situatie opgroeit, online zo behandelen.
Ik heb allang gegoogeld
Maar ik kan toch niet ergens op reageren zeggen hier wil ik graag wonen?
Terwijl ik misschien dan uiteindelijk niet eens genoeg inkomsten heb om alles te betalen?
Pandabeer1234 schreef:
01-10-2017 21:07
Ik heb allang gegoogeld
Terwijl ik misschien dan uiteindelijk niet eens genoeg inkomsten heb om alles te betalen?

Kan je meer dan 20 uur werken?
Fee-de-Goede schreef:
01-10-2017 21:03
Tip. Zorg voor meer inkomen en slinger google aan. Reageer op huizen. Tik zoektermen in... kamer huren en je woonplaats. Woonruimte huren. Antikraakraak ect.

En stop te blèren tegen mensen die je zelf om hulp vraagt. Alleen maar omdat ze aangeven dat jij gewoon zelf wat moet doen om een huisje te vinden...blijkbaar is dat te veel werk voor je?
Omdat je door het bleren niet zo goed meer kan lezen.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 21:11
1.02% gewijzigd
Fee-de-Goede schreef:
01-10-2017 21:05
Zij weet zelf niet waar ze wel en niet recht op heeft.

Mijn accountant verrast mij nog om de zoveel tijd en dan gaan jullie hier doen alsof het je werk is om mensen daarin te adviseren. Of jullie kennen al die loketten en TO's hele situatie.
Maar goed het is wel duidelijk hoe je er in staat. Bitch-on.
anoniem_203788 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 21:12
0.23% gewijzigd
Star² schreef:
01-10-2017 21:09
Kan je meer dan 20 uur werken?
Soms wel niet altijd ik val in voor zieken of mensen die vrij willwn hebben
Als je echt niet weet waar je moet beginnen, vraag dan bij je huisarts om maatschappelijk werk. Maar een woning zoeken is echt niet zo ontzettend moeilijk.

Kijk op marktplaats of kamernet, zet op facebook dat je een kamer zoek en dat ze het mogen delen. Maak een afspraak bij kamers die je wat lijken en ga kijken. Reken uit of je het kunt betalen, check of je elektra en gas, internet, water ed erbij in zitten of dat je een deel zelf moet betalen bij de verhuurder. Teken huurcontract, verhuis je spullen en klaar. De verhuurder wil meestal bewijzen van je inkomen zien en als dat genoeg is, is het oke.
Voor antikraak: grotendeels zelfde verhaal, google de organisaties, soms moet je iemand kennen die al via die antikraakorganisatie woont, plaats daarvoor oproep op facebook.
Woningbouw: schrijf je in bij verschillende woningbouwverenigingen, hoeft zo te horen niet perse in je woonplaats. Als je kort ingeschreven staat maak je misschien meer kans bij een lotingssysteem, soms hebben ze dat voor een aantal huizen.

Qua wat je nodig hebt aan geld: google eens op budget student op kamers ofzo.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 21:14
8.34% gewijzigd
Pandabeer1234 schreef:
01-10-2017 21:11
Soms wel niet altijd ik val in voor zieken of mensen die vrij willwn hebben

Ga eens met je werkgever in overleg of je meer uren kan draaien. Dan vergroot je in ieder geval je zoekgebied.
tampontouwtje schreef:
01-10-2017 21:11
Zij weet zelf niet waar ze wel en niet recht op heeft.

Mijn accountant verrast mij nog om de zoveel tijd en dan gaan jullie hier doen alsof het je werk is om mensen daarin te adviseren. Of jullie kennen al die loketten en TO's hele situatie.
Maar goed het is wel duidelijk hoe je er in staat. Bitch-on.
Waar sta ik in? :popcorn:

Koekoek.
Pandabeer1234 schreef:
Ik heb allang gegoogeld
Zet voor jezelf eens op een rijtje wat je per maand minimaal verdiend en verwacht uit te gaan geven aan huur, verzekeringen, gas/water/licht, boodschappen, vervoer, etc.
Soms wordt als eis gesteld dat je vaste inkomen 3 of 3,5 keer zo hoog is als de maandelijkse huur.
tampontouwtje schreef:
Ik vind het vooral triest dat hier volwassen moeders vanachter hun computer een jonge vrouw die in zo een situatie opgroeit, online zo behandelen.
Pardon, bedoel je mij? Ik heb vragen gesteld ter verduidelijking en tips gegeven. Zat helemaal niets onaardigs bij. Mijn laatste reactie was gericht op de in mijn ogen tamelijk onvriendelijke reactie van to.
Ik begrijp echt helemaal niets van deze sneer, vind dat erg onterecht.
Star² schreef:
01-10-2017 21:12
Ga eens met je werkgever in overleg of je meer uren kan draaien. Dan vergroot je in ieder geval je zoekgebied.
Heb ik gedaan is momenteel niet mogelijk in de toekomst misschien wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven