HELP - ik word een beetje gek
zondag 15 juli 2012 om 23:10
Ik ga aan het eind van de week op vakantie (Noorwegen; heb een nieuw paspoort nodig) daar verheug ik me erg op maar......
vorige week heb ik een baan gekregen in NL (woon nu in IJsland). Ga daar half september (uiterlijk 1 oktober) beginnen.
Nu ga ik vanuit Noorwegen naar NL om kennis te maken en het een en ander te regelen (moet nog huisvesting vinden) en daarna weer terug naar huis om de laatste weken te werken en te verhuizen.
Ik ben al begonnen met het inpakken van m'n spullen, de katten moeten deze week of direct als ik terug kom van vakantie ingeent worden (anders mogen ze niet eens met me mee), offertes voor het verschepen van m'n inboedel heb ik al aangevraagd. Moet m'n huur nog opzeggen (en de energieleverancier) en..???
M'n telefoonabbo moet opgezegd worden net als m´n internet...
Dan moet ik vast voor een zorgverzekering zorgen in NL....
Nou ja, genoeg te doen dus de komende tijd.
Hebben jullie nog praktische tips (en een goede tijdsplanner) voor mij????
vorige week heb ik een baan gekregen in NL (woon nu in IJsland). Ga daar half september (uiterlijk 1 oktober) beginnen.
Nu ga ik vanuit Noorwegen naar NL om kennis te maken en het een en ander te regelen (moet nog huisvesting vinden) en daarna weer terug naar huis om de laatste weken te werken en te verhuizen.
Ik ben al begonnen met het inpakken van m'n spullen, de katten moeten deze week of direct als ik terug kom van vakantie ingeent worden (anders mogen ze niet eens met me mee), offertes voor het verschepen van m'n inboedel heb ik al aangevraagd. Moet m'n huur nog opzeggen (en de energieleverancier) en..???
M'n telefoonabbo moet opgezegd worden net als m´n internet...
Dan moet ik vast voor een zorgverzekering zorgen in NL....
Nou ja, genoeg te doen dus de komende tijd.
Hebben jullie nog praktische tips (en een goede tijdsplanner) voor mij????
Snjókorn falla, á allt og alla
zondag 15 juli 2012 om 23:44
www.huisvoormij.nl heeft heel veel aanbod in (tijdelijke) verhuur van woningen. Als je echt NU iets nodig hebt hebben ze veel aanbod volgens mij.
En lijstjes maken! Wat op papier staat kan uit je hoofd.
zondag 15 juli 2012 om 23:47
quote:Lunax schreef op 15 juli 2012 @ 23:44:
www.huisvoormij.nl heeft heel veel aanbod in (tijdelijke) verhuur van woningen. Als je echt NU iets nodig hebt hebben ze veel aanbod volgens mij.
Die website ga ik even opslaan. Dank je wel.
En lijstje maken doe ik morgen.
Die website ga ik even opslaan. Dank je wel.
En lijstje maken doe ik morgen.
zondag 15 juli 2012 om 23:51
quote:tof schreef op 15 juli 2012 @ 23:45:
Huisvesting en ziektenkostenverzekering, dat zouden voor mij belangrijke beginpunten zijn. Als je dat maar geregeld hebt, dan komt de rest ook wel.
Weet je qua huisvesting al hoe je de zoektocht aan wilt pakken?
Via Funda en pararius en lokale makelaars en via-via op m'n toekomstige werk.
Ziektenkostenverzekering ga ik deze week ook achteraan (komt morgen hoog op m'n lijstje te staan).
Huisvesting en ziektenkostenverzekering, dat zouden voor mij belangrijke beginpunten zijn. Als je dat maar geregeld hebt, dan komt de rest ook wel.
Weet je qua huisvesting al hoe je de zoektocht aan wilt pakken?
Via Funda en pararius en lokale makelaars en via-via op m'n toekomstige werk.
Ziektenkostenverzekering ga ik deze week ook achteraan (komt morgen hoog op m'n lijstje te staan).
maandag 16 juli 2012 om 00:23
Maar OT: toen ik ging verhuizen, had ik een schriftje gemaakt met alles wat ik moest doen. En daarin schreef ik ook, als ik instanties over mijn verhuizing had gebeld, wie ik had gesproken op welke datum, en wat ze zeiden. Soms gaan dingen niet in één keer goed, en als je dan weer belt, kun je exact melden hoe, wat en wanneer.
maandag 16 juli 2012 om 00:35
quote:Verana schreef op 16 juli 2012 @ 00:23:
Maar OT: toen ik ging verhuizen, had ik een schriftje gemaakt met alles wat ik moest doen. En daarin schreef ik ook, als ik instanties over mijn verhuizing had gebeld, wie ik had gesproken op welke datum, en wat ze zeiden. Soms gaan dingen niet in één keer goed, en als je dan weer belt, kun je exact melden hoe, wat en wanneer.Mijn lijstje heb ik in een notebook geschreven. Nog genoeg bladzijdes voor extra informatie na telefoontjes enzo! Dank voor de tip.
Maar OT: toen ik ging verhuizen, had ik een schriftje gemaakt met alles wat ik moest doen. En daarin schreef ik ook, als ik instanties over mijn verhuizing had gebeld, wie ik had gesproken op welke datum, en wat ze zeiden. Soms gaan dingen niet in één keer goed, en als je dan weer belt, kun je exact melden hoe, wat en wanneer.Mijn lijstje heb ik in een notebook geschreven. Nog genoeg bladzijdes voor extra informatie na telefoontjes enzo! Dank voor de tip.
maandag 16 juli 2012 om 00:52
Hier ook niet zo lang geleden weer geemigreerd.
Telefoon/internet/tv opzeggen zowel mobiel als vast
Gas/elektra
Bank eventueel opzeggen hoewel een tijdje aanhouden ivm met laatste rekeningen of belasting teruggave ook verstandig is.
Nagaan wat bij uitschrijving van gemeente/land automatisch wordt opgezegd, zorgverz etc
Automatische afschrijvingen stopzetten
Abonnementen opzeggen
Eventuele medische dossiers ophalen bij dok om aan nieuwe arts door te geven.
In nl
Aanmelden
Zorgverkering afsluiten (misschien hebben ze op je nieuwe werk iets collectiefs dat goedkoper is, navragen dus)
Lijst maken en elke dag wat doen om de stress te beperken. Veel succes!
Telefoon/internet/tv opzeggen zowel mobiel als vast
Gas/elektra
Bank eventueel opzeggen hoewel een tijdje aanhouden ivm met laatste rekeningen of belasting teruggave ook verstandig is.
Nagaan wat bij uitschrijving van gemeente/land automatisch wordt opgezegd, zorgverz etc
Automatische afschrijvingen stopzetten
Abonnementen opzeggen
Eventuele medische dossiers ophalen bij dok om aan nieuwe arts door te geven.
In nl
Aanmelden
Zorgverkering afsluiten (misschien hebben ze op je nieuwe werk iets collectiefs dat goedkoper is, navragen dus)
Lijst maken en elke dag wat doen om de stress te beperken. Veel succes!
maandag 16 juli 2012 om 09:19
Elfje: dank je wel. Ongeveer het lijstje wat ik nu heb dus. Medisch dossier wil ik dan wel graag vertaald hebben (ga ik straks eens achteraan).
Ow en het E-104 (volgens mij) formulier aanvragen zodat ik kan aantonen dat ik hier verzekerd ben geweest!!
Jumps: dank je wel.
Ow en het E-104 (volgens mij) formulier aanvragen zodat ik kan aantonen dat ik hier verzekerd ben geweest!!
Jumps: dank je wel.