Help! Kat schommelt met achterlijf

14-09-2011 17:33 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht, maar kan het zo snel niet vinden. Ik weet dat hier heel veel kattenliefhebbers zitten, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. We gaan zo naar de dierenarts (die zat in een spoedoperatie) maar goed, misschien hebben jullie een idee. Kat (jeweetwelkater) heeft chronische niesziekte, krijgt hier medicijnen voor. Bovendien is er sinds kort een schildklierprobeem vastgesteld, ook medicijnen. Gaat allemaal oke verder met hem. (vrolijk beest dat altijd aandacht wil) Tot zojuist. Hij schommelt met zijn achterlijf en kijkt daarbij wazig. zijn derde ooglid zit bij zijn ene oog een beetje voor zijn oog, dus hij 'loenst'. Hij eet wel gewoon. Hij lijkt een beetje dronken? Hij zoekt ook steeds een ander plekje (we laten hem niet naar buiten, waar ie graag is) en houdt ondertussen ons in de gaten. Hij kan nog wel springen, maar hij wankelt.

Wat is er aan de hand?

(oke misschien klink ik niet in paniek, maar dat ben ik dus wel! En ik ga zo naar de dierenarts (18.00 uur) maar alle hulp is welkom! )
als het een poes zou zijn geweest had ik gezegd: die heeft een flinke beurt gehad ! ;)

maar sorry, verder dan dit kom ik niet... dus wacht maar af wat de arts er van zegt
ha nee, dat is hem niet. Hij ligt nu op een kussen.. Hij spint normaal de oren van je hoofd, nu niet..
Zou het misschien VIP kunnen zijn?

http://dier-en-natuur.inf ... delijke-kattenziekte.html

Hoop het niet voor je !
TIA
FIP sorry
pff :( dat hoop ik allemaal niet.. Iemand nog een tip wat we kunnen doen? hebben een geimproviseerde kattenbak met aarde uit de tuin (echte buitenkat..) maar daar gaat ie niet op..
pff.. hij kruipt nu achter de bank. Hij is overigens 11 jaar. Ik hoop niet dat het Fip is :(
Het eerste wat bij mij opkomt na het lezen van je berichten is dat het een neurologisch probleem is.

Of hij reageert slecht op de nieuwe medicijnen (wij hebben ook eens een kat gehad die omviel van de druppels tegen oormijt; dat bleek een allergie te zijn).

Sterkte bij de dierenarts.
quote:lampjelampje schreef op 14 september 2011 @ 17:48:

pff.. hij kruipt nu achter de bank. Hij is overigens 11 jaar. Ik hoop niet dat het Fip is :(

het is niet zo snel Fip hoor, laat je niet bang maken door mensen die de klok horen luiden maar totaal niet weten waar de klepel hangt. Er zijn geen testen voor, ook een hoge coranatiter wil nog steeds niet zeggen dat het Fip is.

Het kan neurologisch zijn, een ontsteking, noem maar op. Rustig blijven en de diagnose van de dierenarts afwachten
Mijn poes heeft in haar leven twee keer een hersenbloeding gehad. Bij de laatste was ze gedeeltelijk verlamd, kon niet meer overeind komen, ze was echter toen al 17 en we hebben haar laten inslapen.

Het klinkt wel neurologisch wat je beschrijft vind ik, maar even afwachten wat de dierenarts ervan zegt..

Sterkte hoor..
Is ie nog op de bak wezen plassen? De mijne had die verschijnselen bij een plasbuisverstopping. Door niergruis. Is een jeweetwelkater probleem.
Klinkt als een tia.
De diagnose FIP komt me echt uiterst onwaarschijnlijk over in dit kader, want die symptomen zijn totaal anders en ik sluit me aan bij de anderen die het over iets neurologisch hebben, al kan een oorontsteking bijv. ook voor wankelen zorgen.

Ik ben benieuwd wat je DA hierover zegt. Sterkte.
Derde ooglid zichbaar is niet goed hoor.

Maar hoe komt iedereen er nou bij om zo snel te zeggen dat het fip is ?

Echt onbegrijpelijk!

Heb fip van dichtbij meegemaakt maar dit komt mij niet bekend voor.
quote:nikki_28 schreef op 14 september 2011 @ 18:43:

Derde ooglid zichbaar is niet goed hoor.

Maar hoe komt iedereen er nou bij om zo snel te zeggen dat het fip is ?

Echt onbegrijpelijk!

Heb fip van dichtbij meegemaakt maar dit komt mij niet bekend voor.Wie is iedereen? Eén persoon zegt het en de rest vindt van niet.
oja idd.

Ik las het overal maar het was maar door 1 persoon gezegd.

Te vluchtig gelezen,sorry!
Heel veel sterkte met je kat. Het is echt vreselijk om te zien als je maatje ziek is. Dit klinkt niet als FIP want dan zou hij andere symptomen vertonen. Mijn kat heeft FIP (wankelt/schommelt niet maar kan ook niet meer springen) en wordt om deze reden morgen ingeslapen.
TO, weet je al meer?
Het zou kunnen gaan om een hersenletsel of dat hij erg misselijk ergens van is: nieren?

Sterkte meis!!
quote:loesie90 schreef op 14 september 2011 @ 18:54:

Heel veel sterkte met je kat. Het is echt vreselijk om te zien als je maatje ziek is. Dit klinkt niet als FIP want dan zou hij andere symptomen vertonen. Mijn kat heeft FIP (wankelt/schommelt niet maar kan ook niet meer springen) en wordt om deze reden morgen ingeslapen.Ach jeetje toch, wat is het toch een rotziekte. Sterkte .
Let op dat de kat wel goed eet en (vooral) drinkt!

Als een kat misselijk is heeft hij geen zin in voedsel of water en dat kan ernstige gevolgen hebben. Je kunt anders ook wat blikvoer met een beetje water aanlengen en hem dit voeren.
Dierenarts zegt dat ie de kansen slecht inziet, hij is nu daar. Heeft met schildklier te maken wsl, hij was ook afgevallen. Dierenarts bracht het allemaal lekker bot... Hij at/eet wel. Net als altijd. Maar goed, het is de kat van mijn ouders en ik woon niet meer thuis.. blijkbaar had ie vaker op controle moeten komen.
Och lampje wat triest

Loesie voor jou sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven