Help! Kat schommelt met achterlijf

14-09-2011 17:33 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht, maar kan het zo snel niet vinden. Ik weet dat hier heel veel kattenliefhebbers zitten, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. We gaan zo naar de dierenarts (die zat in een spoedoperatie) maar goed, misschien hebben jullie een idee. Kat (jeweetwelkater) heeft chronische niesziekte, krijgt hier medicijnen voor. Bovendien is er sinds kort een schildklierprobeem vastgesteld, ook medicijnen. Gaat allemaal oke verder met hem. (vrolijk beest dat altijd aandacht wil) Tot zojuist. Hij schommelt met zijn achterlijf en kijkt daarbij wazig. zijn derde ooglid zit bij zijn ene oog een beetje voor zijn oog, dus hij 'loenst'. Hij eet wel gewoon. Hij lijkt een beetje dronken? Hij zoekt ook steeds een ander plekje (we laten hem niet naar buiten, waar ie graag is) en houdt ondertussen ons in de gaten. Hij kan nog wel springen, maar hij wankelt.

Wat is er aan de hand?

(oke misschien klink ik niet in paniek, maar dat ben ik dus wel! En ik ga zo naar de dierenarts (18.00 uur) maar alle hulp is welkom! )
quote:lampjelampje schreef op 14 september 2011 @ 19:29:

Dierenarts zegt dat ie de kansen slecht inziet, hij is nu daar. Heeft met schildklier te maken wsl, hij was ook afgevallen. Dierenarts bracht het allemaal lekker bot... Hij at/eet wel. Net als altijd. Maar goed, het is de kat van mijn ouders en ik woon niet meer thuis.. blijkbaar had ie vaker op controle moeten komen.

Ach jeetje, wat naar om te horen. Sterkte .

Toch vind ik het eerlijk gezegd wel wat raar dat je DA zegt dat wankelen bij het schildklierprobleem kan horen, want dat is normaal gesproken niet zo.

En ik vroeg me ook nog het volgende af: wat hadden ze dan bij die extra controles moeten doen? Hij had toch al medicijnen, had bijv. een operatie gemoeten?
Mee eens, dit zijn geen schildklierklachten. Ik zou een second opinion bij een andere dierenarts vragen
Tja.....ataxie kan o.a. in het zenuwstelsel zitten maar ook in de

hersenen..

Sterkte en ik zou toch ook een second opinion vragen.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2011 @ 19:42:

[...]

Ach jeetje, wat naar om te horen. Sterkte .

Toch vind ik het eerlijk gezegd wel wat raar dat je DA zegt dat wankelen bij het schildklierprobleem kan horen, want dat is normaal gesproken niet zo.

En ik vroeg me ook nog het volgende af: wat hadden ze dan bij die extra controles moeten doen? Hij had toch al medicijnen, had bijv. een operatie gemoeten?Soms moet medicatie bijgesteld worden...misschien dat? En verder is een regelmatige algemene controle nooit weg denk ik bij dieren met een chronische ziekte die o.a. begeleidt worden met medicatie.
quote:Equus schreef op 14 september 2011 @ 20:09:

[...]

Soms moet medicatie bijgesteld worden...misschien dat? En verder is een regelmatige algemene controle nooit weg denk ik bij dieren met een chronische ziekte die o.a. begeleidt worden met medicatie.

Ja dat is waar, regelmatige controle is natuurlijk altijd goed en bij chronisch zieke katten helemaal.

Als hij bijv. op Felimazole is gezet moeten de schildklierwaarden, de witte en rode bloedlichaampjes en het hart zelfs regelmatig gechecked worden en kan de medicatie soms aangepast moeten worden (hoger of juist lager). Dat moet de DA dan toch wel verteld hebben lijkt mij of wellicht wilden ze niet luisteren.
Hm, we zitten hier allemaal met een schuldgevoel, dus dat hoeft ons echt niet aangepraat te worden. Hij is wel een paar keer op controle geweest, maar dat had vaker gemoeten. Het ging ook steeds hartstikke goed met hem, het is niet zo dat het beestje verwaarloosd is of zoiets! Het gaat nu beter met hem, mogen zo naar hem toe. Waarschijnlijk reageert hij slecht op de medicijnen voor de schildklier. Hij is wel weer wakker (helder) en wast zichzelf. Hij blaast ook naar de dierenarts (zei hij aan de telefoon) wat wel bijzonder is, want dat doet ie nooit (allemanskat). Waarschijnlijk vindt ie de dierenarts niet zo leuk. (logisch). Ik had me gisteren vergist, hij is alweer 13..

Bedankt voor al jullie reacties.
Ooh nee, dan heb je me echt verkeerd begrepen hoor, want een schuldgevoel aanpraten is het laatste wat ik wil en verwaarlozing lijkt het me zeker niet. Ik besprak dit onderwerp gewoon even met Feeks en Equus. Sorry als het toch zo op je overkwam, want dat kun je nu echt niet gebruiken.

Fijn dat het nu al weer zoveel beter gaat!
Het is zeker niet de bedoeling een schuldgevoel aan te praten. We waren gewoon wat van gedachten aan het wisselen, meer niet.

Fijn dat het weer beter gaat met hem!
Oke gelukkig maar. Maar hij ligt nog bij de dierenarts, hij zag er wel weer wat meer uit als zichzelf. Hij had ook een buurman, daar was ie erg nieuwsgierig naar. We weten morgen weer meer..
Dat klinkt gelukkig een stuk beter dan eerst. Ik ben heel benieuwd wat de DA morgen erover te zeggen heeft.
Wij ook.. het is zo ongezellig zonder hem thuis.. het is zo'n idioot en hij is zo lief!
Hoe is het nu met de kat?
Hoi sorry voor de late reactie! Kat is weer thuis sinds vrijdagavond. Gaat eigenlijk best wel goed, hij eet lekker (veel!) en komt ook weer wat aan. Is wel erg op zijn hoede, schrikt snel enzo. Zijn vriendje de hond is door het dolle dat ie er weer is en verliest hem niet uit het oog :-) dat is wel schattig. Morgen moet ie voor controle weer naar de dierenarts, dus kijken wat die zegt. Maar het gaat best wel goed met hem dus!
Dat is goed om te horen en dat schrikachtige hoort wel een beetje bij schildklierproblemen, want ze worden wat gejaagder en alerter doordat hun schildklier niet goed meer is afgesteld. Door de medicijnen zal dit vanzelf minder worden (net als het vele eten).
Fijn dat je kat weer thuis is Lampje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven