Help muizen....

15-01-2015 14:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, HELP!! we hebben enorm last van muizen!! het is letterlijk en figuurlijk feest op tafel elke dag weer.

Omdat we 2 jonge kindjes hebben durf ik muizen gif niet aan en een val die de muis meteen dood vind ik zielig( en gevaarlijk), daarom heb ik een diervriendelijke muizenval gekocht, zo dat hij na vangst ver weg kan worden los gelaten, op internet heb ik gelezen dat ik de muis het beste kan lokken met vogelzaad en pindakaas... maar de val staat er al 3 dagen zonder enig resultaat.

Ik ben een enorme poets en stofzuig 2x per dag, de laatste tijd ook nog voor dat wij naar bed gaan om maar geen kruimels voor ze achter te laten. Ik ben echt ten einde raad... hopelijk hebben jullie een paar goede, veilige & dier vriendelijke tips...

Groetjes Roos en alvast bedankt
Checken waar ze door naar binnen komen en dat dichtmaken met kit of foam. Dat is het enige wat echt helpt. En een kat natuurlijk.
Weet je waar ze vandaan komen? Of weet je waar ze heen lopen? Zet daar een val neer. Een val lukraak neerzetten geeft meestal geen resultaat.

Probeer eens ontbijtkoet in je val, zijn muizen ook gek op.
Neem een kat.

Van de geur alleen al, gaan ze op de vlucht.
Vogelzaad en pindakaas ??? Het zijn toch geen koolmeesjes ?

Gewoon een ouderwetse flap met spek.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb 2 cavia's. En het schijnt dat muizen weg blijven zodra ze de urine ruiken van cavia's of katten. Dat hebben ze mij eens vertelt.

Zie ook de site voor tips:

http://www.duurzaamthuis. ... end-diertje-in-huis-laten
Carpe Diem!
quote:anoniemex schreef op 15 januari 2015 @ 14:37:

Neem een kat.

Van de geur alleen al, gaan ze op de vlucht.

Echt helemaal niet waar. Helaas.

Hou je er rekening mee dat je ze met een muisvriendelijke muizenval kilometers verderop weer uit moet zetten? Anders zijn ze zo weer binnen. Ik heb één keer zo'n muisviendelijke val geprobeerd, beest bleek onderweg naar de uitzetplek van pure stress gestorven te zijn. Gewoon een klemval hier dus, veel humaner.
Ze hebben het koud, de arme zieltjes!

Hebben wij ook in de winter (al hebben wij nu een kat dus ik ben benieuwd dit jaar) en tja, een ouderwets valletje werkt toch het snelste vrees ik. Wij doen er inderdaad pindakaas op Snoesje, vinden ze lekker.

Oh en bij ons zitten ze onder de vloer dus daar gaat het valletje dan ook (kwestie van plankjes omhoog halen voor ons).
Idd, beter een ouderwets valletje. Dat is minder pijnlijk dan dat gif.

Ik heb er eens een paar op mijn balkon buiten gehad. Ouderwets valletje gezet... Zat er een mus in... Ze werken dus ook voor vogels :p.
Carpe Diem!
Wij hebben vorig jaar een muis binnen gehad en die hebben we gevangen met een diervriendelijke muizenval waar we een stukje kaas ingehangen hadden.

De volgende morgen toen we wakker werden zat hij erin en hebben we hem in het park vrijgelaten.

Gelukkig was het er maar een en hebben we er daarna niet een meer gevonden.

Kijk goed waar de muizen vandaan komen en maak dat dicht.

En goed alle etensresten goed weghalen en ieder kruimeltje dat ergens ligt ook gelijk weghalen.
Ook ontzettende last gehad van muizen. Waar ze door heen kwamen hebben we met purschuim dicht gemaakt.. Muizen komen er gewoon doorheen, knagen namelijk een gat door de pur. Muizenvallen geprobeerd en gif, niets werkte. Toen maar een bestrijdingsdienst ingeschakeld. Zijn drie keer langst geweest en hebben in de kruipruimtes, kelder, onder de keuken, etc gif geplaatst en nu geen muis meer te zien en te horen. Vreselijk dat die beesten er zijn, nog erger dat je ze snachts hoorde in de muren en op het plafond brrrrrrrrr
quote:Fabs9 schreef op 15 januari 2015 @ 15:14:

Ook ontzettende last gehad van muizen. Waar ze door heen kwamen hebben we met purschuim dicht gemaakt.. Muizen komen er gewoon doorheen, knagen namelijk een gat door de pur. Muizenvallen geprobeerd en gif, niets werkte. Toen maar een bestrijdingsdienst ingeschakeld. Zijn drie keer langst geweest en hebben in de kruipruimtes, kelder, onder de keuken, etc gif geplaatst en nu geen muis meer te zien en te horen. Vreselijk dat die beesten er zijn, nog erger dat je ze snachts hoorde in de muren en op het plafond brrrrrrrrr

Herkenbaar, toen ik nog thuis woonde en ik nog op de kleine kamer in een hoogslaper sliep, hoorde je savonds en snachts de muizen op de zolder rond trippelen.

Dan lag ik ongeveer 25 centimeter van het plafond af en werd je gewoon wakker als die krengen boven je hoofd liepen.

Maar dat was een oud huis en hoe goed er ook schoon gemaakt werd, kwamen we er niet vanaf.
Ik ben denk ik een dierenbeul, maar ik gooi er gif tegenaan. Niet uit de winkel, maar van de GG&GD.

Werkt als een dolle. Binnen drie dagen zijn de muizen weg.
Pas ook gehad en gif en vallen geplaatst.. dit hielp niet.. toen de vallen van mijn buurman neergezet. Deze kon je nog scherper afstellen en toen 2 gevangen in 3 dagen. Nu geen last meer van muizen :-)

En tja..zielig.. ze zijn tenminste wel in 1 keer dood
Het kan niet diervriendelijk; als jij hem voedsel onthoudt gaat hij ook dood want er is lang niet genoeg eten in de vrije natuur om hem in leven te houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als alle muizen genoeg eten kregen dan was er voor jou geen plaats meer op de wereldbol.
Maar als je nu drie muizen doodmaakt dan hoef je er in de toekomst geen 5000 dood te maken.
Een kat werkt het allerbest. Wij hebben er 2 en de zeldzame muis die zich in ons oude huis durfde te vertonen was een unlucky one. Katten werken echt uitstekend tegen muizen.

Sorry muisjes
Ik heb wel eens een tijdje een kat geleend. Werkte als een tierelier
Koop metalen pannen sponsjes (de Action heeft die) en frot die in de hoekjes waar ze zitten. Op die manier blokkeer je de toegang naar jouw huis. Foam en kit kan ook maar daar zouden ze nog doorheen kunnen knagen. Metaal lukt ze niet.

Verder zorg er voor dat alle etenswaar; Brood, snoep, chocola, pasta etc etc in dichte plastic bakken zit en niet meer los in een keukenkastje of voorrraadkast. Zorg er voor dat er geen volle prullenbak/pedaalemmer in huis staat op die geur komen ze ook af en zorg er ook voor dat je geen vuile vaat op jouw aanrecht hebt staan.

Als bovenstaande niet helpt dan zou ik zeggen kindjes uit logeren en een week aan de slag met gif. Kies voor gif waarvan ze geurloos indrogen (Sorkill heet dat) Ze proberen je soms ook spul aan te smeren wat goedkoper is maar daar drogen ze niet van in en dan kun je muizenlijkjes op geleide van de stank zoeken en dat wil je echt niet.

Sterkte ik weet hoe rot het is.
Eucalyptus schijnt te werken.

Zelf heb ik indertijd een anti-muizen-stekker aangeschaft. Werkte prima.

Inmiddels loopt er een kat in huis. Sindsdien zijn de enige muizen die ik nog binnen zie de speelgoedmuisjes van Juffrouw.

Wel heb ik er nog 1 keer buiten een gespot, op het balkon. Maar die was fijn buiten en kat en ik fijn binnen. Vond ik een prima verdeling
Onze katten brengen de muizen juist in huis. ..

We sluiten de katten altijd s nachts in de woonkamer. Tijdje terug was er 1 nog niet binnen, dus toch maar naar bed. Kwam ze s nachts met een levende!!! muos naar boven, lekker rennen onder het bed

Paar nachten later, weer kat nog buiten rond bedtijd. Hoor ik haar later in de badkamer spelen. Ik erheen, ja hoor, muis. Dacht dat ie dood was. In de wc gegooid, begint ie te zwemmen! Met alleen zijn voorpootjes!

Doorgespoeld, maar muis bleef boven...

toen de wc-borstel maar in de pot geduwd, vriend uit bed geroepen voor de muis en ik poes naar beneden gebracht. Muis was alsnog dood na de wc-borstel. Sorry muis...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik ken het probleem. Wij hebben ook ontzettend veel muizen. Vooral achter het huis. Hebben een nacht een webcam aangezet. Je wilt niet weten wat je dan ziet. Die ene muis bleek zijn hele familie mee te hebben, minimaal 10 muizen per keer!

Ik ben al weken op zoek naar een diervriendelijke oplossing. Binnen in het plafond horen we ze ook. Ontzettend hard! We hebben de gemeente laten kijken maar die strooien gif. Ik heb alle mogelijke ingangen dichtgemaakt maar ze blijven komen.

Buiten hebben we eerst wekenlang een diervriendelijke val gezet. 1 gevangen en losgelaten. Nu nog de rest. Er valt niet tegenop te vangen en ze laten zich ook erg moeilijk vallen. Nu heb ik klemmen neergezet maar wat voel ik me daar naar bij.... hoop maar dat ze in 1 keer dood zijn. Als ze gelijk dood zijn heb ik er iets minder moeite mee maar je hoort wel eens dat ze niet gelijk dood zijn of eerst met hun neus of pootje vastzitten :'(. Als je een oplossing hebt gevonden hoor ik het graag!
Anti-muizen-stekker. Briljant ding. Geeft hoge pieptoon, (bijna) niet te horen voor mensen, maar muizen vinden het zwaar irritant en zoeken hun heil elders.

Wegpesten is humaner dan die vallen, iig in mijn ogen
Open plekken moet je dicht maken met van die ijzeren schuursponsjes. Als ze zich daar doorheen willen eten knagen ze hun tandjes kapot...

Vallen hadden we ook. die houten haalden ze de pindakaas af en die gingen niet dicht. Later andere van plastic besteld. Deze werkten enorm goed.

Verder zorgen dat al je eten opgeborgen is in dichte bakken. Geen kruimeltje laten liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven