Help, sleutels kwijt

21-01-2008 14:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik ben voor de zoveelste keer mijn sleutels kwijt! Ik ben een raschaoot en ik raak ze altijd "kwijt". Dit keer is het voor het echie dat ik ze kwijt ben.

Ik weet niet zo goed wanneer ik mijn sleutels voor het laatst gehad heb en of ze in huis liggen of dat ik ze echt kwijt ben.

Met de reservesleutel was er nog niks aan de hand, deze sleutel had ik aan mijn werkbos gedaan. Echter nu ben ik ook mijn werkbos kwijt en ik kan hem echt niet meer vinden!

Ik weet niet meer wat ik er mee gedaan heb. Gisteren ben ik met sleutels binnen gekomen. De telefoon ging en ik heb mijn tas neergegooit en opgenomen. Mijn jas heb ik tijdens het gesprek uitegedaan en op de grond gegooid. Daarna niet meer naar mijn sleutels omgekeken toen ik mijn jas en tas weg pakte.

Ze zijn nu zoek :-((

Heeft iemand de ultieme tip om nooit meer sleutels kwijt te raken? O ja, ik heb ze aan een key cord hangen. Ik heb in totaal 5 keycords waarvan ik er nu dus 2 kwijt ben. (Dat zegt voor mij overigens ook iets over het aantal sleutels, ongeveer 30?)

Veel sleutels is een ramp voor een raschaoot.
Ik heb altijd zo'n groot knuffelbeest aan mijn sleutelbos hangen.

Dat werkt voor mij zeker.
ik heb net twee sleutelhouders aangeschaft voor naast de kapstok zodat ik ze niet meer ergens neer kan leggen waar ze niet horen.

ik ben ook zo een chaoot maar ik heb me aangeleerd om mijn sleutels naar binnenkomst altijd op het tafeltje te leggen (nu gaan we binnenkort verhuizen en dat tafeltje gaat niet mee vandaar de sleutelhouders). Mijn werksleutels zitten aan een keychain in mijn tas. Vaak laat ik op weg naar het werk de keychain er al uithangen zodat ik er niet naar hoef te zorgen. Hoef ik niet te werken liggen mijn werksleutels op het betreffende tafeltje
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
haha. (sorry, maar ik ken dit probleem.) Soms zou je willen dat je je sleutels zou kunnen opbellen, net als wanneer je je telefoon kwijt bent..

Heb helaas nog niet de ultieme oplossing. Ben als chaoot nu wel heel bewust bezig als ik weg ga. Aangezien ik mezelf al een aantal keren heb buitengesloten... Voor ik de deur dicht trek heb ik altijd mijn sleutels in de hand.
Voor de toekomst, je hebt een sleutelhanger die piept als je fluit geloof ik. Alleen handig als je je sleutels in huis kwijt bent. Mijn vast ritueel is als ik binnen kom om de sleutel DIRECT aan de binnenkant te doen. Ook al moet ik naar de wc of gaat de telefoon, dat doe ik eerst. Ook heel veilig dat mocht er brand zijn dat je eruit kan. Zo vervelend als je deur op slot zit en je kan je bos niet vinden. En ik heb een reserve huisdeursleutel op mijn terras verstopt en bij een buuf en een vriendin. Ik ben hem nog niet kwijtgeraakt maar voor de zekerheid.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hahahaha mylenvalerie je bent precies als mij, ook pies ik bijna in mijn broek de sleutels moeten eerst op "het" tafeltje.
Ook ik heb een vast "sleutelritueel". Ik heb een mooi haakje hangen, direct na de deur waardoor ik binnenkom. Daar MOETEN mijn sleutels aan gehangen worden, het is de eerste handeling die ik doe na binnenkomst. Eerst die sleutels, dan pas jas uit, naar de wc, boodschappen neerzetten of wat dan ook. Dit is voor mij echt de enige manier. Heel af en toe hang ik ze niet direct op, maar misplaats ik ze even en dan is het meteen zoeken geblazen.
quote:itsme26 schreef op 21 januari 2008 @ 14:26:

hahahaha mylenvalerie je bent precies als mij, ook pies ik bijna in mijn broek de sleutels moeten eerst op "het" tafeltje.Ja ook leering een keer getrokken. Eerst snel naar de wc of de telefoon oppakken als die gaat als je binnenkomt. Je sleutels gooi je ergens en na het telefoontje doe je gewoon je dingen die je zou doen. Sleutels inmiddels al totaal vergeten. Ja tot de volgende ochtend en ze dan in de haast niet meer kunnen vinden. Neeeee, dat gebeurt me niet meer hahahahah.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Heb er zelf absoluut geen last van, ben rete-georganiseerd wat dat betreft.

Ik leg mijn sleutels dus altijd op dezelfde plek neer.

Misschien moet je jezelf toch eens aanwennen om de sleutels aan een haakje in de deur te doen?

Of doe de deur na je binnenkomst meteen op slot en laat de sleutels in het slot zitten. (weet niet hoe je woonsituatie is, maar bij mij kan dat makkelijk. Geen ruitje die ingetikt kan worden zodat de sleutels gejat kunnen worden ofzo)
Ik heb nu 23 sleutels die ik wel kan vinden (die heb ik nodig voor mijn werk, woning vriend etc).

Ik ben nu een keycord met 5 sleutels kwijt en een keycord met 2 sleutels kwijt (en de sleutel van mijn dienstfiets, maar die was ik al eerder kwijt)

dan zit er nog een sleutel in mijn eigen fiets, mijn reserve fiets en mijn oude fiets. Dus in totaal heb ik 34 sleutels als ik ze allemaal heb!

Iets teveel voor iemand die altijd sleutels kwijt raakt. Ik heb er nog genoeg liggen maar helaas passen die niet overal op.
Zodra ik verhuids ben ga ik denk ik ook maar een keychain (wat moet ik mij daar eigenlijk bij voorstellen?) aanschaffen of zo iets.

De nieuwe woning is mega groot maar helaas is de gang juist te smal voor een tafeltje.

Misschien toch een andere plek voor een sleutel en handschoenen tafeltje?
Ik heb ze wel eens per ongeluk op de deur laten zitten toen ik zo snel mogenlijk de telefoon op wilde nemen...

Verder ben ik ze nooit kwijt, ze liggen altijd in mijn jas, op de kinderwagen of in het sleutelbakje.
Ik gooi altijd de deur achter me dicht zonder mijn sleutels bij me..... en ben vaak mijn sleutels kwijt.

Ik heb nu een huis-, auto- en werksleutel aan een keychain, die ik met een hele grote veiligheidsspeld aan de binnenkant van mijn werktas heb vastgemaakt. In mijn twee meest gebruikte handtassen zit ook zo een sleutel vast. Zo kan ik de sleutel gebruiken, zonder hem los te maken van mijn tas. Nooit meer kwijt! De rest van de sleutels hangt aan een daarvoor bestemd rekje.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Er zijn een soort sleutelhangers die gaan pippen als je klapt. Voor mijn vader was dat DE oplossing
Help.......

Ik probeer terug te halen wat ik gisteravond met mijn sleutels gedaan heb!

Ik ben binnengekomen. Deur aan de binnenkant weer op slot gedraaid. Mijn sleutels hangen niet meer in het slot.

Ik kwam boven en ik hoorde de telefoon en ben daar naar toe gelopen. Mijn plastic tasje op de grond neergezet en opgenomen. Mijn rugzak afgedaan en op de stoel gaan zitten. Mijn jas uitgedaan tijdens het telefoongesprek. Deze lag op de grond op de rugzak.

En toen?

Ik weet het niet meer.

Had ik de sleutels nog in mijn hand toen ik de telefoon opnam? Ik weet het niet meer. De sleutels liggen niet in of rond het plastic tasje. Ze liggen niet in of rond de rugzak en zitten niet in mijn jaszak.

Wel vreemd: Mijn werkmobiel heb ik gisteravond onbewust in mijn jaszak gedaan.
Ik heb gewoon veel te veel sleutels en een sleutelhanger die als je klapt geluid maakt is op zich handig, maar dan heb ik er weer een aantal nodig. Dan zoek ik mijn sleutelbos en piepen er tig andere bossen.

Fluiten werkt niet, ik kan niet fluiten.

Ik moet gewoon iets simpels hebben voor al die sleutels van mij.
Ik heb al zo vaak mezelf buitengesloten dat ik alweer een tijdje een extra voordeursleutel in mn portemonnee heb. Die heb ik meestal wel bij me. En verder hebben mn ouders en mn vriend kopieën, dus daar kan ik evt. ook terecht. Is al meer dan eens erg van pas gekomen.

Verder heb ik mn sleutels altijd óf in mn kamerdeur (studentenkamer) óf in mn jaszak. Gaat meestal goed zo.
liggen ze in de stoel..tussen de kussens????????

koop zon piepding voor aan je sleutelbos..kun je ze terugfluiten hihihihihi
in wat voor stoel ben je gaan zitten? zo'n stoel waar alles tussen de leuning en de zitting terecht kan komen?

dan ga daar eens even voelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Thnxs met het meedenken!

Ik kreeg in een keer een ingeving! Ik heb de sleutels terug gevonden in de wasmand!

De sleutels hangen aan een keycord en met het uittrekken van mijn keding heb ik deze dus in de wasmand gedeponeerd.

Nu nog iets om dat de volgende keer te voorkomen!
Volgens mij heb je redelijk wat tips gehad om zoiets een volgende keer te voorkomen..Vaste plek is het makkelijkste en dan ook idd standaard aan vasthouden ookal gaat de telefoon enzovoorts. Let wel een beetje op dat deze plek niet al te erg in het zicht is/ligt..want als je dan een keertje inbrekers over de vloer krijg is de kans dat je auto/fiets enzovoorts ook even meegepakt wordt wel veel groter (geen tip van mij trouwens, maar van politie vanwege huiskeurmerk bij ons thuis). Na de verhuis hebben wij ook een nieuwe plek moeten zoeken (is nu apart bakje in brede keukenla) en dat werkt wel erg goed.

Succes iig met het vervolg.l
dit hebben wij in het nieuwe huis

voor haar

deze is voor hem

kunnen aan de muur en zitten dus niet in de weg
Hier nog zo eentje! Ik heb ook een sleutelhaak gekregen en ik moet eerst daar mijn bos ophangen voordat ik iets anders ga doen. En dat is echt een kwestie van discipline en uiteindelijk wordt het een gewoonte...

Nee hoor, soms ben ik ze nog kwijt en dan zou ik willen dat ik er zo'n piepertje aan had. Mijn werkbos maak ik elke ochtend vast aan mijn broek.

Itsme, geweldige haken hebben jullie zeg!
quote:itsme26 schreef op 21 januari 2008 @ 22:32:

dit hebben wij in het nieuwe huis

voor haar

deze is voor hem

kunnen aan de muur en zitten dus niet in de wegWij hebben deze ook! Alleen vriend vergeet nog wel eens er aan op te hangen
He Jojootje,

Misschien een oplossing voor al jouw aparte bossen: ik heb aan alle verschillende bossen een extra haakje zitten. Bijvoorbeeld voor fietssleutels en autosleutels. Als ik die niet gebruik haak ik ze aan de 'hoofdsleutelbos', dan zit altijd alles bij elkaar.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven