Herfsttetters!

09-10-2012 16:57 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 26! In de herfst, dus een leuk toepasselijk plaatje Veel plezier allemaal!

Hier deel 25: Tetteren in de zomer.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Thanks Bieb!

Net terug van een heerlijk etentje. Wildmenu met wijnarrangement.

Hoewel pizza ook best lekker klinkt. Lief van nieuwe stoel voor K, Ratje.

Heeft iedereen Sint Maarten overleefd? Of liggen jullie allemaal misselijk en volgevreten van je eigen snoep? Ik heb eigenlijk geen idee of ze dat hier ook doen. We zijn nooit thuis op 11-11.

Nu maar weer gaan slapen om een beetje fris aan de nieuwe week te begjnnen.

Slaap lekker allemaal!
Goedemorgen allemaal. Ik ben weer op het werk hoor. Niet zo heel blij mee, heb een kort nachtje gehad. Alweer...

Maar goed, nu weet ik niet waar ik mee moet beginnen. Vreemd. Heb ik anders nooit.

St. Maarten is hier niet. In Z ook niet zo toen ik er nog woonde. Waar ik vandaan kom wel. Stond je uren lang aan de deur dezelfde liedjes aan te horen. Als puber zijnde niet leuk. Als kleuter om te doen weer wel. En wij aten de niet verpakte snoepjes gewoon op. Dezelfde avond nog.... en de dagen er na ook.

Fijne dag allemaal.
Hier ben ik Pilou...
Zal hier dan inderdaad mijn vraag neerleggen:

[.[/quote]

Beste Olifantjeinhetbos,

Graag zouden wij met jou in contact komen omdat we graag meer willen weten over emigreren naar Canada. Onze excuses dat we het op deze manier proberen. Wil je ons aub mailen? Alvast heel erg bedankt. M en S
anoniem_169016 wijzigde dit bericht op 12-11-2012 21:06
Reden: mailadres
% gewijzigd

Wat een rust hier .. (behalve de toekomstige emigrant,hallo ook!)

Hier dagje gewerkt van 8.00 tot 18.00 en nu doe ik niks meer behalve zo nog een beetje macaroni opscheppen.
Hier rustig ja. Je hebt net een langere dag erop zitten dan ik, Bieb. Eigenlijk moet ik vanavond ook weer doorwerken, maar ik doe het maar niet. Heb besloten om morgen een overleg af te zeggen, zodat ik dan kan doen wat ik nog moet doen. In plaats van vanavond. Ben het een beetje zat, al dat gewerk.

Vanavond maar eens een beetje hangen ofzo.

*is nieuwsgierig naar gogogo*
Mopper, had ik net een hele stapel leuke kleding in mijn virtuele winkelmandje bij Mexx gegooid, moet je vooraf betalen. En daar heb ik dan weer geen zin in.
Groot gelijk Splinter.

Werken doe je onder werktijd hoor! Straks knap jij af en is er geen vervanging.

Bij ons gaat het nu écht beginnen. De polisbladen beginnen op de matten te vallen en daar komen veel vragen en/of wijzigen uit voort.

Balen is dat als je moet vooruitbetalen..ontmoedigd gelijk

Hebben ze al sale bij Mexx?
quote:gogogo schreef op 12 november 2012 @ 19:10:

Hier ben ik Pilou...
Hoi Gogogo, ik mail je (zodra ik je rebus heb opgelost )

Gaat handig dan Splint, dat winkelen zo moet je dan met c.c. betalen? Ik heb eigenlijk nog zelden iets online gekocht.

Bieb, heeft dat te maken met het nieuwe zorgstelsel? Die rondvliegende polisbladen?

Hier is het een vrije dag ivm remembrance day. Dus G is thuis, gezellig.

De kogel is door de kerk. We gaan ervoor. De kids zijn allemaal enthusiast maar hebben nog niet besloten en dat snappen we wel. T en M gaan i.i.g. wel ook inschrijven voor de uni daar. En R natuurlijk ook. P weet ik nog niet. Ik heb goed vertrouwen. We gaan i.i.g. met z'n drietjes, ons "kleine" R'tje en de beessies, wij (met de kano). Victoria is heel mooi, we zijn allemaal al een paar keer daar geweest, het hele eiliand is zo groot als NL maar er wonen maar 700.000 mensen ofzoiets. Veel bos, meren, bergen. Heel ruige natuur nog en prachtige stranden. Het ligt ook 3 uur van Seattle (incl. overtocht). En ook een paar uur van Vancouver.

Veel gepraat natuurlijk en nog steeds wel. Het voelt raar, maar we hebben nog 8 maand om er naar toe te werken en das fijn.
Optimist tot in de kist!
quote:heeft dat te maken met het nieuwe zorgstelsel? Die rondvliegende polisbladen?

Het nieuwe zorgstelsel is er va 1-1-2006 hoor

Ieder jaar weer wijzigingen en nieuwe premies enzo..

(als je doelt op de inkomensafhankelijke premie,dat was gepland per 2014 en gaat niet door)
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 12 november 2012 @ 20:17:

Bieb, heeft dat te maken met het nieuwe zorgstelsel? Die rondvliegende polisbladen?

Nee joh, dat komt door de herfst.

(jahaaa, heel flauw, ik weet het).

Biebel, op sommige kleding zit wel korting, maar niet op alles. Ik had eigenlijk nog nooit op die site gekeken, terwijl ik het wel een goed merk vind.

Fant, me moet dan inderdaad met cc betalen, of met paypal of vooraf overmaken. Er staat wel dat je ook op rekening kunt kopen en achteraf betalen, maar dat lukt denk ik niet bij een eerste bestelling.

Jeetje Fant, wat een goede beslissing! Ik heb tussen de bedrijven door wel je berichtjes gezien elders en bedacht dat het probleem volgens mij minder groot zou zijn dan jij dacht. Maar om echt te reageren wilde ik meer tijd nemen en dat zat er eventjes niet in. Ben blij voor je, dat het zo uitpakt!
Fijn dat de kogel door de kerk is Fant. Betere tijden gaan komen!

En met de kinderen gaat dat dus ook helemaal goed, die laten hun moesje zomaar niet alleen!
Ik hoop het Biebeleetje

Het is zo'n pokkenend, je bent niet zomaar even in Victoria vanuit hier, een dure en best lange reis. Het is toch een soort van mini-emigratie. Net alsof je van NL naar Zuid Frankrijk emigreert eigenlijk. Gelukkig wel hetzelfde land en dezelfde taal. Phew.

Oh zit dat zo met die zorgpremies. Aan die dingen merk ik dat we alweer een poosje weg zijn. We horen allemaal dingen over zorg en bezuinigen en ik legde een link tussen die twee

Maar de herfst waait natuurlijk ook blaadjes enzo

Gogogo, you've got mail
Optimist tot in de kist!
Thanks OlifantjenaarVictoria!
Goed nieuws Fant. Toch verhuizen. Valt er nu een last van je schouders? Denk het wel he. En wat fijn en geweldig dat de kinderen gewoon mee gaan. Super!

Jammer van je kleren Splinter. En van het vele werken. Nu ff rust.

Bieb, sterkte met de drukte op jouw werk. Zijn er zoveel dingen veranderd dan? Ik heb nog niet gekeken, heb nog niks nodig van de gezondheidszorg.

Ik heb een nieuwe kamergenoot op het werk. Een man. Kletskous. Wel aardig.

Vandaag druk geweest. Zowel op het werk als thuis. Nu ff niks en lekker tv kijken.
Nou das nog niet zeker hoor Ratje, dat ze meegaan, ze melden zich i.i.g. aan voor zowel uni hier als daar. Dus ze houden de mogelijkheden naar beide kanten open. R nemen we gewoon mee. Het fijne is dat er i.i.g. wel voor iedereen de mogelijkheid is om in V verder te gaan met studie enzo.

Leuk een kletskous op het werk, een mannelijke variant nog wel Is er iets leuks op tv? Hier genieten we van een lekker extra dagje. Zaterdag hebben we de 1e route gelopen voor de treasure hunt. Binnen, gelukkig, het was -18, brrr. Af en toe even naar buiten en dan bevriest de binnenkant v je neus
Optimist tot in de kist!
Ja wel een last v mijn schouders. En ook nog onwerkelijk. Het voelt toch best als een enorme grote stap. En dat is het ook wel. Met heel veel nieuwe kansen. Ik vergelijk het met een leeg blaadje maar nu hebben we heel wat meer pennen, kwasten, stiften, etc. om het blaadje mee vol te schrijven/tekenen, in vergelijking met 9 jaar geleden. Toen waren we nog zo nieuw hier met zo weinig ervaring, met relatief jonge kinderen, en weinig kennis van Canada.
Optimist tot in de kist!
Korte poging tot reageren, als ik er mobiel niet weer vanaf wordt gegooid. Thuis komt het er ook maar niet van want onverminderd druk. Viel tijdens college al bijna in slaap

Fantje, fijn van kogel door kerk, nu kan je vooruit kijken!

Splint en Bieb, ook drukke tijden dus, bah.

Olijf, hoest met het hoofd?

Ratje, lekker bezig de laatste dagen! Blaas weer helemaal in orde? En een kletskous is leuk toch, lekker tetteren op het werk

Ik mis het wel, hier mee doen maar wanneer, dat is lastig. Metro is al op uitstaphalte dus ik ga posten!

quote:Ratteke schreef op 12 november 2012 @ 21:50:

Bieb, sterkte met de drukte op jouw werk. Zijn er zoveel dingen veranderd dan? Ik heb nog niet gekeken, heb nog niks nodig van de gezondheidszorg.

Valt wel mee. Niet voor jouw doelgroep iig.

Er verandert veel voor oudere mensen:

-rollator eruit (en terecht)

-hoortoestellen ander soort vergoeding,

-hulpmiddelen die de eerste 6 maanden normaal bij de thuiszorgwinkel gehaald kunnen worden en een AWBZ vergoeding was zijn nu ook bij de verzekering ondergebracht.

-en voor iedereen het hoge verplicht eigen risico natuurlijk van ¤350

Voor jou misschien nuttig:

-De tandartspremie blijft gelijk aan 2012,stomme proef met vrije prijzen is afgelopen en in 2013 weer overal vaste prijzen.

-Fysio blijft hetzelfde en alternatieve geneeswijze ook (al vallen er wat dubieuze beroepsverenigingen af)

-Eigen bijdrage GGZ is na één jaar ook weer afgeschaft.

Verder moeten een hoop mensen de broekriem aanhalen en gaan een sterretje lager om te besparen.
Leuk van collega op je kamer Rat. Helemaal alleen lijkt me echt zoooo niks.

Maar ik zit dan ook vaak met een man/vrouw of 20.

Haaa TH. Ook drukdrukdruk dus
Waarom is die rollator nou weer terecht Bieb?

Goed hoor Fant

En Th

Leuk Rat nieuw iemand
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 12 november 2012 @ 22:25:

Waarom is die rollator nou weer terecht Bieb?

Ik vind het terecht omdat Nederland overspoeld wordt met tweedehands rollators die nog helemaal prima zijn maar omdat de verzekering betaalt krijgt ieder oudje zo'n ding nieuw.

het is een enorme kostenpost geweest die gigantisch op de premie (heeft ge-) drukt.

Er zijn er zat voor weinig te koop en ik vind dat mensen dat heel prima zelf kunnen.

Fant, fijn van beslissing! En goed ook, nu kunnen jullie tenminste met een concreet plan aan de slag. Maf hè, 1000 km verderop en je zit gewoon nog in hetzelfde land. Fijn ook dat de koters beide opties openhouden en dat ze, mochten ze willen, daar hun studie verder op kunnen pakken. Succes met alles, ik denk dat jullie de juiste beslissing hebben genomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Verder eigenlijk niet zo veel te melden, geloof ik. Hoofd is weer ok, was er de hele verdere vrijdag echt niet lekker van: hoofdpijn en voelde me vreemd. Vroeg naar bed en volgende dag alles weer ok, op zere bult na.*ff voelen* -> zit er nog wel maar bijna weg. Ik had de zak kattenvoer onderin de voorraadkast gezet en kwam bij het opstaan (stond een beetje schuin ofzo) met de hoek van het aanrecht in aanvaring. En die geeft niet mee Heb mijn hele scheldvocabulaire er bij gehaald
Ik ben mijn eigen bananenschil
Haaai TH, ook al aan het rennen en vliegen? Poeh hè.

Dat zo in slaap kunnen vallen, dat had ik vorige week ook heel erg. Gewoon achter m'n bureau, had prima gekund.

Bieb, mensen gaan nu zeker ook overstappen naar een andere zorgverzekering? Ik vind het altijd zo'n gedoe om daarin te duiken, dat ik het maar niet doe. Terwijl het misschien best kan schelen in kosten. Gelukkig hoef ik niet vaak naar een arts (*klopt af*), maar het is wel flink hoor, 350 euro eigen risico. Wel goed dat de eigen bijdrage GGZ weer is afgeschaft. Daar heb ik toch wel hele schrijnende dingen door gezien bij mijn vorige werk.

Gezellig Ratteke, een nieuwe kamergenoot. Je zat toch al niet alleen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven