Herinrichten

05-04-2013 18:47 32 berichten
Yay! Mijn vriend en ik gaan volgende maand eindelijk verbouwen!

Nieuwe vloer, nieuwe keuken, alles schilderen... Alles gaat eruit en wordt weer in het nieuw gestoken.

Dus hebben we besloten ook wat nieuw interieur te kopen. Ons bed bijvoorbeeld, is ons eigenlijk wat te krap, onze garderobekast valt uit elkaar en de eetkamerstoelen die we nu hebben zijn echt heel erg lelijk.

Nu zat ik op de Ikea site te kijken, want we kunnen niet echt dure spullen kopen, maar wat ben ik teleurgesteld! Er staat echt vrijwel niks op wat ik mooi vind en wat bij ons idee zou passen!

Weet iemand een winkel met ikea-achtige prijzen waar je wat meer... Tsja... Bohemian meubels kan kopen, ik denk dat dat het beste omschrijft wat we mooi vinden.

We hebben een donkerbruin, antiek houten bureau en een witte tafel met zo'n verweerde houtlook in de woonkamer en een simpele crèmekleurige bank.

Op de muren komt aubergine, taupe en olijfgroen (weet nog niet precies in welke mate en tinten), dus ik wil de meubels graag licht, van hout en een beetje klassiek houden.

In de slaapkamer gaan we werken met pasteltinten blauw, groen en roze (kleurstalen ook nog niet uitgekozen), daarvoor zoeken we dus een garderobekast en een bed.

In de keuken zoeken we nog een grote buffetkast, de keuken wordt creme wit met olijfgroen en houtaccenten.

Ik ben een beetje bang dat het dan zelf de kasten en stoelen van de Ikea omtoveren tot iets fatsoenlijks word, maar ik dacht: misschien heeft het vf een winkel die ik niet ken (ben namelijk net studentenkamer-af dus ken eigenlijk alleen maar oude spullen van andere mensen ).

Ik hoop dat mijn beschrijving wat helpt in hoe we het willen, een mix van landelijk en bohemian, I guess, met veel hout en kaarsjes en geen stalen meubels enzo.

Elke tip is welkom
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat die winkel bestaat met Ikea prijzen
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De kringloop

Marktplaats
De kringloop

Marktplaats
Woonexpress (ik weet niet of het met één of twee s-en is) is een beetje Ikea achtig.

Ik zou marktplaats proberen.
Ja hoor, die winkel ken ik. Het is een hele grote en hij zit overal. Hij heet: marktplaats. Alles is daar te vinden van gratis, goedkoop tot heel duur.

Ik heb er een prachtige bank en 2 verschillende stoelen vandaan. Van een mevrouw die als hobby meubels stofferen had. 100,- per stuk en zeker de stoelen zijn door het nieuwe stofje zo goed als nieuw.

Heb ook net nieuwe eettafelstoelen gekocht. Groene. Daar heb ik hier nog een topic over geopend over hoe ze te combineren. En of je ze mooi vind of niet, het zijn hele luxe gestoffeerde stoelen met een zware kwaliteit stof en pallisander fineer. Hebben een jaar in een vergaderzaal gestaan en ik heb er 60,- per stuk voor betaald.

Voor mijn oude stoeltjes komt zo iemand langs, ze gratis ophalen. Ook via marktplaats.
En om eindeloos inspiratie op te doen, deze site:

www.apartmenttherapy.com Krijg je leuke ideeen van en die zoek je dan weer op op marktplaats.
Woonexpress!

Daar hebben ze geloof ik een hoge pief van ikea aangenomen en inmiddels is het de "nederlandse" versie van Ikea.. Het lijkt ook wel op ikea met veel dingen.

Ze hebben er best leuke spullen, al komen die (vind ik) niet echt tot hun recht op de website. Ik zou er gewoon een keer gaan kijken.
Dank Hiltje, dat helpt misschien wel. Want als ik bij marktplaats 'boekenkast' intik, dan krijg ik alleen maar Billy's te zien :(

En ik dacht al dat een winkel moeilijk zou worden, ik vind bijvoorbeeld Riviera Maison wel leuke dingen hebben, maar ja, wayyyyy above our budget. Ik wil best 500 euro voor een kast betalen, maar niet 1500 euro...

Nou ik ga via die inspiratiesite maar eens proberen dingetjes op mp te vinden dan
Leen Bakker, Jysk, Kwantum, Karwei, Marktplaats, Meubelstunters (even googelen op je woonplaats) Er zijn echt veel meer goedkope meubels dan alleen bij Ikea.

Ik heb zelf nog nooit iets bij Ikea gekocht, volgens mij ben ik de enige in NL.
Niets is zo leuk als om "op jacht" te gaan op marktplaats.

Daar kun je nog vrijwel nieuwe dingen krijgen voor een tweedehandse prijs. Je hebt wel geduld nodig voordat je iets vindt, maar voor tweedehandse prijzen kun je jezelf ook wat permitteren. Ikea is ook zo fantasieloos! Lekker de huidige trends nahollen, die over een jaar alweer helemaal uit de mode zijn.

En sommige dingen kun je gewoon leuk opknappen door te verven of zo, mocht je iets aantreffen in een kleur die je niet mooi vindt.
quote:BAMmetjebamie schreef op 05 april 2013 @ 19:11:

Ik heb zelf nog nooit iets bij Ikea gekocht, volgens mij ben ik de enige in NL.Ik heb wel eens huisraad gekocht bij de Ikea, maar geen meubels, niets om mijn huis mee te decoreren! Ikea heeft ook vrijwel niets dat ik mooi vind.
quote:kabouterpuntmuts schreef op 05 april 2013 @ 19:06:

Dank Hiltje, dat helpt misschien wel. Want als ik bij marktplaats 'boekenkast' intik, dan krijg ik alleen maar Billy's te zien :(

En ik dacht al dat een winkel moeilijk zou worden, ik vind bijvoorbeeld Riviera Maison wel leuke dingen hebben, maar ja, wayyyyy above our budget. Ik wil best 500 euro voor een kast betalen, maar niet 1500 euro...

Nou ik ga via die inspiratiesite maar eens proberen dingetjes op mp te vinden dan

Marktplaats moet je een beetje in de vingers krijgen. Ik zoek altijd alleen op 'zo goed als nieuw' en 'gebruikt' want dan krijg je minder van die commerciele advertenties van winkels. En zoek bijvoorbeeld in een straal van 25 of 50 km om je huis.

En die advertenties moet je gewoon heel snel scannen en niet allemaal uitgebreid bekijken. Als de foto je aanspreekt zoek je verder.

En specifieke zoektermen helpen. Ik zoek nu bijvoorbeeld een art deco-kast. En een retro-lamp en een blauw kleed. Dan check ik vervolgens elke dag even die zoekterm (en kom ik toevallig ook andere dingen tegen).

Bij kasten heeft marktplaats zelf ook al verschillende rubrieken gemaakt. Bijvoorbeeld buffetkasten, dressoirs en linnenkasten.

En vergeet niet om naast 'huis en inrichting' ook op 'kunst en antiek' te zoeken.

Het is dat ik van mezelf niets mag kopen tot ik echt een nieuw huis heb. Maar ik kom bijna dagelijks spulletjes tegen die ik graag zou willen hebben. Alleen bij de stoelen kon ik me niet beheersen maar die waren uniek. Nu kijk ik vooral om een idee op te doen wat ik wil hebben, wat veel wordt aangeboden en voor welke prijzen. Als ik dan straks echt ga kopen weet ik wat ik wil en wat een goede prijs is.
Oja, en ik heb ook nog een schilderij van marktplaats. Ik wilde iets aan de muur maar had geen geld voor echte kunst en het stadium van een poster in een lijst ben ik ook ontgroeid.

Toen heb ik echt bedacht wat ik wilde en dat was iets met paarden, want dat is een hobby en heeft dus echt met mij te maken. Ik heb me twee weken dagelijks door stapels pennyplaatjes, mislukte zelfgemaakte schilderijen, mystieke eenhoorns en anatomisch incorrecte knollen heengeworsteld. Tot ik eindelijk wat leuks zag. Ben ik op gaan halen op een grote boerderij hier 15 km vandaan. Van een meisje van 19 die het van haar oma had geerfd en nu op zichzelf ging wonen en geld nodig had en het schilderij niets vond.

Ik heb er 90,- euro voor betaald. Achterop zat nog een sticker/plaatje van de gallerie in Den Haag waar het vandaan komt. Met een telefoonnummer van 6 cijfers, dus heel oud.

En ik ben elke dag blij als ik het schilderij zie. En veel leuker dan in een winkel kopen. Nu zit er echt een verhaaltje aan vast.
Oké nou ik ga oefenen met marktplaats-zoeken dan ik kan het inderdaad natuurlijk zelf overschilderen en ik ken zelfs iemand die meubelmaker is dus ik kan het hem altijd vragen als ik het niet kan.

Helaas is zijn uurtarief ook wat boven ons budget.. Maar ik had geen idee dat al die woonwarenhuizen en boetiekjes enzo zo vreselijk duur waren joh. Ik verklaarde mijn vader altijd voor gek dat ie een bankstel van 10.000 euro had gekocht maar een mooie kast kost al 2000.

Tsja en ik wil best 1 duur ding kopen, zoals toen onze tafel, of het bureau. Da's tijdloos en van goede kwaliteit en dat mag best wat kosten dan maar dat kan kan maar met 1 item per keer.

En bovendien, als alles super duur is, dan is het echt te zonde om iets te veranderen en ik ben nog jong, stel nou dat ik over een paar jaar iets heel anders mooi vind.
Die trends, zoals eerst dat Riviera Maison en nu dat sloophout en steigerhout, worden heel duur verkocht. En dat heeft geen enkele relatie met de kwaliteit.

Tweedehands is echter jaren 50/60 retro/mid ceintury/scandinavisch design erg in dus ook relatief duur. Maar dan heb je wel goede kwaliteit want toen werden meubels nog degelijk gemaakt.

Bij antiek verschillen de prijzen enorm. Antiekhandelaren en kenners kopen veel op en laten het restaureren en vragen dan heel veel. Eigenlijk moet je iemand hebben waarvan de oma is overleden en die snel en makkelijk van alle spullen af wil. Dan heb je voor 200,- een mooie en degelijke kast. Direct reageren als je zoiets ziet. Per mail of telefoon.
MP heeft hier al verschillende leuke spullen opgeleverd. En veilingen! Ik heb nog niks gekocht maar wel op een paar kijkdagen geweest en mooie dingen gezien, die uiteindelijk voor redelijke bedragen verkocht zijn (houd wel rekening met opgeld vd veiling).
quote:kabouterpuntmuts schreef op 05 april 2013 @ 19:37:

Oké nou ik ga oefenen met marktplaats-zoeken dan ik kan het inderdaad natuurlijk zelf overschilderen en ik ken zelfs iemand die meubelmaker is dus ik kan het hem altijd vragen als ik het niet kan.

Helaas is zijn uurtarief ook wat boven ons budget.. Maar ik had geen idee dat al die woonwarenhuizen en boetiekjes enzo zo vreselijk duur waren joh. Ik verklaarde mijn vader altijd voor gek dat ie een bankstel van 10.000 euro had gekocht maar een mooie kast kost al 2000.

Tsja en ik wil best 1 duur ding kopen, zoals toen onze tafel, of het bureau. Da's tijdloos en van goede kwaliteit en dat mag best wat kosten dan maar dat kan kan maar met 1 item per keer.

En bovendien, als alles super duur is, dan is het echt te zonde om iets te veranderen en ik ben nog jong, stel nou dat ik over een paar jaar iets heel anders mooi vind.Ruim 7000 advetenties met het woord "landelijke".
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier hebben ze ook wel landelijk spul.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:hiltje schreef op 05 april 2013 @ 19:44:

Die trends, zoals eerst dat Riviera Maison en nu dat sloophout en steigerhout, worden heel duur verkocht. En dat heeft geen enkele relatie met de kwaliteit.

Tweedehands is echter jaren 50/60 retro/mid ceintury/scandinavisch design erg in dus ook relatief duur. Maar dan heb je wel goede kwaliteit want toen werden meubels nog degelijk gemaakt.

Bij antiek verschillen de prijzen enorm. Antiekhandelaren en kenners kopen veel op en laten het restaureren en vragen dan heel veel. Eigenlijk moet je iemand hebben waarvan de oma is overleden en die snel en makkelijk van alle spullen af wil. Dan heb je voor 200,- een mooie en degelijke kast. Direct reageren als je zoiets ziet. Per mail of telefoon.

Amen!

Mensen zijn zo idioot bezig om al hun geld uit te geven aan trends die eigenlijk kwalitatief niet deugen!

Koop dan liever een 2e handse meubel van écht hout. Dat kun je ook veel mooier restylen als je er op uitgekeken bent en weer nieuw maken.

Je kunt je geld maar één x uitgeven!

Antiek is ook waardevaster. Ik zelf hou van antiek.
Ik heb al gereageerd op een kast vandaag die ik heel mooi vond en een leuke stoel en een mooie lamp (mja die heb ik eigenlijk niet nodig dus reageer nog maar ff niet) met de juiste zoektermen kom je idd echt leuke dingen tegen!

Ik geloof dat ik een nieuwe verslaving heb
quote:kabouterpuntmuts schreef op 06 april 2013 @ 19:27:

Ik heb al gereageerd op een kast vandaag die ik heel mooi vond en een leuke stoel en een mooie lamp (mja die heb ik eigenlijk niet nodig dus reageer nog maar ff niet) met de juiste zoektermen kom je idd echt leuke dingen tegen!

Ik geloof dat ik een nieuwe verslaving heb

Eh tjsa... het kan inderdaad verslavend werken!

Maar bied nooit te veel he! Beetje brutaal zijn. Je kunt altijd wel weer omhoog, maar niet terug omlaag!
Hahaha, het is heel verslavend idd. Ik kwam vandaag echt een prachtig beeldje tegen. Ik was de eerste die het zag dus begon met een tientje. Helaas herkenden anderen kwaliteit en smaak ook snel, dus binnen anderhalf uur was er een bidding-war en stond de teller op 30,-.

Ik ben maar afgehaakt. Want mag eigenlijk nog niet kopen.
Marktplaats is heel, heel erg verslavend ja.

Deze periode is mijn man in het buitenland, dus tijd genoeg. Ik shop me suf en krijg er echt, ècht een kick van als ik iets voor weinig op de kop tik.

Een fantastische lamp gescoord voor weinig (15 euro, staat op internet voor 269 euro, ha!), gister een uniek bijzonder apart fraai tuinset opgehaald voor 50 euro en intussen al m'n hippe spullen als vazen, schalen e.d. ingeruild voor Marktplaatsspul.

Hij schrikt zich helemaal lens als ie thuis komt.
conversation = awareness
Oooh....als het toch echt doorgaat dat ik een nieuw huis mag krijgen (najah....kopen) dan ga ik....zodra ik weet dat de hypotheek rond is, toch wel zooooo ontzettend los op marktplaats. Vooral schilderijtjes en zelfs voor een keuken ga ik kijken wat er tweedehands (en bijv. pas 2 jaar oud) op mp staat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven