Herinrichten

05-04-2013 18:47 32 berichten
Yay! Mijn vriend en ik gaan volgende maand eindelijk verbouwen!

Nieuwe vloer, nieuwe keuken, alles schilderen... Alles gaat eruit en wordt weer in het nieuw gestoken.

Dus hebben we besloten ook wat nieuw interieur te kopen. Ons bed bijvoorbeeld, is ons eigenlijk wat te krap, onze garderobekast valt uit elkaar en de eetkamerstoelen die we nu hebben zijn echt heel erg lelijk.

Nu zat ik op de Ikea site te kijken, want we kunnen niet echt dure spullen kopen, maar wat ben ik teleurgesteld! Er staat echt vrijwel niks op wat ik mooi vind en wat bij ons idee zou passen!

Weet iemand een winkel met ikea-achtige prijzen waar je wat meer... Tsja... Bohemian meubels kan kopen, ik denk dat dat het beste omschrijft wat we mooi vinden.

We hebben een donkerbruin, antiek houten bureau en een witte tafel met zo'n verweerde houtlook in de woonkamer en een simpele crèmekleurige bank.

Op de muren komt aubergine, taupe en olijfgroen (weet nog niet precies in welke mate en tinten), dus ik wil de meubels graag licht, van hout en een beetje klassiek houden.

In de slaapkamer gaan we werken met pasteltinten blauw, groen en roze (kleurstalen ook nog niet uitgekozen), daarvoor zoeken we dus een garderobekast en een bed.

In de keuken zoeken we nog een grote buffetkast, de keuken wordt creme wit met olijfgroen en houtaccenten.

Ik ben een beetje bang dat het dan zelf de kasten en stoelen van de Ikea omtoveren tot iets fatsoenlijks word, maar ik dacht: misschien heeft het vf een winkel die ik niet ken (ben namelijk net studentenkamer-af dus ken eigenlijk alleen maar oude spullen van andere mensen ).

Ik hoop dat mijn beschrijving wat helpt in hoe we het willen, een mix van landelijk en bohemian, I guess, met veel hout en kaarsjes en geen stalen meubels enzo.

Elke tip is welkom
Ik heb inmiddels een garderobekast, een dressoirkast en eetkamerstoelen op het oog en ook een afspraak met die mensen. Echt top! En helemaal niet duur, zeg maar ikea-prijsjes of iets minder maar dan voor mooie, massief houten meubels.

En ik zit er voortdurend te zoeken naar meer
Alle reacties Link kopieren
Als je riviera maison mooi vindt, kun je ook zoeken op grenen meubels op marktplaats en die zelf schilderen. Die grenen meubels zijn niet zo duur op MP.

Ik ben sinds kort ook aan het markplaatsen (voor de baby-uitzet, haha), maar ik moet er ook allemaal nog een beetje aan wennen. Begin het wel steeds leuker te vinden, als ik de baby spullen een beetje bij elkaar heb, wil ik bezig gaan voor de tuin
quote:kabouterpuntmuts schreef op 08 april 2013 @ 19:32:

Ik heb inmiddels een garderobekast, een dressoirkast en eetkamerstoelen op het oog en ook een afspraak met die mensen. Echt top! En helemaal niet duur, zeg maar ikea-prijsjes of iets minder maar dan voor mooie, massief houten meubels.

En ik zit er voortdurend te zoeken naar meer

Zo, jij laat er ook geen gras over groeien.

Fijn dat je zo snel iets hebt gevonden en er achteraan kunt!
Ik ga van de week een art deco linnenkast ophalen. Moet voortaan wel opletten dat Zuid-Holland best groot is.

Tis een uur rijden
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Haha Tickel! Achja maar voor een mooie kast

@missP: haha ik zie allemaal leuke babyspulletjes, dan zeg ik tegen m'n vriend: nou schat, als we aan kinderen gaan beginnen over een paar jaar.. En dan zegt hij: jajá dan shop je alles weer op MP bij elkaar. En ik mag het gaan ophalen zeker.

Ik word er echt handig in om zeg maar de 'steekwoorden' van het product dat ik zoek te gebruiken, dan wordt het makkelijker en vind je echt wat je zoekt.

@ Hiltje: ja ik weet niet, ik zag gewoon 3 producten waarvan ik dacht: ja! Mooi! Dus toen dacht ik, waarom niet? Maar ik ga dus nog wel kijken natuurlijk, nog geen definitieve ja.
Ik heb ook heel lang heel veel kleding voor mezelf op mp gekocht. Echt mooi merkspul. Suede winterjas voor 35,-. Designerschoenen 2 keer gedragen voor 50,-. Dat soort werk. Werd ik altijd heel blij van.

En ook een keer mijn kledingkast opgeruimd en de mooie spullen op MP gezet. Ongeveer 350,- mee verdiend (wel veel werk alles versturen enzo).

Maar ik mag nu een heel jaar geen kleding kopen.
Ik heb hier een heel mooie honingkleurige teakhouten (of zou het eiken zijn?) salontafel/kist staan. Marktplaats! Dat ding kost wel een 400 euro in de winkel, wij hebben er 125 voor betaald. Ik heb paar heel mooie mahoniehouten kastjes, en dito eettafel.

In de serre staan een grenen meidekast met bijbehorende commode, leuke kaptafel.....

Hartstikke leuk ingericht al zeg ik het zelf. Allemaal met spullen van marktplaats. Als ik daar allemaal de volle prijs voor had moeten betalen, was het hem niet geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven