Herrie van buren op Kerstdag. Advies graag!

09-10-2019 18:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje wat jullie zouden doen en of jullie het gek zouden vinden wat ik de buren wil vragen.
FF kort uitleggen: we wonen in aso gehorige huizen en zij zijn nogal luidruchtig met deuren en non-stop aan het verbouwen.
Stel in de 30, geen kinderen, heel erg op zichzelf. Op zich vriendelijk contact mee, maar niet veel verder dan gedag zeggen.

Afgelopen Kerstdag begon hij ineens uitgebreid te boren?! Ik wist NIET wat me overkwam! Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, normaal altijd wel met de kids, maar dat had dus niet gekund met die herrie. Het is zo gehorig dat het klinkt of het naast me is.

Ik maak me eigenlijk onbewust al maanden druk over hoe het deze Kerst zal gaan. Blijkbaar vieren zij het niet, maar ík wel!
Nou wil ik hen dus gaan vragen of ze daar rekening mee kunnen houden, maar ik voel me al uit mijn kracht gaan daarbij. Ik wil niets boos, gewoon netjes.
Maar is het stom dat te vragen?
Op zich is het niet hun zorg dat ik Kerst vier, anderzijds bepaalt het wél wat ik wel/niet kan doen op zo'n dag. Ik voel me nu afhankelijk van wel of niet thuis Kerst kunnen vieren van wat zij doen. Dat is niet persé in mijn hoofd, langdurig boren kun je niet negeren.
En het zou ook niet mijn probleem moeten worden dat zij verbouwen, op 1e Kerstdag.

Wat zouden jullie doen in die situatie? Zou je het gek vinden dit te vragen?
anoniem_390897 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:06
3.23% gewijzigd
Afgelopen kerstdag? Heb ik eenmaal maanden gemist?
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
09-10-2019 18:50
De grote vraag is dan natuurlijk: hebben jullie geboord vorig jaar kerst?!?

En to: je draait er leuk omheen want het is je nu al een aanta keer gevraagd: hoe weet je van het boren als je niet thuis was?
Ik draai nergens omheen, ik heb dat allang gezegd. Lezen, he.
Je gaat niet om 4 uur 's ochtends al van huis als je Kerst gaat vieren.
Slimmere vraag zou zijn geweest, hoe laat ging je Kerst vieren dan?
Maar goed, iemand die een oprechte vraag stelt afzagen is blijkbaar interessanter dan meedenken.
Suðri schreef:
09-10-2019 18:54
Afgelopen kerstdag? Heb ik eenmaal maanden gemist?

Dat onderwerp heeft al negen maanden lekker zitten broeien en is nu hoogzwanger. :hihi:
RikM schreef:
09-10-2019 18:57
Dat onderwerp heeft al negen maanden lekker zitten broeien en is nu hoogzwanger. :hihi:
Oja. Zo heb ik wel nog wat over afgelopen schrikkeldag.
Ze wist niet wat haar overkwam, omdat het haar niet overkwam.
Misschien heeft ze van andere buren over het geboor gehoord.
Boren met Kerst vind ik onaangepast gedrag, maar daar kun je op het moment zelf iets van zeggen. Niet als het probleem er nog niet is en je niet weet of het er gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-10-2019 18:50
Ben het er wel mee eens dat kerst in Nederland als een dag geldt waarop er geen klusherrie zou moeten zijn. Hoewel het mij verder niet zou storen.
Thanks. En als je het ver weg zou horen is het ook nog anders. Dan zet je een muziekje op en klaar. Maar deze huizen zijn zo gehorig als wat, oude bouw, geen fatsoenlijke isolatie, daar deden ze in de tijd van bouwen nog niet aan. Ik heb niet eens dakisolatie, en dak loopt door de slaapkamer, laat staan dat er enigszins geluidsisolatie is. Dan is het dus ff wel een ander verhaal dan in een deugdelijk gebouwd nieuwbouwhuis.
Hatchi schreef:
09-10-2019 19:00
Ze wist niet wat haar overkwam, omdat het haar niet overkwam.
Misschien heeft ze van andere buren over het geboor gehoord.
Boren met Kerst vind ik onaangepast gedrag, maar daar kun je op het moment zelf iets van zeggen. Niet als het probleem er nog niet is en je niet weet of het er gaat zijn.
Zou je denken?
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 19:00
Thanks. En als je het ver weg zou horen is het ook nog anders. Dan zet je een muziekje op en klaar. Maar deze huizen zijn zo gehorig als wat, oude bouw, geen fatsoenlijke isolatie, daar deden ze in de tijd van bouwen nog niet aan. Ik heb niet eens dakisolatie, en dak loopt door de slaapkamer, laat staan dat er enigszins geluidsisolatie is. Dan is het dus ff wel een ander verhaal dan in een deugdelijk gebouwd nieuwbouwhuis.
En ze hebben 12 uur achterelkaar staan boren?
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:17
Ja, deuh. Ik heb er last van, anders vraag ik het niet.
Dat je er nu last van heb is raar, misschien even langs de huisarts ofzo. En op het moment dat er echt geluid is ff langs gaan. Laat het nu los!!!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Roxy21 schreef:
09-10-2019 19:02
Dat je er nu last van heb is raar, misschien even langs de huisarts ofzo. En op het moment dat er echt geluid is ff langs gaan. Laat het nu los!!!
:biggrin:

Toen had ze er ook geen last van. Ze was niet eens thuis.
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:54
Ik draai nergens omheen, ik heb dat allang gezegd. Lezen, he.
Je gaat niet om 4 uur 's ochtends al van huis als je Kerst gaat vieren.
Slimmere vraag zou zijn geweest, hoe laat ging je Kerst vieren dan?
Maar goed, iemand die een oprechte vraag stelt afzagen is blijkbaar interessanter dan meedenken.
Het kan dus prima zo zijn dat het geboor stopte rond etenstijd.
En ik neem aan dat jouw buren, ondanks dat de huizen zo gehorig zijn, nooit last hebben van jouw kinderen?
Nitflex schreef:
09-10-2019 18:50
Ben het er wel mee eens dat kerst in Nederland als een dag geldt waarop er geen klusherrie zou moeten zijn. Hoewel het mij verder niet zou storen.
Het zou niet in me opkomen om te gaan boren op kerstdag, maar ik zou dit niet zo algemeen stellen. Dat klinkt heel erg 'op zondag mag je de auto niet wassen'. En er zijn zat mensen die gewoon werken op de 25ste, die niets aan kerst doen. Het is ook gewoon hartstikke druk op de weg op de 25ste en de buurtkinderen hier steken dan al een paar dagen vuurwerk af.

Een paar minuten boren? Wie hoort het?
Alle reacties Link kopieren
Burengeluid in gehorige huizen kan flink vervelend zijn. Hier ook zon huis. Boren is al helemaal een rotgeluid want dat overstemt alles. Wat dat betreft snap ik je wel. Maar als ze een jaar geleden aan het boren waren is de kans toch groot dat het dit jaar kerst wel over is/ verbouwing grootste gedeelte klaar is. Of is boren op kerstdag een traditie bij hen? Zijn ze verder nog vaak aan het boren?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
09-10-2019 19:19

Een paar minuten boren? Wie hoort het?
To.
Terwijl ze niet eens de hele dag thuis was.
Misschien wilde hij gewoon even zijn nieuwe boormachine uitproberen, die hij voor kerst had gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Verzin je wel vaker nog niet bestaande beren op de weg?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nitflex schreef:
09-10-2019 18:40
Je moet mensen ergens op aan spreken wanneer het gebeurt. Dus vorig jaar kerst en nu wellicht in de aanloop naar de kerst toe aangeven dat dat heel vervelend was geweest vorig jaar. Maar niet al in oktober over beginnen. Misschien zijn ze allang uitgeklust.

Tja, als de buren vorig jaar wisten/dachten dat TO Kerst niet thuis vierde en dus weg was, is dat misschien juist de reden geweest voor hen om te gaan boren... :idee:
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:49
Oh? Geen leuke buuf? Ik ben heel lief, hoor, dus dan ben ik het niet.
Ik heb een prima buurvrouw hoor, alleen die is lekker assertief. Als ze wat wil dan regelt ze het.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
09-10-2019 19:05
Het kan dus prima zo zijn dat het geboor stopte rond etenstijd.
En ik neem aan dat jouw buren, ondanks dat de huizen zo gehorig zijn, nooit last hebben van jouw kinderen?
Errr... nee. Ik heb geen kids meer thuis. Ik maak verder geen herrie, ik leef normaal. Ik mag graag drummen, maar dat doe ik niet als zij thuis zijn, vind ik beetje aso omdat ik weet hoe hard dat is.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
09-10-2019 19:45
Ik heb een prima buurvrouw hoor, alleen die is lekker assertief. Als ze wat wil dan regelt ze het.
Ah, zo. Ik vind dat soms lastig.
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 19:46
Errr... nee. Ik heb geen kids meer thuis. Ik maak verder geen herrie, ik leef normaal. Ik mag graag drummen, maar dat doe ik niet als zij thuis zijn, vind ik beetje aso omdat ik weet hoe hard dat is.
Bwah, ik hou wel van een gratis drum-concertje met Kerst.

Is weer eens wat anders dan al die "all I want for Christmas" en "Djingle Bells"-zever.

Als de muren dan echt zo dun zijn:
a. Waarom zitten ze er dan met hun boormachine nog niet door?
b. Wie weet hoe hard ergeren zij zich elk jaar aan jouw Kerst-muziek en kabaal tijdens 't Kerst-diner met je 5 kinderen, 4 schoonkinderen, oma, opa, nog wat kleinkinderen, ... ? Als die allemaal 1 woord zeggen is het zo een kakafonie tot en met.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu de kans dat die dit jaar weer gaat boren op kerst?
Alle reacties Link kopieren
karnemelk schreef:
09-10-2019 19:25
Burengeluid in gehorige huizen kan flink vervelend zijn. Hier ook zon huis. Boren is al helemaal een rotgeluid want dat overstemt alles. Wat dat betreft snap ik je wel. Maar als ze een jaar geleden aan het boren waren is de kans toch groot dat het dit jaar kerst wel over is/ verbouwing grootste gedeelte klaar is. Of is boren op kerstdag een traditie bij hen? Zijn ze verder nog vaak aan het boren?
Yep, klopt helemaal.
Geen idee wat hun tradities zijn. Er is maandenlang herrie geweest 's avonds en in het weekend met allerlei elektr. gereedschap. ZIjn al een paar jaar aan het verbouwen. En wat ik zei, dat is nog niet klaar.
Kan zijn dat als ze dan vrij zijn ze besluiten weer ff flink aan de gang te gaan, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
En hoe lang hebben ze geboord dan? 10 minuten? of de hele dag lang waardoor echt geen kerstfeest mogelijk zou geweest zijn?
Rosanna1985 schreef:
09-10-2019 19:54
En hoe lang hebben ze geboord dan? 10 minuten? of de hele dag lang waardoor echt geen kerstfeest mogelijk zou geweest zijn?
Dat zullen we nooit weten, want TO was niet thuis die dag :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven