Het 21e grote TTToT-topic

13-08-2013 10:57 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zo ver. We verlaten ons jubileum-topic om verder te gaan in de grote wereld.

Of dat zo gaat zijn, moet nog blijken.

Hiermee verklaar ik het 21e TTToT-topic officieel voor geopend.

Regels:

Waar ego-posten verplicht is,

slap geouwehoer welkom is,

lief en leed gedeeld wordt,

recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..

En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)

Ode aan het TTToT-topic:

Hier is het nooit koud,

hier voelt het vertrouwd

het leven te delen

dat gaat nooit vervelen

we praten en dromen

om verder te komen

we lachen en huilen

en komen soms schuilen

ik voel me hier goed

alle mag en niets moet

jezelf hier mogen zijn

dat is pas fijn!

(By MissMickey)

[ing]http://imageshack.us/a/img854/7619/photomrt28173729.jpg[/img]
Been there, done that, got the T-shirt.
He hadden ze dat nog niet eerder onderzocht Bird?
quote:Apatura schreef op 09 september 2013 @ 17:57:

He hadden ze dat nog niet eerder onderzocht Bird?Weet ik niet meer. Er is al zo vaak bloed geprikt sinds ik ziek ben. Dat is in mijn puberteit begonnen en ik ben nu 35 dus zo'n 20 jaar. Ik ben er eigenlijk aan gewend dat alle waardes altijd goed zijn, ook al ben ik zo ziek als een hond. Nu ben ik toch wel benieuwd wat hier verder uit gaat komen.
Is t niet iets hormonaals dan? Ik vind t echt raar dat ze na 20 jaar nog niets gevonden hebben.
Hallooooooooh!

Zo! Even lekker met de deur in huis!

Rustig hier! Hahahahaa

Ik kom even een update geven van het leven van een secondhandsuus!

Uuuuh waar start ik?

De site van viva is nog steeds rete-traag op de ipad! Dat is waarschijnlijk een van de redenen waarom ik er nog nauwelijks ben. Helaas...

Is eigenlijk geen doen.

Maar soit, het is wat het is.

Ik werk me helemaal suf, ik vind het helemaal geweldig, niet het suf werken, maar gewoon, het werk an sich en ik heb mijn contract verlengd gekregen. Men is erg tevreden over me. Dus dat is alleen maar goed!

Ik ben ondertussen ook gestart met de obesitaskliniek. Dat begint toch wel zijn vruchten af te werpen! Ik heb mijn weegmoment pas over een week of twee, denk dat ik wel een kilo of 10 kwijt ben dan.

(mijn weegschaal gaat maar tot 130, ik woog in de kliniek 135, nu zit ik thuis op 126......dus 4 kilo is er zeker af! Hahahahaha)

(en dat vanaf 23 juli)

Ik heb wel veel moeite moeten doen om duidelijkheid te krijgen over de activiteiten die ik moet doen, omdat ze telkens op een andere dag zijn, en ik dat op mijn werk niet rond krijg.

Nu heb ik alles op 1 dag, zodat ik 1vaste dag vrij heb kunnen aanvragen.

Ik heb net een zak met kleren uit het schuurtje gehaald. Daar zaten kleren in, waarvan ik dacht dat ik er toch nooit meer in zou passen....

Wilde ze wegdoen, maar lui als ik nog steeds ben, nooit aan toe gekomen. Haalde de zak net te voorschijn, omdat ik mijn maatje 52 veel te ruim vind zitten, en wist dat er nog veel broeken in zaten.

Ik pas nét niet in de nauwelijks gedragen maat 48. Maar de broeken 48 met stretch en die ik wel veel gedragen heb, passen.

Maar ik heb besloten die weg te doen, omdat ze ook wel wat versleten zijn. En ik wil geen versleten kleren dragen, en ik heb ook nog maat 50 in huis.

Dus nu ga ik alles wat te groot is wegdoen, en alles wat ik niet meer wil dragen ook.

Dus er komt weer een opruiming aan.

Ik mag wel zeggen dat ik erg trots op mezelf ben!

Moet er ook bij zeggen dat het anders eten, het basismenu me reuze meevalt. De eerste week was het lastig, en ik heb nog mijn moeilijke dagen, maar het is echt goed te doen.

Ik doe verder een techniek-aanleer-cursus voor nordic walken, je gebruikt 98% van je spieren en is heel goed voor afvallen en conditie. Het ziet niet uit, maar daar heb ik schijt aan.

Okm zwem ik nog, niet baantjes trekken, maar met van die weerstandshandschoenen, halters van piepschuim en die worsten. Soms met plankjes, of anders gerei wat weerstand geeft in het water. Dacht even mijn god, waar ben ik aan begonnen, maar vind het echt erg leuk!

Het is ook erg fijn om samen te zijn met allemaal dikke mensen die dezelfde fukked up gedachten over eten hebben.

(hier piept iets in huis, maar ben te vadsig om te gaan kijken wat... Het is iets wat door de wind in beweging gezet wordt en roestig is denk ik....)

Voor de rest voel ik me echt goed en sta ik goed in het leven. Of hoe noem je dat. Ik voel me sterk en optimistisch.

Ik ben helaas nog niet zwanger. Maar piet heeft nog geen afspraak bij de huisarts gemaakt en pakt ook geen condooms. Dus ik laat het maar op me afkomen.

Ik hoop zo Yez dat je binnenkort een positieve test in handen hebt, en dat je een mooie zwangerschap krijgt of hebt. Of ja, hoe heet dat

(ben moe, kom niet uit mijn woorden, heerlijk zo'n rij vroege diensten en niet in slaap komen....)

Voor de rest hoop ik dat het met iedereen goed gaat, ik heb niet veel gelezen omdat de site zo traag is.

Ik mis jullie wel, ik. Is het gekuit en de steun. Maar ik heb zo weinig tijd over....

Ik hoop dat ik nu weer wat momentjes kan inbouwen, dat ik weer eens echt mee kan leuteren.

Dat ik weer weet wat jullie bezig houdt...

Ik ga maar eens kijken wat er zo piept, en dan kruip ik onder de wol.

Piet had nog wat ondeugende dingen die hij wilde gaan doen....

(hahahaha)

Tot gauw!
Meer dan een halve minuut vóór de pagina geladen is....

Pffffffff
Suuuuuuuus!!!!!!!

Ik lees met tranen in m'n ogen je post. Ik ben zo en zoooo verschrikkelijk ongelooflijk erg veel super trots op jou!
En ik mis je.
Suuuuuussssss

Super lieverd! Je bent echt goed bezig!
Suus Wat fijn om je te lezen!

Wat fijn dat t goed met je gaat.

Ik schrijf vooral op de mobiele site. Mobiel.viva.nl

ik mis je ook!
He suus....geweldig meid!!

Goed bezig......

Als je eenmaaal een knop heb omgezet, dan kom je er wel.
Morguuh!

Zo, even een momentje voor mezelf, piet ligt nog te slapen, die is uitgeput van alle ondeugende dingen, whoahahahahaa

Wat een lieve reacties van jullie!

Ik ga die mobiele site eens proberen. Misschien is het probleem dan opgelost.

Ik geloof ook wel dat de knop om is, vanmorgen 124! Ik heb 2x gewogen om zeker te zijn! Hahahahaa

Ben nog steeds een beetje euforisch. Dacht zelfs, nog maar 30 kilo.... Nog maar...

Het zal niet zo snel meer gaan als ik wat verder ben, maar het traject duurt 18 maanden. Ik zie het wel met optimisme tegemoet.

Het zou echt te gek zijn als ik rond de 90/95 uit kom. Of maatje 42/44 (in de broeken)

Truitjes en topjes is altijd anders geweest. Ik had gister xxl aan, dat zit nog wel veel te strak. Ik zou eigenlijk niet weten welke maat ik ook alweer had toen ik 95 woog. Ik meen 48? Of xxl inderdaad.

Goh... Dat zou wat zijn!

Zit echt te genieten. Merk t ook met vrijen, wat een verschil al!

Durf sommige standjes nog niet, omdat ik weet "hoe ze horen" en ik dat door mijn vet laagje nu niet klaar krijg. Dan voel ik ze heel erg, de rolletjes en ga ik in mijn hoofd zitten en dat is niet oke.

Maar net zoals in de kleding, er zit vordering in!

Ik zei tegen de psych, dat ik eigenlijk helemaal niet weet wat mijn kleding stijl is, omdat ik eigenlijk altijd koop wat past. Niet wat ik leuk vind.

Al hou ik erg van de stijl van hebbeding, en ben ik praktisch.

Oooohh en ik vergeet helemaal te vertellen dat ik nu een echt kort koppie heb!

Ik heb al mijn haar eraf geschoren! En verdomd, maar t staat me goed! Ik wilde eigenlijk wachten tot ik op streefgewicht zat, maar dacht toen, dat t verrekt! Ik doe het nu!

Ik ben het waard om het gewoon nu te doen, niet alweer een eigen opgelegde grens, of als ik... Dan mag ik..

Het is heerlijk! En supermakkelijk natuurlijk.

Ja, ik geloof echt dat ik nu in de juiste flow met mezelf zit!
Koel! Ik vind gladgeschoren mannen en vrouwen ontzettend sexy.
Lekker bezig Suus! Je straalt!
Waarom vragen instanties je om je paspoort of ID mee te nemen? Dat ding moet je toch standaard bij je hebben ?!?
Neuh, sommige mensen hebben alleen standaard rijbewijs bij zich.
Motnong!

Suus, goed bezig!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Motnong.
Motnong!!
quote:Apatura schreef op 10 september 2013 @ 13:24:

Is t niet iets hormonaals dan? Ik vind t echt raar dat ze na 20 jaar nog niets gevonden hebben.

Ja, ze hebben van alles gevonden. Officieel heb ik prikkelbare darm syndroom, oestrogeenafhankelijke migraine, ME/CVS, chronisch recidiverende depressie en een lijst allergieën.

Dit zijn helaas wel ziektes die (in mijn geval) niet te genezen zijn. Dus kloten ze wat aan met medicatie en "leer-er-maar-mee-leven" en vooral "je-kunt-er-wel-100-mee-worden".

Verder blijven er een hoop klachten die niet onder die 4 ziektes vallen en daar zoeken we nu nog een oorzaak van.
Hoi lieve Suus!

Ik heb je ook gemist en geniet enorm van je posts. Ik hoor het je vertellen en zie je gezichtsuitdrukking erbij.

Wat goed dat je contract is verlengd! Daar zul je zeker je best voor hebben gedaan. Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar.

Ik moet lachen om je zakken kleding in de schuur. Ik heb dat niet, doe alles steeds weg als ik weer een maat niet meer pas. Maar Suus, gun jezelf nieuwe kleding. Dat heb je verdient!

Het is ook erg fijn om samen te zijn met allemaal dikke mensen die dezelfde fukked up gedachten over eten hebben.

Dat kan ik me helemaal voorstellen. Dan ben je toch meer op je gemak.
quote:secondhandsuus schreef op 11 september 2013 @ 09:33:

Zo, even een momentje voor mezelf, piet ligt nog te slapen, die is uitgeput van alle ondeugende dingen, whoahahahahaa

Ik geloof ook wel dat de knop om is, vanmorgen 124! Ik heb 2x gewogen om zeker te zijn! Hahahahaa

Wat superknap!!!

Ik heb al mijn haar eraf geschoren! Als in alles-er-af ? Lijkt me heerlijk!
quote:Apatura schreef op 11 september 2013 @ 12:30:

Waarom vragen instanties je om je paspoort of ID mee te nemen? Dat ding moet je toch standaard bij je hebben ?!? Tja, dat zou wel moeten. Man heeft altijd alleen zijn rijbewijs bij zich. Vanmiddag moeten we bij zijn moeder op zoek naar haar ID, want de notaris komt vanmiddag en ze heeft geen idee waar het ding is.
Vanochtend was eindelijk mijn afspraak bij de internist. We hebben veel besproken. De uitslag uit Maastricht m.b.t. Diabetes: de waardes zijn nog laag, dus hij wil nog niet behandelen. Eerst naar de diëtist. Daar ga ik volgende week naar toe.

Verder heb ik gevraagd om verder onderzoek i.v.m. cortisol en evt. Cushing. Dat vond hij goed, maar de waardes tot nu toe wijzen daar niet op.

De huisarts had ook nog een brief gemaakt omdat ik al een maand misselijk ben. Hiervoor moest ik weer bloedprikken om o.a. leverwaardes te bekijken. Hij begon over galstenen, maar die heb ik al gehad. Ik hoop niet dat dat feest weer overnieuw begint.

Als laatste vroeg hij of ik ooit een maagverkleining heb overwogen. Nee, dat heb ik niet, is ook nog nooit voorgesteld. Hij gaat dat met mijn psych bespreken. Grote kans dat ze me afwijzen i.v.m. depressie en voorgeschiedenis.

Ik ben er helemaal door overrompeld en ben best wel over de zeik nu. Heb man gebeld en heb heel lang zitten huilen. Wat moet ik hier nou weer mee? En waarom wordt er geen oorzaak gevonden voor bepaalde klachten?
Hallie hallo!

Heb nog even tijd voor ik weer ga droog-lang-laufen!

Ik heb niet alle haren in 1x eraf gehaald, eerst een driehoek, toen 1/3deel, zoals je dat nu vaker ziet, en toen, toen al twijfelend voor de spiegel, op piet roepend of hij me nog wel sexy zou vinden, de staart en toen met de tondeuse erover.

En ik heb dus een draadloze, die raakte leeg, we moesten nog weg, dus ik dacht, dan pak ik die met de stekker wel, ook op standje 3 gezet...

Maar dat bleek dus een ander standje 3... Een veeeeeeeeel kortere... Dus dat was wel even schrikken.

En dan zo wit he...

Maar nu ben ik er helemaal aan gewend...

Blue bird, ik hoop dat ze inderdaad snel iets vinden! En dan gelijk ook een oplossing hebben.

Zal ik je eens mijn eetschema mailen ofzo? Aangezien we dezelfde bouw hebben, zo ongeveer. Misschien helpt t je.

Weet je wat, ik pleur m hier gewoon neer.

Ochtend:

80 gram meusli (ongezoet)

250 cc magere yoghurt

1 vers fruit

Of

4 snee volkoren brood met dun halvarine (ik smeer die niet die troep, hahahah)

Mager hartig beleg

Groentjes, zoveel als je wilt

Lunch

4 snee volkoren brood met dun halvarine

Mager hartig beleg

Groentjes, zoveel als je wilt

Avond

250 gr aardappeltjes of 70 gr ongekookte rijst of pasta (200gr gekookt)

Warme groentjes

Rauwkost (mag beetje magere dressing bij)

100 gr vlees of vis

Max 1 eetlepel olie of vloeibare bak en braad per persoon

Je mag 2 stuks fruit per dag en groentjes onbeperkt.

Wel adviseren ze om te streven naar 3 maaltijden per dag.

Maar als je de 2 weken voorbij bent, en je houdt je hier aan, is je zoetbehoefte bijna weg. Ook de tussendoor-honger/trek

Hoor ik veel terug, zo van, niet verwacht, maar is echt zo!

Echt ik eet me gek, en heb nu al een stuk minder nodig om vol te zitten.

Kijk maar, als je er iets mee kunt, fijn, en als je denk, no way jose, ook prima!

Over die maagverkleining. Heftige stap vind ik dat persoonlijk. Heb een aantal in mijn omgeving, maar ook daar kun je "doorheen" eten, of de verkeerde keuzes maken, en veel calorieen naar binnen werken.

Het begint toch ergens in je hoofd. En geloof me, ik heb ook de diagnose terugkerende (milde) depressies, dat gevecht ken ik.

Ook het moe zijn, al kwam/komt dat bij mij ook wel door overgewicht.

Dus helemaal meepraten kan ik niet.

Ik weet wel dat ze in eindhoven een kliniek hebben die "all the way" gaat.

Dat is niet oooh we doen een operatie en dan laten we je los. Daar zit goede begeleiding bij!

Ik heb vandaag toch zo gelachen, even heeeeeel iets anders...

Ik had nog een lunch "open staan" van een vriendin, dus we zijn op terras gaan zitten, markt was net afgelopen en we hebben zonder schroom alle mannen bekeken en gekeurd!

Hahahahaha, dat was lang geleden dat ik zo ongegeneerd heb zitten "beoordelen"

Links of rechtsdragend, lief of woest, snel klaar en dqn nog eens, of gewoon snel klaar, egoist of gever...

Echt erg... Maar wél leuk!
O Help die tondeuse.

Lekker hè Ongegeneerd mannen kijken

Heb jij de meet nog in je agenda staan of sla je over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven