Het grote kerstbomen topic
dinsdag 24 september 2013 om 12:48
Met al die verschillende topics lijkt het me handig als we over gaan op 1 topic.
Ik heb een leuk vragenlijstje voor iedereen:
Wat voor soort kerstboom?
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten?
Waar staat jouw kerstboom?
Hoeveel kost jouw kerstboom?
Is je kerstboom klein, middel of groot?
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen)
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen)
Gaan er ook kerstkransjes in?
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten?
Wanneer ruim je je kerstboom op?
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan?
Waar staat jouw kerstboom?
Hoeveel kost jouw kerstboom?
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan?
dinsdag 24 september 2013 om 12:54
quote:Ikje86 schreef op dinsdag 24 september 2013 12:48 Met al die verschillende topics lijkt het me handig als we over gaan op 1 topic.
Waar staat jou kerstboom?
Hoeveel kost jou kerstboom?
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? Laat ik hem maar ook invullen!
Wat voor soort kerstboom? Een echte Noorse spar
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? Eerste zaterdag van december
Waar staat jou kerstboom? In de woonkamer en misschien nog een kleintje in mn slaapkamerOp de grond in een rietenmand
Hoeveel kost jou kerstboom? Rond de 36 euro
Is je kerstboom klein, middel of groot? Middelgroot
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? traditionele gele lampjes zonder knipper.
Wat voor kerstballen hangen erin? Vanalles, veel rode en zilveren ballen, maar ook dingetjes van hout en stof.
Gaan er ook kerstkransjes in? Ja maar niet voor lang!
Heb je een piek? Nee ik heb altijd een rode strik daarboven.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Met pijn in mn hart een week na nieuwjaar ongeveer.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? Ja, die dump ik gewoon opstraat bij de ondergrondse containers, dat mag
Waar staat jou kerstboom?
Hoeveel kost jou kerstboom?
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? Laat ik hem maar ook invullen!
Wat voor soort kerstboom? Een echte Noorse spar
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? Eerste zaterdag van december
Waar staat jou kerstboom? In de woonkamer en misschien nog een kleintje in mn slaapkamerOp de grond in een rietenmand
Hoeveel kost jou kerstboom? Rond de 36 euro
Is je kerstboom klein, middel of groot? Middelgroot
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? traditionele gele lampjes zonder knipper.
Wat voor kerstballen hangen erin? Vanalles, veel rode en zilveren ballen, maar ook dingetjes van hout en stof.
Gaan er ook kerstkransjes in? Ja maar niet voor lang!
Heb je een piek? Nee ik heb altijd een rode strik daarboven.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Met pijn in mn hart een week na nieuwjaar ongeveer.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? Ja, die dump ik gewoon opstraat bij de ondergrondse containers, dat mag
dinsdag 24 september 2013 om 12:59
dinsdag 24 september 2013 om 13:04
Oh heerlijk, een kerstbomen-topic!
Bij deze:
Wat voor soort kerstboom? Een neppe.
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? Zodra ik kerstgevoelens heb. Sint en kerst gaan in ieder geval heel goed samen.
Waar staat jou kerstboom? Tussen de twee deuren in de woonkamer.
Hoeveel kost jou kerstboom? Niks.
Is je kerstboom klein, middel of groot? Middel.
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) Wit, knipperloos. Jukkie, knipper.
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) Glas, bont.
Gaan er ook kerstkransjes in? Nee, wel wandelstokjes.
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? Ik.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Als ik er tabak van heb.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? De echte staat in de tuin. Hij is 30 cm, hij hoeft niet gedumpt te worden.
Bij deze:
Wat voor soort kerstboom? Een neppe.
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? Zodra ik kerstgevoelens heb. Sint en kerst gaan in ieder geval heel goed samen.
Waar staat jou kerstboom? Tussen de twee deuren in de woonkamer.
Hoeveel kost jou kerstboom? Niks.
Is je kerstboom klein, middel of groot? Middel.
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) Wit, knipperloos. Jukkie, knipper.
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) Glas, bont.
Gaan er ook kerstkransjes in? Nee, wel wandelstokjes.
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? Ik.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Als ik er tabak van heb.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? De echte staat in de tuin. Hij is 30 cm, hij hoeft niet gedumpt te worden.
dinsdag 24 september 2013 om 13:07
Hier in huis, geen kerstboom. Het hele kerstgebeuren mag wat mij betreft worden afgeschaft.
Als je kijkt wat kerst voor impact heeft op ons milieu dan zou je er bijna ziek van worden. Voedseloverdaad, allemaal in de kliko als het niet voor de kerst verkocht wordt, bomen die van heinde en verre worden gehaald om na 3 weken verbrand te worden, China draait overuren om 20 kerstballen voor 50 cent in de schappen te kunnen krijgen bij de Action.
Nee, ik laat deze opgeklopte feesttijd aan mij voorbij gaan. Mijn huis is er niet minder gezellig om.
P.s. 'jouw' is een bezittelijk voornaamwoord, 'jou' niet.
Als je kijkt wat kerst voor impact heeft op ons milieu dan zou je er bijna ziek van worden. Voedseloverdaad, allemaal in de kliko als het niet voor de kerst verkocht wordt, bomen die van heinde en verre worden gehaald om na 3 weken verbrand te worden, China draait overuren om 20 kerstballen voor 50 cent in de schappen te kunnen krijgen bij de Action.
Nee, ik laat deze opgeklopte feesttijd aan mij voorbij gaan. Mijn huis is er niet minder gezellig om.
P.s. 'jouw' is een bezittelijk voornaamwoord, 'jou' niet.
dinsdag 24 september 2013 om 13:25
Inderdaad snoep_tomaat. Ieder zijn ding. Ik vind het jammer dat er zo veel vanzelfsprekendheid zit in het (uitbundig) vieren van kerst. Dat was in mijn jeugd echt wel anders, in mijn herinnering in ieder geval een stuk minder commercieel.
Ik wil ook niemand de les lezen, ik beschrijf mijn eigen invulling.
@misshollywood, deze taalles krijg je helemaal cadeau van mij, vast een vroeg kerstcadeautje
Ik wil ook niemand de les lezen, ik beschrijf mijn eigen invulling.
@misshollywood, deze taalles krijg je helemaal cadeau van mij, vast een vroeg kerstcadeautje
dinsdag 24 september 2013 om 13:26
Wat voor soort kerstboom? een echte
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? paar dagen na Sinterklaas
Waar staat jou kerstboom? gedeeltelijk onder de trap ;o)
Hoeveel kost jou kerstboom? +/- 40 euro, koop altijd via goededoelen stichting
Is je kerstboom klein, middel of groot? middel
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) kleine gele lampjes
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) geen ballen, allerlei kerstrommeltjes, kerstmannetjes, hun wasgoed, kerst kinderspeelgoed etc etc
Gaan er ook kerstkransjes in? nee, die halen de boom niet...
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? ja, een sneeuwman, ligt eraan wie er lief is
Wanneer ruim je je kerstboom op? daags na O&N, dan ben ik die meuk wel weer zat, mijn hele woonkamer verandert in december van kleur en gedaante ;o)
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? kids verzamelen ze hier voor een vergoeding van de gemeente
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? paar dagen na Sinterklaas
Waar staat jou kerstboom? gedeeltelijk onder de trap ;o)
Hoeveel kost jou kerstboom? +/- 40 euro, koop altijd via goededoelen stichting
Is je kerstboom klein, middel of groot? middel
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) kleine gele lampjes
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) geen ballen, allerlei kerstrommeltjes, kerstmannetjes, hun wasgoed, kerst kinderspeelgoed etc etc
Gaan er ook kerstkransjes in? nee, die halen de boom niet...
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? ja, een sneeuwman, ligt eraan wie er lief is
Wanneer ruim je je kerstboom op? daags na O&N, dan ben ik die meuk wel weer zat, mijn hele woonkamer verandert in december van kleur en gedaante ;o)
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? kids verzamelen ze hier voor een vergoeding van de gemeente
dinsdag 24 september 2013 om 13:26
quote:kaneelkoekje schreef op 24 september 2013 @ 13:07:
Hier in huis, geen kerstboom. Het hele kerstgebeuren mag wat mij betreft worden afgeschaft.
P.s. 'jouw' is een bezittelijk voornaamwoord, 'jou' niet.Weet je het zeker?
P.s. 'jouw' is een bezittelijk voornaamwoord, 'jou' niet.Weet je het zeker?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 24 september 2013 om 13:51
Wat voor soort kerstboom? Een échte natuurlijk
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? het eerste weekend ná de sint
Waar staat jou kerstboom? in de woonkamer
Hoeveel kost jou kerstboom? kan ik me niet meer herinneren van vorig jaar
Is je kerstboom klein, middel of groot? Ik koop de grootste die past, dus dat is ongeveer 3 meter hoog
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) Wit natuurlijk - het zijn toch nep-kaarsjes?
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) Vanalles - ik heb de droomboom van een kind. Alle ballen en vogels en kerstmannen en andere figuren zijn van glas. Onderin de versiersels van stof en andere onbreekbare materialen ivm kind en katten.
Gaan er ook kerstkransjes in? Nee
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? Ik heb er twee en die gebruik ik al jaren niet.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Na oud en nieuw. Omdat ik dan helemaal gek wordt van de naalden in huis.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? Die dump ik buiten en dan halen de buurtkinderen die op en krijgen er wat voor van de gemeente.
Ik wilde overigens een tijdje geleden een nepper kopen omdat ik dacht dat dat beter was voor het milieu. Maar dat is dus niet zo. Het hangt van verschillende factoren af. Zie: http://www.milieucentraal ... n-en-gebruiken/kerstbomen
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten? het eerste weekend ná de sint
Waar staat jou kerstboom? in de woonkamer
Hoeveel kost jou kerstboom? kan ik me niet meer herinneren van vorig jaar
Is je kerstboom klein, middel of groot? Ik koop de grootste die past, dus dat is ongeveer 3 meter hoog
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) Wit natuurlijk - het zijn toch nep-kaarsjes?
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) Vanalles - ik heb de droomboom van een kind. Alle ballen en vogels en kerstmannen en andere figuren zijn van glas. Onderin de versiersels van stof en andere onbreekbare materialen ivm kind en katten.
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? Ik heb er twee en die gebruik ik al jaren niet.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Na oud en nieuw. Omdat ik dan helemaal gek wordt van de naalden in huis.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? Die dump ik buiten en dan halen de buurtkinderen die op en krijgen er wat voor van de gemeente.
Ik wilde overigens een tijdje geleden een nepper kopen omdat ik dacht dat dat beter was voor het milieu. Maar dat is dus niet zo. Het hangt van verschillende factoren af. Zie: http://www.milieucentraal ... n-en-gebruiken/kerstbomen
dinsdag 24 september 2013 om 13:53
quote:misshollywood schreef op 24 september 2013 @ 13:37:
Kaneelkoekje, voor de duidelijkheid, je gaf de TO taalles.
Zo flauw! Ter meerdere eer en glorie van jezelf? Of toch betaald.
Anders heeft dat toch geen zin. Laten we toch eens stoppen met elkaar de " les te lezen"Waarom mag een simpele uitleg niet meer tegenwoordig? Het leest namelijk vele malen prettiger, en dat is best handig op een forum. (En ook bij het schrijven van sollicitatiebrieven en andere zaken.)
Kaneelkoekje, voor de duidelijkheid, je gaf de TO taalles.
Zo flauw! Ter meerdere eer en glorie van jezelf? Of toch betaald.
Anders heeft dat toch geen zin. Laten we toch eens stoppen met elkaar de " les te lezen"Waarom mag een simpele uitleg niet meer tegenwoordig? Het leest namelijk vele malen prettiger, en dat is best handig op een forum. (En ook bij het schrijven van sollicitatiebrieven en andere zaken.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 24 september 2013 om 14:06
quote:Ikje86 24 september 2013:
Wat voor soort kerstboom?Onze bomen zijn nep. In de tuin staat een echte met verlichting.
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten?Voor eerste advent is alles versiert.
Waar staat jou kerstboom? 1 boom in de serre. 1 boom in de woonkamer. 1 boom in de vitrine
Hoeveel kost jou kerstboom? Geen idee. Ik ben de bonnen kwijt.
Is je kerstboom klein, middel of groot? 2 grote en 1 middel en 1 kleine.
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) Ledverlichting wit helder
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) Wit, metallic, zilver, hoogglans en matglans.
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? Ja, geen voorkeur voor deze ceremonie.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Dit jaar wordt het 5 januari 2014. Ik zag net dat wij 2 januari moeten werken. We ruimen altijd met z'n allen op. Dat is gemakkelijker.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? N.v.t.
Wat voor soort kerstboom?Onze bomen zijn nep. In de tuin staat een echte met verlichting.
Wanneer ga jij je kerstboom neerzetten?Voor eerste advent is alles versiert.
Waar staat jou kerstboom? 1 boom in de serre. 1 boom in de woonkamer. 1 boom in de vitrine
Hoeveel kost jou kerstboom? Geen idee. Ik ben de bonnen kwijt.
Is je kerstboom klein, middel of groot? 2 grote en 1 middel en 1 kleine.
Wat voor kerstlampjes hangen er in je kerstboom? (Kleuren, knipperen) Ledverlichting wit helder
Wat voor kerstballen hangen erin? (Kleuren/materialen) Wit, metallic, zilver, hoogglans en matglans.
Heb je een piek? Zo ja, wie mag die erop zetten? Ja, geen voorkeur voor deze ceremonie.
Wanneer ruim je je kerstboom op? Dit jaar wordt het 5 januari 2014. Ik zag net dat wij 2 januari moeten werken. We ruimen altijd met z'n allen op. Dat is gemakkelijker.
Heb je een echte kerstboom? Zo ja, waar dump je die dan? N.v.t.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
dinsdag 24 september 2013 om 14:25
quote:Ikje86 schreef op 24 september 2013 @ 14:17:
@Kaneelkoekje, bedankt voor je taalles, ik zal er in het vervolg opletten bij het schrijven van jou/jouw.
Kan ik je uitbetalen in kerstballen?
Het lijkt me een kleine moeite om het even aan te passen. Verloedering van de taal is niet iets om trots op te zijn. Je post wordt nu iedere keer overgenomen mét fouten er in.
Ik heb er geen last meer van, ben al wel weer klaar met kerstmis voor vandaag.
@Kaneelkoekje, bedankt voor je taalles, ik zal er in het vervolg opletten bij het schrijven van jou/jouw.
Kan ik je uitbetalen in kerstballen?
Het lijkt me een kleine moeite om het even aan te passen. Verloedering van de taal is niet iets om trots op te zijn. Je post wordt nu iedere keer overgenomen mét fouten er in.
Ik heb er geen last meer van, ben al wel weer klaar met kerstmis voor vandaag.