Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
Alle reacties Link kopieren
Het vervoeren (van jongs af aan geleerd) lijkt me nog niet zo'n probleem.
Buitenlopen bij twee verschillende huizen eerlijk gezegd wel. Dat lijkt me erg verwarrend voor een kat.
Hoe vaak per week/maand zou de kat wisselen van huis?
...
Iedere twee weken voor een weekend.....
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
01-06-2019 18:55
Ik weet best een en ander over katten, al zeg ik het zelf.
Maar wat ik niet weet vraag ik dus maar eens hier!

.Is het mogelijk om van een kat een 'reispoes' te maken?

Dat hij twee huizen heeft, waartussen hij met de auto heen-en-weer reist en na verloop van tijd in beide huizen buiten mag lopen? Als dit vanaf kittenleeftijd doet, lukt dat dan?
Toen ik destijds een latrelatie had gingen poezen om het weekend mee naar vriend. In reismandje mee in de auto, ongeveer een uur rijden.
Eerste weekend was even vreemd maar daarna ging het prima. Het waren binnenkatten en ik woonde 6 hoog in een flat. Dus zij kwamen ook niet op het balkon, Bij vriend een kleine ommuurde patio, daar lagen zij lekker in het zonnetje maar konden er niet uit.
Maar zal ook van de kat afhangen...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mag ik even inbreken in jullie topic om advies te vragen?

Ik heb sinds drie maanden een kat en aangezien hij de laatste tijd steeds vaker buiten komt, is de kans groot dat hij vlooien gaat oplopen. Dat wil ik graag voorkomen.

Nu heb ik twee dagen geleden een vlooienbandje gekocht en hem dat omgedaan maar hij is er ongelukkig mee én als hij kopjes geeft (en dat doet hij de hele dag, het is een echte knuffelkat :love: ) dan wrijft hij steeds dat bandje in mijn gezicht en tegen mijn mond en dat lijkt me niet fris.

Wat doen jullie tegen vlooien? Wat werkt het best? Ik zie van alles op internet: druppels, pipetjes. Wat raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vlooienbandjes sowieso geen aanrader. Als ze vast blijven zitten, doodeng! Of hebben die zo’n veiligheidssluiting?

Ik ga elk half jaar met mijn katten naar de dierenarts voor een programinjectie. Nooit meer vlooien, ik vind het ideaal.

Joost moet trouwens vrijdag weer naar het dierenziekenhuis omdat het nog steeds onduidelijk is wat ze heeft. Haar bloed laat een nogal onlogisch beeld zien waardoor ze tot nu toe niet te diagnosticeren is. Verder doet ze het wel nog steeds heel goed gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef de pipetten van Advantage, tot nu toe geen vlooien gehad nog!

Ik heb vanmorgen de GPS tracker om gedaan bij mijn kat en ik vind het helemaal mooi ;-D hij werkt ook goed. Ze loopt lekker rondjes om het blok en is tot nu toe ook echt in de buurt gebleven. Fijn om te zien!

Hebben jullie trouwens nog tips tegen de warmte? Ik merk dat mijn kat er echt last van heeft. Ik probeer zoveel mogelijk water binnen én buiten neer te zetten en kussentjes in de schaduw neer te leggen voor haar. Ik kwam ergens ook koelmatten tegen, weet iemand of dat echt werkt? Want het klinkt wel ideaal! :)
Alle reacties Link kopieren
Van grote poes weet ik dat ze niet maalt om onweer. Kleine poes vond het vooral reuze interessant! Die wilde naar buiten het maffe beest!
Nu zit ze bij het luikje te krabben...nee je mag niet naar buiten!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Hier zwartwitje erg boos. In de zomermaanden leeft ze buiten op eigen verzoek. Bij ons komen de buien nog en heb haar daarom maar binnen gezet. Ze is zeer zeer ontstemt en nu twijfel ik weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar binnen houden. Als het bij jou net zo tekeer gaat als hier een uur eerder dan vindt ze het vast niet fijn om buiten te zijn. Het was erg, heel erg eng.
...
Alle reacties Link kopieren
Lapjespoes is doodsbang voor onweer en zat onder het bed. De rooie was buiten maar kwam vlak voordat het losging gelukkig binnen. De zwartwitte kwam helaas pas na het noodweer. Die kon ik uitwringen zo nat was hij en grote zwarte ogen dus hij vond het vast zelf ook eng.
...
Calamitycat schreef:
04-06-2019 23:39
Lapjespoes is doodsbang voor onweer en zat onder het bed. De rooie was buiten maar kwam vlak voordat het losging gelukkig binnen. De zwartwitte kwam helaas pas na het noodweer. Die kon ik uitwringen zo nat was hij en grote zwarte ogen dus hij vond het vast zelf ook eng.
Ach gossie. Niet leuk voor jullie allemaal.
De bui is nu bezig, wel op retour. Het valt mee bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar dat het meevalt bij jou. Kan zwartwitje weer lekker naar buiten, is vast goed voor haar humeur :)
Zwartwitte heeft zich hier na een lange wasbeurt op bed genesteld en dat ga ik ook zo doen. De tuin heeft hier helaas veel schade, morgenochtend maar eens kijken hoe erg het allemaal is.
...
Alle reacties Link kopieren
Vlooienband is leuk voor de stofzuiger mocht er een uitbraak zijn van vlooien.
Ik zou naar de dierenarts gaan en daar pipetten kopen.

Onweer hier waren ze flink bang en nu dood moe die zullen vandaag lekker slapen.
parachutes schreef:
02-06-2019 12:44
Ik geef de pipetten van Advantage, tot nu toe geen vlooien gehad nog!

Ik heb vanmorgen de GPS tracker om gedaan bij mijn kat en ik vind het helemaal mooi ;-D hij werkt ook goed. Ze loopt lekker rondjes om het blok en is tot nu toe ook echt in de buurt gebleven. Fijn om te zien!

Hebben jullie trouwens nog tips tegen de warmte? Ik merk dat mijn kat er echt last van heeft. Ik probeer zoveel mogelijk water binnen én buiten neer te zetten en kussentjes in de schaduw neer te leggen voor haar. Ik kwam ergens ook koelmatten tegen, weet iemand of dat echt werkt? Want het klinkt wel ideaal! :)
Ik heb zo'n koelmat gekocht ja maar voorlopig kijkt kat er niet naar om. Ik daarentegen, ik vind het heerlijk in bed tegen de warmte. Zou er dus sowieso een kopen als je niet van warme nachten houdt. :proud:
Mijne gaat als het echt heet is in de douche liggen slapen op de tegels, daar is het lekker koel. Hij drinkt wat meer in zijn drinkfontein en is zo sloom als het maar kan.

Maar ja normaal is hij ook niet erg actief.
Altijd als ik met hem wil spelen is hij er na een paar minuten wel weer klaar mee. Het is geen speelkat. Is hij te oud voor denk ik.
Hij was gisteren precies tijdens het noodweer buiten.
Het kwam hier met bakken uit de hemel en het donderde als een gek. Ik heb naar hem gezocht maar hij kwam mooi niet. Dus ik alweer in de stress, slechte herinneringen aan het vuurwerk op oudejaarsavond. Gelukkig zat hij toen het wat droger was gewoon weer voor de deur op me te wachten. Helemaal niet nat ook. Hij is totaal niet bang voor onweer. Het klapte hier hard maar hij was veel banger voor het vuurwerk.
Mijne krijgt ook Advantage pipetjes tegen vlooien. Nog geen last van vlooien gehad hier. Voor zover ik weet.

Hij schudt nog heel af en toe een beetje met zijn kop maar het is wel een heel stuk minder. Ook krabt hij niet meer in zijn oor. Dus ik ben voorzichtig optimistisch, al snap ik niet waarom hij nog wel soms schudt met het hoofd. Ik ben zo bang dat hij die operatie moet die ik niet kan betalen. Ik wacht het nog even af, maar als het aanhoudt ga ik wel de DA bellen. Soms zie ik het dagen niet.
Mijn vakantiegeld was maar de helft van wat ik had verwacht, dus financieel is het ook niet echt opgeschoten, helaas. Moest de helft betalen aan loonheffingskorting. :|
Hij is aardig in de rui ineens weer, kan ook door het wisselden voer komen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Madrid, thanks! Ik denk dat ik dan toch maar zo'n koelmat aan ga schaffen als het weer wat warmer wordt. Als zij hem niet wil gebruiken, gebruik ik hem vast wel ;-D
Wat super eng dat hij buiten was tijdens het noodweer, maar wat fijn dat hij zelf helemaal niet bang was en al snel weer (droog en wel) op de stoep zat te wachten op je. Mijne heeft tijdens de buien lekker tegen mijn benen aan liggen slapen op bed en leek er ook totaal niet van onder in de indruk, gelukkig maar.
Wat gek dat hij af en toe nog zo schudt met zijn kop. Ik duim voor je dat het allemaal goed zit!

Omdat ik geen plaatjes kan plakken, dan maar even zo: https://www.zooplus.nl/shop/katten/spee ... nel/459079 Ik heb deze tunnel vandaag binnen gekregen en wat is hij leuk, zo warm en zacht! Poes heeft er direct een paar keer doorheen gewandeld en is er zelfs even in gaan liggen. Volgens mij dus een geslaagde aankoop! :cheer2:

Ook kwam ze vanmiddag binnen wandelen en merkte ik op een wit stukje op haar achterpoot (ze is zwart/wit) een zwart plekje op. Mijn eerste gedachte was een teek, dus ik heb haar snel opgepakt en heb even goed gekeken... het bleek een bloedzuiger te zijn :wtf: Hij leek alleen maar aan haar vacht vast te zitten en niet in of aan haar huid zelf, dus hij kon er makkelijk vanaf gehaald worden. Dit kan dus verder geen kwaad, toch?
Oh wat leuk, die tunnel heb ik ook! Zo'n fijn ding. Ligt hier in de woonkamer en kat is er dol op. Hij ligt vaak te slapen op het verlengstukje en tijdens het spelen schijn ik het laserlampje erin zodat hij erdoor schiet. Heel fijn speelgoed.
Hoe gaat het met het slapen? Nog steeds op het eind van je bed in een mandje?

Ah gadver, een bloedzuiger! Bah. Wat ranzig.
Geen idee of dat kwaad kan, lijkt me niet. Ze werden in de middeleeuwen al gebruikt als geneesmiddel dus het lijkt me sterk dat het kwaad kan. Ik durf het niet te zeggen.
Fijn dat je poes ook geen last had van het noodweer.

Ik heb voor mijne nog wat nieuwe Purizon Kip en Vis besteld en ook nog wat Wild Freedom. Die vindt hij erg lekker. Hij eet nu geen Purina one meer. Alleen graanvrij.
Ja ik maak me zeker zorgen om zijn koppie. Hij krabt niet meer dus waarom hij nog wel schudt, ik snap er niets van.
Maar het is echt niet een paar keer per dag, meer sporadisch over een paar dagen verspreid. Van wat ik begrijp, zou hij met een poliep ook krabben aan het oor. Dat doet hij niet.
Ik kijk het nog even aan maar anders gaat hij toch terug naar de DA. Hij heeft verder nergens last van voor zover ik kan zien, hij eet goed, ziet er mooi uit. Staart vrolijk omhoog. Ik hoop ( waarschijnlijk onterecht ) dat het vanzelf wel over gaat.

En die koelmat zeker doen hoor, puur alleen al voor jezelf. Heerlijk ding. :P
oooeh, ik wil graag meeschrijven met dit kattentopic :hyper:

Die kat van mij ging serieus vlak voor het noodweer naar buiten. Toen het iets rustiger was buiten kwam hij weer miauwend (klagend) binnen.. XD
Ik was allang blij.. Poeh
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mijn katten nu serieus achter het behang plakken..
Onlangs is ons kattenluik met chiplezer kapot gegaan, en nu een nieuwe aangeschaft. Deze keer een met ook een timer. Hoewel de klieren dus altijd een luik hebben gehad met klikgeluid van elektronisch slot durven ze er nu niet meer door. Ze durven er niet eens meer bij in de buurt te komen.. :@ en morgen zijn we de hele avond en dag weg..kan hier zo slecht tegen..
Alle reacties Link kopieren
Madrid, het slapen is een week goed gegaan en die week daarop was het complete drama. Ze kwam erachter dat ze midden in de nacht bovenop me kon springen en over mijn kussen heen kon wandelen etc. Ik heb van alles geprobeerd, maar na een week amper slapen was ik zo uitgeput dat ik haar helaas weer beneden heb moeten zetten ‘s nachts. Nu slapen we wel allebei weer :P

Ik denk dat het wel een goed idee kan zijn om eens terug te gaan naar de DA, ook voor je eigen gemoedsrust als je je zo’n zorgen maakt. Het komt toch af en toe terug, dus het moet iets zijn, lijkt me... wel lastig, omdat hij verder dus helemaal nergens last van heeft. Op dit soort momenten is het zo jammer dat ze niet kunnen praten en je gewoon kunnen vertellen waar ze last van hebben :biggrin:

Ik maak me zo’n zorgen om mijn kat nu. Ze is vanmorgen rond 9:30u vertrokken en is nog steeds niet terug. Normaal komt ze echt om de zoveel tijd even naar huis om kopjes te geven en wat te eten en te drinken. We hebben al meerdere keren een rondje om het blok gelopen (de plekken waar ik weet dat ze loopt dankzij de GPS, deze heeft het overigens maar twee uurtjes gedaan voordat hij het begaf, dus ik heb geen idee waar ze nu uithangt) en geroepen en met een zakje snoepjes gerammeld, maar niks... nu trekt de lucht dicht hier en begint het te waaien en ze is er nog niet. Ben echt bang dat er iets is gebeurd, ze is nog nooit zo lang weggeweest :(
RockOla schreef:
07-06-2019 11:50
Ik kan mijn katten nu serieus achter het behang plakken..
Onlangs is ons kattenluik met chiplezer kapot gegaan, en nu een nieuwe aangeschaft. Deze keer een met ook een timer. Hoewel de klieren dus altijd een luik hebben gehad met klikgeluid van elektronisch slot durven ze er nu niet meer door. Ze durven er niet eens meer bij in de buurt te komen.. :@ en morgen zijn we de hele avond en dag weg..kan hier zo slecht tegen..
Ja, is kat. :-D
Alle reacties Link kopieren
Heb nu de hele modus zo ingesteld dat het weer een normaal kattenluik is. Dus iedere kat kan nu weer naar binnen. Ook die van de buren. :( De piep en klik is nu weg, dus heb ik ze met zachte hand door het luik gedrukt. Ik weet, het is niet ideaal, maar heb geen keus. Ze moeten het toch gaan gebruiken. En hopelijk doen ze dat zodat ik later het luik weer kan gaan instellen als chipluikje..118,00 euro.. :'( monsters
Alle reacties Link kopieren
Oh wat irritant!

Ik heb ook zo’n luikje met chip, maar kreeg de chip met geen mogelijkheid goed ingesteld. Luikje ging niet open voor Zwelgje, toen nog mijn enige kat. Teruggaan was ook niet handig, aangezien het luikje al in de deur zat. Ik heb het nu maar als gewoon luikje in gebruik. Zonde van het geld ja...

Joost doet het nog steeds goed. Vandaag weer terug naar het dierenziekenhuis voor controle en ze waren tevreden. Bloedgeprikt, dinsdag de uitslag. Als die goed is, mag ze eindelijk stoppen met de medicijnen. Met de eetlustopwekkers mag ze nu al stoppen, benieuwd hoe het dan blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanochtend dit artikel:
https://nos.nl/artikel/2287952-huis-in- ... rkhof.html

Die arme beestjes! :'(
Als ik die koppies zie zou ik er zo naartoe vliegen en ze in huis nemen. Ik vind het zo triest.
Ik heb mijn eigen kat maar wat extra knuffels gegeven vandaag.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Beter.Laat post_id=29997028 time=1559408139 user_id=28780]
Ik weet best een en ander over katten, al zeg ik het zelf.
Maar wat ik niet weet vraag ik dus maar eens hier!

.Is het mogelijk om van een kat een 'reispoes' te maken?
pokkewijf wijzigde dit bericht op 07-06-2019 20:08
Reden: typo
45.75% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
01-06-2019 19:58
Het vervoeren (van jongs af aan geleerd) lijkt me nog niet zo'n probleem.
Buitenlopen bij twee verschillende huizen eerlijk gezegd wel. Dat lijkt me erg verwarrend voor een kat.
Hoe vaak per week/maand zou de kat wisselen van huis?
mijn katten waren binnenkatten. Kwamen ook niet op het balkon, 6e etage. Om het weekend bij
vriend. Daar een ommuurde patio, dat vonden poezen al super :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven