Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Serengeti schreef:
29-07-2019 11:42
Super! :thumbsup:
Op de reso afdeling van mijn "mijn asiel" boeken ze ook erg goede resultaten. Ik vind dat zo mooi. :heart:
Dat is inderdaad echt geweldig! :heart:
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
29-07-2019 11:39
Ook voor mij herkenbaar, ben ook alleen en ontvang ook niet veel bezoek. Ik hou erg van alleen zijn :)

Tricolore is eigenlijk de enige die binnen durft te komen als ik bezoek heb. Ze is als kitten hier komen wonen toen ik nog samen was met mijn ex-man. Ze is wel op haar hoede en bezoek kan haar niet aaien maar door het luikje naar binnen komen en daarna de trap oprennen om van een veilige afstand het bezoek gade te slaan durft ze wel :biggrin: Als het bezoek hier wat langer is dan vervagen haar grenzen en gaat ze meer haar eigen gang, wandelt door de woonkamer en gaat in de vensterbank zitten. Waarschijnlijk haar teken dat het wel lang genoeg geduurd heeft allemaal :hihi:

De rooie is zoals ik hier eerder verteld heb door mij 5 jaar geleden op 6-jarige leeftijd geadopteerd uit het asiel en komt uit een huis van een kattenvrouwtje. Meteen al dikke maatjes dus met mijn katten, bezoek vindt hij niet perse leuk ;-D Ook hij kijkt het liefst vanaf een afstand toe.
Maar vaak weet hij me ook echt te verbazen, zoals toen hij hier net was en voor de eerste keer naar buiten ging. De buren hadden een barbecue met hun grote gezin en wat vrienden en waren druk aan het praten. Rooie klimt via de boom naar de muur (erfafscheiding) want was reuze nieuwsgierig wat er nou allemaal gaande was daar aan de andere kant van de muur. Hij is er ook meer dan een half uur blijven zitten tot grote hilariteit van de kleinkinderen van de buren die dat blijkbaar ook geweldig vonden.
Hij laat zich niet aaien door bezoek, dat gaat een stap te ver.

De Mup is hier als kitten komen wonen toen ik al alleen was en is echt doodsbang voor iedereen die niet ik ben :P Als er hier een auto op het pad komt aanrijden, wat vaak niet eens bezoek voor mij is maar voor de buren dan rent hij al als een kanonskogel door het kattenluikje en dan zie ik hem uren niet. Hij komt pas terug als alles weer rustig genoeg is. Vandaar dat het ook een hel moet zijn geweest met dat maandenlange bouwgedoe hier, al dat lawaai, al die vreemde mensen.
Wat wel heel grappig was is dat toen ik hem op ging halen bij de dierenarts ze helemaal idolaat van hem waren, hij was zó leuk en lief en liet alles toe. Ging dat over mijn Mup?!? :nut: Blijkbaar wist hij dat ze hem beter maakten, een andere verklaring heb ik er niet voor.

Het is wel eens gebeurd dat iemand vroeg om bij me langs te komen en de katten te zien en knuffelen omdat ik altijd zo enthousiast over ze vertel. Om een desillusie te voorkomen zei ik dan altijd al dat ze niet zoveel hebben met andere mensen maar dan wilden ze toch komen. Met als uitkomst: geen kat gezien :rofl:
Kortom, de katten hier zijn zo ontzettend lief en leuk bij mij en soms vind ik het oprecht jammer dat anderen daar niets van meekrijgen. Als ik bij mijn broer ben ploffen de katten meteen op mijn schoot, echt een duidelijk verschil dus. Deze katten zijn in een druk huishouden opgegroeid in tegenstelling tot mijn katten.

Soms maak ik me wel eens zorgen, stel dat mij wat overkomt waardoor of ik er niet meer ben of niet meer voor ze kan zorgen. Dan moeten ze waarschijnlijk naar een asiel en zitten daar met grote zwarte ogen weggedrukt in een hoekje, doodsbang voor vreemden. Grote kans dat ze dan niet worden uitgezocht en dat terwijl bij iemand die ze vertrouwen het zulke enorme kroelkonten zijn. Daar kan ik soms echt wakker van liggen :(

Ik herken deze zorgen Calamitycat.
Toch weet ik (van zeer dichtbij) dat het uiteindelijk goed zal komen.
Ik weet dat er in het asiel mensen werken met veel liefde voor katten en veel geduld. Ook zijn er mensen die een op het eerste gezicht bangere kat júist een kans willen geven.

Edit: En dat ze dan op hun nieuwe plek weer helemaal ontdooien en zich volledig thuis gaan voelen. :cat:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Mijn overleden 20 jarige was met een week of 4 oud gevonden zonder moeder op een boerderij. Hij was nog nooit met mensen in aanraking geweest. Ik heb hem overgenomen en hij was op die leeftijd al een kater van hoe meer zielen hoe meer vreugd, was dol op honden ( ook vreemde) en reageerde positief op nieuwe katjes. Het moet dan wel iets genetisch zijn.
Ja, wat te doen na overlijden...Ze zullen niks begrijpen van mijn wildje. Ze is een schoonheid in bruin, donkerbruin, beige en wit pak, en haar blauwe ogen. Ze kan alleen met mij wonen. Ik hoop dat ze dan bij haar moeder mag wonen in het kattenbos. http://www.stichtingkattenbos.nl.

De witjes zullen vanwege hun karakter, uiterlijk en leeftijd snel iets anders hebben.

Zwartwitje zal zich niet verkopen, heeft niks met mensen, boerderij zou goede plek zijn.

Ik denk op een bepaalde leeftijd geen jonge dieren meer nemen aangezien ze de 20 kunnen halen.
Serengeti schreef:
29-07-2019 11:48
Ik herken deze zorgen Calamitycat.
Toch weet ik (van zeer dichtbij) dat het uiteindelijk goed zal komen.
Ik weet dat er in het asiel mensen werken met veel liefde voor katten en veel geduld. Ook zijn er mensen die een op het eerste gezicht bangere kat júist een kans willen geven.

Edit: En dat ze dan op hun nieuwe plek weer helemaal ontdooien en zich volledig thuis gaan voelen. :cat:
Mooi om te lezen, zoiets hoop ik ook. En inderdaad werken er zeker fantastische mensen in de asielen, heb ik met de rooie ook weer ervaren. Alleen al de verhalen bij de katten die ter adoptie worden aangeboden op sites van asielen, dat is altijd met zoveel liefde geschreven :heart:
Dierproeven.
miekemv schreef:
29-07-2019 12:03
Ja, wat te doen na overlijden...Ze zullen niks begrijpen van mijn wildje. Ze is een schoonheid in bruin, donkerbruin, beige en wit pak, en haar blauwe ogen. Ze kan alleen met mij wonen. Ik hoop dat ze dan bij haar moeder mag wonen in het kattenbos. http://www.stichtingkattenbos.nl.

De witjes zullen vanwege hun karakter, uiterlijk en leeftijd snel iets anders hebben.

Zwartwitje zal zich niet verkopen, heeft niks met mensen, boerderij zou goede plek zijn.

Ik denk op een bepaalde leeftijd geen jonge dieren meer nemen aangezien ze de 20 kunnen halen.
Wat een mooie plek dat kattenbos :heart:

Op zekere leeftijd geen kittens meer nemen vind ik wel een goeie... en nu ik weet dat ook wat oudere katten zoals de rooie zoveel liefde en plezier geven is dat nog zo moeilijk niet :)
Dierproeven.
Wat leuk om over al die verschillende karakters te lezen!

Mijne is een 2-jarige, zwart-witte dame, kan erg pittig zijn, weet wat ze wil en wanneer ze het wil en is soms zo grappig ;-D Ze is heel zelfstandig en ik hoef haar eigenlijk nooit bezig te houden. Ze kan ook enorm aanhankelijk zijn. Vanmorgen had ik bijvoorbeeld echt honing aan mijn kont en bleef ze maar achter me aan huppelen, al mauwend en kopjes gevend. Die momenten vind ik stiekem het leukst :heart: ik woon in een huis met vier anderen en ik merk dat ze daar niet altijd behoefte aan heeft. Daarin lijkt ze op mij, af en toe moeten we ons terug trekken en willen we alleen zijn.

Ik ken haar verleden helaas niet. Ze hebben haar op straat gevonden met haar kittens (ze was veel te jong). Ik denk wel dat ze voor mij een baasje heeft gehad. Misschien is ze weggelopen, misschien hebben ze haar eruit gegooid toen ze zwanger bleek te zijn, ik heb geen idee en soms baal ik daar wel van!

Ik heb er ook wel eens over nagedacht wat er met haar moet gebeuren als ik er niet meer ben. Het liefst wil ik dat ze naar mijn moeder gaat, maar als dat niet lukt neemt mijn beste vriendin haar. Hetzelfde als mijn beste vriendin komt te overlijden en haar kat niet thuis kan blijven, dan neem ik die van haar ook in huis :) ik wil haar absoluut niet terug in het asiel hebben.
Ik wil er nog maar niet over nadenken wat er gebeurt met de katten als ik er niet meer ben. Vooropgesteld hoop ik dat dat nog heel lang duurt ook vooral, zo oud ben ik nog niet. En ik denk (maar weet ik niet zeker), dat mijn zusje de zorg wel op haar zou willen nemen.

Ben net terug van het kraambezoek aan mijn nieuwe dametje. Ik ben verliefd, hoewel ik ook wel een beetje merk dat ik het spannend vind. Een andere spannend dan toen ik mijn andere twee dames kreeg. Heeft natuurlijk gewoon te maken met het verlies van Lily. In ieder geval vind ik haar prachtig. Heel aanhankelijk, lekker kroelen. Beetje rekken en strekken. Heerlijk. Nu nog vier weken wachten...
mockturtle wijzigde dit bericht op 29-07-2019 15:35
1.83% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ben een weekendje weg geweest met vriend. Dushi werd door moeders en vriendin verzorgd (lees tot op het bot verwend).

Wat was ik blij toen ik gisteren thuis kwam. Vriend ging in bed liggen. Dushi ging tegenover me aan de eettafel (Op stoel) liggen toen ik aan het eten was. Dan denk ik echt: heerlijk dier. Echt mijn kleffie.

Net zoals hij op me wacht als ik naar het toilet ben.

Soms ben ik wel eens bang dat hij eenzaam is. Mensen in mijn omgeving zijn er echter van overtuigd dat hij me met geen andere kat zou willen delen haha.

Zou hem echt niet meer willen missen ❤
Carpe Diem!
Ik kom er nu ff zwartgallig tussendoor, maar op het moment is Mia de enige waar ik een beetje levenslust van krijg, en ik kan het ook niet echt niet over m'n hart verkrijgen dat ze dan niet zou snappen als ik er niet meer zou zijn.

En ja, ik ben zeer depressief en chronisch suïcidaal. En ja ik hoop dat Mia me wel een beetje steun kan geven.

Al m'n spullen zijn binnen!! :cheer:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
29-07-2019 15:53
Ik kom er nu ff zwartgallig tussendoor, maar op het moment is Mia de enige waar ik een beetje levenslust van krijg, en ik kan het ook niet echt niet over m'n hart verkrijgen dat ze dan niet zou snappen als ik er niet meer zou zijn.

En ja, ik ben zeer depressief en chronisch suïcidaal. En ja ik hoop dat Mia me wel een beetje steun kan geven.

Zo heb ik me gelukkig nog nooit gevoeld. Maar ik heb mijn oudste in huis genomen na een relatiebreuk en zij heeft ervoor gezorgd dat het huis met al die herinneringen weer een thuis werd. Genezen zal ze je niet, maar wel steun geven, daar ben ik van overtuigd.

En over Mia gesproken, ik ga toch waarschijnlijk voor Molly. Toen ik haar zag dacht ik: je bent een Molly 😁
Ach Molly, wat een leuke naam ook. Wat fijn dat je haar nu eindelijk kon bewonderen MockTurtle.

Wat heerlijk dat de uitzet binnen is Kohaku. :proud:
Ik weet ook zeker dat jouw Mia jou ook steun zal geven. Dat hebben al mijn katten ook altijd bij mij gedaan. :heart:

Mijn kater wil ook altijd met mij mee naar het toilet misspatrice. Ook met bezoek trouwens. :facepalm: ;-D
Serengeti schreef:
29-07-2019 18:32
Ach Molly, wat een leuke naam ook. Wat fijn dat je haar nu eindelijk kon bewonderen MockTurtle.

Wat heerlijk dat de uitzet binnen is Kohaku. :proud:
Ik weet ook zeker dat jouw Mia jou ook steun zal geven. Dat hebben al mijn katten ook altijd bij mij gedaan. :heart:

Mijn kater wil ook altijd met mij mee naar het toilet misspatrice. Ook met bezoek trouwens. :facepalm: ;-D
Normaal fenomeen geloof ik, katten mee naar de wc. Ik zit ook zelden alleen.... :facepalm:

https://www.cosmopolitan.com/nl/lifesty ... de-wc-zit/
Kohaku schreef:
29-07-2019 15:53

Ze gaat je absoluut steun geven :heart: Ik weet hoe je je voelt - ik heb zelf ook erg diep gezeten en ben er nu nog steeds niet helemaal. Dat is gedeeltelijk ook de reden dat ik mijn kat heb geadopteerd: zodat ik haar heb om voor te zorgen, zodat ik een reden heb om mijn bed uit te komen omdat ze me nodig heeft (en ik haar!). Mijn kat maakt mijn leven oprecht mooier. Ze voelt het aan als het niet goed met me gaat en laat het dan merken door bij me te komen liggen, me extra veel kopjes te geven en veel in mijn buurt te blijven. Dat is zo ontzettend waardevol! Ik gun dat jou ook echt van harte! :hug:
Ja dat is de beste eigenschap van katten, ze maken je leven mooier :heart:

Mijn wc deur sluit niet goed, zowel hond als katten zetten snuit of pootje erachter en hop.

Vanavond stoven ineens de kittens van de buurvrouw bij mij door de kamer. Ze stoven weer net zo hard naar buiten toen de hond in beweging kwam.
parachutes schreef:
29-07-2019 22:41
Ze gaat je absoluut steun geven :heart: Ik weet hoe je je voelt - ik heb zelf ook erg diep gezeten en ben er nu nog steeds niet helemaal. Dat is gedeeltelijk ook de reden dat ik mijn kat heb geadopteerd: zodat ik haar heb om voor te zorgen, zodat ik een reden heb om mijn bed uit te komen omdat ze me nodig heeft (en ik haar!). Mijn kat maakt mijn leven oprecht mooier. Ze voelt het aan als het niet goed met me gaat en laat het dan merken door bij me te komen liggen, me extra veel kopjes te geven en veel in mijn buurt te blijven. Dat is zo ontzettend waardevol! Ik gun dat jou ook echt van harte! :hug:

Herkenning en mee eens. :-]
Veel herkenning bij het lezen wat katten voor je kunnen betekenen...
Ik weet nog, nu zo'n vijf jaar geleden was het net uitgegaan met mijn ex. Echt een nare relatie achter de rug. Toen ik samen met een vriendin een nachtwandeling maakte (zij was erbij toen de bom barstte) kwam er ineens een kat op me aflopen. Kopjes geven, spinnen.

In diezelfde lastige periode kwam er een nieuwe bewoner thuis: Kater Muttus :love:
Een echte eigenwijze rooie kater. Hij is nu bijna vijf jaar oud, gaat volledig zijn eigen gang, en wil opeens toch aandacht. Geeft kopjes aan mijn mobiel (lees: beukt hem weg XD)

Soms zit ik ook wel eens te piekeren hoor, als ik er niet meer zou zijn, waar Muttus dan het beste zou passen, en of hij het wel redt.
Hoi! Er schiet me ineens iets te binnen en via Google heb ik maar een soortgelijke vraag kunnen vinden op de Kattenforumsite. Ik krijg dus over drie weken een kitten in huis. Bij mijn ‘oudje’. Senior krijgt seniorvoer, wat ze de hele dag tot haar beschikking heeft. Hoe kan ik dat nou het beste gaan oplossen straks? Adultvoer kopen voor beide? En dan natvoer voor kitten en senior? Iemand ervaring? Tips?

Het wordt trouwens geen van de namen die ik hier genoemd heb. Ik heb een andere naam gevonden :D
MockTurtle schreef:
30-07-2019 22:51
Hoi! Er schiet me ineens iets te binnen en via Google heb ik maar een soortgelijke vraag kunnen vinden op de Kattenforumsite. Ik krijg dus over drie weken een kitten in huis. Bij mijn ‘oudje’. Senior krijgt seniorvoer, wat ze de hele dag tot haar beschikking heeft. Hoe kan ik dat nou het beste gaan oplossen straks? Adultvoer kopen voor beide? En dan natvoer voor kitten en senior? Iemand ervaring? Tips?

Het wordt trouwens geen van de namen die ik hier genoemd heb. Ik heb een andere naam gevonden :D
Voor het grootste gedeelte van de maaltijd er bij blijven of ze in een andere ruimte zetten. Kitten hoeft niet zo lang op kitten voeding hoor. Het belangrijkste is dat de oudjes niet teveel kittenvoeding eten vanwege het hoge eiwitgehalte.
Pfff, ik ben nog steeds op zoek naar een brok voor Jaime en ik word er een beetje moe van.
Ik had een zak Vetconcept van de dierenarts gehaald met smaakgarantie, dus ik mag hem terug brengen als hij het niet eet, maar nu lust hij het dus wel. Maaaar, de brokjes zijn veel te klein dus hij gaat ervan kotsen. Hij slikt ze in een keer door. Dus dat is ook geen succes. Die gaan dus weer terug.
Ze hadden nog een seniorenvoer variant daar maar ook kleine brokjes dus die hoef ik ook niet te proberen.
Weet iemand nog een goede variant grote brokken? Een waar hij wel op moet kauwen?
Zijn Wild Freedom eet hij goed en dat zijn ook mooie grote brokjes.
Denk dat ik hem daar maar gewoon op ga houden als ik niets anders kan vinden. En dan 70% natvoer. Ik weet het anders ook niet.
Op zich doet hij het hartstikke goed op Wild Freedom en er zitten veel goede ingredienten in. En niet teveel eiwit.

RC heeft een Maine Coone variant die ook groot schijnt te zijn maar ja ik wil hem eigenlijk geen RC geven. Dierenarts beaamde zelf ook dat er betere merken zijn.
Ik blijf het lastig vinden en ben op zich al blij dat ik een voer gevonden heb wat hij wel eet.
Zijn natvoer gaat er ook in als zoete koek. Zelfs de Animonda eet hij nu. Wel fijn want dat is wat goedkoper dan dat andere voer van Almo en Thrive.

Maar goed, iemand nog tips voor grote brokjes?
miekemv schreef:
30-07-2019 23:04
Voor het grootste gedeelte van de maaltijd er bij blijven of ze in een andere ruimte zetten. Kitten hoeft niet zo lang op kitten voeding hoor. Het belangrijkste is dat de oudjes niet teveel kittenvoeding eten vanwege het hoge eiwitgehalte.
Ik ben straks vier weken thuis, maar daarna moet er weer gewoon gewerkt worden. Dus dat gaat niet zo makkelijk.
Zou hij het eten wanneer je de brokjes op een andere manier aanbied? Dus in een voerbal waar de brokjes uitvallen. Of van het merk Trixie, die heeft ook voergerelateerde spullen waar poes wat moeite moet doen en dus niet alle brokjes naar binnen kan schransen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
MockTurtle schreef:
31-07-2019 08:43
Ik ben straks vier weken thuis, maar daarna moet er weer gewoon gewerkt worden. Dus dat gaat niet zo makkelijk.
Dan ging het bij mij zo dat er alleen seniorenbrokjes staan verder niks. Voor een kitten geen ramp als de hoofdmaaltijd verder afgestemd is op groei.
Onze katten eten een paar keer per week dental brokken van RC. Ze hadden ontstoken tandvlees en dat is met deze brokken weer helemaal verdwenen.
Hun andere voer is Genesis, we kopen het bij een plaatselijke winkel en er zit veel vlees en weinig graan in. Helaas gaat het uit de handel, we hebben een grote zak voer gekocht als voorraad, dan hebben we even de tijd om te bedenken wat we ze gaan geven als deze zak leeg is. Het scheelt dat wij geen kieskeurige katten hebben, ze eten alles wat we ze aanbieden.

Wij geven ze 3x per dag voer, allebei op een eigen kamer. Onze dame eet anders alles op en wordt dan een theemuts die niet meer kan bewegen.
Ze zit merkbaar lekkerder in haar vel sinds ze niet meer zo dik is.

Verder beginnen de katten nu te wennen aan ons nieuwe huis. Het is nu ook rustig geworden, geen gesleep meer met dozen, niet meer continue geklus en lawaai.
Er zijn nog wel dingen die gedaan moeten worden, maar we zijn er niet meer hele dagen mee bezig en we merken dat de rust in huis goed voor onze dame en heer is.
Vandaag komen nog wat nieuwe meubels en dan is het echt klaar. Kunnen ze ook in de woonkamer weer hun plekje vinden......
En ze hebben hier veel meer ramen die open kunnen terwijl ze er niet door heen kunnen en veel meer vensterbanken waarop ze naar buiten kunnen kijken. Er ligt er nu eentje voor de schuifpui, die op een kiertje van 3 cm staat: beetje wind, lekkere luchtjes en uitzicht naar buiten en tot geruststelling van het vrouwtje: die deur is zo zwaar dat ze hem niet open krijgen en er dus niet vandoor kunnen gaan.
Madrid, misschien heb je hier wat aan? En iedereen die worstelt met brokken... Ook hier tegenstrijdige adviezen en voorkeuren. Maar ik blijf erbij, jij kan nog zoveel wel of niet willen voor je kat, uiteindelijk moet hij/zij het wel willen eten. Zoals ik al eerder heb aangeven, mijn katten trekken hun neus op voor graanvrij. Met lange tanden aten ze een paar brokjes, omdat ze toch honger kregen blijkbaar. Ik denk namelijk maar zo, spruitjes mogen dan nog zo gezond en goed voor me zijn, ik vind ze niet te vreten, dus eet ik ze ook niet.

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=24

https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbro ... _De_merken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven