Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
woensdag 31 juli 2019 om 12:47
Drie keer raden wie er weer sinds vanmorgen 7:30u de hort op is en zich niet meer heeft laten zien (wat echt niks voor haar is, in de ochtend blijft ze nooit langer dan misschien twee uur weg). Waarom moet ze nou perse zo avontuurlijk zijn en blijft ze niet netjes in de tuin/in de buurt waar ik haar kan zien
Tuin afsluiten is helaas niet mogelijk en met een tuigje wandelen is geen doen, ze wil de hele dag buiten zijn. Pfff. Het gaat hier zo regenen en misschien onweren, dan komt ze altijd naar huis. Hopelijk komt ze zo dus de tuin inrennen.
Edit: nou, pas nadat de regen gestopt was, kwam ze ineens met een noodgang de tuin binnen rennen. Drijfnat natuurlijk. Ze is bijna zeven uur weggeweest, zó niks voor haar. Vraag me echt af waar ze uithangt, volgens mij kwam ze van ver. Denken jullie dat dit afneemt wanneer de herfst begint?

Tuin afsluiten is helaas niet mogelijk en met een tuigje wandelen is geen doen, ze wil de hele dag buiten zijn. Pfff. Het gaat hier zo regenen en misschien onweren, dan komt ze altijd naar huis. Hopelijk komt ze zo dus de tuin inrennen.
Edit: nou, pas nadat de regen gestopt was, kwam ze ineens met een noodgang de tuin binnen rennen. Drijfnat natuurlijk. Ze is bijna zeven uur weggeweest, zó niks voor haar. Vraag me echt af waar ze uithangt, volgens mij kwam ze van ver. Denken jullie dat dit afneemt wanneer de herfst begint?
woensdag 31 juli 2019 om 13:37
Fijn dat ze weer thuis is Parachutes. Ik denk dat als het weer slechter wordt in de herfst ze wel wat meer binnen blijft, dat is hier tenminste altijd wel het geval. De Mup stoof met de eerste de beste donderslag vanochtend naar buiten, de sukkel. Het hoost hier al uren heel hard, hopelijk zit hij in de schuur. Ik snap niet dat hij niet snapt dat hij met regen en onweer beter binnen kan blijven. Kattenlogica waarschijnlijk

Dierproeven.
woensdag 31 juli 2019 om 13:41
Madrid, Purina One heeft ook een iets grotere brok weet alleen niet meer welke smaak dat is. De rooie lust alleen PO Sensitive en die brokjes zijn ook wel klein dus die is het in ieder geval niet.
Dolfine, fijn dat de katten al wat wennen in het nieuwe huis. Succes met de laatste loodjes!
Mock, het is natuurlijk fantastisch dat je vier weken thuis bent als de kitten komt. Aangezien de katten hier alle drie op andere brokken zitten moet ik er altijd bij blijven, ze krijgen als ik werk dus s' ochtends voer en dan weer eind van de middag als ik weer thuiskom. Katten hoeven niet perse de hele dag voer tot hun beschikking te hebben, ze doen het hier tenminste prima op de manier zoals het nu gaat. Verder eens met Mieke
Dolfine, fijn dat de katten al wat wennen in het nieuwe huis. Succes met de laatste loodjes!
Mock, het is natuurlijk fantastisch dat je vier weken thuis bent als de kitten komt. Aangezien de katten hier alle drie op andere brokken zitten moet ik er altijd bij blijven, ze krijgen als ik werk dus s' ochtends voer en dan weer eind van de middag als ik weer thuiskom. Katten hoeven niet perse de hele dag voer tot hun beschikking te hebben, ze doen het hier tenminste prima op de manier zoals het nu gaat. Verder eens met Mieke

Dierproeven.
woensdag 31 juli 2019 om 14:35

woensdag 31 juli 2019 om 14:44
Ik liep net mijn krullebol
in open veld zonet, had gezien op buienradar dat de buien nog niet in de buurt waren. Werden we achtervolgd door een grote blauwe wolk. Precies op de helft van de route van 5 km blijkt de blauwe wolk een donderwolk. Her en der ook regengordijntjes. Flink een stap harder voor een evt elektrocutie.
De meeste poezen vinden vooral de regen vervelend maar heb ze ook wel eens zwaar onder de indruk gezien bij zwaar onweer en met name als het donker is van alle flitsen en donderklappen.

De meeste poezen vinden vooral de regen vervelend maar heb ze ook wel eens zwaar onder de indruk gezien bij zwaar onweer en met name als het donker is van alle flitsen en donderklappen.
woensdag 31 juli 2019 om 14:54
CC, in dat geval kijk ik uit naar de herfst, haha. Die van jou is ook gek, juist als het begint te onweren naar buiten toe rennen
is hij nu wel lekker thuis of nog niet? Hopelijk is hij droog gebleven.
Mijne is overigens niet bang voor onweer, heel fijn. Denk dat het ook wel helpt als je zelf ook niet bang bent

Mijne is overigens niet bang voor onweer, heel fijn. Denk dat het ook wel helpt als je zelf ook niet bang bent

woensdag 31 juli 2019 om 15:05
Hij is er nog niet maar het regent hier nog steeds met soms een donderklap. Ik verwacht hem terug zodra het droog wordt.
Wel droog thuisgekomen Mieke of werd het toch terugwandelen in een bui?
Ik ben wel benieuwd wat voor soort hond je hebt
Ik ben wel benieuwd wat voor soort hond je hebt

Dierproeven.

woensdag 31 juli 2019 om 15:13
Ook bijzonder, de weg terug was nat met plassen blijkbaar in een split second maar wij konden nog steeds droog onze weg vervolgen.Calamitycat schreef: ↑31-07-2019 15:05Hij is er nog niet maar het regent hier nog steeds met soms een donderklap. Ik verwacht hem terug zodra het droog wordt.
Ik ben wel benieuwd wat voor soort hond je hebt![]()
Ik heb een #### uit Hongarije. Zij is mijn 4e #### De eerste kreeg ik in 1991.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 31-07-2019 20:19
Reden: Privacy
Reden: Privacy
1.59% gewijzigd
woensdag 31 juli 2019 om 15:19
Dan heb je echt mazzel gehad, wel fijn

Ik heb niet heel veel verstand van honden dus moest googelen, nu snap ik krullebol ook meteen

calamitycat wijzigde dit bericht op 01-08-2019 18:53
3.84% gewijzigd
Dierproeven.

woensdag 31 juli 2019 om 15:28
Ja leuk om te zien en prachtige karakters.Calamitycat schreef: ↑31-07-2019 15:19Dan heb je echt mazzel gehad, wel fijn![]()
Ik heb niet heel veel verstand van honden dus moest Pumi googelen, nu snap ik krullebol ook meteenWat een leuke honden!

woensdag 31 juli 2019 om 16:47
Ja dat is ook zo natuurlijk. Die site Catmoneo ken ik inderdaad, daar heb ik al uren op lopen zoeken. Volgens die site is Wild Freedom ook weer niet goed vanwege de lage eiwitten ( 32 % ). Maar goed ik heb een senior en die schijnen weer minder eiwit nodig te hebben. Al kan ik daar ook geen duidelijkheid over vinden. Bij de DA ook, het ene seniorenvoer bevat 38% eiwit, het andere 24%. Tja, wat is nou beter? Zelf waren ze daar ook vaag over.MockTurtle schreef: ↑31-07-2019 10:09Madrid, misschien heb je hier wat aan? En iedereen die worstelt met brokken... Ook hier tegenstrijdige adviezen en voorkeuren. Maar ik blijf erbij, jij kan nog zoveel wel of niet willen voor je kat, uiteindelijk moet hij/zij het wel willen eten. Zoals ik al eerder heb aangeven, mijn katten trekken hun neus op voor graanvrij. Met lange tanden aten ze een paar brokjes, omdat ze toch honger kregen blijkbaar. Ik denk namelijk maar zo, spruitjes mogen dan nog zo gezond en goed voor me zijn, ik vind ze niet te vreten, dus eet ik ze ook niet.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=24
https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbro ... _De_merken
Ik denk dat ik het maar gewoon bij Wild Freedom hou, dat eet hij goed en graag en hij kotst er niet van.
Purina one kan ik ook nog naar kijken, vond hij vroeger wel lekker.
Mijne is niet bang voor onweer trouwens, die zat vorige week ook gewoon buiten. Knipperde amper met zijn ogen. Vuurwerk is doodeng maar onweer dan weer niet.
Is je kat er alweer CC?
woensdag 31 juli 2019 om 17:55
Ik weet dat dat niet hoeft, maar ze heeft haar hele leven al de hele dag brokjes tot haar beschikking. En noem me een stijfkop, maar dat wil ik ook zo laten. Het is even een maand of 3 / 4 behelpen, want dan wordt de kitten toch gesteriliseerd en kan ze op adult voer.Calamitycat schreef: ↑31-07-2019 13:41
Mock, het is natuurlijk fantastisch dat je vier weken thuis bent als de kitten komt. Aangezien de katten hier alle drie op andere brokken zitten moet ik er altijd bij blijven, ze krijgen als ik werk dus s' ochtends voer en dan weer eind van de middag als ik weer thuiskom. Katten hoeven niet perse de hele dag voer tot hun beschikking te hebben, ze doen het hier tenminste prima op de manier zoals het nu gaat. Verder eens met Mieke![]()
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
donderdag 1 augustus 2019 om 12:03
Ach, iemand in de buurt heeft een poes die nu zwanger is (niet voor de eerste keer), de eigenaar weigert haar te laten helpen en reageerde ook behoorlijk onverschillig op de vraag wanneer de kittens komen; ze had geen idee en “zag dat vanzelf wel.” Mijn hart
ik ken de poes, volgens mij is ze nog niet eens heel oud, wat ontzettend zielig.

donderdag 1 augustus 2019 om 12:06
De moeder van mijn kitten is nog geen jaar oud. Vond het ook best sneu voor d'r.
Ben gister weer wezen kijken, beetje geaaid, gepraat tegen haar. Ze was net wakker en dus best wel een beetje verlegen.
Ben gister weer wezen kijken, beetje geaaid, gepraat tegen haar. Ze was net wakker en dus best wel een beetje verlegen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 1 augustus 2019 om 12:49
Calamitycat schreef: ↑31-07-2019 15:19Dan heb je echt mazzel gehad, wel fijn![]()
Ik heb niet heel veel verstand van honden dus moest googelen, nu snap ik krullebol ook meteenWat een leuke honden!

donderdag 1 augustus 2019 om 12:51
Lieve cc zou je het ras willen weghalen?Calamitycat schreef: ↑31-07-2019 15:19Dan heb je echt mazzel gehad, wel fijn![]()
Ik heb niet heel veel verstand van honden dus moest googelen, nu snap ik krullebol ook meteenWat een leuke honden!

anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 01-08-2019 19:01
0.68% gewijzigd
donderdag 1 augustus 2019 om 17:09
Nou weet ik niet of ik dit hier had verteld of aan de rest van omgeving die - doet alsof ze - luistert. De moeder van mijn kitten is echt net een half jaartje oud. Ze was ontsnapt en twee nachten weggeweest. Bij thuiskomst afspraak gemaakt om te steriliseren en toen bleek het al te laat op het moment dat ze aan de beurt was. Dus als de kittens straks geplaatst zijn, wordt ze ook meteen gesteriliseerd. Fijne is wel dat deze mensen hun volle verantwoordelijkheid nemen. De kittens zijn straks allemaal ontwormd, ontvlooid, ingeënt en gechipt.
Vind jij drie weken ook zo lang duren Kohaku?

I'm not crazy. My reality is just different than yours.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:39
Voor het eerst fokker 'designerkat' berispt door NVWA
https://nos.nl/artikel/2295927-voor-het ... -nvwa.html
Hopelijk een stap in de goede richting om de fok van al de 'designer' huisdieren te stoppen.
Al was de wet er al een aantal jaar, blijkbaar kon er in dit geval pas ingegrepen worden toen er wetenschappelijk bewijs was....en totdat iemand ging klagen want de wet wordt niet actief gehandhaafd
Hopelijk een stap in de goede richting om de fok van al de 'designer' huisdieren te stoppen.
Al was de wet er al een aantal jaar, blijkbaar kon er in dit geval pas ingegrepen worden toen er wetenschappelijk bewijs was....en totdat iemand ging klagen want de wet wordt niet actief gehandhaafd

"I love not Man the less, but Nature more..."

donderdag 1 augustus 2019 om 18:47
Is er ook niet iets mis met de mens als je een dergelijk katje wil?PimPom schreef: ↑01-08-2019 18:39Voor het eerst fokker 'designerkat' berispt door NVWA
Al was de wet er al een aantal jaar, blijkbaar kon er in dit geval pas ingegrepen worden toen er wetenschappelijk bewijs was....en totdat iemand ging klagen want de wet wordt niet actief gehandhaafd![]()
donderdag 1 augustus 2019 om 18:54
vrijdag 2 augustus 2019 om 01:08
Haha jaa dat vind ik ook! Ik heb een groot aftel papier hier aan de deur hangen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
vrijdag 2 augustus 2019 om 03:56
misspatrice schreef: ↑31-07-2019 14:35Zijn jullie poedels bang voor onweer?
Dushi lijkt het weinig te doen. Hij rent heen en weer en zodra slag komt, begint hij te mauwen (alsof het onweer zo weggaat). Ik heb dus niet echt het idee dat hij bang is. Misschien komt dat omdat hij op straat geleefd heeft....

vrijdag 2 augustus 2019 om 09:22
Hoi allemaal, heeft iemand ervaring met een Tinley gedragstherapeut voor katten? Hoewel ik al 30+ jaar ervaring heb met katten zit ik nu met probleemgedrag waar ik helemaal niks meer mee kan. Ik lees hele positieve reviews op internet, maar ik weet niet hoe objectief die zijn.
Misschien dat de vraag al eerder is gesteld in dit topic, sorry dan. De zoekfunctie leverde niets op.
Alvast bedankt!
Misschien dat de vraag al eerder is gesteld in dit topic, sorry dan. De zoekfunctie leverde niets op.
Alvast bedankt!