Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

donderdag 18 juni 2020 om 12:30
donderdag 18 juni 2020 om 14:48
De endoscopie hebben we uiteindelijk weer uitgesteld. Sinds maandagavond is er eigenlijk niks meer aan de hand en niest hij niet meer.
Dinsdag heb ik de hele dag naast hem gezeten met het idee "als hij ook maar 1x niest gaan we morgen alsnog, anders bellen we af" (dit had ik met de dierenarts besproken)
Gelukkig zit ik door corona 24/7 thuis, dus ik kan hem de komende weken goed in de gaten houden.
€75 valt inderdaad reuze mee. Hier zou het mij tussen de €700 en €800 hebben gekost. (Ze wilden een computer scan van de kat maken) Dat zou hem z'n hele spaarrekening hebben gekost... (Ik zet iedere maand wat geld voor hem apart i.p.v. een verzekering)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

zaterdag 20 juni 2020 om 10:20
Volgens mij duurt het ongeveer een week, maar als de poes niet gedekt wordt, kan ze vlak daarna weer krols worden.Someonenew schreef: ↑20-06-2020 09:38Er is hier vast iemand die weet hoelang een kat krols is? Ik word echt helemaal gestoord van een krolse kat hier in de buurt, gaat echt heel de dag/nacht door.Ik denk dat de eigenaar van de kat er ook gek van wordt want kat zit heel de dag in de tuin..
Misschien een optie voor de eigenaar om haar te laten helpen. Beter en fijner voor de poes zelf, maar ook voor de buurt.

zaterdag 20 juni 2020 om 10:44
Bedankt voor je reactie, het duurt hier nu bijna 2 weken.. En ze fokken ermee dus laten helpen gaat jammer genoeg niet gebeuren. Er lopen hier wel vaker krolse katten, maar deze is echt heel erg ik heb een kat nog nooit zulke geluiden horen maken.parachutes schreef: ↑20-06-2020 10:20Volgens mij duurt het ongeveer een week, maar als de poes niet gedekt wordt, kan ze vlak daarna weer krols worden.
Misschien een optie voor de eigenaar om haar te laten helpen. Beter en fijner voor de poes zelf, maar ook voor de buurt.
zaterdag 20 juni 2020 om 10:50
S7rin schreef: ↑18-06-2020 14:48De endoscopie hebben we uiteindelijk weer uitgesteld. Sinds maandagavond is er eigenlijk niks meer aan de hand en niest hij niet meer.
Dinsdag heb ik de hele dag naast hem gezeten met het idee "als hij ook maar 1x niest gaan we morgen alsnog, anders bellen we af" (dit had ik met de dierenarts besproken)
Gelukkig zit ik door corona 24/7 thuis, dus ik kan hem de komende weken goed in de gaten houden.
€75 valt inderdaad reuze mee. Hier zou het mij tussen de €700 en €800 hebben gekost. (Ze wilden een computer scan van de kat maken) Dat zou hem z'n hele spaarrekening hebben gekost... (Ik zet iedere maand wat geld voor hem apart i.p.v. een verzekering)
Gelukkig dat het beter gaat!
"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 20 juni 2020 om 15:15
Wat zielig voor dat beestje, zeg. Ben er zelf echt fel tegen om je kat niet te laten helpen. Het kan ook nog eens gevaarlijk zijn om je kat als ze krols is dag en nacht buiten te laten, je hebt dan dus geen idee door wie of wat ze gedekt wordt - kater kan wel ziek zijn. Vind het maar link en in en in triest.Someonenew schreef: ↑20-06-2020 10:44Bedankt voor je reactie, het duurt hier nu bijna 2 weken.. En ze fokken ermee dus laten helpen gaat jammer genoeg niet gebeuren. Er lopen hier wel vaker krolse katten, maar deze is echt heel erg ik heb een kat nog nooit zulke geluiden horen maken.
Hoop voor jou in ieder geval dat ze snel stopt en jij weer lekker door kan slapen ‘s nachts

dinsdag 23 juni 2020 om 09:08
Nou Jaime en ik zijn zondag verhuisd hoor. Gaat tot nu toe helemaal goed op het dak terras. Hij sprong wel direct over de 1 meter hoge bamboe schutting naar de kant van de buurvrouw en kon toen niet meer terug dankzij haar plantenbakken, dus heb hem even opgehaald en heb er nu zelf ook bakken voor gezet dus ik denk zo maar dat hij het nu niet meer kan doen. De andere kant ( bij de railing ) staat afgezet met een hoog kattennet waar hij niet overheen of door kan. Hij ging toen hij even ontsnapte wel direct een beetje het grote dak op maar werd snel weggejaagd door de visdiefjes die daar nestelen. Die doken zo op hem dat hij helemaal in paniek terug kwam rennen.
Denk niet dat hij ver zou komen op het dak zolang zij er nestelen.
Maar goed, hij was direct nieuwsgierig toen hij hier binnen kwam en heeft alles rustig ontdekt. Verder slaapt hij veel, hij kan natuurlijk niet meer buiten rondstruinen en dat zal wel even wennen zijn maar hij heeft nog niet gezeurd aan de deur of lopen mauwen dat hij weg wil. Voorlopig gaat het prima denk ik.
Staart staat nog steeds altijd omhoog.
Ik wil hem het liefst boven houden, drie trappen omlaag is ook weer zo wat en hij kan dan ook met het hele gebouw mee naar binnen lopen als hij buiten is, we hebben hier 5 afzonderlijke portieken voor 5 woningen per stuk. Dus hij kan overal mee naar binnen. Dat is niet handig. Hij wordt maar lekker een terras kat, voelt voor mij ook veiliger.
Denk niet dat hij ver zou komen op het dak zolang zij er nestelen.

Maar goed, hij was direct nieuwsgierig toen hij hier binnen kwam en heeft alles rustig ontdekt. Verder slaapt hij veel, hij kan natuurlijk niet meer buiten rondstruinen en dat zal wel even wennen zijn maar hij heeft nog niet gezeurd aan de deur of lopen mauwen dat hij weg wil. Voorlopig gaat het prima denk ik.
Staart staat nog steeds altijd omhoog.

Ik wil hem het liefst boven houden, drie trappen omlaag is ook weer zo wat en hij kan dan ook met het hele gebouw mee naar binnen lopen als hij buiten is, we hebben hier 5 afzonderlijke portieken voor 5 woningen per stuk. Dus hij kan overal mee naar binnen. Dat is niet handig. Hij wordt maar lekker een terras kat, voelt voor mij ook veiliger.

dinsdag 23 juni 2020 om 10:51
Ja wil het zeker nog opleuken dat terras. Maar het geld is een beetje op door de verhuizing. Voorlopig liggen er veel kartonnen dozen met handdoeken erin ( zijn nieuwe favoriete slaapplek ) en er staan wat planten en een kattenbak onder het afdakje. Te hoge planken wil ik niet ophangen want dan kan hij weer makkelijk naar de buuf springen of over het net heen.
Zeker fijn dat ik weg ben daar. Weg uit de herrie.
Zeker fijn dat ik weg ben daar. Weg uit de herrie.
woensdag 24 juni 2020 om 16:45
Vrijdag bij de cardioloog is alles gelukkig goed verlopen. Hij hoorde ook een hartruis, maar minimaal en zelfs “normaal”. Waar het bloed normaalgesproken tot en met 2 meter per seconde werd gepompt, gaat het bij haar met 2 meter per seconde. Ook zag haar hart er verder perfect uit. Hij durfde vrijwel met zekerheid te zeggen dat het een eenmalig iets was, omdat het die dag warm was en ze net wakker was, en waarschijnlijk te snel is opgestaan. Erg fijn om te horen van iemand die er echt wel veel verstand van heeft (hij heeft nogal een lijst met diploma’s en boeken op zijn naam staan).
Gistermiddag hebben we dan ons derde katje opgehaald! Waar het begon met blazen En grommen onderling, liggen ze nu al met zijn drieën tegen elkaar aan op de bank, elkaar te wassen. Zo schattig.
Gistermiddag hebben we dan ons derde katje opgehaald! Waar het begon met blazen En grommen onderling, liggen ze nu al met zijn drieën tegen elkaar aan op de bank, elkaar te wassen. Zo schattig.

woensdag 24 juni 2020 om 20:36
Dat is vast een gehele geruststelling.mittensz schreef: ↑24-06-2020 16:45Vrijdag bij de cardioloog is alles gelukkig goed verlopen. Hij hoorde ook een hartruis, maar minimaal en zelfs “normaal”. Waar het bloed normaalgesproken tot en met 2 meter per seconde werd gepompt, gaat het bij haar met 2 meter per seconde. Ook zag haar hart er verder perfect uit. Hij durfde vrijwel met zekerheid te zeggen dat het een eenmalig iets was, omdat het die dag warm was en ze net wakker was, en waarschijnlijk te snel is opgestaan. Erg fijn om te horen van iemand die er echt wel veel verstand van heeft (hij heeft nogal een lijst met diploma’s en boeken op zijn naam staan).
Komt er straks ook nog een nummer vier?

donderdag 25 juni 2020 om 01:53
Sorry dat ik even inbreek maar er zit echt iets op mijn hart. Kat krijgt 1x per 3maanden bravecto plus. Ik heb dit 3maanden geleden laten toedienen bij de DA omdat ik niet verkeerd wou druppelen, maar het lekte helemaal over het vachtje waar die constant aan het aflikken was. Gelukkig heeft hij er geen last van gehad. vandaag zag ik een teek net onder de anus deze kon ik echt zelf echter niet uithalen hij liet het echt niet toe. Meteen gebeld afspraak gemaakt vanmiddag eenmaal aangekomen wou de assistent deze verwijderen en ik moest de kater vasthouden het heeft 15minuten geduurd hij bleef maar piepen zo zielig en uiteindelijk de kop is erin blijven zitten kon wel janken daar!! Ennu? Ja het zweert en wel uit meteen weer opnieuw zijn nieuwe dosis bravecto toegediend.. overdrijf ik of is het echt niet heel erg.. ga ik naar de DA is het nog steeds halfwerk baal hier zo van! En maak me gelijk weer heel erg zorgen

donderdag 25 juni 2020 om 09:44
Bravecto voorkomt niet dat teken en vlooien toch op een kat gaan zitten. Die beesten gaan door de Bravecto binnen een paar dagen dood.Alaynee schreef: ↑25-06-2020 01:53Sorry dat ik even inbreek maar er zit echt iets op mijn hart. Kat krijgt 1x per 3maanden bravecto plus. Ik heb dit 3maanden geleden laten toedienen bij de DA omdat ik niet verkeerd wou druppelen, maar het lekte helemaal over het vachtje waar die constant aan het aflikken was. Gelukkig heeft hij er geen last van gehad. vandaag zag ik een teek net onder de anus deze kon ik echt zelf echter niet uithalen hij liet het echt niet toe. Meteen gebeld afspraak gemaakt vanmiddag eenmaal aangekomen wou de assistent deze verwijderen en ik moest de kater vasthouden het heeft 15minuten geduurd hij bleef maar piepen zo zielig en uiteindelijk de kop is erin blijven zitten kon wel janken daar!! Ennu? Ja het zweert en wel uit meteen weer opnieuw zijn nieuwe dosis bravecto toegediend.. overdrijf ik of is het echt niet heel erg.. ga ik naar de DA is het nog steeds halfwerk baal hier zo van! En maak me gelijk weer heel erg zorgen![]()
En dat de kop van een teek blijft zitten, ja dat kan een keer gebeuren, ook bij de dierenarts.
Balen maar het is niet anders.
Gewoon je kat goed in de gaten houden.

donderdag 25 juni 2020 om 11:48
Negen dagen jachtig (krols)Someonenew schreef: ↑20-06-2020 10:44Bedankt voor je reactie, het duurt hier nu bijna 2 weken.. En ze fokken ermee dus laten helpen gaat jammer genoeg niet gebeuren. Er lopen hier wel vaker krolse katten, maar deze is echt heel erg ik heb een kat nog nooit zulke geluiden horen maken.
Negen weken zwanger
Negen dagen blind
Dat is het leven van een kattenkind.
Heb ik vroeger geleerd. En vlak de katers ook niet uit die op krolse katten afkomen en jammeren om te lokken.

donderdag 25 juni 2020 om 16:09
Alaynee schreef: ↑25-06-2020 01:53Sorry dat ik even inbreek maar er zit echt iets op mijn hart. Kat krijgt 1x per 3maanden bravecto plus. Ik heb dit 3maanden geleden laten toedienen bij de DA omdat ik niet verkeerd wou druppelen, maar het lekte helemaal over het vachtje waar die constant aan het aflikken was. Gelukkig heeft hij er geen last van gehad. vandaag zag ik een teek net onder de anus deze kon ik echt zelf echter niet uithalen hij liet het echt niet toe. Meteen gebeld afspraak gemaakt vanmiddag eenmaal aangekomen wou de assistent deze verwijderen en ik moest de kater vasthouden het heeft 15minuten geduurd hij bleef maar piepen zo zielig en uiteindelijk de kop is erin blijven zitten kon wel janken daar!! Ennu? Ja het zweert en wel uit meteen weer opnieuw zijn nieuwe dosis bravecto toegediend.. overdrijf ik of is het echt niet heel erg.. ga ik naar de DA is het nog steeds halfwerk baal hier zo van! En maak me gelijk weer heel erg zorgen![]()
Wat een nare plaats! Zielig he als ze zich duidelijk niet fijn voelen op zo een moment, je zou het graag willen uitleggen aan ze.
Ik heb geen ervaring met tekenkoppen die blijven zitten, alleen dit gevonden wat in de reacties hiervoor ook verteld is:
Indien de kop toch is blijven zitten, zal deze eruit moeten zweren net als een diepe splinter. Vaak ontstaat er een bult op de plaats waar een teek heeft gezeten. Dit is niet ernstig, deze bult verdwijnt vanzelf. Bij ziekteverschijnselen na het hebben van teken (bijv. sloomheid/koorts/stram lopen) is het zaak snel een dierenarts te raadplegen.
"I love not Man the less, but Nature more..."

donderdag 25 juni 2020 om 18:28
Wat lief bedankt voor je reactie, het is echt verschrikkelijk om je beestje zo bang te zien en echt een nare plaats ook ik blijf het in de gaten houdenPimPom schreef: ↑25-06-2020 16:09Wat een nare plaats! Zielig he als ze zich duidelijk niet fijn voelen op zo een moment, je zou het graag willen uitleggen aan ze.
Ik heb geen ervaring met tekenkoppen die blijven zitten, alleen dit gevonden wat in de reacties hiervoor ook verteld is:
Indien de kop toch is blijven zitten, zal deze eruit moeten zweren net als een diepe splinter. Vaak ontstaat er een bult op de plaats waar een teek heeft gezeten. Dit is niet ernstig, deze bult verdwijnt vanzelf. Bij ziekteverschijnselen na het hebben van teken (bijv. sloomheid/koorts/stram lopen) is het zaak snel een dierenarts te raadplegen.

vrijdag 26 juni 2020 om 07:32
Nou, Jaime en ik zijn net 5 dagen in ons nieuwe huis en ik word nu al af en toe gek van hem. Hij is duidelijk rusteloos nu hij niet meer buiten kan struinen. Hij was ook al over mijn bamboe heen gesprongen naar het terras van de buurvrouw en net onder het kattennet door geglipt dat ik tegen de railing aan gezet heb. Hij kon dus het hele dak over en ik kon niet bij hem komen dankzij het net. Ik vond het doodeng, hij balanceerde echt op dat randje.
Hij kwam uiteindelijk wel weer terug maar ik vind het geen fijn idee dat allebei mijn afzettingen niet werken.
Ik kan geen hogere bamboe neerzetten want dat wil de buuf niet en het is ook haar balkon en dan neem ik haar zon weg.
Ze zegt het niet erg te vinden als hij op haar terras loopt maar ik vind het niet fijn, hij kan dan ook zo het dak weer op via haar railing.
Mijn moeder zegt, waarom ga je niet gewoon lekker met hem lopen buiten? Dat kan toch prima? We deden in de oude buurt ook altijd rondjes en hij loopt nooit bij me weg. Maar ja, we zijn hier net. Katten moeten aan de geur van een huis wennen maar dat gaat hier natuurlijk anders omdat we op de derde etage wonen. Hij kan niet wennen aan de geur van de voordeur want daar komt hij nu nooit. Dus we kunnen hier 6 weken wonen maar het moment dat we samen naar buiten gaan ruikt hij alleen maar vreemde geuren.
Ik neig er wel naar om dat snel te doen, ik wilde hem sowieso naar buiten doen maar ja hij kan ook met het hele gebouw mee naar binnen lopen ( het heeft 4 hoofd ingangen dus hij kan ook bij een andere kant naar binnen sluipen ) dus dat vind ik ook weer geen relaxt idee.
Dit huis is met een kat gewoon niet fijn. Daar baal ik wel echt van. Hier komt geen nieuwe kat meer na hem.
Ik neig er al half naar om een leuke boerderij voor Jaime te zoeken zodat hij lekker altijd naar buiten kan wanneer hij wil. Ook dat hij weer de hele dag op mijn lip zit en ik hem moet vermaken voor mijn gevoel helpt niet echt mee. Ik voel me echt een slechte poezemoeder.
Hij kwam uiteindelijk wel weer terug maar ik vind het geen fijn idee dat allebei mijn afzettingen niet werken.
Ik kan geen hogere bamboe neerzetten want dat wil de buuf niet en het is ook haar balkon en dan neem ik haar zon weg.
Ze zegt het niet erg te vinden als hij op haar terras loopt maar ik vind het niet fijn, hij kan dan ook zo het dak weer op via haar railing.
Mijn moeder zegt, waarom ga je niet gewoon lekker met hem lopen buiten? Dat kan toch prima? We deden in de oude buurt ook altijd rondjes en hij loopt nooit bij me weg. Maar ja, we zijn hier net. Katten moeten aan de geur van een huis wennen maar dat gaat hier natuurlijk anders omdat we op de derde etage wonen. Hij kan niet wennen aan de geur van de voordeur want daar komt hij nu nooit. Dus we kunnen hier 6 weken wonen maar het moment dat we samen naar buiten gaan ruikt hij alleen maar vreemde geuren.
Ik neig er wel naar om dat snel te doen, ik wilde hem sowieso naar buiten doen maar ja hij kan ook met het hele gebouw mee naar binnen lopen ( het heeft 4 hoofd ingangen dus hij kan ook bij een andere kant naar binnen sluipen ) dus dat vind ik ook weer geen relaxt idee.
Dit huis is met een kat gewoon niet fijn. Daar baal ik wel echt van. Hier komt geen nieuwe kat meer na hem.
Ik neig er al half naar om een leuke boerderij voor Jaime te zoeken zodat hij lekker altijd naar buiten kan wanneer hij wil. Ook dat hij weer de hele dag op mijn lip zit en ik hem moet vermaken voor mijn gevoel helpt niet echt mee. Ik voel me echt een slechte poezemoeder.