Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

zaterdag 27 juni 2020 om 07:29
Hmm, dat is jammer van die boerderijen. Maar zou jij hem nu al mee naar buiten nemen dan? Of nog een weekje wachten? We zijn hier nu bijna een week. Hij is wel kalm hoor verder maar zodra hij onder dat net door gaat zit hij op de railing van het gebouw naar buiten te loeren. Hij zit daar heel rustig en mijn moeder noemt me overbeschermend als ik zeg dat ik bang ben dat hij springt maar ja het kan wel. Ook naar een balkon 3 meter beneden ons.
Dat zou hij wel kunnen doen, ik denk het niet maar ja. Hem lekker rustig buiten laten als ik weg ga doe ik dus niet meer.
Ik denk dat zodra ik met hem naar buiten ga ik hem ook niet meer mee naar binnen krijg, zeker in het begin niet. Dan wil hij alles ontdekken. Er lopen ook veel honden en Jaime heeft nogal de neiging om op vreemde honden te duiken die hij niet mag.
Ik kan de kant van het net nog afzetten met een hoge bamboemat, dat kan wel helpen, maar ja dan kan hij nog steeds via die lage naar het terras van de buuf en dus ook op haar kant van het dak. Daar schiet ik weinig mee op.
Dank je Pimpom. Ik baal er gewoon erg van. Het zal vast wel loslopen maar ik had gehoop dat ik geen kopzorgen om hem zou krijgen in dit huis.

zaterdag 27 juni 2020 om 09:35
Ja het is ook gewoon een buiten kat en vanaf het dak valt er ook weinig te beleven en te zien. Wanneer zou jij dat gaan doen? Over een weekje? Dan zijn we hier twee weken. Ik vind het nu nog wel wat te vroeg. Ik denk dat we er allebei gelukkiger van worden als hij weer gewoon ouderwets de hort op gaat. Hier is het ook veel veiliger voor hem, amper auto's en een super groene omgeving, veel te ontdekken.

zaterdag 27 juni 2020 om 11:06
Tuigje vindt hij helemaal niks en is hij ook altijd zo uit gewurmd, vraag me niet hoe maar hij kan dat supersnel. Hoe strak ik het ook vast maak.
Zo'n tracker is een goed idee maar mijn kat gaat door het lint als je hem iets van een halsband om wil doen. Hij is op straat gevonden met zijn halsband in zijn nekvel, zo strak dat hij niet kon eten en dat het helemaal in zijn huid zat, super zielig. Dus halsbanden zijn een soort trauma voor hem.
Trapje zou kunnen maar ik betwijfel of dat mag hier, je mag hier geen eens een kattenluik hebben. Kan het eens vragen maar het is wel heel ver naar boven en dan kunnen alle buurtkatten ook mee omhoog komen. Zo'n goede klimmer is mijne ook niet meer vanwege zijn leeftijd. Ik ga wel gewoon lekker buiten met hem lopen over een tijdje. Het is niet anders. Zo binnen houden vind ik ook zielig.
Zo'n tracker is een goed idee maar mijn kat gaat door het lint als je hem iets van een halsband om wil doen. Hij is op straat gevonden met zijn halsband in zijn nekvel, zo strak dat hij niet kon eten en dat het helemaal in zijn huid zat, super zielig. Dus halsbanden zijn een soort trauma voor hem.
Trapje zou kunnen maar ik betwijfel of dat mag hier, je mag hier geen eens een kattenluik hebben. Kan het eens vragen maar het is wel heel ver naar boven en dan kunnen alle buurtkatten ook mee omhoog komen. Zo'n goede klimmer is mijne ook niet meer vanwege zijn leeftijd. Ik ga wel gewoon lekker buiten met hem lopen over een tijdje. Het is niet anders. Zo binnen houden vind ik ook zielig.

zaterdag 27 juni 2020 om 23:43
Oh jeejtje wat naar van die halsband wat sneu.. hier was het ook enige dagen wennen en nu is hij gelukkig gewend.. ik dacht misschien handig met een tuigje om de buurt te verkennen maar dat word het ook niet hahaMadrid87 schreef: ↑27-06-2020 11:06Tuigje vindt hij helemaal niks en is hij ook altijd zo uit gewurmd, vraag me niet hoe maar hij kan dat supersnel. Hoe strak ik het ook vast maak.

maandag 29 juni 2020 om 09:11
Ja, zeker sneu. Ik wacht het nog even af ( een paar dagen ) en dan gaan we denk ik rustig samen de buurt verkennen. Hij is heel rustig en braaf maar soms schrikt hij toch nog ergens van en hij zit nog in de ontdekkingsfase van zijn nieuwe huis en leven denk ik. Dus ik wil het ook weer niet riskeren dat hij buiten schrikt van een langslopende hond en ervan door gaat.
Hij is gisteren erg zeurderig geweest en een paar keer op de rand van het dak gesprongen om vanaf daar naar beneden te turen. Ook ging hij weer een paar keer naar het balkon van de buurvrouw naast me. Die vind dat gelukkig niet erg en ze was toch niet buiten.
Verder slaapt hij veel maar als hij wakker is kan hij best wel even klagen. Maar goed, hij moet ook wennen. Ik wil hem ook weer niet te snel naar buiten doen voor ik het gevoel heb dat hij er echt klaar voor is. Zal wel weer over beschermend zijn maar soit.
Hij is gisteren erg zeurderig geweest en een paar keer op de rand van het dak gesprongen om vanaf daar naar beneden te turen. Ook ging hij weer een paar keer naar het balkon van de buurvrouw naast me. Die vind dat gelukkig niet erg en ze was toch niet buiten.
Verder slaapt hij veel maar als hij wakker is kan hij best wel even klagen. Maar goed, hij moet ook wennen. Ik wil hem ook weer niet te snel naar buiten doen voor ik het gevoel heb dat hij er echt klaar voor is. Zal wel weer over beschermend zijn maar soit.

maandag 29 juni 2020 om 20:43
M’n lieve kater kwam vandaag thuis heel sloom zag hij eruit ik gaf hem zijn nat voer en hij maakte constant kokhalsbewegingen hij wou wel contstant eten en bleef kokhalzen. Ik heb gelijk de dierenarts gebeld en mocht meteen komen.
De arts heeft gekeken in z’n keel en dacht dat er iets in z’n keel zit/zat hij kon het niet goed zien. Hij heeft gezegd dat word een opname voor vannacht ik maak me zo zorgen kan echt niet stoppen met huilen.. word pas morgen ochtend weer gebeld
De arts heeft gekeken in z’n keel en dacht dat er iets in z’n keel zit/zat hij kon het niet goed zien. Hij heeft gezegd dat word een opname voor vannacht ik maak me zo zorgen kan echt niet stoppen met huilen.. word pas morgen ochtend weer gebeld

maandag 29 juni 2020 om 22:21
Gaat de dierenarts morgen dan verder onderzoek doen? Of onder narcose? Sterkte, niet leuk dat soort dingen.Alaynee schreef: ↑29-06-2020 20:43M’n lieve kater kwam vandaag thuis heel sloom zag hij eruit ik gaf hem zijn nat voer en hij maakte constant kokhalsbewegingen hij wou wel contstant eten en bleef kokhalzen. Ik heb gelijk de dierenarts gebeld en mocht meteen komen.

maandag 29 juni 2020 om 22:56
Hij zei alleen dat hij ter observatie graag deze nacht bij wou zijn. Hij heeft geen medicatie gekregen ik denk aan alles zal het toch de maag zijn (hij jaagt vaak) of toch de pipet die hij 3dagen geleden heeft gekregen. of toch wat anders het is ook heel plotseling opgetreden. Ik wist niet dat de dienstdoendearts heel snel besluit tot opname

maandag 29 juni 2020 om 23:11
Maar met klachten van de ademhalingswegen zonder een diagnose op dit moment zullen ze hem niet met jou naar huis sturen. Het risico is groot dat je er vannacht mee komt te zitten.Alaynee schreef: ↑29-06-2020 22:56Hij zei alleen dat hij ter observatie graag deze nacht bij wou zijn. Hij heeft geen medicatie gekregen ik denk aan alles zal het toch de maag zijn (hij jaagt vaak) of toch de pipet die hij 3dagen geleden heeft gekregen. of toch wat anders het is ook heel plotseling opgetreden. Ik wist niet dat de dienstdoendearts heel snel besluit tot opname
Pipet lijkt mij minder wasrschijnlijk dan heb je sneller een reactie.
Ik hoop dat je een.beetje kunt slapen.

dinsdag 30 juni 2020 om 12:13
Jaren geleden had ik een Iranese buurvrouw en zij had aan een kater van mij gekookte kippenbotjes gegeven. Die heeft toen echt afgezien, zere keel en darmstelsel.

dinsdag 30 juni 2020 om 18:27
Ach jee Alaynee...Ik zit nu ook nog in het traject met kleine poes ivm hoesten en alsof ze er iets uit probeert te krijgen. Na een onderzoek onder een roesje en 2 medicaties is ze er nog steeds niet vanaf. Dus morgen breng ik haar weer weg voor extra onderzoek
Poes eet en drinkt nog steeds als normaal en op het hoesten/slikken na gedraagt ze zich als gewoonlijk.

Poes eet en drinkt nog steeds als normaal en op het hoesten/slikken na gedraagt ze zich als gewoonlijk.
"I love not Man the less, but Nature more..."

dinsdag 30 juni 2020 om 20:09
PimPom wat naar is het ook hè is de oorzaak wel bekend hoe het komt?? Hier eet kater ook verder wel goed gelukkig maar maakt van die kokhals bewegingen waar niets uitkomt en verder goed actief en speelsPimPom schreef: ↑30-06-2020 18:27Ach jee Alaynee...Ik zit nu ook nog in het traject met kleine poes ivm hoesten en alsof ze er iets uit probeert te krijgen. Na een onderzoek onder een roesje en 2 medicaties is ze er nog steeds niet vanaf. Dus morgen breng ik haar weer weg voor extra onderzoek![]()

dinsdag 30 juni 2020 om 20:27
Mieke hier wel processierupsen eerlijk gezegd gelijk bij ons achter een groot veld zou het kunnen?? Ik las wel een artikel dat er ontstekingen aan het tong en mond kon veroorzaken.. vorig jaar hadden we ook wel prossesierupsen en niet meegemaakt vandaar dat ik het niet gelijk aan gelinkt heb maar het zou wellicht kunnen denk ik opeens