Het Grote Viva Katten Topic deel 3

25-08-2020 22:42 3269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij weten ze dat ze op de foto komen....
Weggehaald
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 24-01-2021 13:53
Reden: Kwam een linkje mee
94.97% gewijzigd
Heerlijke foto’s weer Mieke!

1 van mijn inmiddels overleden asielpoezen heeft jaren medicatie gehad voor nierfalen en hoge bloeddruk (de medicatie voor hoge bloeddruk liet ik door een apotheker in de buurt maken nadat die contact had gehad met de kliniek waar het vastgesteld was, beter verkrijgbaar destijds en stukken goedkoper). Ze is er 20 mee geworden!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hartstikke leuke foto's weer Mieke. Mooi hoe Wildje daar de show steelt :heart:
Het witje dat vermist is geweest, is dat de rechter op de bovenste foto? (met het smalle koppie). Hoe gaat het nu met haar?
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Hendrikje106 schreef:
24-01-2021 14:46
Heerlijke foto’s weer Mieke!

1 van mijn inmiddels overleden asielpoezen heeft jaren medicatie gehad voor nierfalen en hoge bloeddruk (de medicatie voor hoge bloeddruk liet ik door een apotheker in de buurt maken nadat die contact had gehad met de kliniek waar het vastgesteld was, beter verkrijgbaar destijds en stukken goedkoper). Ze is er 20 mee geworden!
Zo dat zijn nog eens leeftijden. Wat goed dat een apotheker dat kon maken voor minder. Het is allemaal zo duur.

Maar zo gaat het met de oudjes en het heeft allemaal invloed op elkaar. De hoge bloeddruk op de nieren en vice versa, later het hart. En schildklier is berucht.
Calamitycat schreef:
24-01-2021 15:18
Hartstikke leuke foto's weer Mieke. Mooi hoe Wildje daar de show steelt :heart:
Het witje dat vermist is geweest, is dat de rechter op de bovenste foto? (met het smalle koppie). Hoe gaat het nu met haar?
Ja klopt, dat is een hij trouwens. En het is een flinkerd, groot en stevig ondanks de smalle snuit. Hij is natuurlijk wel een beetje de mama van Louise, daar had de rest geen trek in.
Afbeelding

En een laatste eerbetoon aan buurtpoes. Ik hoorde zojuist echt nog de bevestiging van de moeder van man die haar gevonden had.
Ach gossie, die buurtpoes. Je ziet echt aan haar dat ze een zwaar leven heeft gehad. Rust zacht poes :redrose:

Oh ja, witje was een hij. Sorry, vergeten :$ Wel een stoere mama voor Louise hoor!
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
24-01-2021 16:38
Ach gossie, die buurtpoes. Je ziet echt aan haar dat ze een zwaar leven heeft gehad. Rust zacht poes :redrose:

Oh ja, witje was een hij. Sorry, vergeten :$ Wel een stoere mama voor Louise hoor!
Ja en het was ook niet veel meer. Ze was na een tijd bij mij wel meer gaan glanzen en aangekomen. Ze bleef wel broos.

Wildje deed ook helemaal blij toen ze Louise voor het eerst zag. Haar oogjes werden helemaal week en toen maakte ze een soort van koprol. Dus Louise helemaal blij om vervolgens helemaal in elkaar getimmerd te worden.
Ach buurtpoes toch ❤️ Fijn dat jij haar nog onder je hoede hebt kunnen nemen.

Die Louise, verwacht je een warm welkom, krijg je een klap op je kop 🙈
Zag het hier ook weleens gebeuren, baby heel blij naar grote poes, grote poes denkt: hell no en deelt een beuk uit, baby droop beduusd weer af 😂
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Van de meeste poezen hoeft het niet.
miekemv schreef:
24-01-2021 17:04
Van de meeste poezen hoeft het niet.
Daarom vind ik het extra bijzonder dat het hier zo’n vier-eenheid is geworden. Iedereen slaapt bij iedereen en vaak ook alle 4 bij elkaar. Het is zen hier in huis 🤗
Afbeelding

Ook met de honden is het heel fijn, hier ligt de rooie achter de reu geperst 🥰😂
Hendrikje106 schreef:
24-01-2021 17:49
Afbeelding

Ook met de honden is het heel fijn, hier ligt de rooie achter de reu geperst 🥰😂
Fijn de wereldvrede in huis en een hond is heeeerlijk warm om tegenaan te liggen :rolling:
Wat een heerlijk foto's weer!
Maar die arme buurtpoes....
lylli schreef:
24-01-2021 19:58
Wat een heerlijk foto's weer!
Maar die arme buurtpoes....
Ik kan die mensen niet meer luchten of zien, de eigenaren.
Hendrikje106 schreef:
24-01-2021 17:43
Daarom vind ik het extra bijzonder dat het hier zo’n vier-eenheid is geworden. Iedereen slaapt bij iedereen en vaak ook alle 4 bij elkaar. Het is zen hier in huis 🤗
Dat is zeker heel bijzonder.
Prachtige foto! De rooie ligt zichtbaar te genieten :)
Dierproeven.
miekemv schreef:
24-01-2021 16:50
Ja en het was ook niet veel meer. Ze was na een tijd bij mij wel meer gaan glanzen en aangekomen. Ze bleef wel broos.

Wildje deed ook helemaal blij toen ze Louise voor het eerst zag. Haar oogjes werden helemaal week en toen maakte ze een soort van koprol. Dus Louise helemaal blij om vervolgens helemaal in elkaar getimmerd te worden.
hahahaha, dat komt me erg bekend voor. Lotta trapt er inmiddels niet meer in maar Laika kan echt over de grond liggen rollen om aandacht te vragen van de katers met als gevolg dat ze ook slaag krijgt, het arme ding.
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
24-01-2021 20:54
hahahaha, dat komt me erg bekend voor. Lotta trapt er inmiddels niet meer in maar Laika kan echt over de grond liggen rollen om aandacht te vragen van de katers met als gevolg dat ze ook slaag krijgt, het arme ding.
Het had zo mooi kunnen zijn...

De katers zijn in mijn geval sportiever maar zijn ook nog vrij jong en soms nog speels.
Had ik echt gehoopt, dat het mooi zou zijn. Echt nooit verwacht dat de kittens niet echt geaccepteerd zouden worden. In het verleden zowel bij poezen als bij katers nooit problemen gehad met het introduceren van kittens.

Met de zwart-witte gaat het redelijk goed, die wil volgens mij ook alleen maar spelen maar doet dat te heftig voor de kittens maar de rooie, pffff..... die is verre van gelukkig. Vraag me weleens af wat hij heeft meegemaakt met kittens aangezien hij weggehaald is uit het huis van een kattenvrouwtje (+45 katten). Ik dacht dat hij juist daardoor wel goed met andere katten op zou kunnen schieten en sinds hij hier woont ging dat ook prima maar de poezen trekt hij helaas overduidelijk niet.
Dierproeven.
Je kunt er soms geen peil op trekken. Een aantal zullen best traumas hebben.
Ja precies. Ook zou het kunnen dat de rooie (een stuk) ouder is dan ik denk dat hij is. In het asiel hebben ze zijn leeftijd geschat.
Old & Grumpy dus ;-D
Dierproeven.
Ja als ze knorrig worden. Maar ik heb wel eens verteld over mijn kater Romeo ( werd 20) die zijn naam eer aandeed. Hij had een motto van hoe meer zielen hoe meer vreugd, dat konden katten en kittens zijn, honden en mensen. Iedereen werd vriendelijk ontvangen en vooral katten waren dol op hem omdat hij altijd vriendelijk bleef.
Gaaf is dat, mooie naam ook :heart: Ik had ook zo'n kater. Eigenlijk mijn eerste kat in dit huis (nadat mijn relatie van 11 jaar uit was, mijn ex had een hekel aan katten). Een zwart-witte die ik via mijn buurvrouw, waar hij was komen aanlopen als zwerver (ca. 4 jaar), kon overnemen.
Hij is bijna 21 jaar geworden. Een bijzonder lief beest, een spierbundel met een heel klein hartje die alle kittens verwelkomde alsof het zijn eigen kinderen waren :D Vanaf de eerste dag dat hij hier was, waren we onafscheidelijk en het was dan ook een tranendal toen hij hoogbejaard overleed.
Dierproeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven