Het Grote Viva Katten Topic deel 3
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:42
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier 
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 23 januari 2021 om 11:29

zaterdag 23 januari 2021 om 11:35
Nog meer rugslapers, ik kende het niet zo en zodoende heb ik een hele serie fotos van rare ligvormenCalamitycat schreef: ↑23-01-2021 11:29Zo leuk he, die rugslapers. En lekker warm op je benen![]()
Lotta ligt ook heel graag zo, maar die slaapt sowieso veel op haar rug en gaat er echt voor liggen om op haar buikje gekriebeld te worden.
![]()

Mooi hoor al die kleurtjes, dat heb ik dan weer niet.
zaterdag 23 januari 2021 om 11:36
Blijkbaar horen witte katten bij jou Mieke, ik vind dat heel bijzonder
Hoe is Louise ook alweer in je leven gekomen?
Ik heb nu geen konijnen meer, soms kriebelt het nog wel hoor want ik vind konijnen fantastisch maar helaas teveel zorgen en teveel werk. Ik kijk soms nog wel eens op de site van de opvang en als ik dan een leuk koppeltje zie moet ik me echt inhouden.
De ram van de foto is op dierendag 2019 thuis ingeslapen samen met zijn grote liefde, een voedster van 8 die heupdysplasie had en haar urine liet lopen. Toen heb ik ze samen in een mooi doosje gelegd, begraven in de tuin en er een mooi grafje van gemaakt tegenover de door hen zo geliefde villa Flappie.

Hoe is Louise ook alweer in je leven gekomen?
Ik heb nu geen konijnen meer, soms kriebelt het nog wel hoor want ik vind konijnen fantastisch maar helaas teveel zorgen en teveel werk. Ik kijk soms nog wel eens op de site van de opvang en als ik dan een leuk koppeltje zie moet ik me echt inhouden.
De ram van de foto is op dierendag 2019 thuis ingeslapen samen met zijn grote liefde, een voedster van 8 die heupdysplasie had en haar urine liet lopen. Toen heb ik ze samen in een mooi doosje gelegd, begraven in de tuin en er een mooi grafje van gemaakt tegenover de door hen zo geliefde villa Flappie.

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
zaterdag 23 januari 2021 om 11:41
Je kan er wat op los fotograferen bij die gekke katten met rare (lig)houdingen
Ik heb er ooit een hobby van gemaakt om gapende katten te fotograferen, ook zo leuk.
Ja, de lapjes zijn ook super koddig hoor, en toch een beetje wit
Ik ken, behalve jou, echt niemand die volledig witte katten heeft. Heb wel eens verteld toch over de grote hoeveelheid katten van mijn buren, al jarenlang, ook daar heeft echt nog nooit een witje bijgezeten. Apart toch?

Ik heb er ooit een hobby van gemaakt om gapende katten te fotograferen, ook zo leuk.
Ja, de lapjes zijn ook super koddig hoor, en toch een beetje wit

Ik ken, behalve jou, echt niemand die volledig witte katten heeft. Heb wel eens verteld toch over de grote hoeveelheid katten van mijn buren, al jarenlang, ook daar heeft echt nog nooit een witje bijgezeten. Apart toch?
Dierproeven.
zaterdag 23 januari 2021 om 11:53
Over konijnen en katten gesproken. Ik had ooit een konijn, een hele kleine ram, die had er een ontzettende hekel aan als er katten in 'zijn' territorium kwamen. De katten wisten dit, dus als ze de tuin in wilden probeerden ze dit zo onopvallend mogelijk te doen. Mislukt
https://www.youtube.com/watch?v=4pWz8tc ... vaSoulcats
Svp deze link niet quoten, ik wil dit weer weg kunnen halen.

https://www.youtube.com/watch?v=4pWz8tc ... vaSoulcats
Svp deze link niet quoten, ik wil dit weer weg kunnen halen.
Dierproeven.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:02
Wat een mooie bordjes hebben de konijnen gekregen, daaruit blijkt dat je heel veel van ze gehouden hebt. Konijnen zijn erg kwetsbaar met ziekte en roofdieren, dat lijkt mij ook een enorme zorg.
Mijn buren met de tig katten zitten ook geen witjes tussen, is veel inteelt en de meeste zijn cypers.
Ergens voor later stond er nog een wit vrouwtjeskitten op mijn verlanglijstje vanwege hele goede en mooie herinneringen aan mijn eerste witte poes. Ik zag Louise staan op MP, zag dat ze veel te jong was en was bang dat ze in foute handen terechtkwam. Ik kon haar meteen ophalen gelukkig, voor een tientje.
En we hebben een hele sterke binding merk ik in alles. Dat heb ik trouwens eerder met poezen dan met katers.
Mijn buren met de tig katten zitten ook geen witjes tussen, is veel inteelt en de meeste zijn cypers.
Ergens voor later stond er nog een wit vrouwtjeskitten op mijn verlanglijstje vanwege hele goede en mooie herinneringen aan mijn eerste witte poes. Ik zag Louise staan op MP, zag dat ze veel te jong was en was bang dat ze in foute handen terechtkwam. Ik kon haar meteen ophalen gelukkig, voor een tientje.
En we hebben een hele sterke binding merk ik in alles. Dat heb ik trouwens eerder met poezen dan met katers.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:07
Ik woonde als jonge deerne ooit in een pretflat, flat met allemaal jongeren. Daar woonde iemand met een konijn en zij zette het konijn dan in een rennetje op het grasveld. Ik vroeg haar toen of zij zich geen zorgen maakte met allemaal katten in de buurt. Nou dat was echt niet nodig dat konijn maakte gehakt van ze.
zaterdag 23 januari 2021 om 12:10
Oh ja, van Marktplaats, nu weet ik het weer
Wat een geluk heeft ze gehad dat ze bij jou terecht is gekomen.
Hier bij de buren ook veel cypers, dus inteelt
De konijnen op het grafje zijn van cortenstaal, dus dat wordt alleen maar mooier.
Inderdaad ziekte.... konijnen zijn zó kwetsbaar wat dat betreft en met een beetje pech kosten ze dus een godsvermogen aan dierenartskosten.
Ook is er ooit een konijn die destijds ook al 12 jaar was gegrepen door een roofvogel in de tuin. Vreselijk was dat. Ik vond hem dood achterin de tuin (in stukken
). Vanaf die tijd de konijnen alleen maar los in de tuin onder toezicht gehad. Ik waarschuw er ook voor in ieder konijnentopic. Is ook eigenlijk een trauma gebleven, want ik merk dat het nu nog steeds spanning oproept als Laika buiten is. Die is immers niet veel groter dan een gemiddeld konijn

Hier bij de buren ook veel cypers, dus inteelt

De konijnen op het grafje zijn van cortenstaal, dus dat wordt alleen maar mooier.
Inderdaad ziekte.... konijnen zijn zó kwetsbaar wat dat betreft en met een beetje pech kosten ze dus een godsvermogen aan dierenartskosten.
Ook is er ooit een konijn die destijds ook al 12 jaar was gegrepen door een roofvogel in de tuin. Vreselijk was dat. Ik vond hem dood achterin de tuin (in stukken

Dierproeven.
zaterdag 23 januari 2021 om 12:11
miekemv schreef: ↑23-01-2021 12:07Ik woonde als jonge deerne ooit in een pretflat, flat met allemaal jongeren. Daar woonde iemand met een konijn en zij zette het konijn dan in een rennetje op het grasveld. Ik vroeg haar toen of zij zich geen zorgen maakte met allemaal katten in de buurt. Nou dat was echt niet nodig dat konijn maakte gehakt van ze.

Dierproeven.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:23
Wat vreselijk zeg. En ik deel je zorgen want er komen zoveel roofvogels en ik heb pas nog kittens proberen te vangen in het veld maar van hen geen spoor meer.Calamitycat schreef: ↑23-01-2021 12:10Oh ja, van Marktplaats, nu weet ik het weerWat een geluk heeft ze gehad dat ze bij jou terecht is gekomen.
Hier bij de buren ook veel cypers, dus inteelt![]()
Ook is er ooit een konijn die destijds ook al 12 jaar was gegrepen door een roofvogel in de tuin. Vreselijk was dat. Ik vond hem dood achterin de tuin (in stukken). Vanaf die tijd de konijnen alleen maar los in de tuin onder toezicht gehad. Ik waarschuw er ook voor in ieder konijnentopic. Is ook eigenlijk een trauma gebleven, want ik merk dat het nu nog steeds spanning oproept als Laika buiten is. Die is immers niet veel groter dan een gemiddeld konijn
![]()
zaterdag 23 januari 2021 om 12:31
Och jee. Laten we hopen dat ze door iemand mee naar huis zijn genomen

Ik heb wel gelezen dat een roofvogel niet snel een kat zou grijpen, want geen prooidier zoals een muis of een konijn maar ja... stel ze hebben erge honger.... Er zit hier vaak een enorme buizerd

Dierproeven.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:39
Het waren kleine kittens van een verwilderde moederpoes afkomstig van de boerderijen hier. Zo moeilijk te krijgen.Calamitycat schreef: ↑23-01-2021 12:31Och jee. Laten we hopen dat ze door iemand mee naar huis zijn genomen![]()
Ik heb wel gelezen dat een roofvogel niet snel een kat zou grijpen, want geen prooidier zoals een muis of een konijn maar ja... stel ze hebben erge honger.... Er zit hier vaak een enorme buizerd![]()
Er blijft nooit iets over van zulke nestjes, de berekeningen kloppen niet van natuurorganisaties hoeveel nakomelingen afkomen van een verwilderde moederpoes.
Ik denk dat Laika te groot is en zal niet hun voorkeur hebben.
zaterdag 23 januari 2021 om 12:43
Ik hoop het.
Die berekeningen kloppen inderdaad van geen kanten. Die ukkies hebben het zo zwaar als ze verwilderd zijn en er zijn zoveel gevaren buiten dat ik me het helaas niet voor kan stellen dat ze allemaal zouden blijven leven.
Die berekeningen kloppen inderdaad van geen kanten. Die ukkies hebben het zo zwaar als ze verwilderd zijn en er zijn zoveel gevaren buiten dat ik me het helaas niet voor kan stellen dat ze allemaal zouden blijven leven.
Dierproeven.
zaterdag 23 januari 2021 om 13:16
Wat een prachtige foto's
Ik zal eens kijken of hrt mij ook lukt om foto's te posten.
Een collega van mij had vorig jaar een kitten die buiten door een ooievaar werd opgepakt en is weggevlogen. Het kitten hebben ze nooit meer teruggezien. Ik was in shock! Nooit geweten daar ooievaars blijkbaar ook gevaar voor die beestjes zijn.

Een collega van mij had vorig jaar een kitten die buiten door een ooievaar werd opgepakt en is weggevlogen. Het kitten hebben ze nooit meer teruggezien. Ik was in shock! Nooit geweten daar ooievaars blijkbaar ook gevaar voor die beestjes zijn.

zaterdag 23 januari 2021 om 20:51
Zizo schreef: ↑23-01-2021 13:16Wat een prachtige foto'sIk zal eens kijken of hrt mij ook lukt om foto's te posten.

Dierproeven.
zaterdag 23 januari 2021 om 22:31

zaterdag 23 januari 2021 om 22:58
SabotageCalamitycat schreef: ↑23-01-2021 22:32Ik verdenk dat kutbeest er ook van dat je nu ineens geen plaatjes meer kan plakken.

Onderhand zijn er veel te veel roofdieren. Ik ga er in elk geval niet aan meewerken als de katten binnen moeten blijven.

zaterdag 23 januari 2021 om 23:35
Iemand bekend met een kat met een bloedneus?
Ik ben net nogal geschrokken. Onze kat (15) liep net vanuit zijn mandje naar mij toe. Ik stond in de keuken en ik zag dat er aan één kant van zijn neus iets roods zat. Ik tilde hem op en zag dat er bloed uit zijn neusje liep. Ik heb het een paar keer af moeten vegen want hij verloor echt wat druppels. Daarna was het over maar ik ben nu best wel ongerust. Het bloedt nu niet meer en hij ligt nu naast mij te spinnen op de bank. Toch zit het me niet lekker want dit heb ik nog nooit eerder gezien bij hem. Ik durf nu niet echt naar bed te gaan eigenlijk.
Ik ben net nogal geschrokken. Onze kat (15) liep net vanuit zijn mandje naar mij toe. Ik stond in de keuken en ik zag dat er aan één kant van zijn neus iets roods zat. Ik tilde hem op en zag dat er bloed uit zijn neusje liep. Ik heb het een paar keer af moeten vegen want hij verloor echt wat druppels. Daarna was het over maar ik ben nu best wel ongerust. Het bloedt nu niet meer en hij ligt nu naast mij te spinnen op de bank. Toch zit het me niet lekker want dit heb ik nog nooit eerder gezien bij hem. Ik durf nu niet echt naar bed te gaan eigenlijk.

zaterdag 23 januari 2021 om 23:49
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Nog nooit meegemaakt met mijn katten.
Als het nu gestopt is, zou ik wel proberen te slapen maar misschien een paar keer een wekker zetten vannacht zodat je hem even kan checken? En morgen wel de dienstdoend dierenarts consulteren hoor lijkt mij. Dit moet wel onderzocht worden.
Is hij nog buiten geweest of is het een binnenkat?
Als het nu gestopt is, zou ik wel proberen te slapen maar misschien een paar keer een wekker zetten vannacht zodat je hem even kan checken? En morgen wel de dienstdoend dierenarts consulteren hoor lijkt mij. Dit moet wel onderzocht worden.
Is hij nog buiten geweest of is het een binnenkat?
Dierproeven.