Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik hoop dat ze de nacht goed doorkomt met haar bloedingen en ze is natuurlijk doof, dat is een extra handicap in haar alleen zijn. Zelf trek ik altijd voorzichtig haar aandacht anders schrikt ze zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
18-12-2022 18:58
Ze mag elke dag een uurtje naar buiten en ik vermoed dat ze van het dak is gegleden want daar zit ze graag op. Ik ging dus kijken of ze weer naar binnen wilde en toen zat ze luid mauwend bij de achterdeur.
Oh gossie wat zielig zeg…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
18-12-2022 21:07
Ik hoop dat ze de nacht goed doorkomt met haar bloedingen en ze is natuurlijk doof, dat is een extra handicap in haar alleen zijn. Zelf trek ik altijd voorzichtig haar aandacht anders schrikt ze zo.
Ik duim heel erg voor haar 🙏🏻
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
18-12-2022 22:10
Ik duim heel erg voor haar 🙏🏻
Dank je Hendrikje.
Nou de bench staat klaar. Iedereen maakte zich uit de voeten. Je ziet ze denken voor wie is die toch niet voor mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh nee Mieke! Wat vreselijk dat Louise zwaargewond is!
Eventjes hier op het topic spieken en nu zie ik dit vreselijke bericht. Een dikke knuffel voor jou, dit gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik hoop dat Louise dit overleeft. :hug:
Zizo schreef:
18-12-2022 22:54
Oh nee Mieke! Wat vreselijk dat Louise zwaargewond is!
Eventjes hier op het topic spieken en nu zie ik dit vreselijke bericht. Een dikke knuffel voor jou, dit gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik hoop dat Louise dit overleeft. :hug:
Nou moet ik echt even huilen. Ik hoop het ook zo. Ik lees overal dat ze prima kunnen leven op drie pootjes en als de rest herstellen kan dan moet het goed komen.
Ze moet dan niet meer dat dak op gaan want op twee poten leven gaat niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
18-12-2022 23:01
Nou moet ik echt even huilen. Ik hoop het ook zo. Ik lees overal dat ze prima kunnen leven op drie pootjes en als de rest herstellen kan dan moet het goed komen.
Ze moet dan niet meer dat dak op gaan want op twee poten leven gaat niet.
Och lieve Mieke, jij zorgt altijd zo goed voor je beestjes. Ze zijn bij jou in zulke goede handen, ook Louise met haar doofheid. Dat dit nu gebeurt is echt heel naar en gun ik jou absoluut niet. Ik weet dat jij het beste voor Louise wilt en doet, en dat als Louise hier doorheen komt, bij jou goed verzorgt wordt.
Ik had de tranen in mijn ogen toen ik jouw verhaal las. Heel begrijpelijk dat alles wat er gebeurd is vandaag bij jou ook heftig binnenkomt.
:heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
18-12-2022 23:01
Nou moet ik echt even huilen. Ik hoop het ook zo. Ik lees overal dat ze prima kunnen leven op drie pootjes en als de rest herstellen kan dan moet het goed komen.
Ze moet dan niet meer dat dak op gaan want op twee poten leven gaat niet.
Katten kunnen heel goed leven op drie pootjes! Een vriendin van mij heeft ook een kat met een missend achterpootje vanwege een breuk toen hij heel jong was. Hij heeft volgens mij alleen wat moeite met springen (kan niet zo hoog/ver als andere katten), maar verder merk je helemaal niks aan hem. Ze wennen er ook wel snel aan, dat komt echt wel goed!

Ik hoop heel erg dat ze de nacht goed doorkomt, Mieke. Ik denk aan jullie :hug:
Dank allen voor de bemoedigende woorden :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al iets gehoord Mieke?
Louise is de nacht goed doorgekomen. Ze is daar ontzettend lief al kunnen ze goed zien dat ze ondanks alle pijnstillers pijn heeft. Ze wordt vanmiddag geopereerd en de assistente gaf aan dat als ze goed wakker is ik haar mogelijk al zou kunnen halen. Ik heb echter een late dienst en is er niemand thuis daarom hebben we afgesproken dat morgenochtend beter is. Zo wordt ze nog goed in de gaten gehouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig is ze de nacht goed doorgekomen Mieke. Wat naar voor haar dat ze zoveel pijn heeft, ik hoop dat de operatie goed gaat. 🤞🏼
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is de operatie gegaan?
Ik heb net pas bericht gehad. En het was echt onmogelijk geweest het bot te redden want het was volledig versplinterd. Ze vond twee gaatjes waardoor ze niet aan een val dacht maar aan een beet van een marterachtige. Ze is net aan het wakker worden en alles is verder goed verlopen.

Ik ben natuurlijk onder de indruk van het idee van een of ander roofdier dus ik ga op zoek naar een vangkooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei dat is wel een uitdagende als het een wild dier is geweest.
derooiekater schreef:
19-12-2022 18:35
Oei dat is wel een uitdagende als het een wild dier is geweest.
Dat zou ik heel bizar vinden want dit was dan om 11 uur in de ochtend. En als ik google dan zijn het meer dieren van de schemering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou een marter het bot zo kunnen versplinteren? Geen idee hoor hoeveel kracht die beesten hebben? Waar zaten de gaatjes, allebei aan dezelfde kant? Of tegenover elkaar?
Wel fijn dat alles verder goed is verlopen. Ze zal nog flink moeten herstellen (ook in d’r koppie) maar dit heeft ze gehad.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
19-12-2022 22:14
Zou een marter het bot zo kunnen versplinteren? Geen idee hoor hoeveel kracht die beesten hebben? Waar zaten de gaatjes, allebei aan dezelfde kant? Of tegenover elkaar?
Wel fijn dat alles verder goed is verlopen. Ze zal nog flink moeten herstellen (ook in d’r koppie) maar dit heeft ze gehad.
Ik zit alles nu te overdenken Hendrikje. Als een marterachtige wil zou hij eerder een kip van mij vangen. En Louise is een echte dakhaas, zit ook bij mijn buren links en rechts op het dak. Ik vroeg dus of het niet mogelijk was dat een versplinterd bot de twee gaatjes had veroorzaakt en een beetje gebit zou denk ik 4 gaatjes maken. Ze heeft een enorme bloeduitstorting met gaatjes thv buik/lies. En de dierenarts trof een ravage aan qua splinters wat eerder veroorzaakt zou worden door een harde beet.

Jaren geleden heb ik in mijn straat een wasbeerhond gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk dat het toch lastig wordt om te achterhalen wat het nou veroorzaakt heeft. Marters heb ik hier nog nooit overdag gezien trouwens en inderdaad, als een dier het veroorzaakt heeft zou je 4 gaatjes verwachten.
Wil niet meteen doemdenken maar zou het een schotwond kunnen zijn? Je hoort/leest het helaas nog te vaak…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
19-12-2022 22:51
Denk dat het toch lastig wordt om te achterhalen wat het nou veroorzaakt heeft. Marters heb ik hier nog nooit overdag gezien trouwens en inderdaad, als een dier het veroorzaakt heeft zou je 4 gaatjes verwachten.
Wil niet meteen doemdenken maar zou het een schotwond kunnen zijn? Je hoort/leest het helaas nog te vaak…
Waar ik woon kent iedereen elkaar en is de sociale controle heel groot. Dat heeft als voordeel dat men niet snel iets durft te doen waarmee je de eeuwige hoon en pek en veren kunt verwachten. Ik denk ook dat je het dan wel terug kunt zien op de röntgenfoto of kruit.
Ze is weer thuis en zit in een bench, deze staat lekker tegen de verwarming aan. De bench staat op een verhoging en ze kan daarom uit het raam kijken wat ze al weer doet. Ze is zich nu aan het wassen en krijgt af en toe een kwispelende hond of een geïnteresseerde medekat op bezoek. Af en toe kijkt ze of ik nog op mijn plek zit.
Wat ze nog niet doet is eten. Als ze dat vanmiddag niet gaat doen moet ik haar dwangvoeren. Wel zag ik haar even op de bak gaan om te plassen, dat is weer positief.

Je ziet dat ze haar evenwicht moeilijk kan houden dat moet ze zich nog weer aanleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat ze weer bij je is! Ik hoop dat ze snel herstelt. Ik hoor inderdaad ook vaker over katten die een pootje missen, het zijn slimme en sterke beestjes die dat vaak snel leren. Maar voor nu even bijkomen van de schrik jullie twee. Ik denk aan je!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk ook aan je, zo verdrietig als er zoiets heftigs met je beestje gebeurt. Hopelijk blijft het goed gaan met haar en gaat ze vandaag nog wel eten. ❤️
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
mittensz schreef:
20-12-2022 11:22
Wat fijn dat ze weer bij je is! Ik hoop dat ze snel herstelt. Ik hoor inderdaad ook vaker over katten die een pootje missen, het zijn slimme en sterke beestjes die dat vaak snel leren. Maar voor nu even bijkomen van de schrik jullie twee. Ik denk aan je!!
Dank je . Uiteindelijk zal het wel goed komen maar ze moet wel stoppen met op daken gaan zitten. Dat wordt nog een uitdaging komende zomer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven