Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze is weer thuis. Alles goed gegaan. Zo duf als een konijn, beetje wankel op de pootjes. Maar denk je dat ze eraan toegeeft? Mooi niet… Waarom gaat ze nou niet gewoon lekker in haar mandje liggen haar roes uitslapen? Over een uurtje mag ze eten, misschien voelt ze zich dan weer wat beter.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
MockTurtle schreef:
15-10-2021 15:06
Ze is weer thuis. Alles goed gegaan. Zo duf als een konijn, beetje wankel op de pootjes. Maar denk je dat ze eraan toegeeft? Mooi niet… Waarom gaat ze nou niet gewoon lekker in haar mandje liggen haar roes uitslapen? Over een uurtje mag ze eten, misschien voelt ze zich dan weer wat beter.
Fijn dat ze thuis is en dat alles goed gegaan is! De narcose maakt ze ook warrig heb ik het idee en je kunt ze helaas niet vertellen dat ze zich beter even gedeisd kunnen houden 😅
Poesjes waren hier ook duffer dan de kater, die liep bij aankomst thuis alweer vrolijk rond te dartelen alsof hij nooit weggeweest was 😂
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
MockTurtle schreef:
15-10-2021 15:06
Ze is weer thuis. Alles goed gegaan. Zo duf als een konijn, beetje wankel op de pootjes. Maar denk je dat ze eraan toegeeft? Mooi niet… Waarom gaat ze nou niet gewoon lekker in haar mandje liggen haar roes uitslapen? Over een uurtje mag ze eten, misschien voelt ze zich dan weer wat beter.
Zo zal het wel eventjes blijven denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
15-10-2021 16:01
Fijn dat ze thuis is en dat alles goed gegaan is! De narcose maakt ze ook warrig heb ik het idee en je kunt ze helaas niet vertellen dat ze zich beter even gedeisd kunnen houden 😅
Poesjes waren hier ook duffer dan de kater, die liep bij aankomst thuis alweer vrolijk rond te dartelen alsof hij nooit weggeweest was 😂
Haha, nee. En terwijl je gewoon ziet dat ze zich niet helemaal happy voelt, gewoon bovenop de rugleuning van de bank springen. Of bovenin de krabpaal. Serieus, waarom? Ga lekker in je warme mandje liggen!

Maar eten heeft haar goed gedaan geloof ik. Ze is nog wel wat rustiger vergeleken met normaal, maar verder is ze mijn kleine zwarte meisje weer. Ze vindt zichzelf geloof ik alleen erg vies, ze is zich steeds aan het wassen. Ze stinkt dan ook naar desinfect, bah. Maar goed, het is achter de rug. Nachtje slapen en ze is er vast weer.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Fijn dat het achter de rug is MockTurtle.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
15-10-2021 20:58
Fijn dat het achter de rug is MockTurtle.
En jij beterschap met KC!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
15-10-2021 21:16
En jij beterschap met KC!
Hij zit aan de antibiotica nog voor een aantal dagen. Ik denk dat het wel goed komt maar ben nog onder de indruk van dat hij zo maar omviel.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
16-10-2021 14:24
Hij zit aan de antibiotica nog voor een aantal dagen. Ik denk dat het wel goed komt maar ben nog onder de indruk van dat hij zo maar omviel.
Dat kan ik begrijpen Mieke, zeker bij die kleintjes die toch altijd zo vol leven zitten en als die dan ineens zo ziek zijn. Schrikken!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
16-10-2021 14:24
Hij zit aan de antibiotica nog voor een aantal dagen. Ik denk dat het wel goed komt maar ben nog onder de indruk van dat hij zo maar omviel.
Snap ik! Dat is zo’n naar gezicht! Niet om je bang te maken. Heb ook 1 keer gehad dat een kat zomaar omviel, zwart-witte, vanwege haar ben ik hier een paar jaar geleden begonnen met meeschrijven. Helaas was ik haar een paar dagen later kwijt. Ernstige bloedarmoede… Alleen was zij al twaalf, met een hartruisje.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
17-10-2021 10:22
Snap ik! Dat is zo’n naar gezicht! Niet om je bang te maken. Heb ook 1 keer gehad dat een kat zomaar omviel, zwart-witte, vanwege haar ben ik hier een paar jaar geleden begonnen met meeschrijven. Helaas was ik haar een paar dagen later kwijt. Ernstige bloedarmoede… Alleen was zij al twaalf, met een hartruisje.
Het is ook heel vreemd en het was de aanleiding voor nader bloedonderzoek. Er is goed in zijn mond gekeken en geen aanwijzing voor bloedarmoede want het tandvlees is mooi roze. Hartruis zal het ook niet zijn, dan hadden ze dat gehoord met de stethoscoop. Maar als hij hier niet bovenop komt dan zal er beslist verder worden gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
17-10-2021 11:41
Het is ook heel vreemd en het was de aanleiding voor nader bloedonderzoek. Er is goed in zijn mond gekeken en geen aanwijzing voor bloedarmoede want het tandvlees is mooi roze. Hartruis zal het ook niet zijn, dan hadden ze dat gehoord met de stethoscoop. Maar als hij hier niet bovenop komt dan zal er beslist verder worden gekeken.
Ondanks dat het vervelend is dat de oorzaak niet bekend is, is dat natuurlijk allemaal positief! Duimen dat KC er met deze kuur gauw weer bovenop is! :cat:
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
17-10-2021 13:42
Ondanks dat het vervelend is dat de oorzaak niet bekend is, is dat natuurlijk allemaal positief! Duimen dat KC er met deze kuur gauw weer bovenop is! :cat:
Ik ook, in elk geval komt hij krachtiger over dan een week geleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond, meelezer hier. Ik hoop dat alle katten weer aan de beterende hand zijn.
Ik heb een vraag en ik denk dat ik hier aan het juiste adres ben. Voor onze 2-jarige kater zoek ik een nieuwe voerbak met timer voor als we eens een paar dagen weg zijn. Kater krijgt 3 keer per dag te eten dus dan is zo'n timer wel handig voor de vakantie verzorgers. Wij hadden er een van Trixie, maar die heeft meneer vakkundig gesloopt 😬. Daarna een met draaiende klep, maar ook die maakt hij open (hij denkt geloof ik dat het braintrainig spel is). Ik zoek dus een bak die op tijd in te stellen is, waar zowel brokken als natvoer in kan en die vooral hufterproof is. Iemand tips?
Ik hoop dat iemand kan tippen het is alleen erg rustig op het forum. Zelf heb ik geen ervaring met bakjes met timers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi schelp

Ik neem aan dat er toch iemand 2x per dag komt?
Ik zou voor die dagen onbeperkt voeren
Alle reacties Link kopieren Quote
Jazeker er komt twee keer per dag iemand die ook langer in huis is. Voor de middag wil ik graag zo'n bak hebben. Onbeperkt werkt niet, dan gaat hij overgeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
derooiekater schreef:
25-10-2021 16:45
Hoi schelp

Ik neem aan dat er toch iemand 2x per dag komt?
Ik zou voor die dagen onbeperkt voeren
Heb ik ook gedaan inderdaad! Afgelopen weekend zijn wij een weekendje weggeweest en degene die de poezels kwamen verzorgen hebben alle 4 de bakjes gewoon compleet volgegooid iedere dag. Ging prima!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schelp1234 schreef:
25-10-2021 20:18
Jazeker er komt twee keer per dag iemand die ook langer in huis is. Voor de middag wil ik graag zo'n bak hebben. Onbeperkt werkt niet, dan gaat hij overgeven.
Het kan goed zijn dat dat heel erg meevalt als er niemand in huis is. Mijn katten hebben afgelopen weekend (met heeeeel veel voer tot hun beschikking) vele malen minder gegeten dan dat ze normaal gesproken doen. Ze slapen vooral heel veel als er niemand thuis is.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mieke, hoe gaat het met KC?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
25-10-2021 20:23
Het kan goed zijn dat dat heel erg meevalt als er niemand in huis is. Mijn katten hebben afgelopen weekend (met heeeeel veel voer tot hun beschikking) vele malen minder gegeten dan dat ze normaal gesproken doen. Ze slapen vooral heel veel als er niemand thuis is.
Goh, deed die van mij dat maar. Of ik nou thuis ben of aan het werk, het voer is niet aan te slepen. Lapje eet keurig, maar kitten… Jemig, of ze nooit eten krijgt! Maar 2 van die surefeed-bakken vind ik een beetje veel van het goede, dus probeer het nu in porties.

Hoe is het met KC Mieke? En met reutje Hendrikje?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij kan daar slecht tegen helaas anders lieten we gewoon een bakje met brokjes staan. Vandaar dat ik zo'n automaat zoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag jullie advies vragen. Het betreft mijn oude kat van bijna 20 jaar oud. Ze is in redelijke gezondheid. Heeft alleen last van obstipatie en krijgt daarvoor laxatract over haar voer wat goed helpt.
We wonen in een klein appartement met de kattenbak op zeer kleine loopafstand in de gang van de woning. Hiervoor moet de kat door een deur die altijd op een kier staat.

Vorige week donderdag of vrijdagavond poepte ze ineens in de woonkamer. Althans ik vond poep (wist niet van welke kat) en achteraf weet ik dat zij het was. Ook vond ik later wat urine op de stoel waar ze altijd ligt op haar kleedje. Geen grote plas denk ik.

Ik ging er vanuit dat deur misschien niet goed open heeft gestaan. Ze heeft ook artrose en doet hem daarom zelf nooit open.
In de tussentijd geen problemen gehad tot gisteravond.
Ik had haar wat malt-pasta gegeven tegen haarballen. Ze moest 2x een klein beetje vocht opspugen en liep toen naar de bak. Althans dat dacht ik (was tv aan het kijken). Ineens zie ik haar op de stoel op haar kleedje zitten. Ze moet nog een keer een klein beetje spugen maar ik zie ook dat ze ineens gepoept heeft op dat kleedje. Een behoorlijke hoeveelheid. Het was geen diarree maar wel natter dan reguliere kattenpoep. Sorry voor de vieze praat.

De kat gedraagt zich verder normaal. Oogt niet ziekt. Eet normaal, drinkt normaal en is in de tussentijd dus wel op de bak geweest.

Nu twijfel ik wat dit kan zijn? Is het dementie, gewoon een buikgriepje of geef ik haar wellicht teveel laxatract + die malt pasta is dan teveel van het goede?

Op dit moment vind ik het niet nodig naar de dierenarts te gaan. Ze heeft geen pijn en gedraagt zich normaal. Ze is onlangs nog geweest en toen is er niks geks gevonden.

Graag jullie adviezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Schelp1234 schreef:
25-10-2021 20:40
Hij kan daar slecht tegen helaas anders lieten we gewoon een bakje met brokjes staan. Vandaar dat ik zo'n automaat zoek.
Dan zou ik vooral op zoek gaan naar de oorzaak waarom dat spugen?
Want een kat eet gemiddeld 20x per dag kleine beetjes. Als die maar 3x per dag eten krijgt ontstaat er een obsessie en die is niet zomaar weg.

Ik weet dat dierenartsen er totaal anders over denken en vele katten baasjes ook.

Elke voer bak die op timer of chip werkt is te slopen

Misschien kijken naar voerpuzzels dan kan die niet alles in 1x op eten maar moet die werken voor zijn eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Simone99 schreef:
26-10-2021 09:22
Ik wil graag jullie advies vragen. Het betreft mijn oude kat van bijna 20 jaar oud. Ze is in redelijke gezondheid. Heeft alleen last van obstipatie en krijgt daarvoor laxatract over haar voer wat goed helpt.
We wonen in een klein appartement met de kattenbak op zeer kleine loopafstand in de gang van de woning. Hiervoor moet de kat door een deur die altijd op een kier staat.

Vorige week donderdag of vrijdagavond poepte ze ineens in de woonkamer. Althans ik vond poep (wist niet van welke kat) en achteraf weet ik dat zij het was. Ook vond ik later wat urine op de stoel waar ze altijd ligt op haar kleedje. Geen grote plas denk ik.

Ik ging er vanuit dat deur misschien niet goed open heeft gestaan. Ze heeft ook artrose en doet hem daarom zelf nooit open.
In de tussentijd geen problemen gehad tot gisteravond.
Ik had haar wat malt-pasta gegeven tegen haarballen. Ze moest 2x een klein beetje vocht opspugen en liep toen naar de bak. Althans dat dacht ik (was tv aan het kijken). Ineens zie ik haar op de stoel op haar kleedje zitten. Ze moet nog een keer een klein beetje spugen maar ik zie ook dat ze ineens gepoept heeft op dat kleedje. Een behoorlijke hoeveelheid. Het was geen diarree maar wel natter dan reguliere kattenpoep. Sorry voor de vieze praat.

De kat gedraagt zich verder normaal. Oogt niet ziekt. Eet normaal, drinkt normaal en is in de tussentijd dus wel op de bak geweest.

Nu twijfel ik wat dit kan zijn? Is het dementie, gewoon een buikgriepje of geef ik haar wellicht teveel laxatract + die malt pasta is dan teveel van het goede?

Op dit moment vind ik het niet nodig naar de dierenarts te gaan. Ze heeft geen pijn en gedraagt zich normaal. Ze is onlangs nog geweest en toen is er niks geks gevonden.

Graag jullie adviezen!
Heel lastig te zeggen… jij kent jouw kat het beste natuurlijk. Maar misschien inderdaad de combi van de laxatract en de maltpasta? Misschien beginnende dementie en daarom het niet altijd naar de bak gaan. Zo lastig om te zeggen bij oude katten. Ik zou het als ik jou was ook even aankijken zo lang ze niet ziek oogt. Dan maar even een paar plasjes en poepjes opruimen, een bezoekje naar de dierenarts levert ook vaak veel stress op maar kan noodzakelijk zijn als het niet beter wordt. Sterkte ermee voor de oude poes!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
MockTurtle schreef:
25-10-2021 20:39
Goh, deed die van mij dat maar. Of ik nou thuis ben of aan het werk, het voer is niet aan te slepen. Lapje eet keurig, maar kitten… Jemig, of ze nooit eten krijgt! Maar 2 van die surefeed-bakken vind ik een beetje veel van het goede, dus probeer het nu in porties.

Hoe is het met KC Mieke? En met reutje Hendrikje?
Hhahaha heel herkenbaar van onze rode kater!! Die kan er nog steeds wel wat van hoor maar afgelopen weekend heeft ook hij een stuk minder gegeten blijkbaar.

Het restant van de tumor op het pootje van reutje wordt donderdag onder narcose ingespoten. Gisteren zijn we begonnen met de voorbereidende medicatie en donderdag om 13.00 breng ik hem weer. Hopelijk gaat alles weer goed 🙏🏻

Afgelopen weekend heeft hij samen met zijn grote vriendin een top weekend gehad. We zijn een weekend naar de Ardennen geweest (La Roche en Ardenne deze keer) en dat was weer zo mooi!! We komen er al jaren maar waren er nu al een hele tijd niet meer geweest. Zo’n mooie wandelingen gemaakt 😍 en de kleuren in de bossen nu daar, in love….

Gisterochtend vroeg nog een mooie wandeling gemaakt met de honden:

Afbeelding
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven