Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Sorry voor het zomaar binnenvallen. Mijn vriend en ik hebben twee kittens van nu ongeveer 5 en 6 maanden uit. Twee katertjes. Onze eerste katjes ooit. Superleuk stel. Ze vinden het ook heerlijk om lekker op schoot te liggen en ze rennen graag achter elkaar aan door het huis :)
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
03-10-2018 12:17
Wowww.... Ben al zo lang op zoek naar een MOOOIE krabpaal voor onze twee kittens. Ik vind die krabpalen allemaal zo oerlelijk.

Opeens zoek ik met Engelse zoektermen en kom ik echt de meest geweldige krabpaal tegen. En ook nog leverbaar in NL, afleverkosten maar 40 euro.
Helaas zag ik daarna pas de prijzen, toen ik er dus al helemaal weg van was.
1200 euri......

Maar hij blijft wel prachtig. Misschien als ik een keer geld teveel heb :)

https://cat-tower.design/?gclid=EAIaIQo ... gKQZ_D_BwE
Ja! Ik zoek ook altijd nog naar die heilige graal.

Ik was in een ander topic aan het vertellen dat ik op zich wel een redelijk gestileerd mooi huis heb, maar de kattenspullen zijn inderdaad echt oerlelijk. Het meeste speelgoed en ligmatjes liggen op de zolderkamer, beneden slechts een krabmatje, zodat ie niet in de bank gaat hangen en een puzzel-eetbak. Hij moet maar gewoon op de grote-mensen-spullen liggen. En ‘gelukkig’ is ie bang voor dozen en slaapholletjes en gaat ie ook juist naast de lekkere dekentjes en kussens die ik voor hem klaarleg liggen, dus het lijkt hem niet te deren.

Binnen blijft ie eigenlijk altijd dicht bij de grond, hij springt nooit ergens op, behalve de bank. Zijn speeltuin en uitkijkposten heeft ie buiten. Dus misschien zou hij een klimpaal niet eens gebruiken? Hij is blijkbaar ooit heel streng opgevoed (komt uit het asiel).
Zelf maken! Genoeg leuke voorbeelden te vinden, alleen even het bos in om boomstammen te zoeken :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Luistervink schreef:
03-10-2018 13:23

Ik was in een ander topic aan het vertellen dat ik op zich wel een redelijk gestileerd mooi huis heb, maar de kattenspullen zijn inderdaad echt oerlelijk. Het meeste speelgoed en ligmatjes liggen op de zolderkamer, beneden slechts een krabmatje, zodat ie niet in de bank gaat hangen en een puzzel-eetbak. Hij moet maar gewoon op de grote-mensen-spullen liggen. En ‘gelukkig’ is ie bang voor dozen en slaapholletjes en gaat ie ook juist naast de lekkere dekentjes en kussens die ik voor hem klaarleg liggen, dus het lijkt hem niet te deren.

Binnen blijft ie eigenlijk altijd dicht bij de grond, hij springt nooit ergens op, behalve de bank. Zijn speeltuin en uitkijkposten heeft ie buiten. Dus misschien zou hij een klimpaal niet eens gebruiken? Hij is blijkbaar ooit heel streng opgevoed (komt uit het asiel).
Ha ha. Zou wel zonde zijn als hij een klimpaal van 1200 euro niet zou gebruiken.
Ik begrijp niet dat er niet veel meer van die moderne krabpalen zijn, moet toch een grote markt voor zijn, zou ik zeggen.

Zielig dat je beestje blijkbaar ooit zo streng is opgevoed en niet mocht klimmen. Gelukkig woont hij nu lekker bij jou :)
Ik zie jouw plaatjes niet, Calamitycat. Alleen als ik quote, dan zie ik dat er allemaal links in je post staan.

Ik vind zelf maken toch minder mooi over het algmeen.
Ik heb ook een heel strak en modern huis. Netjes opgeruimd, alles matcht... en dan ligt het sinds 4 maanden helemaal vol met kattenzooi. En het makkt me ergens echt helemaal niet uit. Meubels die niet matchen daar krijg ik de kriebels van, maar de mandjes, tentjes, kattenpalen en tonnen vind ik juist gezellig. Het zal de crazy catlady in mij zijn.
BabyGroot schreef:
03-10-2018 14:01
Ik heb ook een heel strak en modern huis. Netjes opgeruimd, alles matcht... en dan ligt het sinds 4 maanden helemaal vol met kattenzooi. En het makkt me ergens echt helemaal niet uit. Meubels die niet matchen daar krijg ik de kriebels van, maar de mandjes, tentjes, kattenpalen en tonnen vind ik juist gezellig. Het zal de crazy catlady in mij zijn.
Hier nog zo eentje! Als de bank een cm scheef staat dan moet die recht en voor alle troepjes is er een bakje in de kast. Alles opgeruimd en passend.... en daartussen: een rode spiraal met blauwe punkmuis erop, tunneltje, tig gekleurde ballen, linten en noem maar op. De katten hebben een eigen speelkist. Elke week ruim ik al het speelgoed op en geef hen 'nieuwe' dingen uit de speelkist :$
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Miss-Pippilotta schreef:
03-10-2018 13:47
Ik zie jouw plaatjes niet, Calamitycat. Alleen als ik quote, dan zie ik dat er allemaal links in je post staan.

Ik vind zelf maken toch minder mooi over het algmeen.
O, wat gek dat je de plaatjes niet ziet. Ik zie ze gewoon.
Persoonlijk zou ik veel liever een natuurlijke krabpaal van boomstammen in huis hebben dan zo'n lelijk geval met van die fluffy huisjes die je overal ziet maar dat is natuurlijk erg smaakafhankelijk :) Het zou hier wel goed passen omdat mijn huis sowieso met veel natuurlijke materialen is ingericht. Als het nodig was zou ik er dus zo een maken want ik vind ze wel heel leuk maar het is niet nodig want de katten hebben buiten heel veel bomen om in te klimmen.

De design krabpaal vind ik overigens erg mooi maar wel vreselijk duur.
Oudblond, zou jij nog eens een foto willen laten zien van je kattenbak waar je het hier over gehad hebt?
*Cala heeft 'em gezien*
oudblond wijzigde dit bericht op 03-10-2018 14:41
92.90% gewijzigd
Ja, dank gezien!
En wat een supersysteem :D
Nooit grit in huis en een discreet toiletplekje voor de heren :D
Discreet én op stand :biggrin:
Echt heel erg mooi gemaakt en wat handig geen grit meer in huis.
*Broertjes gezien*
oudblond wijzigde dit bericht op 03-10-2018 15:02
80.00% gewijzigd
Maine Coons?
Ja Coontjes! Met alle lieve eigenschappen en rare zithoudingen erbij :flirting:
Wat een mooierds! :flirting:
Komkommerig schreef:
29-09-2018 11:59
Onze poes is nog niet gechipt, wel gesteriliseerd. Ik baal er wel een beetje van dat ze dat niet tegelijk hebben gedaan want dat is de gewone procedure. We gaan haar zeker nog laten chippen, maar daarmee wacht ik echt even tot ze ons vertrouwt. Met het vervoeren van de oude eigenaren naar ons was het een héél groot drama om haar in de transportbak te krijgen. En we hebben best een grote gekocht. Het lukte pas bij de 3e poging en dan met twee man poes erin duwen, en poes hard terugduwen natuurlijk. In de bak heeft ze uit stress toen ook geplast. Arm dier. Daarom hebben we nu de bak ook met een extra lekker kussentje in de kamer gezet, in de hoop dat ze er een beetje aan went. Maar ik zie er erg tegenop om haar daar nog een keer in te krijgen....... We hebben wel een veilige halsband gekocht die losschiet als ze vast blijft haken met een kokertje met ons adres.

PimPom wat lief zo'n kleine poes erbij! Hopelijk kunnen ze het een beetje met elkaar vinden uiteindelijk. Is de grote poes nog een beetje speels of is het al een echte slaappoes?

Ongeveer 75% slaap en 25% speel :biggrin:

Al zit ze wel heel gebiologeerd te kijken wanneer ik met het veren hengeltje aan de gang ben met de kleine. Dan haal ik de hengel de grote haar kant op en geeft ze er een paar meppen tegenaan.
Beetje 'samen spelen' om positief samenzijn te promoten :cat:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Luistervink schreef:
03-10-2018 13:23

Het is zeker dat die wel kan springen en doen en dat het niet gewoon medisch is?
Ik wil ooit nog een noorse boskat alleen zooo duur

Kwa inrichting het is hier een gezellig chaos ik hou niet van een opgeruimd huis en de katten ook niet.
Een Noorse boskat lijkt me ook geweldig, daar droom ik soms van.
Maar dan zie ik weer al die lieve koppies van asielkatten en besef ik dat het er waarschijnlijk nooit van gaat komen.
Ik moet nog teveel htk-katten redden :$
Calamitycat schreef:
03-10-2018 19:14
Een Noorse boskat lijkt me ook geweldig, daar droom ik soms van.
Maar dan zie ik weer al die lieve koppies van asielkatten en besef ik dat het er waarschijnlijk nooit van gaat komen.
Ik moet nog teveel htk-katten redden :$
Ik loop al jaren te roepen dat ik een grijsje wil. Eerst word ik in het asiel verliefd op een zwart/witte die er al 1 jaar zat en ik verliefd was. Daar heb ik toen een tijd later een jonge cyper bij gezet. Zwart/witte kwam te overlijden wilde toen toch wel graag een grijsje er bij. Waar word ik verliefd op een rood/witte :bonk: Ook weer een kneusje
BabyGroot schreef:
03-10-2018 14:01
Ha ha, ja... Dat heb ik ook wel hoor. In mijn huiskamer staan nu twee krabpalen, een krabmat, een mobiel met speeltjes er aan, een tipi, een speeltunnel, speeltjes. Echt zo'n kattenhuis is het geworden. Ik vind het heerlijk om naar die twee apen te kijken als ze gek doen en spelen. Vind ze echt leuk, en dat terwijl ik nooit iets met katten had. Mijn vriend heeft me echt overgehaald.
Oudblond schreef:
03-10-2018 14:44
Nooit grit in huis en een discreet toiletplekje voor de heren :D
Ben nu wel benieuwd... Wat is dat voor iets speciaals dan?
Calamitycat schreef:
03-10-2018 14:19
O, wat gek dat je de plaatjes niet ziet. Ik zie ze gewoon.
Persoonlijk zou ik veel liever een natuurlijke krabpaal van boomstammen in huis hebben dan zo'n lelijk geval met van die fluffy huisjes die je overal ziet maar dat is natuurlijk erg smaakafhankelijk :) Het zou hier wel goed passen omdat mijn huis sowieso met veel natuurlijke materialen is ingericht. Als het nodig was zou ik er dus zo een maken want ik vind ze wel heel leuk maar het is niet nodig want de katten hebben buiten heel veel bomen om in te klimmen.

De design krabpaal vind ik overigens erg mooi maar wel vreselijk duur.
Ik had ook een website gezien met hele mooie houten krabpalen. Zoiets wil ik eigenlijk voor buiten kopen..
Ik vind die design krabpaal ook te duur hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven