Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).

zondag 30 december 2018 om 19:10
Ah! Heel normaal dus, gelukkig

Alles wat dan ook maar een beetje eetbaar is heeft de zwart-witte al verorberd voordat het überhaupt een speeltje kan worden. Zo ging dat met de pelpinda's ook

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
zondag 30 december 2018 om 19:14
Grappig, dat wist ik niet. De katten eten hier gelukkig niet van de planten.
Dierproeven.
zondag 30 december 2018 om 19:15
zondag 30 december 2018 om 19:19
Dat is juist het gekke hier Soleil, ik kan rustig eten zonder lastiggevallen te worden door de door eten geobsedeerde kat, maar ondertussen eet hij als hij de kans krijgt dus wel pelpinda's met schil en al, het strooivoer voor de vogels en konijnenbiks. En dus nu ook sperziebonen. Hij lijkt een voorkeur te hebben voor gezond

Dierproeven.

zondag 30 december 2018 om 19:26
zondag 30 december 2018 om 19:30
Calamitycat schreef: ↑30-12-2018 19:19Dat is juist het gekke hier Soleil, ik kan rustig eten zonder lastiggevallen te worden door de door eten geobsedeerde kat, maar ondertussen eet hij als hij de kans krijgt dus wel pelpinda's met schil en al, het strooivoer voor de vogels en konijnenbiks. En dus nu ook sperziebonen. Hij lijkt een voorkeur te hebben voor gezond![]()

zondag 30 december 2018 om 19:37
Ik ben zelf gek op pelpinda's en had er een voor hem op de grond gegooid omdat een van mijn katten vroeger er graag mee speelde. Nog geen paar seconden later hoor ik een luid gekraak. Weg pelpinda
Ik vind het ook redelijk bizar.
Een kat die augurk eet heb ik ook nog niet eerder gehoord trouwens

Een kat die augurk eet heb ik ook nog niet eerder gehoord trouwens

Dierproeven.
zondag 30 december 2018 om 19:42
Ja dat dachten we bij de vorige ook. Als kitten van de straat geplukt.Calamitycat schreef: ↑30-12-2018 19:38Zwart-witte komt uit een gevonden zwerversnestje trouwens, vandaar denk ik zijn obsessie met eten.
Hoewel we nu ook een asielkatje hebben en die heeft het niet. Maar die is misschien wel daar geboren, dat weten we allemaal niet.

zondag 30 december 2018 om 20:01
Ik heb een kat gehad die dol was op meloen en dan vooral het sap. Maar dat schijnt niet heel uitzonderlijk te zijn. Van de dierenarts moest ik een kater sperziebonen geven, weet niet meer waarom. Nou, de bonen werd druk mee gespeeld, aan een nagel hoog de lucht ingegooid. Maar opeten, vergeet het maar.
zondag 30 december 2018 om 20:04
miekemv schreef: ↑30-12-2018 20:01Ik heb een kat gehad die dol was op meloen en dan vooral het sap. Maar dat schijnt niet heel uitzonderlijk te zijn. Van de dierenarts moest ik een kater sperziebonen geven, weet niet meer waarom. Nou, de bonen werd druk mee gespeeld, aan een nagel hoog de lucht ingegooid. Maar opeten, vergeet het maar.

Dierproeven.

zondag 30 december 2018 om 22:56

zondag 30 december 2018 om 23:23
Als de zwartwitte er mee gaat spelen scheelt het ook calorien.Calamitycat schreef: ↑30-12-2018 23:10die gaan hier dus op het vaste menu voor de te zware zwart-witte.

zondag 30 december 2018 om 23:30
Geen bacon omheen doen.
maandag 31 december 2018 om 08:22
Zo...vanmorgen om kwart over 5 het kattenluikje opengedaan zodat de boefjes nog een paar uurtjes buiten konden spelen. Nu zijn ze binnen en blijven ze dat ook. Ik vrees dat het geknal hier voor 10 uur losbarst, er staat hier vlakbij een serie carbidbussen.
en daar komen natuurlijk de overige vuurwerk lovers ook bij.
De rooie is het er natuurlijk niet mee eens dat het luik al dicht is, maar pech voor hem. Ik ga het risico niet lopen!
Allemaal alvast een rustige jaarwisseling gewenst, en veel (poeze)geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar!

De rooie is het er natuurlijk niet mee eens dat het luik al dicht is, maar pech voor hem. Ik ga het risico niet lopen!
Allemaal alvast een rustige jaarwisseling gewenst, en veel (poeze)geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar!

maandag 31 december 2018 om 10:12