Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
zaterdag 27 november 2010 om 15:43
Het is alleen voor de voegen. Het plafond hebben wel wel vervangen. Er zijn van die plastic plafonddingen speciaal voor badkamers tegenaan gegaan, dus weg is de schimmel. Het wordt gelukkig ook niet erger, teken dat wij wel goed luchten en dergelijke.
Toch dat hg spul maar eens kopen dan. En dan met een borstel oid de voegen afborstelen.
Toch dat hg spul maar eens kopen dan. En dan met een borstel oid de voegen afborstelen.
zaterdag 27 november 2010 om 17:39
Hoi Dames,
Wat wordt er toch weer hard gewerkt!!
@ Wizziwik, lekker pizza!! Staat hier ook op het menu (maar dan gewoon uit de diepvries)
@ Steph, ik lees dat jij al je klusjes al klaar hebt, dus je gaat morgen een dagje genieten en niks doen?
@ Shenandoah, leuk dat je meeschrijft. Hier zijn altijd wat schoppende vrijwilligers te vinden hoor!
@ Angenita, ik snap dat je het rustig houdt hoor, zeker na aan drukke werkweek!
@ hasse, had je die rubbers besteld? En hoe had je dat gedaan? (waar?) heb nl een koelvries combi met een kapot rubber en eigenlijk moet daar dus ook een nieuwe op.
@ Jet, je hebt hard genoeg je best gedaan. Geniet van jullie avondje samen met film op de bank!
Hier vandaag Sint-inkopen gedaan. We zijn op de helft!! Nog niet iedereen had een lijstje ingeleverd, dus vandaar. Heb leuke dingen gekocht (vooral ook erg practische dingen).
Omdat ik nog wat energie over had, heb ik ook nog een nieuwe foon gekocht, het tuinpad gedaan (stond voor morgen op het programma) en de was opgevouwen..
Voor nu ben ik er echt klaar mee!!
Vanavond naar een verjaardag en morgen gaan we even naar mijn schoonouders. Nu even skypen met een vriendin!!
Fijn weekend!
Liefs MDF
Wat wordt er toch weer hard gewerkt!!
@ Wizziwik, lekker pizza!! Staat hier ook op het menu (maar dan gewoon uit de diepvries)
@ Steph, ik lees dat jij al je klusjes al klaar hebt, dus je gaat morgen een dagje genieten en niks doen?
@ Shenandoah, leuk dat je meeschrijft. Hier zijn altijd wat schoppende vrijwilligers te vinden hoor!
@ Angenita, ik snap dat je het rustig houdt hoor, zeker na aan drukke werkweek!
@ hasse, had je die rubbers besteld? En hoe had je dat gedaan? (waar?) heb nl een koelvries combi met een kapot rubber en eigenlijk moet daar dus ook een nieuwe op.
@ Jet, je hebt hard genoeg je best gedaan. Geniet van jullie avondje samen met film op de bank!
Hier vandaag Sint-inkopen gedaan. We zijn op de helft!! Nog niet iedereen had een lijstje ingeleverd, dus vandaar. Heb leuke dingen gekocht (vooral ook erg practische dingen).
Omdat ik nog wat energie over had, heb ik ook nog een nieuwe foon gekocht, het tuinpad gedaan (stond voor morgen op het programma) en de was opgevouwen..
Voor nu ben ik er echt klaar mee!!
Vanavond naar een verjaardag en morgen gaan we even naar mijn schoonouders. Nu even skypen met een vriendin!!
Fijn weekend!
Liefs MDF
zaterdag 27 november 2010 om 19:25
@MDF: Ik heb ze besteld bij het onderdelenhuis.. Dat is een winkel die onderdelen voor allerlei huishoudelijke apparaten verkoopt. Er zijn meerdere van dat soort winkels, weet alleen niet precies hoe ze ergens anders heten. Haske handig, en anders kun je ook altijd terecht bij witgoedwinkels als Scheer en Foppen of zo...
Overigens schrok ik me kapot van de prijs... wij moesten voor onze koel- en vrieskast nieuwe rubbers hebben en dat kostte bijna 110 euro.... Djezus.....
Overigens schrok ik me kapot van de prijs... wij moesten voor onze koel- en vrieskast nieuwe rubbers hebben en dat kostte bijna 110 euro.... Djezus.....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 28 november 2010 om 10:36
Goedemorgen allemaal!
Vandaag een drukke zondag dus ik laat het huishouden voorlopig even voor wat het is. Vanmorgen van negen tot tien al hondencursus gehad en vanmiddag verjaardag in combinatie met sinterklaas Helemaal leuk!
Ik heb nog een vraagje voor de fanatieke strijkers onder ons: hoe kies je een strijkijzer uit? Waar let je allemaal op?
Groetjes en een fijne dag!
Vandaag een drukke zondag dus ik laat het huishouden voorlopig even voor wat het is. Vanmorgen van negen tot tien al hondencursus gehad en vanmiddag verjaardag in combinatie met sinterklaas Helemaal leuk!
Ik heb nog een vraagje voor de fanatieke strijkers onder ons: hoe kies je een strijkijzer uit? Waar let je allemaal op?
zondag 28 november 2010 om 11:06
quote:duha schreef op 28 november 2010 @ 10:36:
Goedemorgen allemaal!
Groetjes en een fijne dag!Of er stoom op zit. Verder nergens op.
Goedemorgen allemaal!
Groetjes en een fijne dag!Of er stoom op zit. Verder nergens op.
zondag 28 november 2010 om 11:40
quote:duha schreef op 28 november 2010 @ 10:36:
Geen idee, ik heb hem al jaren niet meer gezien... moet hier nog wel ergens zijn.... !
Vandaag even niets denk ik. In ieder geval niets voorgenomen. Misschien dat ik of we nog spontaan iets oppakken.
Tekeningen van de keuken maken hebben we gisteren gedaan, vandaag mee verder. Verder even lekker wandelen en ergens warme chocomel drinken denk ik...
Fijne zondag en voor de poetsers: (oh er is geen smiley met een duimpje omhoog).
Wiz
Geen idee, ik heb hem al jaren niet meer gezien... moet hier nog wel ergens zijn.... !
Vandaag even niets denk ik. In ieder geval niets voorgenomen. Misschien dat ik of we nog spontaan iets oppakken.
Tekeningen van de keuken maken hebben we gisteren gedaan, vandaag mee verder. Verder even lekker wandelen en ergens warme chocomel drinken denk ik...
Fijne zondag en voor de poetsers: (oh er is geen smiley met een duimpje omhoog).
Wiz
zondag 28 november 2010 om 14:27
zondag 28 november 2010 om 15:41
ik heb alleen gezogen, gewassen en een grote strijk weggewerkt.
en dat valt voor mij doen erg mee.
nu alleen nog de administratie doen en eten koken en de katten vis geven.
rust is goed voor mijn rug op dit moment, dus daar ga ik nog even mee door.
er komt weer een drukke week aan.
succes allemaal weer met alles....
en dat valt voor mij doen erg mee.
nu alleen nog de administratie doen en eten koken en de katten vis geven.
rust is goed voor mijn rug op dit moment, dus daar ga ik nog even mee door.
er komt weer een drukke week aan.
succes allemaal weer met alles....
zondag 28 november 2010 om 17:52
zondag 28 november 2010 om 19:12
@ Wiz, dit is de juiste site ervoor. Dan de smiley selecteren en bij eigenschappen de link kopieren en bij afbeelding plakken erin zetten. Erg blije smiley's! Nog eentje om het niet af te leren.
Ik moet morgen vanaf 2 uur, gaat de hele middag duren!
@ Shenandoah, zondag is voor ons ook een rustige dag hoor! Vooral nu we vanavond toch niet meer naar schoonouders hoeven. Heerlijk!!
Liefs MDF
Ik moet morgen vanaf 2 uur, gaat de hele middag duren!
@ Shenandoah, zondag is voor ons ook een rustige dag hoor! Vooral nu we vanavond toch niet meer naar schoonouders hoeven. Heerlijk!!
Liefs MDF
maandag 29 november 2010 om 07:26
Goedemorgen dames!
Vandaag heb ik alweer het een en ander op de planning staan:
- Boodschappen doen
- Afwassen
- Kattenbakken uitscheppen
- Wasje draaien
- Kamer opruimen
- Kamer stoffen
- Kamer zuigen
- Koelkast afmaken
- WC poetsen
De nieuwe deurrubbers zitten in de koelkast en het vriesvak, en de vriezer is nu geheel ontdooit... (Hasseman is niet van de handigste geloof ik... Die zou eergister-avond de lades uit de vriezer halen (en buiten zetten, t vriest hard genoeg, in ieder geval) en de koelkast en vriezer uit zetten. Die lades staan in ieder geval buiten, maar vergeet ie de koelkast uit te zetten... Deur de hele nacht wagenwijd open en maar lekker doorvriezen... *zucht*). Het duurde dus iets langer dan gepland voordat de vriezer helemaal ontdooit was (zelfs met bakken warm water duurde het nog bijna de hele middag...). Maar goed, helemaal uitgesopt (en toen was ik het zat), dus vandaag de bakken en plankjes schoonmaken en alles weer terug in de koelkast zetten (en dan niet vergeten weer aan te zetten, natuurlijk )
Vandaag heb ik alweer het een en ander op de planning staan:
- Boodschappen doen
- Afwassen
- Kattenbakken uitscheppen
- Wasje draaien
- Kamer opruimen
- Kamer stoffen
- Kamer zuigen
- Koelkast afmaken
- WC poetsen
De nieuwe deurrubbers zitten in de koelkast en het vriesvak, en de vriezer is nu geheel ontdooit... (Hasseman is niet van de handigste geloof ik... Die zou eergister-avond de lades uit de vriezer halen (en buiten zetten, t vriest hard genoeg, in ieder geval) en de koelkast en vriezer uit zetten. Die lades staan in ieder geval buiten, maar vergeet ie de koelkast uit te zetten... Deur de hele nacht wagenwijd open en maar lekker doorvriezen... *zucht*). Het duurde dus iets langer dan gepland voordat de vriezer helemaal ontdooit was (zelfs met bakken warm water duurde het nog bijna de hele middag...). Maar goed, helemaal uitgesopt (en toen was ik het zat), dus vandaag de bakken en plankjes schoonmaken en alles weer terug in de koelkast zetten (en dan niet vergeten weer aan te zetten, natuurlijk )
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 29 november 2010 om 08:07
Goedemorgen allemaal!
@Hasse: wat ben je al lekker vroeg actief! Flinke lijst hoor Zet hem op!
Ik werd vanmorgen om zes uur wakker gebeld. Mijn zusje haar vliezen zijn gebroken dus waarschijnlijk wordt vandaag mijn nichtje geboren
Ik ga zo een boodschappenlijst maken en vanmorgen lekker boodschappen doen, zodat ik vanmiddag vrij heb om op kraamvisite te gaan! (als het een beetje opschiet tenminste... kan ook nog tot morgen duren hihihi)
@Hasse: wat ben je al lekker vroeg actief! Flinke lijst hoor Zet hem op!
Ik werd vanmorgen om zes uur wakker gebeld. Mijn zusje haar vliezen zijn gebroken dus waarschijnlijk wordt vandaag mijn nichtje geboren
maandag 29 november 2010 om 08:31
maandag 29 november 2010 om 09:22
Goedemorgen!
@ Hasse: Haha..mannen...
@ Duha: spannend hoor, we horen het wel.
Hoewel ik gisteren niets meer wilde doen heb ik toch de was van zaterdag opgevouwen en de vaat gedaan.
Ik zal eerst even kijken of er nog een wasje aan kan, anders kan er mooi een aan met dekens ofzo.
Vandaag wil ik door het hele huis heen lopen en alles maar dan ook alles wat niet op de plek ligt of nog nooit een eigen plek heeft gehad opruimen!
Hopelijk daarna nog tijd om alles af te stoffen en te stofzuigen voordat ik aan het werk moet.
Er liggen iig twee offertes voor vandaag maar ik krijg de studeerkamer niet warm!
Oh ja, en vanmiddag duimen voor MDF!
@ Hasse: Haha..mannen...
@ Duha: spannend hoor, we horen het wel.
Hoewel ik gisteren niets meer wilde doen heb ik toch de was van zaterdag opgevouwen en de vaat gedaan.
Ik zal eerst even kijken of er nog een wasje aan kan, anders kan er mooi een aan met dekens ofzo.
Vandaag wil ik door het hele huis heen lopen en alles maar dan ook alles wat niet op de plek ligt of nog nooit een eigen plek heeft gehad opruimen!
Hopelijk daarna nog tijd om alles af te stoffen en te stofzuigen voordat ik aan het werk moet.
Er liggen iig twee offertes voor vandaag maar ik krijg de studeerkamer niet warm!
Oh ja, en vanmiddag duimen voor MDF!
maandag 29 november 2010 om 10:36
zo de week is weer begonnen na een relax en gezellig weekend.
Ik heb alweer gedaan vandaag:
Gestoft
gezogen en dan echt het hele huis.
het hele huis gedweild
was gedaan
wc en douche schoongemaakt.
Deuren gesopt.
Straks nog naar de dierenarts en boodschappen doen overal en nergens.
Einde van de dag eten koken en dan lekker naar de yoga als het niet sneeuwt.
Wat ik ga niet mijn leven wagen.
Het is pas half elf en het zweet staat dus alweer op mijn rug.
Nu maar effe zitten met een bakkie en de krant.
Dan kan intussen mijn vloer drogen.
Ik heb alweer gedaan vandaag:
Gestoft
gezogen en dan echt het hele huis.
het hele huis gedweild
was gedaan
wc en douche schoongemaakt.
Deuren gesopt.
Straks nog naar de dierenarts en boodschappen doen overal en nergens.
Einde van de dag eten koken en dan lekker naar de yoga als het niet sneeuwt.
Wat ik ga niet mijn leven wagen.
Het is pas half elf en het zweet staat dus alweer op mijn rug.
Nu maar effe zitten met een bakkie en de krant.
Dan kan intussen mijn vloer drogen.