Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
donderdag 25 november 2010 om 06:45
Nu net wakker en doe nog even niets behalve dan koffie drinken.
Eerst werken tot 12.00 uur.
Daarna naar de kraker.
vanmiddag nog stofzuigen en de was doen.
einde van de dag eten koken en opruimen en katten eten geven.
Dan vind ik het weer genoeg voor vandaag.
iedereen weer succes vandaag lieve mensen
Eerst werken tot 12.00 uur.
Daarna naar de kraker.
vanmiddag nog stofzuigen en de was doen.
einde van de dag eten koken en opruimen en katten eten geven.
Dan vind ik het weer genoeg voor vandaag.
iedereen weer succes vandaag lieve mensen
donderdag 25 november 2010 om 07:38
Goedemorgen mede-poetsers!
Vandaag heb ik niet heel veel op de lijst staan, beetje last van mijn rug en ribben (zijn zwaar gekneusd geweest en extra gevoelig bij kou...)
- Afwassen
- Kattenbakken uitscheppen
- Keuken afmaken
- Boodschappen doen (marktdag!!)
- Kamer stoffen en zuigen
Daarna ga ik lekker rustig op de bank hangen en een dvd-tje kijken, denk ik zo...
Vandaag heb ik niet heel veel op de lijst staan, beetje last van mijn rug en ribben (zijn zwaar gekneusd geweest en extra gevoelig bij kou...)
- Afwassen
- Keuken afmaken
- Boodschappen doen (marktdag!!)
- Kamer stoffen en zuigen
Daarna ga ik lekker rustig op de bank hangen en een dvd-tje kijken, denk ik zo...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 25 november 2010 om 08:52
Goedemorgen dames,
Hier een rustig poetsdagje, ik ga dadelijk naar een vriendin. Ik moet er even voor rijden, maar dan lekker samen kletsen en een potje thee wegdrinken. Heel gezellig. Heb er echt zin in.
Gisteren is er niet veel meer gedaan, omdat ik uiteindelijk bijna de hele dag van huis was. Vandaag doen we een nieuwe poging om 's middags te gaan poetsen.
Succes allemaal!
liefs MDF
Hier een rustig poetsdagje, ik ga dadelijk naar een vriendin. Ik moet er even voor rijden, maar dan lekker samen kletsen en een potje thee wegdrinken. Heel gezellig. Heb er echt zin in.
Gisteren is er niet veel meer gedaan, omdat ik uiteindelijk bijna de hele dag van huis was. Vandaag doen we een nieuwe poging om 's middags te gaan poetsen.
Succes allemaal!
liefs MDF
donderdag 25 november 2010 om 09:13
Goed nieuws. Ik hoef deze keuken NOOIT meer schoon te maken!
We waren op marktplaats bezig met twee keukens van hetzelfde merk. 1 wandgedeelte en 1 kookeilend. En ze zijn beiden voor ons! Is nog ontzettend spannend geweest allemaal maar gisteren binnen 1,5 uur twee keer goed nieuws.
Oh wat zal ik een plezier beleven aan het eruit breken van deze keuken. Hij is echt niet meer schoon te krijgen en alles laat los!
Moet wasje draaien maar de wasverzachter is op. Heb gisteren de handdoeken dus maar gedaan maar vandaag moet ik toch echt nieuwe hebben anders moeten we de onderbroeken andersom gaan dragen...
We waren op marktplaats bezig met twee keukens van hetzelfde merk. 1 wandgedeelte en 1 kookeilend. En ze zijn beiden voor ons! Is nog ontzettend spannend geweest allemaal maar gisteren binnen 1,5 uur twee keer goed nieuws.
Oh wat zal ik een plezier beleven aan het eruit breken van deze keuken. Hij is echt niet meer schoon te krijgen en alles laat los!
Moet wasje draaien maar de wasverzachter is op. Heb gisteren de handdoeken dus maar gedaan maar vandaag moet ik toch echt nieuwe hebben anders moeten we de onderbroeken andersom gaan dragen...
donderdag 25 november 2010 om 11:58
@wizziwik Super dat je een nieuwe keuken hebt zeg. Ik zou ook wel wat anders willen. Deze is door de vorige bewoners super slecht schoongemaakt en hij blijft plakken op sommige plekken terwijl ik er al ik weet niet wat tegenaan gegooid heb. Ook is de oven niet zo goed meer, maar gelukkig hebben we nog een combi magnetron.
Ik moet eigenlijk ook nog schoon gaan maken maar net alles sims 3 uitbereidingen even geregeld dus ik ga liever sims spelen ;P
Ik moet eigenlijk ook nog schoon gaan maken maar net alles sims 3 uitbereidingen even geregeld dus ik ga liever sims spelen ;P
donderdag 25 november 2010 om 15:58
Bijna alles gedaan, behalve de kamer. Die doe ik morgen, want dan heb ik echt niet veel meer te doen.
Moet nog wel effe de bloemen op vaas zetten en koken, maar dat is allemaal maar relaxed werken... De keuken nam toch meer tijd in beslag dan ik dacht, dus daar ben ik bijna de hele dag mee bezig geweest, behalve dan nog naar de markt en de supermarkt. Maar de keuken blinkt me nu wel tegemoet....
Moet nog wel effe de bloemen op vaas zetten en koken, maar dat is allemaal maar relaxed werken... De keuken nam toch meer tijd in beslag dan ik dacht, dus daar ben ik bijna de hele dag mee bezig geweest, behalve dan nog naar de markt en de supermarkt. Maar de keuken blinkt me nu wel tegemoet....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 25 november 2010 om 16:14
hoi dames, ben net een klein half uurtje thuis;
Beddegoed zit in de wasmachine om schoon te worden, schoon beddegoed al tevoorschijn gehaald en bed opgedekt.
Nu even de nodige belletjes plegen... en dan hup de badkamer en wc schoonmaken. Manlief is naar zijn werk, maar ik verwacht dat hij vroeg thuis is, want hij is wat grieperig.
Dus voor nu even een snelle en ik ga weer aan de slag!
Liefs MDF
Beddegoed zit in de wasmachine om schoon te worden, schoon beddegoed al tevoorschijn gehaald en bed opgedekt.
Nu even de nodige belletjes plegen... en dan hup de badkamer en wc schoonmaken. Manlief is naar zijn werk, maar ik verwacht dat hij vroeg thuis is, want hij is wat grieperig.
Dus voor nu even een snelle en ik ga weer aan de slag!
Liefs MDF
donderdag 25 november 2010 om 17:00
telefoontjes zijn gedaan!!
badkamer blinkt weer!
Op weg naar de wc beneden zag ik nog net de pc staan, dus weer even een snelle en door naar de wc.
De woonkamer en de auto zijn voor morgen aan de beurt, denk ik zo.
Vanavond samen koken, eten en afwassen. Is dan nog best wel gezellig ook. Nog even de wc grondig doen!
Tot laters!
Liefs MDF
ps Steph een avondje alleen is wel lekker hoor! Heb gisteren mijn vrije avondje gemist, omdat man niet ging sporten (grieperig).
badkamer blinkt weer!
Op weg naar de wc beneden zag ik nog net de pc staan, dus weer even een snelle en door naar de wc.
De woonkamer en de auto zijn voor morgen aan de beurt, denk ik zo.
Vanavond samen koken, eten en afwassen. Is dan nog best wel gezellig ook. Nog even de wc grondig doen!
Tot laters!
Liefs MDF
ps Steph een avondje alleen is wel lekker hoor! Heb gisteren mijn vrije avondje gemist, omdat man niet ging sporten (grieperig).
donderdag 25 november 2010 om 22:32
vrijdag 26 november 2010 om 06:47
goedemorgen allemaal weer.
net weer wakker en zo richting werk tot 12.00 uur.
vanmiddag alleen effe opruimen en stofzuigen en verder hou ik me rustig met een boek op de bank.
erg veel last van mijn rug op dit moment.
Kraker is gisteren lekker bezig geweest.
heerlijk een rustig weekend voor de boeg..
net weer wakker en zo richting werk tot 12.00 uur.
vanmiddag alleen effe opruimen en stofzuigen en verder hou ik me rustig met een boek op de bank.
erg veel last van mijn rug op dit moment.
Kraker is gisteren lekker bezig geweest.
heerlijk een rustig weekend voor de boeg..
vrijdag 26 november 2010 om 06:54
Morning all!
Vandaag doe ik net als Jet rustig aan... Nou ja, voor mijn doen dan. Krijg dit weekend een vriend te logeren, daar heb ik heel veel zin in, maar dan doe ik natuurlijk minimaal iets in het huishouden... Veel te druk met bijkletsen ende zoo..
Vandaag op t lijstje:
- Afwas
- Logeerbed opmaken
- Vlooienbehandeling katten
- Kamer opruimen/stoffen/zuigen
- WC schoonmaken
- Hapjes maken
- Koken
En vanaaf dus lekker onder genot van een (nou ja: meer) biertje bijbeppen met vriend die ik al in geen maanden gezien heb! Hoera!
Vandaag doe ik net als Jet rustig aan... Nou ja, voor mijn doen dan. Krijg dit weekend een vriend te logeren, daar heb ik heel veel zin in, maar dan doe ik natuurlijk minimaal iets in het huishouden... Veel te druk met bijkletsen ende zoo..
Vandaag op t lijstje:
- Afwas
- Logeerbed opmaken
- Vlooienbehandeling katten
- Kamer opruimen/stoffen/zuigen
- WC schoonmaken
- Hapjes maken
- Koken
En vanaaf dus lekker onder genot van een (nou ja: meer) biertje bijbeppen met vriend die ik al in geen maanden gezien heb! Hoera!
vrijdag 26 november 2010 om 06:57
Hoi allemaal! Wat een leuk topic! Ik ben ook niet zo heel erg poetserig en samen is het wellicht een stuk gezelliger dan alleen. Hele drukke dag vandaag;
* van half negen tot half elf folders rondbrengen
* van half elf tot vanavond (21.00 of later) werken
Heb dus maar tot half negen de tijd om wat te doen.
* aanrecht schoon
* was uit de droger vouwen en in de kast
* kamer zoontje opgeruimd
Bovenstaande moet te doen zijn Veel plezier vandaag!
Edit 8.19 uur: Sta op het punt om de deur uit te gaan. Wat ik wilde doen is gedaan Fijne dag allemaal vandaag!
* van half negen tot half elf folders rondbrengen
* van half elf tot vanavond (21.00 of later) werken
Heb dus maar tot half negen de tijd om wat te doen.
* aanrecht schoon
* was uit de droger vouwen en in de kast
* kamer zoontje opgeruimd
Bovenstaande moet te doen zijn Veel plezier vandaag!
Edit 8.19 uur: Sta op het punt om de deur uit te gaan. Wat ik wilde doen is gedaan Fijne dag allemaal vandaag!
vrijdag 26 november 2010 om 08:47
vrijdag 26 november 2010 om 09:38
Haha... nee hoor.
Ben om zes uur opgestaan. Opgeruimd, kookplaat schoongemaakt, was uitgezocht en wasmachine aangezet.
Zit inmiddels op mijn werk.
Na het werk gaan we even boodschappen doen, hapje eten, paar dingetjes opruimen en dan krijgen we bezoek.
Wizziwik, gefeliciteerd met je nieuwe keuken!
Ik heb me ook voorgenomen in het nieuwe huis alles gelijk vanaf het begin mooi schoon te houden
Lekker gevoel is dat!
Duha, welkom. En fijn dat je zo'n goede start van de dag hebt gehad!
@ de rest: GOEIEMORGEN ALLEMAAL!!!
Ben om zes uur opgestaan. Opgeruimd, kookplaat schoongemaakt, was uitgezocht en wasmachine aangezet.
Zit inmiddels op mijn werk.
Na het werk gaan we even boodschappen doen, hapje eten, paar dingetjes opruimen en dan krijgen we bezoek.
Wizziwik, gefeliciteerd met je nieuwe keuken!
Ik heb me ook voorgenomen in het nieuwe huis alles gelijk vanaf het begin mooi schoon te houden
Lekker gevoel is dat!
Duha, welkom. En fijn dat je zo'n goede start van de dag hebt gehad!
@ de rest: GOEIEMORGEN ALLEMAAL!!!
vrijdag 26 november 2010 om 09:42
quote:Hasse88 schreef op 26 november 2010 @ 08:47:
Hoi Duha! Welkom hier!
Ligt de rest van de dames nog te slapen???
Goedemorgen. Haha. Nee, druk met schoonmaakklusjes!
Vandaag een hoop was te doen want eindelijk weer wasverzachter in huis. Verder straks ruimte in de bijkeuken maken zodat onze nieuwe keuken daar kan staan tot we hem gaan plaatsen (deel 1 wordt vandaag gehaald!).
- Afwasmachine uit- en inruimen
- Wassen (3x denk ik)
- Was opvouwen en wegbergen
- Bijkeuken opruimen
- Studeerkamer opruimen en stofzuigen
- Nog wat werk doen vanmiddag
Hoi Duha! Welkom hier!
Ligt de rest van de dames nog te slapen???
Goedemorgen. Haha. Nee, druk met schoonmaakklusjes!
Vandaag een hoop was te doen want eindelijk weer wasverzachter in huis. Verder straks ruimte in de bijkeuken maken zodat onze nieuwe keuken daar kan staan tot we hem gaan plaatsen (deel 1 wordt vandaag gehaald!).
- Afwasmachine uit- en inruimen
- Wassen (3x denk ik)
- Was opvouwen en wegbergen
- Bijkeuken opruimen
- Studeerkamer opruimen en stofzuigen
- Nog wat werk doen vanmiddag
vrijdag 26 november 2010 om 09:46
@ Amygdala: Jeetje wat vroeg! Sta je altijd zo vroeg op? Heb je zoveel te doen? Bedankt, ik verheug me er echt op. Kan nog even duren voordat we hem plaatsen, maar helemaal in mijn nopjes!.
@ Duha: welkom hier, inderdaad! Flink hoor, dat je al zoveel hebt gedaan, en dat al voor 7.00 's morgens!
Na de berichten van Amygdala en Duha voel ik me zeer verwend met mijn 8.00 uur opstaan vanmorgen...
@ Duha: welkom hier, inderdaad! Flink hoor, dat je al zoveel hebt gedaan, en dat al voor 7.00 's morgens!
Na de berichten van Amygdala en Duha voel ik me zeer verwend met mijn 8.00 uur opstaan vanmorgen...
vrijdag 26 november 2010 om 09:51
Goedemorgen,
@ Jet, knap hoor dat je ondanks je rugklachten toch gaat werken en het huishouden bij houdt! Doe je wel op tijd rustig aan?
@ Amygdala, petje af hoor, dat 6 uur opstaan. Nu ik niet zo nodig hoef, doe ik het dus niet hoor.
@ Hasse, ik werd om 9.15 uur wakker gebeld. Anders zou ik nu nog wel slapen, denk ik. Heb er gisteren nl het winterdekbed in gedaan (dus dun en dik deel samen). Heerlijk om te blijven liggen.
@ Duha, Welkom hier! Leuk dat je meteen meedoet!
Intussen draait hier de witte was. Ik ga zo even ontbijten.
Mijn lijstje voor vandaag (met wat uitgestelde dingen, maar die vandaag echt moeten):
- de auto van binnen poetsen en zuigen
- de keuken en afzuigkap
- tuinpad aan de voorkant vegen en bladvrij maken.
-woonkamer opruimen
Morgen ga ik sinterklaasinkopen doen voor het gezin, 's avonds een verjaardag en zondag is een rustdag voor ons. Maandag heb ik een sollicitatiegesprek. Vorige sollicitatie ben ik helaas afgewezen (daar werd ik wakker voor gebeld).
Fijn weekend alvast!
Liefs MDF
@ Jet, knap hoor dat je ondanks je rugklachten toch gaat werken en het huishouden bij houdt! Doe je wel op tijd rustig aan?
@ Amygdala, petje af hoor, dat 6 uur opstaan. Nu ik niet zo nodig hoef, doe ik het dus niet hoor.
@ Hasse, ik werd om 9.15 uur wakker gebeld. Anders zou ik nu nog wel slapen, denk ik. Heb er gisteren nl het winterdekbed in gedaan (dus dun en dik deel samen). Heerlijk om te blijven liggen.
@ Duha, Welkom hier! Leuk dat je meteen meedoet!
Intussen draait hier de witte was. Ik ga zo even ontbijten.
Mijn lijstje voor vandaag (met wat uitgestelde dingen, maar die vandaag echt moeten):
- de auto van binnen poetsen en zuigen
- de keuken en afzuigkap
- tuinpad aan de voorkant vegen en bladvrij maken.
-woonkamer opruimen
Morgen ga ik sinterklaasinkopen doen voor het gezin, 's avonds een verjaardag en zondag is een rustdag voor ons. Maandag heb ik een sollicitatiegesprek. Vorige sollicitatie ben ik helaas afgewezen (daar werd ik wakker voor gebeld).
Fijn weekend alvast!
Liefs MDF
vrijdag 26 november 2010 om 10:05
Goh jammer MDF! Kan me voorstellen (want immers ook werkzoekend) dat het niet echt motiverend is...en dan ook nog zo wakker gebeld worden, bah!)
vrijdag 26 november 2010 om 10:06
@ Wizziwik,
tuurlijk laat ik er mijn dag niet door verpesten. Er moet heel wat meer gebeuren om dat toe te laten. Jammer is het wel, want het was echt een leuke functie. En de reden van afwijzen is echt flut geweest; ik zou niet genoeg stressbestendig zijn. En dat vind ik onzin, want bij een vorige werkgever vaak genoeg moeten doorwerken en zelfs overwerken zonder pauze te krijgen, omdat het niet anders kon.
Wel heb ik net nog even overwogen om nog een hoofdstuk van mijn boek te lezen.. terug in bed. gewoon om even bij te komen weer. Toch maar niet doen, want als ik dan in slaap val....
Liefs MDF
tuurlijk laat ik er mijn dag niet door verpesten. Er moet heel wat meer gebeuren om dat toe te laten. Jammer is het wel, want het was echt een leuke functie. En de reden van afwijzen is echt flut geweest; ik zou niet genoeg stressbestendig zijn. En dat vind ik onzin, want bij een vorige werkgever vaak genoeg moeten doorwerken en zelfs overwerken zonder pauze te krijgen, omdat het niet anders kon.
Wel heb ik net nog even overwogen om nog een hoofdstuk van mijn boek te lezen.. terug in bed. gewoon om even bij te komen weer. Toch maar niet doen, want als ik dan in slaap val....
Liefs MDF
vrijdag 26 november 2010 om 10:49
MDF, ik borduur vaak voorgeprikte kaarten. Die heb ik op de krea-doe gekocht, maar ze zijn bijna op dus alvast van ieder soort (heb er 4) ze gekopieerd zodat ik ze kan naprikken. Ze zijn met sterren en een krul. Ik doe het al zo'n 20 jaar, dus loop niet achter of voor op die rage.
Jammer dat ze je zo vroeg opbellen voor een afwijzig, succes maandag.
Hallo Duha, dit topic werkt echt motiverend.
Ik heb een wasje gedraaid en het hangt nu te drogen.
Dadelijk met vriend boodschappen doen en daarna weer 4uurtjes werken voor Unicef (kaartverkoop in de Hema).
Jammer dat ze je zo vroeg opbellen voor een afwijzig, succes maandag.
Hallo Duha, dit topic werkt echt motiverend.
Ik heb een wasje gedraaid en het hangt nu te drogen.
Dadelijk met vriend boodschappen doen en daarna weer 4uurtjes werken voor Unicef (kaartverkoop in de Hema).