Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn stekkie Meerkat!
En wat leuk dat kattenhuis. Ook leuk dat ze het daadwerkelijk gebruiken. Hoe kom je er op?
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat een leuke groene gezellige tuin heb je @Meerkat :heart:
Voor iedereen een groene tuin
Apatura schreef:
25-04-2021 18:34
Fijn stekkie Meerkat!
En wat leuk dat kattenhuis. Ook leuk dat ze het daadwerkelijk gebruiken. Hoe kom je er op?

Eh... niet. Ik woonde ooit samen met iemand die álles verzamelde en overal iets van wilde maken. Dit was resthout ergens van. Dat tafeltje links vooraan is ook van resthout heel slordig in elkaar geramd, was eigenlijk tijdelijk voor iets. Maar juist dat vind ik dus leuk!
Enne tnx voor wie t zei.... erotische associaties bij een apenbroodboom :facepalm: :rofl:
Meerkat, wat een bijzondere achtergevel. Heel mooi en wat fijn zeg zo'n brede tuin.
Vind het echt een groen paradijsje en dat kattenhuis is geweldig! Ik zie ook een mooie rooie kat :)

Feow :rofl:
Bleu als ik ben, moest ik hantai googlen en nu heb ik spijt @(

Cousin_It (leuke nick trouwens!), gefeliciteerd met je cornus :-D Prachtig zijn die.
Ik wilde in de toekomst heel graag 2 dagen op kantoor en 2 dagen thuiswerken maar mijn werkgever is vrees ik de enige in heel het land die tegen de stroom ingaat en ons in de nabije toekomst weer gaat verplichten altijd op kantoor te zijn... terwijl het echt niet nodig is, dat hebben we het afgelopen jaar al bewezen. Maar maak me daar dus wel een beetje zorgen over maar misschien loopt het met een sisser af.

Friez, dat vind ik dus een frummelige niksbloem. Het is gewoon teveel van alles zo'n fuchsia, ik krijg er de kriebels van. Sorry :$

Mama-inge, ik kan me voorstellen dat het heel erg moet wennen dat ineens 'groter' tuinieren. Maar komt goed en zal je zien dat je straks nog ruimte tekort hebt voor alles wat je mooi vind :D

GT :proud: helemaal mee eens v.w.b. de apeboom. Alhoewel ze in een crematorium ook niet zouden misstaan...
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Afbeelding

Ik word zo blij van dit seizoen :heart:

Moet alleen mn toscaanse jasmijn nog snoeien. Hopelijk is volgende winter iets milder :cry:

:lightbulb: kan hem natuurlijk ook verplaatsen naar mn nieuwe pergola
feow schreef:
25-04-2021 17:45

Even een hartig woordje met jou jongedame. Ik weet niet meer wie hier laatst losging op de erotische tuin, maar jij hebt nu definitief mijn hentai- associatie bij de appelboom in mijn hersens gezet.
:HA:
Tjezus, wat vals
Calamitycat schreef:
25-04-2021 19:01

Feow :rofl:
Bleu als ik ben, moest ik hantai googlen en nu heb ik spijt @(
Goh, oh, dat had ik niet verwacht hoor... :whistle:

En meerkat, je tuin is prachtig. Ik hou ook van hergebruik en dan anders. En van bouwen. :$

Piefpafpoef euh feop
feow wijzigde dit bericht op 26-04-2021 22:57
38.43% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Aah, Caaf, wat verdrietig van Truitje! :hug:
Och nee Caaf, wat erg van Trui.. Heel veel sterkte..
Ik hoop dat ze een mooi plekje bij je krijgt in de tuin, maar je bent altijd zo liefdevol voor je dieren, dat ik me daar geen zorgen over maak :heart:

Wat een leuke tuin Meerkat! Echt heel gezellig!
En Apatura, bij jou dus ook Toscaanse jasmijn naar de gallemiezen? Pfff

Haha Alecta, die ekster kwam even op de koffie? Ik zou 'm ook niet pakken, zit een beste snavel op.. Maar goed, je mot toch wat..

Wat ik echt lelijk vind qua planten, is al genoemd..
Ik ga komende week even wat schaduwspul bij mijn moeder uit de tuin halen, dat zet ik onder de trampoline :D
Make it one day
Meerkat en Apertura, wat een heerlijke groene oases hebben jullie. Meerkat: wat een gaaf uitzicht vanuit je werkkamer.
Wat een gezellige boel bij jou Feow en heel creatief opgelost zo met die houtsnippers :D
Wat een heerlijke tuinen.

Afbeelding
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Apatura, wat een mooie tulpen :heart: Balen dat jouw TJ ook zo te lijden heeft gehad van de vorst.
Ben benieuwd naar je pergola, neem je snel wat foto's?
mama-inge schreef:
25-04-2021 19:41

Afbeelding
:proud:
mama-inge schreef:

Afbeelding
:rofl:

Gaan we weer?? Heb wat meegelezen de afgelopen dagen.. Haha!
Meesterlijk plaatje!

Leuke foto's Feow! Creatief idd en ziet er heel gezellig uit :D
Make it one day
feow schreef:
25-04-2021 19:15
Goh, oh, dat had ik niet verwacht hoor... :whistle:

En meerkat, je tuin is prachtig. Ik hou ook van hergebruik en dan anders. En van bouwen. :$

[respectvol knippie]

Gaaf! En je houdt ook van potten zo te zien. Leuk!

Ik ga donderdag langs de kringloop, hoef ik geen afspraak meer te maken! Wil in elk geval kijken voor een grote pot voor de courgette. Er zitten hier twee hele kringloopwinkels vlak bij elkaar dus daar vind ik vast wel iets.
Guavepapaya schreef:
25-04-2021 19:47
:rofl:

Gaan we weer?? Heb wat meegelezen de afgelopen dagen.. Haha!
Meesterlijk plaatje!

Leuke foto's Feow! Creatief idd en ziet er heel gezellig uit :D
Sorry, zag hem op Facebook voorbij komen en moest gelijk aan dit topic denken 😁
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Niets leuker dan lekker struinen bij de kringloop. Fijn dat het straks zonder afspraak kan.
De kringloop ben ik al sinds begin lockdown niet meer geweest.. Maar even doen als de eerste gekte weer is gezakt. Alle nieuwe beplanting lijkt tot nu aan te slaan. Erg fijn altijd om nieuwe uitlopers te ontdekken.

Mooie foto's allemaal! :heart:
Meerkat schreef:
25-04-2021 19:48
Gaaf! En je houdt ook van potten zo te zien. Leuk!

Ik ga donderdag langs de kringloop, hoef ik geen afspraak meer te maken! Wil in elk geval kijken voor een grote pot voor de courgette. Er zitten hier twee hele kringloopwinkels vlak bij elkaar dus daar vind ik vast wel iets.
Ik zou er Heule Grote Potten van maken, althans, dat is mijn ervaring met courgettes.

Formaatje duikboot toen we terug kwamen van vakantie :lol:

Oh jaaa ik ben deze week vrij, ik ga denk ik ook even naar de kringloop!
Heerlijk!
Make it one day
Jemig wat gaat het hard hier. Ik hou t niet meer bij hoor.

Wat heerlijke tuinfotos zie ik hier. De kattenflat is fantastisch. En gewoon ook al het groen en het 'niet-perfect-aangeharkte', zo ziet mijn tuin er ook een beetje uit (maar dan wel nog nieuw dus geen mooi dichtbegroeide schuttingen of volgroeide heggen). Ik woon in een voormalig dorp wat nu volgebouwd wordt met nieuwbouw. De schoffeltuinen zijn herkenbaar en ook de afschuwelijke apebomen. Maar helaas ook veel tegentuinen en grind. Laatst zag ik iemand in de voortuin schuin tegenover ons bezig. Ik had nog even goede hoop omdat er een groenbak stond, maar het aangelegde stuk groen bleek helaas kunstgras. Echt, wat bezielt mensen....

Wat balen dat de toscaanse jasmijn t niet echt (of echt niet) heeft overleefd. Ik was in mijn zoektocht naar het opfleuren van het rommelige hoekje tegen de schutting (waar nu dus amper meer zenegroen staat ;-)) aan het oriënteren op klimmers. Van toscaanse jasmijn las ik al dat ie kwetsbaar kan zijn in de winter.. Ik blijf nog even verder oriënteren, k ga dan liever op safe.
Calamitycat schreef:
25-04-2021 19:50
Niets leuker dan lekker struinen bij de kringloop. Fijn dat het straks zonder afspraak kan.
Ja echt hè :flirting: ik ben ook gek op kringlopen
Calamitycat schreef:
Apatura, wat een mooie tulpen :heart: Balen dat jouw TJ ook zo te lijden heeft gehad van de vorst.
Ben benieuwd naar je pergola, neem je snel wat foto's?
Heel ff, ik haal hem weg als je hem gezien heb. Iets te herkenbaar.

...... (delete)......

Afbeelding

Tussen de palen komen staalkabels en misschien ook nog langs de palen omhoog.

De clematis mag er omhoog en tussen de palen en de schutting komt een rand canna's met heuchera voorlangs. O en de kerria mag ook daar blijven.
apatura wijzigde dit bericht op 25-04-2021 21:22
17.46% gewijzigd
@CC, :biggrin: op een begraafplaats ook overigens niet misplaatst :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven