Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Guavepapaya schreef:
04-03-2021 14:22
Wie z'n voeten niet wil fikken, moet in het gras gaan zitten!
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Geen tegels, maar egels!
Stem TTT
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Onbestraat
voor het klimaat.
Stem TTT

Tuin bestraten?
Verstand verlaten.
Stem TTT

Geen beton
in de zon.
Stem TTT
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
04-03-2021 13:23
Ik heb even geknutseld.

Afbeelding

Meer dan een poster en een paar oneliners heb je niet nodig, toch? :P
:cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Sabeltandcavia schreef:
04-03-2021 15:33
Onbestraat
voor het klimaat.
Stem TTT

Tuin bestraten?
Verstand verlaten.
Stem TTT

Geen beton
in de zon.
Stem TTT
:HA:

Super goed! Ik stem op lijst 42 :-D
Make it one day
Lijst 42 it isssss
Alle reacties Link kopieren
Helden :proud: :cheer2:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn stem heb je ook
:yes:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
ohhh jongens ik ben zo blij! Vandaag naar de kapper geweest en naar de pedicure!! Lichter op het hoofd en lichter onder de voeten :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Oh friez, ik ben ook naar m'n pedicure geweest, wat een genot!
En mijn sportschool geeft buiten les in groepjes van 2, mag 2x per week heen. Morgen begin ik met eetschema, dus hopelijk gaan we dan de goede kant op :D

Hoeist met je kitten? Is ze al meer gewend? :D
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
04-03-2021 20:40
ohhh jongens ik ben zo blij! Vandaag naar de kapper geweest en naar de pedicure!! Lichter op het hoofd en lichter onder de voeten :rofl:
:sun: ik mag volgende week. :cheer2:
En lichaams massage/scrub vanalles bij mn sauna :love:
Even n dagje pure luxe voor mij.
Weekje zelfs want ik heb ook nog n afspraak bij de plastisch chirurg via de kno arts.

Met n beetje mazzel is alles mooi voor de zomer Mn tuin, mn huis en ikke :yes:

Iemand zin om te helpen met een beplantingsplan voor mn voortuin. Evt via pb/mail?
Ik wil groepen gras, echinacea, anijsnetel, gaura, geranium, sedum (heb 2 kleuren), een meloenboompje en een dakeik.

Ik kom er niet uit hoe groot de groepen moeten zijn en of ik bijv de echina als groep wil of af en toe 1 tussen de grassen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Met de kitten gaat het goed, ze is enorm actief. Soms niet te houden! Racet de hele kamer door, van stoel op de bank, achter de kast en weer terug. Bijten, klauwen en miauwen kan ze als de beste. 2 keer geplast op een kleedje in haar slaaphokje (maar waar ze niet slaapt). 2e keer even haar snuitje erin gedrukt, en daarna niet meer gedaan. Maar ze kan ook heerlijk bij je liggen slapen hoor en je heel onschuldig aankijken
Alle reacties Link kopieren
De BBC heeft een tuinontwerp programma op donderdag om 21 uur.
Your garden made perfect.
Deelnemers kunnen kiezen uit 2 tuinontwerpen
smulrol schreef:
04-03-2021 21:18
De BBC heeft een tuinontwerp programma op donderdag om 21 uur.
Your garden made perfect.
Deelnemers kunnen kiezen uit 2 tuinontwerpen
bedankt voor de tip, heb even gezappt
Sabeltandcavia schreef:
04-03-2021 15:33
Onbestraat
voor het klimaat.
Stem TTT

Tuin bestraten?
Verstand verlaten.
Stem TTT

Geen beton
in de zon.
Stem TTT
Op je graf grind en stenen
Tot die tijd gras tussen je tenen
Apatura schreef:
04-03-2021 21:14
:sun: ik mag volgende week. :cheer2:
En lichaams massage/scrub vanalles bij mn sauna :love:
Even n dagje pure luxe voor mij.
Weekje zelfs want ik heb ook nog n afspraak bij de plastisch chirurg via de kno arts.

Met n beetje mazzel is alles mooi voor de zomer Mn tuin, mn huis en ikke :yes:

Iemand zin om te helpen met een beplantingsplan voor mn voortuin. Evt via pb/mail?
Ik wil groepen gras, echinacea, anijsnetel, gaura, geranium, sedum (heb 2 kleuren), een meloenboompje en een dakeik.

Ik kom er niet uit hoe groot de groepen moeten zijn en of ik bijv de echina als groep wil of af en toe 1 tussen de grassen.
Afbeelding
Afbeelding

Forummen gaat soms erg lastig
Alle reacties Link kopieren
O friez :love: wat een heerlijk boefje!

En ja zoiets als op de foto maar iets minder grassig. Zo te zien staan de echinacea's daar apart. Beetje puzzelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
@Friez :rofl:. Dit zou zo een meme op Pinterest kunnen zijn. "Ik wil aandacht. NU!"
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
04-03-2021 21:18
De BBC heeft een tuinontwerp programma op donderdag om 21 uur.
Your garden made perfect.
Deelnemers kunnen kiezen uit 2 tuinontwerpen
:cheer: bedankt voor de tip, ik ga volgende week kijken!
Alle reacties Link kopieren
Friezinnetje :rofl:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Floras schreef:
04-03-2021 21:20
Op je graf grind en stenen
Tot die tijd gras tussen je tenen
:proud:
Fries :heart:

Die leuzen, ik ga stuk haha!

Ik heb al wat kleur buiten. Heb een aantal zomerbollen in potten geplant, maar heb geen zin in lege potten. Bij de boerenbond hadden ze al wat plantjes buiten staan, dus ik heb wat dubbelbladige madeliefjes, primula's, vergeet-me-nietjes erop geplant. Samen met de viooltjes, krokussen en sterhyacinten in potten ziet het er al best vrolijk uit!

Verder best wel wat voorgezaaid. Met de nieuwe schuttingen in gedachten o.a. wat eenjarige klimmers. De reukerwten had ik al voorgezaaid, maar nu ook winde in drie kleuren en een klokwinde:
Afbeelding

Maar verder droom ik al van een compleet begroeide klimplantenschutting met een mix van groenblijvers, klimmend fruit, bloemen... Tuin ligt pal op het zuiden en de beide zijden krijgen veel zon.
Maar goed, eerst maar eens afwachten wanneer 'het ding' komt. En hoeveel geld er dan over is :(
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! (Ben ik nog op tijd?)

Hier verheug ik me op de tuin over een paar weken. Overal komen de bollen hyacint en tulp boven de grond uit. Ik ben zo benieuwd benieuwd straks in bloei staan.
Van de Lidl verschillende zaden voor bloemen gehaald, ben benieuwd of diende groen maar 'kale' periode in mijn tuin iets gaan opvullen.

@moosey, ik zou gewoon de agapanthus bij de pot bij je vijver zetten. Voordeel van een pot is dat je die makkelijk in de schuur kan zetten om te overwinteren.

Kipjes zijn hier zeer actief. Leggen sinds december/januari eieren en er is er zelfs eentje broeds. Die halen we ju iedere ochtend van het nest om te eten (onder luit brommend getok rent ze dan naar buiten om met de rest mee te scharrelen). De rest van de dag vechten ze om het legnest, iets met Feng shui ofzo want de andere 2 legnesten zijn niet goed genoeg. De laatste tijd dus ook regelmatig een eitje op de grond van de verliezer...

yes eindelijk een partij om op te stemmen! Lijst 42 it is.

@fries, wat een lieve kitten. Mijn ouwe Lobbes staat mouwend naast me want blijkbaar geef ik niet genoeg aandacht.

Oja onkruid wieden nu ik zwanger ben wordt wel steeds lastiger dus manlief krijgt een snelcursus.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
ik heb vandaag wat bollen meegenomen bij de Lidl. Deze zouden in een pot kunnen, maar ik zet ze straks in de tuin. De ene was Crocosmea en de andere leek wel wat op abecijnse gladiool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven