Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Nog even een BIJEN-reactie.

Ik heb wel een REDDING gezien op video. Stond ergens op internet.

Een van de zusters uit de bijenkorf ging de gevangen zittende zuster bevrijden en met succes!

De spin laat wel los wat zijn web dreigt te vernielen. Maar de zwarte weduwe heeft natuurlijke vijanden. Die is gevaarlijk vanwege het gif. Ik geloof dat het verlamt. Maar er zijn veel soorten. Ik heb wat gelezen over uitheemse soorten, maar ik weet welke de inheemse zijn en de rest kan de stofzuiger in. Als ik die hier zou vinden.

Hier zitten veel spinnen en het heeft geen zin om ze weg te halen. Hier staat een boom van de buren dichtbij en die is bedekt met veel spinrag. Er zitten ook muggen vanwege de heftige regen die is blijven staan.

Maar dat water geven kan ik beamen. Zie de lavendel-tip. Ik heb mijn potjes geruimd en een pot er om vervangen door een schoteltje. In een paar potje stond veel water en veel te nat. Zonder potje zijn die opeens goed bezig. Waarschijnlijk te weinig ventilatie. Grond met een erg vaste structuur wordt ook massief. Verder onthoud ik me van tips voor vaste grond.
quote:Pumps_italiaans schreef op 07 augustus 2016 @ 14:35:
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-08-2016 14:41
Reden: FOUTJE
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens wat een prachtig grasveld! Dat er een *** staat, is echt absoluut toeval!!

Hij is zo lief! (het grasveld dus...)
Ow.... smelt.

Ik heb helemaal verliefd op jouw grasveld
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Zo'n mooi grasveld heb ik nou echt nog nooit gezien!
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Wat nou?? Het is echt een mooi grasveld. Dat van ons is momenteel meer campanula, klaver en paardebloem dan gras. Het is groen en het veert door alle mierennesten. En het is eigenlijk te lang, elke ochtend is het kletsnat door al het vocht.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Calamitycat schreef op 06 augustus 2016 @ 20:19:

Kan me overigens heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment de wanhoop nabij was, gelukkig is het helemaal goed gekomen!

Je had mijn appartement moeten zien... De vloer was bezaaid met bakjes eten en kommetjes water, schaaltjes koffieroom...

Mijn kater die ik al langer had, kon zijn geluk niet op, hij vrat zich te pletter

Sorry, friezinnetje, nu stop ik echt
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Ik ben blij dat ik vanavond het bed alleen heb want ik deed net deze emoticon na

Mijn grasveld eet ineens zeer slecht en en kwam qua wateronderzoek ook niks uit dus we wachten het even af hier... Ondertussen maar extra lief doen.

Zo en nu hou ik op.
Jullie zijn erg! Kan iemand een huisdieren topic omhoog trappen?

Ontopic: de buren van de vorige eigenaar van Dante, nieuwe kat deel 2, hebben me stekjes gegeven van een vaste fuchsia! Heel blij mee!
Ik ga over 51 dagen verhuizen!

Iemand ervaring met een tegeltuin helemaal verbouwen qua kosten? Tegels kunnen op marktplaats, zijn er mensen die ook zand willen halen denken jullie? Ik probeer een beetje een schatting van de kosten te maken. Qua planten, dat komt wel. Eerst maar leeg en vullen met grond. Maar welke grond is handig, tuinaarde gewoon?
Koettie, ik denk dat je eventueel de tijd een beetje tegen hebt. Veel grote dingen gebeuren in de lente. Tegels en zand waren bij ons zo weg (maart marktplaats) je zou ook kunnen kijken voor een ruil. Zwarte tuinaarde vind je ook nog wel eens op marktplaats bij mensen die tegels willen in hun tuin. Verder zou je bij kennissen met name in de herfst ook wel kunnen kijken of je wat planten mag scheuren!
Steampunk en andere dierenliefhebbers, ik post in dit topic. Huisdieren topic Wat leuk dat je stekjes hebt gekregen!

Verder groeit en bloeit hier alles gestaag door! Waren er trouwens nog meer liefhebbers voor de gele vlinderstruik? Ik heb Ceylon nu opgeschreven voor een stekje, maar er was geloof ik nog iemand. En bedenken hoe ik ze het best kan opsturen in de herfst. Ik dacht keukenpapier met wat water in een bubbel envelop? Zoiets?
quote:nursy schreef op 08 augustus 2016 @ 10:51:

Koettie, ik denk dat je eventueel de tijd een beetje tegen hebt. Veel grote dingen gebeuren in de lente. Tegels en zand waren bij ons zo weg (maart marktplaats) je zou ook kunnen kijken voor een ruil. Zwarte tuinaarde vind je ook nog wel eens op marktplaats bij mensen die tegels willen in hun tuin. Verder zou je bij kennissen met name in de herfst ook wel kunnen kijken of je wat planten mag scheuren!Ja, dat gaan we later pas doen. Eind september verhuizen en dan nog alles leeg.. Dat wordt pas in de lente denk ik. Maar dan kan ik in de winter even sparen, ook niet zo erg
En maanden bedenken wat voor je planten je waar wilt hebben enzo.
quote:Bosbessen schreef op 08 augustus 2016 @ 11:04:

Verder groeit en bloeit hier alles gestaag door! Waren er trouwens nog meer liefhebbers voor de gele vlinderstruik? Ik heb Ceylon nu opgeschreven voor een stekje, maar er was geloof ik nog iemand. En bedenken hoe ik ze het best kan opsturen in de herfst. Ik dacht keukenpapier met wat water in een bubbel envelop? Zoiets?

Als het mag, zou ik ook graag een stekje willen hebben van je vlinderstruik. Maar zou dat nog lukken, vlak voor de winter? Ik las dat je het beste een stekje in het voorjaar in de grond kunt stoppen.

Of misschien dan eerst het stekje in een pot doen en in het voorjaar in de volle grond?
quote:mary57 schreef op 08 augustus 2016 @ 11:38:

[...]

Als het mag, zou ik ook graag een stekje willen hebben van je vlinderstruik. Maar zou dat nog lukken, vlak voor de winter? Ik las dat je het beste een stekje in het voorjaar in de grond kunt stoppen.

Of misschien dan eerst het stekje in een pot doen en in het voorjaar in de volle grond?Tuurlijk, zet ik je erbij. En ik heb nog nooit stekjes gemaakt, dus ik moet mijzelf überhaupt nog inlezen. Alle tips zijn dus zeer welkom.
Wat een leuk topic! Fijn, zo'n plek om over tuinen te kunnen keuvelen. Heb zelf een vanalles wat om ons huis. Tijdje geleden sprak ik een imker en toen bleek dat onze tuin heel geschikt is voor bijen, goed om te horen. Naast bijen is er ook een flinke aantrekkingskracht op vogels. Zowel in de vogelhuisjes die we hebben opgehangen als in bomen en heggen allerlei nesten. En in de schuur twee paren boerenzwaluw (vorig jaar één paar), erg leuk.

Jaren geleden was ik ooit op vakantie aan de kust in Ierland en daar was ik helemaal weg van de vaste fuchsia's die je daar veel ziet. Thuis heb ik er drie gekocht maar ze hebben het helaas allemaal niet gered. Misschien toch weer eens een keer proberen. Hier wel diverse vlinderstruiken die het goed doen.

Een chipgestuurd kattenluikje is een goed plan, nu lopen ook allerlei katten uit de buurt de schuur in om te komen eten. En misschien ook wel wat andere ongewenste eters...
quote:Bosbessen schreef op 08 augustus 2016 @ 12:19:

[...]

Tuurlijk, zet ik je erbij. En ik heb nog nooit stekjes gemaakt, dus ik moet mijzelf überhaupt nog inlezen. Alle tips zijn dus zeer welkom.

Leuk, bedankt!

Hier staat wat info over het stekken: http://huis-en-tuin.infon ... ik-eenvoudig-stekken.html
Ik wil me ook opgeven voor een stekje!
Leuk die stekjes van de vlinderstruik! Helaas heb ik al vier vlinderstruiken in mijn tuin, anders had ik ook wel een stek willen hebben. maar ik vind vier ruim voldoende.

Ik ben zelf nu bezig met het project: hortensia-stek. Ik heb 3 stekken vanuit onze vakantie-tuin meegenomen van een donkerrode hortensia.

Zoiets:

Ben benieuwd of ze aanslaan. Een paar jaar geleden is het me gelukt om van 4 stekken 1 uit te laten groeien tot een struikje. Ik hoop dat er nu ook in ieder geval 1 aanslaat.
Staat genoteerd Koettie!

En welkom vlinder021. Wat fijn dat je zo'n bijenvriendelijke tuin hebt! Ik moet hier ook nog kijken naar zo'n chip gestuurd kattenluikje kijken. Hoef ik niet telkens de deur open te doen.

Oh wauw duet wat een prachtige kleur, wist niet eens dat die bestond. Als het allemaal aanslaat kan ik dan alvast een stekje reserveren.
In twee dagen is het hier flink gaan het groeien. Gek dat eigenlijk alle planten dood gaan. Zelf zaaien en stekken lijkt de enige manier om te kunnen ontkiemen. Ja, bomen en die zit meteen onder de kleine beestjes.

(Beetje off-topic is de uit een rood pepertje gezaaide pitjes die nu ook gaan ontkiemen.

Staat buiten en wel onder een plastic kapje voor extra zon en minder verdamping.)

Stekken is leuk! Dat heb ik in het verleden gedaan. Gewoon een stekje in een vaasje en dan groeien maar. Goed idee!

Het snoeiseizoen komt er toch binnenkort aan.
quote:vlinder021 schreef op 08 augustus 2016 @ 12:32:

En misschien ook wel wat andere ongewenste eters...

Ja, daar heb ik misschien ook last van.

De muizenval is nog steeds leeg, maar dubbel. Nou, beter leeg dan vol. Zo lang is er nog wel hoop dat er toch iets is dat binnen kwam waaien. Mieren lijken wel minder te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven