Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
quote:MissMartine schreef op 09 februari 2017 @ 15:44:

[...]

Of zevenblad, haagwinde, brandnetel...

Zevenblad kan je eten.

Brandnetel ook, maar kan je ook gebruiken om er brandnetelgier van te maken.

Als je dat niet voldoende verdunt kan je er zelf planten mee dood krijgen.

Verdund is het goed tegen bladluizen.

Prettig weekeinde mensen.

Ik ga warme schoenen kijken en passen waarmee ik ook lekker door de tuin kan banjeren en toch gekleed voor de dag kom.
Alle reacties Link kopieren
Felix, hoe was de huis en tuinbezichtiging?

Ik hoop echt voor je dat je binnenkort een leuk huis met grote tuin kunt kopen. Hopelijk kun je dan als het tuinseizoen begint, meteen aan het wroeten!

Dat vorige huis zag er zo veelbelovend uit... Zoiets hebben wij ook, maar de staat van onderhoud was bij ons ook om te huilen. Dat is ook de reden waarom we het konden betalen.

Als je een beetje kunt klussen, is zoiets best een optie, maar dat moet je natuurlijk ook willen!

Onze stulp is ook een jaaaaarenplan...

Kon dit fantastische inspiratie plaatje niet voor mij houden. De stenen, al het groen, het verroeste metaal. Prachtig!
quote:Tuingravin schreef op 09 februari 2017 @ 18:26:

Felix, hoe was de huis en tuinbezichtiging?

Ik hoop echt voor je dat je binnenkort een leuk huis met grote tuin kunt kopen. Hopelijk kun je dan als het tuinseizoen begint, meteen aan het wroeten!

Dat vorige huis zag er zo veelbelovend uit... Zoiets hebben wij ook, maar de staat van onderhoud was bij ons ook om te huilen. Dat is ook de reden waarom we het konden betalen.

Als je een beetje kunt klussen, is zoiets best een optie, maar dat moet je natuurlijk ook willen!

Onze stulp is ook een jaaaaarenplan...Klussen is niet erg, maar niet voor 3,5 ton in the middleof nowhere
He jammer Felix! Heb je al wat anders op het oog?
@ Felix: oef, voor zo'n bedrag niet nee...

Wij konden gelukkig voor minder dan de helft van dat bedrag ons huis bemachtigen. Is geen eerlijk vergelijk, want bij ons zijn de huizenprijzen in het algemeen gewoon lager.

Volgens mij wonen wij, op noord oost Groningen na, in een omgeving met de laagste vastgoedprijzen.

Of je moet een ietsie de grens over met Duitsland, dan betaal je nog minder voor huizen.

Hebben we overwogen, maar daar hadden onze kinderen geen trek in!

Dus zijn we in Twente blijven zitten, in een stad waar veel westerlingen nog niet dood gevonden willen worden

Maar wij zitten hier prima, en ook lekker goedkoop.

En die mooie tuin, dat komt vanzelluf wel goed!
Bosbessen, wat een heerlijk plaatje. Bijna net zo gaaf als mijn gedroomde Victoriaanse kas!
Die waar we gisteren waren is op zich wel een kanshebber. Grootste minpunt: direct aan een 80km weg. Niet fijn met die twee dommige katten hier.

Voor de rest niks raars, groot zat. Maar heel raar ingedeeld, dat terrein, waardoor het klein aanvoelt. Knap, op bijna 1800 m2 grond.

En ik heb het "hier wil ik wonen!" gevoel niet.
Wij zoeken nu voornamelijk omgeving tiel tot omgeving Rotterdam. Dat stuk nederland ongeveer. Kop van noord holland mag ook.
Tja, dat is denk ik wel een stukje prijziger dan onze omgeving.

Geen idee wat een gemiddelde vrijstaande stulp daar doet, maar onder de twee ton red je dat denk ik niet?

Voor ons was vooral vrijstaand het voornaamste, omdat we 20 jaar in een zeer gehorige tussenwoning hebben gezeten en daar langzamerhand dol werden van de ruzies, muzieksmaak, en hobbies van de buren die deden alsof ze in een hutje op de hei woonden.

We hadden daar wel een prachtige tuin, tussen de betonvlaktes van de buren in. Ik kon er niet meer van genieten, omdat ook in de tuin de overlast van de buren niet meer te harden was. Altijd kabaal, er zijn talloze fietsen uit mijn schuur gejat, meerdere keren gereedschap 'geleend', plantenbakken voor het huis gesloopt en ga zo maar door.

Ik was bereid geweest om in een bouwval te wonen, alleen maar om mijn rust.

Onze 'hut' was geen bouwval, maar er moest wel heel veel aan gebeuren.

En het is ook nog lang niet klaar. Ons vorige huis was af, maar ik ben blij dat ik het heb kunnen achterlaten

met mijn gezin.

Ik rijd er nog wel eens langs, en dan ben ik blij dat ik er niet meer zit... Dan maar een klushut met een nu nog suffe tuin!
Kan ik me helemaal voorstellen Tuingravin, je buren kunnen je leven tot een ware hel maken! Gelukkig zelf weinig ervaring mee, maar heb ook wel eens op plekjes gewoond waar ik me net niet helemaal veilig voelde. Dat laat je dan lachend achter!
Nou, zeg dat wel!

Ik heb me er nooit onveilig gevoeld, maar die ergernissen....

Mijn fronsrimpel is spontaan verdwenen sinds we zijn verhuisd

Sneeuw! Jullie kunnen vast wel zien hoe graag de katten vandaag naar buiten gaan
Mooi Felix!

Hier ook een berg sneeuw

Dikke rooie spoort niet, die is met geen vier poten binnen te krijgen
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Leuk, zo grappig katten in de sneeuw! Die hier hebben besloten hun plas op te houden tot het weer weg is

Tax heeft sowieso pech, ik wacht al vier jaar op zijn "eerste keer", dus die schud ik straks wakker om naar buiten te gaan.

En ik zag vanmorgen een vinkje! Die heb ik nog nooit gezien hier!
Ooh, leuk een vinkje! Hoop dat hij of zij al zijn vriendjes uitnodigt

Ben benieuwd naar de eerste ervaring in de sneeuw voor Tax

Ik vind dit echt zó leuk, het is onwijs lang geleden dat we in onze regio weer eens een flink pak sneeuw hadden!

Ben al de hele ochtend gelukzalig naar buiten aan het staren Straks snowboots aan en lekker wandelen.
Dubbel.

Musje, vinkje, mereltje: zes koude pootjes
Leuk!

Hier de heren net naar buiten geschopt. Meneer janssen ging op een droog stukje onder de tafel zitten, tax heeft een beetje met zijn pootjes geschud en is twee hele keren achter een sneeuwbal aangerend.

Nu zit het spul weer op de bank.. beetje jammer na vier jaar wachten. Vroeger hadden we een kat die helemaal los ging bij sneeuw.

Het enthousiasme straalt er vanaf.

En zowaar een fatsoenlijke foto van tax

Meneer Janssen kijkt alsof hij gered wil worden.

Wat een schitterende foto van Tax!
Ik had ook gehoopt op dit soort taferelen

Maar helaas
CC

Die staart die zo lullig boven de sneeuw uitsteekt

Meneer janssen is gered hoor

Luilak.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 11 februari 2017 @ 13:52:

CC

Die staart die zo lullig boven de sneeuw uitsteekt Die vond ik ook het grappigst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven