Hoe bouw ik een tuinhek?

15-03-2010 12:11 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt een tuinier of klusser, maar twee linkerhanden heb ik ook niet. Ik wil in de voortuin (zes bij zes meter) een tuinhek. We hebben lage schuttingdelen (1.77 m breed en 1.09 m hoog). Maar, hoe zet je die delen vast? Vierkante palen in de grond en dan de delen vastschroeven daarop? Hoe lang moeten die palen dan zijn? Zet je dan twee delen vast op een paal? Moet er dan in het midden van het deel nog een paal voor de stevigheid? Of zet je de palen tussen de delen en dan van die steunen gebruiken om de boel vast te zetten? Of is er een andere (betere) oplossing waar ik nu niet op kan komen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

p.s. het tuincentrum/bouwmarkt bracht geen echte oplossing. Alles kan ongeveer, maar wat nu echt handig is weten we nog niet.
MILF in the making ;-)
Oh nog een tippie mijnerzijds...schroefjes aan de buitenkant bevestigen, dan heb je aan jouw kant de mooie kant
Zilverzand is geen zandbakzand, dat heet geel zand of speelzand. Zilverzand gebruiken ze in de glasindustrie. Volgens mij is het niet hetzelfde in elk geval.
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 maart 2010 @ 12:45:

Inderdaad MissChicken, van proberen kun je leren hoorde ik vroeger altijd en dat doe ik dus nog. :-)

SarahScott, Dankjewel! Waarom kan ik die stappenplannen niet vinden op de Gammasite?Ik heb op google ingetypt tuin bestraten stappenplan en kwam zo gelijk uit bij de Gammasite
quote:misschicken schreef op 15 maart 2010 @ 12:44:

[...]

Gewoon wit zand. Egaal trekken met een balk. Hier de steen op leggen en vasttikken met een rubber hamer. Inderdaad wel schuin af laten lopen, anders krijg je plasvorming.

En trillen voor alleen een paadje is een dure grap.Van de deur naar de stoep loopt het schuin af, dus dat moet wel lukken denk ik.
MILF in the making ;-)
Hou er even een waterpas bij voor het gemak
quote:misschicken schreef op 15 maart 2010 @ 12:46:

Oh nog een tippie mijnerzijds...schroefjes aan de buitenkant bevestigen, dan heb je aan jouw kant de mooie kant Hahahaha, dat zullen mijn buren leuk vinden. Alhoewel zijn ze wel van ons lelijke tuintje af. (We wonen hier nog geen jaar, waarbij we afgelopen zomer het huis hebben opgeknapt en de tuin leeggeruimd en ze hebben al minstens tien keer gevraagd wanneer we de tuin nou eens gaan doen... )
MILF in the making ;-)
quote:schorpioentje29 schreef op 15 maart 2010 @ 12:44:

Wij hebben een stratenmaker die dat komt doen, die heeft alle machines etc. Zilverzand is een soort 'zandbakzand' dat bedoeld is om een stevige ondergrond te creeeren die niet verzakt.

Misschien een handige tip: in de bibliotheken hebben ze allerlei boeken over klussen in en rond huis, met uitleg over de gereedschappen en termen enzo. Als je vaker aan de slag wil op deze manier heb je daar misschien veel meer aan...We hebben wel klusboeken hoor, alleen nog niet voor de tuin. Enne een stratenmaker is leuk, maar die is best duur als je niet iemand kent die het kan. En zoveel geld hebben we niet. Dan deed ik de tuin helegaar niet zelluf.
MILF in the making ;-)
quote:Sarah Scott schreef op 15 maart 2010 @ 12:46:

Zilverzand is geen zandbakzand, dat heet geel zand of speelzand. Zilverzand gebruiken ze in de glasindustrie. Volgens mij is het niet hetzelfde in elk geval.Ik ga het opzoeken!
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 maart 2010 @ 12:50:

[...]

Hahahaha, dat zullen mijn buren leuk vinden. Alhoewel zijn ze wel van ons lelijke tuintje af. (We wonen hier nog geen jaar, waarbij we afgelopen zomer het huis hebben opgeknapt en de tuin leeggeruimd en ze hebben al minstens tien keer gevraagd wanneer we de tuin nou eens gaan doen... )
quote:misschicken schreef op 15 maart 2010 @ 12:49:

Hou er even een waterpas bij voor het gemak Waterpas en touwtjes: check!
MILF in the making ;-)
quote:Sarah Scott schreef op 15 maart 2010 @ 12:52:

[...]

Kan erger, als je bij hen voor de deur parkeert (lees voortuin, stoep, grasveld, stoep en dan pas de straat) komen ze aanbellen of je je auto wil verzetten. Ze vinden dat namelijk HUN plek. En we woonden hier nog geen maand (en nog lekker in de zooi) en toen kwamen ze vragen of we de onkruid aan onze kant van de schutting wilde weghalen want het kwam tussen de schutting door. Het was ongeveer 2,5 cm hoog! Onze dochter had de gilfase die je volgens zo ongeveer iedereen het beste kan negeren, waarna de buurvrouw over de schutting begon te gillen dat het afgelopen moet zijn met het gegil. Tot elf uur 's avonds in de tuin gaan zitten met hun visite waarbij de hond van het andere huis naast hen steeds aanslaat en zij begint dan als de visite weggaat te gillen en te krijsen dat het stil moet zijn. Als mijn kinderen in bed liggen dus. Ik woon naast extreme zeikerds die zichzelf de beste buren ooit vinden maar het ondertussen aan de stok hebben met de halve straat.
MILF in the making ;-)

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Euh....weet je zeker dat dat hek niet 2,20m hoog moet zijn?

Ik wilde het niet typen!
Nah, 2.20 mag niet van de woningbouw. Onze trap grenst ook nog eens aan hun woonkamer en de vorige bewoners van ons huis waren bejaarden die je dus nooit hoorde (waar ze ook bonje mee hadden, maar goed). Het was nogal een schok geloof ik. Ik weet nog de eerste kennismaking. We kwamen kijken naar de verbouwing van ons huis en stelden ons netjes voor. Ze vroegen of we kinderen hadden. Wij zeiden vier, zij vielen zo ongeveer flauw.
MILF in the making ;-)
Mag ik jullie vast héél véél sterkte wensen?
Ach, ze vinden mij tegenwoordig eng, dus tegen mij durven ze niet. En het is vooral zij die zo zeurt. Hij valt wel mee. Hij gaat eerdaags met pensioen en blijft daarna nog steeds vier dagen in de week werken. Ik begrijp wel waarom!
MILF in the making ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven