Hoe gastvrij ben jij?
woensdag 25 september 2019 om 10:11
Naar aanleiding van een discussie in het Gierige acties topic, dacht ik dat het goed is om een nieuw topic te openen.
Ik trap zelf af.
Ik ben gastvrij als visite gepland langskomt. Dan heb ik allemaal lekkere dingen in huis, hou ik rekening met dieetwensen, etc.
Komt visite onverwacht langs dan kan ik daar echt van balen. Ik heb namelijk geen voorraad aan frisdrank, hapjes en chips. Aangezien we dit nooit eten/drinken.
En als je onverwachts langskomt tijdens etenstijd, dan heb ik geen maaltijd voor je. Wij kopen gepast in, dus er is niets over.
Ik trap zelf af.
Ik ben gastvrij als visite gepland langskomt. Dan heb ik allemaal lekkere dingen in huis, hou ik rekening met dieetwensen, etc.
Komt visite onverwacht langs dan kan ik daar echt van balen. Ik heb namelijk geen voorraad aan frisdrank, hapjes en chips. Aangezien we dit nooit eten/drinken.
En als je onverwachts langskomt tijdens etenstijd, dan heb ik geen maaltijd voor je. Wij kopen gepast in, dus er is niets over.
We’re all mad here

maandag 21 oktober 2019 om 14:35
Oh, ik geloof dat er n misverstand is; het is geen kerstdiner op ons vakantieadres (we gaan naar zuid Afrika...) maar juist een diner nog voordat we weggaan ergens tussen Sinterklaas en de kerstvakantie in ons eigen huis.Blijenvrij schreef: ↑21-10-2019 14:33Dit. En het kan alsnog. Je mag er best op terugkomen en zeggen dat jullie nogal overvallen waren, maar dat bij nader inzien je het niet wilt, of huisje te klein is, of noem maar wat.
maandag 21 oktober 2019 om 14:36
kan jouw het schelen!Adelaar81 schreef: ↑21-10-2019 14:33Mijn idee inderdaad, lunchen of dineren en dan klaar, maar schoonma is vrij dominant en man daar nog wel eens gevoelig voor. Het was dus ook niet overlegd met mij aangezien hij zijn ouders in de auto gesproken had. Ik was/Ben enigszins geïrriteerd maar als ik nu dwars ga liggen heb ik t natuurlijk gedaan... “evil schoondochter enzo”. Ik heb mijn hoop er maar op gevestigd dat zwager en schoonzus plus aanhang zelf geen zin hebben om bij ons te logeren.
Kom zeg, denk eens an je eigen grenzen, als jij ze al niet bewaakt, wie dan wel??

maandag 21 oktober 2019 om 14:37
Aha, dat scheelt alweer. Maar dan nog erg brutaal van schoonmoeder om dit regelen.

maandag 21 oktober 2019 om 14:41
Ik zou ze gewoon niet uitnodigen. Alleen de schoonouders en dan zonder logeren.Adelaar81 schreef: ↑21-10-2019 14:33Mijn idee inderdaad, lunchen of dineren en dan klaar, maar schoonma is vrij dominant en man daar nog wel eens gevoelig voor. Het was dus ook niet overlegd met mij aangezien hij zijn ouders in de auto gesproken had. Ik was/Ben enigszins geïrriteerd maar als ik nu dwars ga liggen heb ik t natuurlijk gedaan... “evil schoondochter enzo”. Ik heb mijn hoop er maar op gevestigd dat zwager en schoonzus plus aanhang zelf geen zin hebben om bij ons te logeren.