Hoe kerst in te vullen?

18-12-2017 21:31 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie kerst invullen?
Met kerst is onze baby 10 dagen oud. We hebben vantevoren bedacht niets vast te leggen. ( normaal vieren we het met beide families 2 dagen).
Ik kijk enorm uit naar een rustige kerst met ons eigen gezin. Kerstontbijt doen en voor het avondeten wat lekkere kant en klaar dingen. Kindjes op bed en kerstfilm kijken zoiets. Ik ben sowieso best prikkelgevoelig en sint en kerst met familie is gezellig maar slopend, zeker met drukke neefjes en nichtjes. Ik merk dat ik er nu helemaal gevoelig voor ben. Heb al last van de kraamhulp en opas en omas in huis momenteel. Daarnaast merk ik fysiek dat ik niet lang kan zitten etc.
Partner kan er beter tegen sowieso en vindt het idee van de kerst zonder familie doorbrengen saai. Hij wil niet de hele kerst binnenzitten. Hoe kunnen we dit nu naar beider behoefte invullen?
Ik merk aan zowel partner als fam van beiden kanten dat hoewel ze allemaal roepen dat ik de grens moet aangeven dat eigenlijk toch niet wordt geaccepteerd. Iedereen lijkt er vanuit te gaan dat het toch wordt gevierd.
Ergens denk ik sja stel je niet aan, het is maar een keer per jaar kerst. Maar anderzijds... als ik een keer een grens mag stellen mag dat dan nu in mijn kraambed?!
Jullie wellicht ideeen? Of ideeen voor kerst met ons eigen gezin zonder 3 dagen binnen te zitten?
blijfgewoonbianca schreef:
18-12-2017 22:37
En met alle / van een kant de broers/ zussen een wandeling, ergens iets drinken en elkaar uitzwaaien?
Dat is een leuk idee!
Denk je dat je weer een wandeling kan maken volgende week? Ik kon dat, door mijn bekken, echt nog niet 10 dagen na de bevalling!

Lastig dilemma! Mijn schoonzus is ook vlak voor de kerst bevallen van hun tweede en woonde ook een uur verderop. Wij (man, schoonmoeder, zwager+vriendin) hebben toen al het eten en drinken meegenomen en in hun keuken het diner bereid en de boel ook weer opgeruimd. Restjes in een bakje en daar hadden ze 3e kerstdag ook nog genoeg aan. Was toen een prima oplossing!
Lijkt me een fantastische kerst. :)

Gewoon doen wat je wil met je eigen gezinnetje want dat recht heb je nu meer dan ooit. Niemand kijkt er raar van op als jij je gezin op één zet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
evaq schreef:
18-12-2017 22:44
Oh, alsjeblieft ... zeg me dat dit een grap is ...
Ik ben sjowiesjo enorm grappig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het gaat me niet zozeer om het zorgen voor eten maar gewoon de aanwezigheid van veel mensen in mijn huis, de drukte, de prikkels. Ik vind de kraamverzorgste al teveel nu, hoe lief het mens ook is. Het ligt echt aan mij ook.
Captain_Obvious schreef:
18-12-2017 21:50
Joh je kind is 10 dagen oud, man kan zich best even aanpassen.
Bovendien is kerst met jullie net uitgebreide gezin toch ook gezellig? Gezelligheid is toch niet iets wat je altijd buiten de deur moet zoeken?
elske1975 schreef:
20-12-2017 19:21
Bovendien is kerst met jullie net uitgebreide gezin toch ook gezellig? Gezelligheid is toch niet iets wat je altijd buiten de deur moet zoeken?
Dat vind ik dus ook.
blijfgewoonbianca schreef:
19-12-2017 10:12
Ik ben sjowiesjo enorm grappig.
Zowiezo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven