Hoe lang ging jouw bank mee?
zaterdag 30 mei 2020 om 09:49
Even uit nieuwsgierigheid... Acht jaar geleden kochten wij een stoffen bank van bijna 3000 euro. Hij loopt nu op z’n laatste benen. Verkleurd en de bekleding is op twee plekken gescheurd.
Misschien naïef, maar ik vind dat dus best snel voor zo’n dure aankoop. Hij is wel intensief gebruikt en we zijn een gezin met twee jongens. Ze mogen niet op de bank springen (maar hebben dat weleens gedaan zo nu en dan), en eten mag ook niet (dat is goed gelukt, de bank heeft geen vlekken). Ik moet er niet aan denken om nu al weer een bank van dat bedrag te moeten kopen
Hoe lang ging/gaat jouw bank mee?
Misschien naïef, maar ik vind dat dus best snel voor zo’n dure aankoop. Hij is wel intensief gebruikt en we zijn een gezin met twee jongens. Ze mogen niet op de bank springen (maar hebben dat weleens gedaan zo nu en dan), en eten mag ook niet (dat is goed gelukt, de bank heeft geen vlekken). Ik moet er niet aan denken om nu al weer een bank van dat bedrag te moeten kopen
Hoe lang ging/gaat jouw bank mee?
zaterdag 30 mei 2020 om 10:57
Ektorp van Ikea alweer 11 jaar! Ik ben aan mijn derde hoes, maar dat is meer omdat ik iets anders wilde en niet omdat de hoes stuk was. Die hoezen hebben nu een 2e leven in andere huishoudens.
De bank zelf is nog helemaal prima, zit er wel over te denken om nieuwe zitkussen te bestellen want die zijn wel wat dunner geworden.
Nu ben ik alleen, dus meubels slijten minder snel.
Wel de laatste paar jaar katten, maar die slapen er alleen op
De bank zelf is nog helemaal prima, zit er wel over te denken om nieuwe zitkussen te bestellen want die zijn wel wat dunner geworden.
Nu ben ik alleen, dus meubels slijten minder snel.
Wel de laatste paar jaar katten, maar die slapen er alleen op
pimpom wijzigde dit bericht op 30-05-2020 11:01
7.86% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 30 mei 2020 om 11:01
Een bank van rond de 1000 euro gaat bij zo'n 6 jaar mee hier.
Een constructief echt goede bank kan een stuk langer mee gaan. Stoffen banken moet je af en toe opnieuw laten bekleden. Wij hebben bijvoorbeeld een bank in de familie die al 25 jaar meegaat. Die n is tussendoor een keer opnieuw bekleed en kan inmiddels wel weer een nieuw stofje gebruiken.
Aangezien de problemen die je noemt vooral met de stof te maken hebben kan je dat misschien overwegen? Als er een schuimlaag in zit kan je die ook mee laten vervangen, maar verder moet je bank dan nog wel in goede staat zijn. Anders is het t niet echt waard.
Een constructief echt goede bank kan een stuk langer mee gaan. Stoffen banken moet je af en toe opnieuw laten bekleden. Wij hebben bijvoorbeeld een bank in de familie die al 25 jaar meegaat. Die n is tussendoor een keer opnieuw bekleed en kan inmiddels wel weer een nieuw stofje gebruiken.
Aangezien de problemen die je noemt vooral met de stof te maken hebben kan je dat misschien overwegen? Als er een schuimlaag in zit kan je die ook mee laten vervangen, maar verder moet je bank dan nog wel in goede staat zijn. Anders is het t niet echt waard.
zaterdag 30 mei 2020 om 11:04
Onze eerste bank toen gingen we samenwonen, kostte 1200 gulden. 10 jaar mee gedaan.
Toen via marktplaats een andere overgenomen voor 50 euro omdat we inmiddels kleine kinderen hadden. 2 jaar mee gedaan
In 2006 een nieuwe (stoffen) hoekbank gekocht 800 euro, deze was na 10 jaar (inmiddels hadden we 2 kinderen) helemaal op en toen een tweedehands overgenomen van de buren (150 euro). Deze hebben we na 2 jaar weer verkocht ivm verandering interieur.
In 2018 nieuwe hoekbank gekocht (rib) met traagschuimkussens, kostte 1400 euro en ziet er nog prima uit.
Toen via marktplaats een andere overgenomen voor 50 euro omdat we inmiddels kleine kinderen hadden. 2 jaar mee gedaan
In 2006 een nieuwe (stoffen) hoekbank gekocht 800 euro, deze was na 10 jaar (inmiddels hadden we 2 kinderen) helemaal op en toen een tweedehands overgenomen van de buren (150 euro). Deze hebben we na 2 jaar weer verkocht ivm verandering interieur.
In 2018 nieuwe hoekbank gekocht (rib) met traagschuimkussens, kostte 1400 euro en ziet er nog prima uit.
zaterdag 30 mei 2020 om 11:05
Ik heb een Ektorp van 16 jaar oud, inmiddels wel met de derde bekledinghoes. De bank is nu echt wel aan vervanging toe, een van de zitplaatsen is een beetje verzakt. Volgens mij was hij geen 1000 euro, zelfs niet als je twee keer nieuwe bekleding meerekent. Ik denk dat de nieuwe weer een Ektorp wordt, maar dan het hoekmodel. Even afwachten tot er weer leuke bekleding in het assortiment komt, want wat ze nu hebben is saai en/of lelijk.
zaterdag 30 mei 2020 om 11:08
Wij hadden een leren 3 en 2 zitsbank met 2 fauteuils, mooi model, zat heerlijk. Leer was pull-up leather, tijdens een zomer (na de garantieperiode) liet de toplaag los en bleek niet te repareren te zijn. Naar de kringloop gedaan. Sinds 12 jaar een goedkope Ikea bank, met inmiddels de derde bekleding. Voor ons geen pull-up leather meer.
Love is the meaning of life
zaterdag 30 mei 2020 om 11:14
Ik heb echt een hele dure bank uit het hogere segment. 2,5 zitter van Gelderland (ontwerp De Bouvrie) met leer (niet van dat dikke buffelleer maar echt glad-dunner leer).
Nieuwprijs 5.500 meer dan 15 jaar geleden maar ik kocht hem tweedehands nadat hij 8 jaar alleen maar in een directiekamer heeft gestaan (en buiten misschien af en toe een wippie van de directeur en zijn secretaresse weinig te verduren heeft gehad).
Hij is qua constructie (loodzwaar) en binnenwerk onverwoestbaar. Maar nu na 7,5 jaar merk ik dat daar waar ik altijd met mijn pootjes op de bank lig( woon alleen, geen huisdieren), het leer craquelé krijgt en de verf er wat afslijt.
Probleem met dure banken is dus dat bekleding uiteindelijk het toch begeeft. Dan kun je opnieuw laten stofferen maar dat is bijna net zo duur als een fatsoenlijke nieuwe bank. Kost zo 3.000 in een beetje leuk Kvadrat of Van der Ploeg stofje.
Nieuwprijs 5.500 meer dan 15 jaar geleden maar ik kocht hem tweedehands nadat hij 8 jaar alleen maar in een directiekamer heeft gestaan (en buiten misschien af en toe een wippie van de directeur en zijn secretaresse weinig te verduren heeft gehad).
Hij is qua constructie (loodzwaar) en binnenwerk onverwoestbaar. Maar nu na 7,5 jaar merk ik dat daar waar ik altijd met mijn pootjes op de bank lig( woon alleen, geen huisdieren), het leer craquelé krijgt en de verf er wat afslijt.
Probleem met dure banken is dus dat bekleding uiteindelijk het toch begeeft. Dan kun je opnieuw laten stofferen maar dat is bijna net zo duur als een fatsoenlijke nieuwe bank. Kost zo 3.000 in een beetje leuk Kvadrat of Van der Ploeg stofje.
zaterdag 30 mei 2020 om 11:15
zaterdag 30 mei 2020 om 13:35
zaterdag 30 mei 2020 om 13:45
zaterdag 30 mei 2020 om 13:56
Dank voor alle reacties. Het is een hoekbank en qua comfort bevalt hij uitstekend.
Opnieuw bekleden is nog wel een optie, maar ik zie erg op tegen het gedoe. Komen ze dat thuis doen, of wordt de bank opgehaald? Hoe lang duurt het? Is het binnen een dag gedaan, of binnen zes weken? Moet je de bank fotograferen en opmeten voor een prijsopgave enz.?
Opnieuw bekleden is nog wel een optie, maar ik zie erg op tegen het gedoe. Komen ze dat thuis doen, of wordt de bank opgehaald? Hoe lang duurt het? Is het binnen een dag gedaan, of binnen zes weken? Moet je de bank fotograferen en opmeten voor een prijsopgave enz.?
zaterdag 30 mei 2020 om 13:58
Zij meten alles op en dan krijg je een offerte. Het bekleden zal hooguit een week ofzo duren.Verrassingswolkje schreef: ↑30-05-2020 13:56Dank voor alle reacties. Het is een hoekbank en qua comfort bevalt hij uitstekend.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:09
Ze nemen je bank mee en stofferen hem in hun eigen werkplaats.Verrassingswolkje schreef: ↑30-05-2020 14:00Doen ze dat dan thuis, of nemen ze de bank mee?
En weet je ook een heel globale prijsindicatie?
De prijs hangt heel erg af je model bank (hoeveel stof daarvoor nodig is en hoe eenvoudig of lastig de bekleding te maken is) en ook welke stof je kiest natuurlijk. Echt heel goedkoop is het niet. Voor de totaalprijs kan je vast ook een nieuwe bank kopen, iig een goedkopere. Maar waarom zou je dat doen als deze bank goed bevalt en verder nog goed is.
Wat je kan doen is even langs gaan bij een meubelstoffeerder bij jou in de buurt met wat foto's van je bank. Dan kunnen ze een gerichtere prijsindicatie geven dan wij vanaf hier kunnen doen.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 30-05-2020 14:10
0.76% gewijzigd
Als je de offerte goedkeurt en met ze in zee gaat, dan kan je een stofje uitzoeken en dan maken ze een afspraak en komen de bank halen.Verrassingswolkje schreef: ↑30-05-2020 14:00Doen ze dat dan thuis, of nemen ze de bank mee?
En weet je ook een heel globale prijsindicatie?
Ik ben niet bekend met de prijzen. Nodeloos te melden dat er stoffen in verschillende prijsklassen zijn.
Toen ik op mezelf ging wonen in een studie kocht ik een (half)ronde slaapbank bij seats en sofa's voor iets van €700,- / €800,-. Die bank heb ik een jaar of 6 gehad en die zat echt heerlijk (mijn zussen hebben het er nog wel eens over
) dus ik heb eigenlijk wel spijt dat ik die weg heb gedaan. Maar hij was enorm en van een of andere stof waar de haren van mijn huisdieren haast niet af gingen. Ik heb ook nooit meer zo lang gedaan met een bank.
Onze huidige bank heb ik voor € 100 gekocht via marktplaats, was echt nog zo goed als nieuw, maar is in de 3 jaar dat hij bij ons staat echt afgeragd. Maar goed, naast een hond en een kat hebben we ook een peuter en bijna-dreumes en ik ben niet zo van het op-de-bank-wordt-niet-gegeten en de ergste vlekken zijn van lekkende drinkbekers geloof ik.
Onze huidige bank heb ik voor € 100 gekocht via marktplaats, was echt nog zo goed als nieuw, maar is in de 3 jaar dat hij bij ons staat echt afgeragd. Maar goed, naast een hond en een kat hebben we ook een peuter en bijna-dreumes en ik ben niet zo van het op-de-bank-wordt-niet-gegeten en de ergste vlekken zijn van lekkende drinkbekers geloof ik.
zaterdag 30 mei 2020 om 16:34
Stevige stoffen hoekbank gekocht bij Ikea 8 jaar geleden.
Ik heb gezworen dat dat ding - waar de hoes niet van los kan - minstens 15 jaar meegaat.
Voorlopig zitten we op schema.
Wel geen kinderen aanwezig.
Maar dan had ik waarschijnlijk gewoon een cheap tweedehands model genomen.
Ik heb gezworen dat dat ding - waar de hoes niet van los kan - minstens 15 jaar meegaat.
Voorlopig zitten we op schema.
Wel geen kinderen aanwezig.
Maar dan had ik waarschijnlijk gewoon een cheap tweedehands model genomen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 30 mei 2020 om 17:02
Twee leren banken bij seats and sofas. Schijnt een belabberde winkel te zijn maar ze zijn al 18 jaar oud en nog helemaal prima. Kostte toen wel heel veel herinner ik me. Iets van tweeduizend gulden was voor ons toen heel veel geld
Overigens vind alleen ons gezin het heel fijn zittende banken. Visite vind het altijd verschrikkelijk want je zit heel laag en zakt heerlijk weg
Overigens vind alleen ons gezin het heel fijn zittende banken. Visite vind het altijd verschrikkelijk want je zit heel laag en zakt heerlijk weg
zaterdag 30 mei 2020 om 19:30
Veel te lang. Hij is van leer, donker en saai maar hij valt goed te pimpen met kussens, plaids en schapenvellen. Neutraal dus je kan alle richtingen op met je interieur. Hij zit te hoog vind ik eigenlijk en natuurlijk zou ik er kortere poten onder kunnen zetten.
Hij zal hier nog veel te lang staan want hij is erg sterk en stevig, dat dus wel. Prijsklasse 1300,-
Hij zal hier nog veel te lang staan want hij is erg sterk en stevig, dat dus wel. Prijsklasse 1300,-
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 30 mei 2020 om 21:44
Eén bank kostte 0 euro, die heb ik van iemand gekregen die hem ook weer van iemand gekregen had. En hij is echt onverwoestbaar, gaat al
15 jaar mee.
Een andere leren bank kreeg ik ook, deze raakte echt doorgezakt.
Nu heb ik daarvoor in de plaats een stoffen bank en dat is de eerste bank die ik ooit zelf gekocht heb. Hij kostte 300 euro en begint na 3-4 jaar wel wat te slijten. Hij is niet doorgezakt maar de bekleding wordt wat losser en begint iets te pullen. Dus 15 jaar gaat hij niet halen.
15 jaar mee.
Een andere leren bank kreeg ik ook, deze raakte echt doorgezakt.
Nu heb ik daarvoor in de plaats een stoffen bank en dat is de eerste bank die ik ooit zelf gekocht heb. Hij kostte 300 euro en begint na 3-4 jaar wel wat te slijten. Hij is niet doorgezakt maar de bekleding wordt wat losser en begint iets te pullen. Dus 15 jaar gaat hij niet halen.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 21:49
0.30% gewijzigd
zondag 31 mei 2020 om 10:56
Leuk topic!
Onze bank is nu ruim 9 jaar oud en kostte destijds 1000,-. Maar begint nu op te raken.
Nu gaan wij kijken naar een nieuwe bank, maar we komen er nog niet uit of we een hoekbank willen met 1 stoel en een 3 zits met 2 stoelen.
Mag ik vragen waar jullie de banken kopen? De onze kwam destijds van P. Klerkx, maar ik zie nu ook leuke banken bij G.oossens alleen vraag ik me af hoe de kwaliteit daarvan is.
Onze bank is nu ruim 9 jaar oud en kostte destijds 1000,-. Maar begint nu op te raken.
Nu gaan wij kijken naar een nieuwe bank, maar we komen er nog niet uit of we een hoekbank willen met 1 stoel en een 3 zits met 2 stoelen.
Mag ik vragen waar jullie de banken kopen? De onze kwam destijds van P. Klerkx, maar ik zie nu ook leuke banken bij G.oossens alleen vraag ik me af hoe de kwaliteit daarvan is.