hoe leg je een kat het verschil tussen week en weekend uit?

13-03-2010 09:21 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 katten. Ik ben stapel op allebei. Echter 1 kat begrijpt echter niet dat ik in het weekend kan uitslapen. Vanaf het moment dat het licht wordt loopt ze over me heen, zit ze te spinnen in mijn oor, snuffelt aan mijn gezicht (lekker die kriebelende snorharen NOT) etc. En dat houdt ze vol, hoe vaak ik haar ook wegzet, nee zegt etc.

Nu heb ik het echt hard nodig om bij te kunnen slapen in het weekend, ik heb gewoon veel slaap nodig.

Aan de ene kant heb ik het geaccepteerd zoals het is. Ze is nu eenmaal zoals ze is. Het is hartstikke lief, uniek katje. Ik ga nu gewoon iets vroeger naar bed. Aan de andere kant heb ik toch een beetje een stille hoop dat er nog een oplossing is, waar ik zelf nog niet aan gedacht hebt.

-verduisteren helpt niet

-van de kamer zetten helpt niet, gaat krabben aan deur en houdt dat echt, echt, heel lang vol. En softie als ik ben vind ik het nog zielig ook.

-Van bed zetten helpt niet

-Nee zeggen helpt niet,ben daar ook konsekwent in.

-waterspuit helpt niet

-Er staat altijd genoeg eten.

En nogmaals, ik ben stapel op haar. Het is een lief, uniek katje,.Dus als er niets aan te doen valt dan is het zoals het is en slaap ik in de weekenden gewoon niet meer uit. Heb ik gelijk meer tijd om te forummen:)
Als troost... Ik heb ook zo'n kat in huis. Bij mij mogen ze beide niet op de slaapkamer. Mijn dikke kater begint 's ochtends te miauwen en aan de deur te krabben tot ik uit bed kom. En inderdaad, dat houdt hij heeeeeeeel lang vol. Dan moet er gegeten en geknuffeld worden.

In het weekend komt hij over het algemeen wel iets later. Het leuke is, op zaterdag is hij nog wel redelijk vroeg, maar op zondag laat hij me uitslapen. Alsof hij dan het principe van weekend door heeft

Ik ga gewoon even mijn bed uit voor wat geknuffel en eten, en duik er daarna weer in. Volgens mij kan je niet heel veel meer doen.

Mijn andere kat doet dit soort dingen niet, die wacht rustig af tot ik wakker ben.
@feeks, bedoel je dat ik ze aan een lijn moet doen, of bedoel je dat ik een net over het balkon moet hangen?

Een lijn vind ik eng, omdat ze zo'n woelwater is en ik ook planten heb staan. Een van mijn eerste katten heb ik wel eens aan een lijn gehad en die hing zich bijna op, dat was eens maar nooit meer.

Een net over balkon, ik zal mr google eens vragen.

@Olive01. ik weet het:). Er zijn ergere dingen in het leven:)
Ik heb 4 katten die wisselend ook op bed slapen. Een van mijn katers heeft ook de gewoonte 's ochtend om aandacht te vragen. Snuffelen, zowat op mijn gezicht gaan liggen, een pootje in mijn gezicht steken ( lekker, met die scherpe nageltjes!). Ik sta er echt niet voor op. Ik geef hem dan gewoon even de aandacht die hij wil. En dan kruip ik onder het dekbed en slaap nog even verder.

Als je de kat aandacht geeft en dan weer verder slaapt dan went ze er vast wel aan dat je nog niet opstaat.

En anders kun je inderdaad de kat 's ochtend apart zetten, met de deur dicht zodat ze niet aan jouw slaapkamerdeur krabt. Dat moet je dan wel even volhouden natuurlijk, niet meteen toegeven als ze mauwt.
Ik heb er 2 die de hele week om half 6 gaan miauwen, of je wakker maken. Dus die slapen met zijn tweetjes fijn in de woonkamer. Dat vonden ze ook niet leuk, maar nu zijn ze eraan gewend. Ik heb nog 1 kat en die moet ik zelf zo'n beetje wakker maken als de wekker gaat, dus die mag wel op bed slapen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Een kat aan een lijn zonder toezicht zou ik ook niet prettig vinden. Dadelijk hangt hij zich op. Waarom mag je geen kooi op het balkon maken? Is dat vanwege het zicht of omdat je niets mag bouwen?
quote:Bertha schreef op 13 maart 2010 @ 10:12:

@feeks, bedoel je dat ik ze aan een lijn moet doen, of bedoel je dat ik een net over het balkon moet hangen?

Een lijn vind ik eng, omdat ze zo'n woelwater is en ik ook planten heb staan. Een van mijn eerste katten heb ik wel eens aan een lijn gehad en die hing zich bijna op, dat was eens maar nooit meer.

Een net over balkon, ik zal mr google eens vragen.

@Olive01. ik weet het:). Er zijn ergere dingen in het leven:)nee, ik bedoel een onzichtbaar net wat over je balkon wordt gespannen, volgens mij www.nettenlijn.nl
ik heb die kattennetten gevonden. Ik zal eens met de VVE overleggen of dit wel mag. Je ziet het namelijk wel aan de buitenkant.
Buiten de kamer zetten en oordopjes indoen en gewoon doorslapen. Werkt echt goed....
Het topic doet me trouwens meteen denken aan

http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

Bertha, er zijn ergere dingen, maar ik snap je frustratie maar al te goed. Vaak genoeg vervloek ik mijn gezellige dikke kater.

Zo'n net is trouwens een idee! Ik woon op 1 hoog, maar mijn onderbuurvrouw heeft 2 grote (boze) honden. Ik ben ook als de dood dat een van die katten van mij naar beneden valt. Dus die gaan ook niet op het balkon zonder toezicht.

Hahahaha Haley, dat filmpje is wel heel typerend!
hihi bertha ik snap het wel. ik vind het zelf ook moeilijk

om helemaal geen katten bij me te hebben snachts.

maar ja, dan word je wel om 6 uur wakker gesnord/gelikt, of ze gaan gezellig achter mekaar aan met jou als ondergrond...

mijn katten zijn nog erger, die willen soms midden in de nacht ineens knuffelen. heb laatste dagen mijn deur helemaal dicht, maar dat is ook niet gezellig......

een van mijn katten wil overdag ook op bed liggen, wat dus niet mag van mij. ze kan alleen zo ontzettend zielig kijken dat ik dat dikwijls niet kan weerstaan, en mijn vriend ook niet. schiet lekker op.....
@haley geweldig filmpje:)

@annetd. Beide, je mag niets op je balkon doen wat het aangezicht aantast. Ik mag bijvoorbeeld ook geen wasrek aan balkonrand hangen, of bloembakken aan buitenkant. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant lastig.

Soms kan je ze achter het behang plakken, maar als je dan weer een purrend kopje in je nek hebt is alles weer vergeten:)

Ik kan uren praten over mijn katten, maar daar is al een andere topic voor "tetter hier over je dieren" of id.
Mijn kat komt bijna altijd om 6 uur 's ochtends langs voor aandacht. Ik ga dan even naar de wc (kat huppelt blij mee), geef hem soms een snoepje en ga dan weer naar bed. Daar is hij tevreden mee.

En als hij in het weekend merkt dat ik niet uit bed kom, dan komt hij lekker bij me liggen en blijkt hij net zo´n luie uitslaper als ik!
Je bent nu eenmaal personeel en ook nog inwonend bij je baas. Ik denk dat je gewoon aan het werk moet als je baas wakker is.
@samni, je hebt helemaal gelijk:) Ik was even mijn plaats in de rangorde vergeten:):):)
Hoe oud zijn je katten?

Mijne waren in het begin ook zo, maar inmiddels snappen ze het verschil tussen door-de-weeks en weekend/vakantie.
Gizmo, waar het over gaat, is 2 jaar. Vanaf het begin dat ik haar heb (12 weken) werkte ik al. Toen deed ze het niet. Eind vorig jaar ben ik tijdelijk werkloos geweest, deed ze het ook niet. Maar nu ik sinds januari weer werk (gelukkig), doet ze het.

Of het nu is omdat de wekker niet afloopt, maar ze wel denkt dat ik wakker moet worden, geen idee. Ik kan niet in haar koppie kijken:)
Slaapkamerdeur dicht?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Heb ook zo'n kat die niet weet wanneer het weekeinde is. Heb maar een 1 kamer appartement dus maakt ze me wakker als ik er voor haar gevoel niet snel uit ben. Bij mij trekt ze dus echt aan mijn haar, heel vervelend! Nu sinds een aantal maanden geef ik haar, als ik wil uitslapen, voor dat ik ga slapen nog een hapje. En het werkt! Kan nu wel eens tot 11.00 slapen, iets wat daarvoor onmogelijk was.
Dierenliefde is leuk maar dat zou me echt te ver gaan....
Natuurlijk weet die kat het verschil niet. Het is een kat. Jij bent bezig met haar gedrag te belonen dus blijft ze zich zo gedragen.

Het is echt een kwestie van je consequent opstellen. De kat uit de slaapkamer laten, eten klaar zetten geduld hebben en niet reageren op haar. En dat ook volhouden.

En als je dat niet kan, dan niet klagen. Jouw gedrag houdt het probleem in stand, niet haar gedrag.
Mijn katten staan standaard om 7 uur klaar op mijn bed voor hun eten, dus ook in het weekend en ik ga er dan dus even snel uit, gooi wat brokjes op de grond, ga naar de wc en dan hop weer in bed. Werkt prima!
@bronny, als je mijn berichten had gelezen had je ook gelezen dat ik niet klaag. Je hebt wel een punt over konsekwent gedrag:)
Are u kidding me??? Jij bent toch de baas! Stop die kat in een andere kamer, doe een paar oordoppen in, en slaap uit. En effe volhouden hoor hee, niet meteen weer opgeven als ie het niet leuk vindt.

Ik heb zelf 2 katten, eentje is regelmatig krols, en mauwt dan ook 'snachts, dan slaapt ze dus echt in een andere kamer zodat wij het niet hoeven te horen. Ook al is ze nog zo 'zielig'.

En kom op, wat is er nou eigenlijk zielig aan een goedverzorgde kat, die lekker warm in een huis woont, met lieve mensen, waar hij goed te eten krijgt, en de nodige verzorging en knuffels, als die 'smorgens even niet zijn zin krijgt??
Geen verstand van katten maar nomineer je bij deze voor de leukste topictitel van 2010 (en hoop dat je morgen uit kunt slapen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven