Hoe trek ik kopers voor mijn huis? 3

11-03-2011 11:00 3077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook je huis te koop staan? Schrijf met ons mee!

Ook kopers zijn welkom! (Wij hebben heel wat leuke huizen in de aanbieding ).

Ook als je nog niet meeschreef vanaf het begin, iedereen is welkom .

Dit is het vervolg op

deel 1 - hoe trek ik kijkers voor mijn huis?

deel 2 - hoe trek ik kopers voor mijn huis?
quote:Liselotte4 schreef op 11 maart 2011 @ 18:40:

Wanneer hoor je het vachekiri?

Ik weet het niet Liselotte. Ik bel maandag de makelaar even. Deze mensen waren de eerste kijkers die ik via de makelaar had, en ik weet dus nog niet goed wat de procedure verder is.

De kijkers waren erg kritisch, en bovendien kreeg ik de indruk dat ze een dagje huizen kijken aan 't doen waren. Had ze even daarvoor nl. al gespot bij de buurman twee huizen verderop hahaaha. Wat dan wel weer positief is, is dat ze later toch nog weer even contact opnamen om nog wat vergeten vragen te stellen. Enfin, kan er niets van zeggen. Afwachten maar.

Jullie nog tips voor rondleidingen overigens? Heb de kijkers maar vragen laten stellen, en ben daar steeds op redelijk uitvoerig op ingegaan, maar durfde zelf eigenlijk niets te vragen. Weet dus helemaal niet waar ze vandaan komen, wat ze zoeken enz. Zou ik daar wel naar moeten vragen, of zou dat opdringerig overkomen?
o meiden wat is het toch allemaal spannend he.

wij hebben op dit moment een huis op het oog. Het is een vrijstaand huis maar wel in de buurt van flats en andere voorzieningeen. Het is een jaren dertig huis en daar zijn mijn man en ik altijd erg van gecharmeerd.Gisteravond hadden we het er weer over. we kwamen erachter dat we met precies de zelfde gevolens zitten. Verstandelijk zouden we willen verhuizen. we wonen hier te klein en daar kan mijn man ook zijn eigen bedrijfje runnen. Maar qua gevoel willen we eigenlijk niet weg. we wonen in een heerlijke buurt , we hebben het huis heel mooi opgeknapt en de kinderen hebben het hier fijn, en uiteraard de herinneringen aan dit huis( kindjes zijn hier alle drie geboren). Hebben jullie dat ook (gehad) en hoort dat er gewoon bij of zij we er mss gewoon nog niet aan toe. Het is zo verevelend want we willen gewoon een knoop doorhakken. Vandaag maar even rustig alles op een rijtje zetten, ppppffff!. wat een luxeprobleem eigenlijk.
Vachekiri, wij krijgen die vragen wel vaak van makelaars. Als je maar niet gaat vragen wat voor werk ze doen, tenzij het ter sprake komt, omdat ze bijvoorbeeld voor hun werk gaan verhuizen. Ik vind die vragen nooit echt opdringerig, meer gewoon belangstelling tonen. (Alleen bij ons willen ze vaak wel weten wat voor werk we doen, omdat we nog jong zijn en al naar huizen van rond de 5 ton kijken, en dan zit er altijd zo'n negatieve ondertoon in van 'weet je wel zeker dat je dat kunt betalen?').
Ha dank Prulletje, dan ga ik dat toch maar vragen.

Die ondertoon herken ik. Dit huis is ook ons eerste huis, en als makelaars daar destijds achterkwamen, kregen we ook verbaasde blikken. Nu weer: alle makelaars vinden dit huis een doorstroomwoning. Als ik dan vertel dat wij het als starter kochten, gaan de wenkbrauwen alweer omhoog. En volgens mij was het stel dat hier vrijdag was, ook starter (al is dat gevoel nergens op gebaseerd, want ik heb het dus niet gevraagd . Het kan dus best!

@el25: Ben al -tig keer verhuisd in mijn leven en leef dus maar bij het motto 'home is where the heart is'. Ben nooit heel erg emotioneel gebonden aan een huis, kijk juist vol ongeduld uit naar de nieuwere, leukere & ruimere woning
Over 2 weken is het open huizen dag. In de plaats waar wij zoeken doen al veel mensen mee. Helaas (nog) niet alle huizen waar we belangstelling in hebben. Tot nu toe één woning. Ik hoop dat er nog één bij komt.

Ik ben dus toekomstig koper en nu dus zoeker. Hebben jullie ook tips als verkoper voor ons als we naar de open huizen dag gaan? Ik heb al twee dagen meegemaakt en we hebben al heul veul huizen bekeken.
Mijn kijkcijfers zijn de laatste week ZEER regelmatig:

Zo.13-3 101 8

Za.12-3 202 31

Vr.11-3 242 31

Do.10-3 206 31

Wo.9-3 198 31

Di.8-3 187 32

Ik weet al wat de eindstand van vandaag gaat worden

Mijn grafiek ziet er nu ook zo gek uit, een rechte lijn aan het eind, haha
@kipkerrie: haha, een rechte lijn op een ECG is nooit goed maar 't lijkt dezelfde kijker (en hopenlijk koper) te zijn. Succes!
Oei, dan zou mijn huis dinsdag zijn overleden (zo'n grafiek is het nu wel...)

Hopelijk kan hij snel gereanimeerd worden

Ik wee nooit zo goed wat ik van de kijkcijfers moet denken, dus afwachten maar!
Tinkeldel, tips van verkoper aan kijker? Zou 't niet weten, op 'koop ons huis' na!

Hoe komt het dat je al heel veel huizen hebt bekeken maar nog geen keuze hebt gemaakt? Waar wacht je op?

Maf Kipkerrie, zukke statistieken

Ik ben ook zo, Vachekiri, heel vaak verhuisd. Zo vaak dat ik het zo'n beetje leuk ben gaan vinden Ken het niet meer om heel lang op één plek te wonen. Mijn vriend woont hier al bijna twintig jaar dus voor hem zal het een veel grotere omslag zijn. Lijkt me wel eens gezond.

En het lijkt me een groot goed als je heel blij bent met waar je woont, el25.
@el25: ik blijf nu wel in dezelfde buurt wonen, heb een nieuwbouwhuis 100 m verderop gekocht. Vind de buurt leuk, en ik wil mijn kinderen niet teveel belasten met mijn verhuiswoede

Lijkt me ook wel een optie voor jou: niet je buurt uit, alleen iets groters zoeken.
quote:[message=8646890,noline]vachekiri schreef op 13 maart ik blijf nu wel in dezelfde buurt wonen, heb een nieuwbouwhuis 100 m verderop gekocht.Wij ook: alleen is het iets van 400 of 500 meter. lekker naar de zelfde school en sportclub en bij vriendjes in de buurt blijven (of zelfs dichterbij)
Kipkerrie, bijzonder de statistieken van Funda .. Hier overigens wel wisselende kijk-cijfers!

Ik moet zeggen dat ik ook van mening ben dat je er weinig uit kan opmaken .. Enne, je huis dinsdag overleden, maar als het zou betekenen dinsdag verkocht is het weer wel een mooi verhaal!
Het aantal huizen dat te koop staat op Funda is volgens mij nog nooit zo hoog geweest, bijna 224.000!

Nu moet de markt toch in beweging komen? Volgens mij moeten met zoveel huizen die te koop staan toch een heleboel mensen kunnen verhuizen? De woningen zijn heel betaalbaar want vaak kan je er duizenden euro's afkrijgen op de vraagprijs.

Begrijp er niets van.
Als mijn kijkcijfers vandaag weer rond de 31 eindigen, word ik wel gek trouwens
Ik vind het ook verdacht, hoor .. kipkerrie!!
quote:kipkerrie schreef op 13 maart 2011 @ 17:45:

Als mijn kijkcijfers vandaag weer rond de 31 eindigen, word ik wel gek trouwens Kijk je zelf niet 31x per dag?
Nee, vandaag 2x gekeken. En zelf kijken telt niet als je ingelogd bent, toch?
Klopt Kipkerrie, als je ingelogd bent, telt je eigen bezoek niet mee.
Heb je veel moeten zakken kipkerrie en houdt je ex het huis wel toonbaar?

Vervelende situatie waar je in zit. Een aantal kennissen van mij hebben hetzelfde. Uit elkaar, huis al meer dan 2 jaar te koop, ex-partner woont er nog en doet niet al te veel moeite voor verkoop. En last but not least de vraagprijs is inmiddels zodanig gezakt dat een verkoop bij sommigen tot de schuldhulpverlening zal leiden omdat ze simpelweg geen lening kunnen krijgen voor de schuld die overblijft.

Hopenlijk trekt de huizenmarkt weer snel aan en stijgen de prijzen weer wat.
Ex houdt het huis gelukkig wel toonbaar. Heb bij de makelaar aangegeven dat ze mij direct moeten inlichten als dat niet (meer) zo is. En gelukkig zeggen ze iedere keer als er een bezichtiging is geweest dat het er keurig uitzag.

We zijn nu 10.000 euro gezakt in prijs. We verwachten nu een schuld van 20.000 per persoon. Ik kom er wel uit, kan lenen van mijn ouders en van mijn werkgever. En mijn ex moet het zelf maar uitzoeken... Ik hoop echt dat het snel verkocht wordt. Ben het zooooooo zat om maar te betalen voor het huis waar mijn ex in woont (maar dat was al wel duidelijk geloof ik )
Zal voor je duimen in ieder geval.

In de VS kan je gewoon je huis verlaten en blijft de bank met het huis zitten. Wel zo makkelijk..
Zo, dat is inderdaad makkelijk. Maar ja, niet echt logisch, want wie betaalt het verschil dan? De bank?
quote:Puck9 schreef op 13 maart 2011 @ 16:06:

Hoe komt het dat je al heel veel huizen hebt bekeken maar nog geen keuze hebt gemaakt? Waar wacht je op?

Tsjah waar wachten we op: op ons droomhuis denk ik. Op zich hebben we wel hele mooie woningen gezien, maar ik merk dat ik het toch maar lastig vind om iets te kiezen. Of het gevoel bij de woning is niet goed, of het voldoet niet aan onze eisen. Het gevoel bij de woning en de buurt vind ik dan het belangrijkste. We willen ontzettend graag verhuizen, ik denk iets te graag waardoor we niet goed objectief meer naar een huis kunnen kijken. We zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Morgen ga ik contact opnemen met een aankoopmakelaar. We merken dat we behoefte hebben aan wat begeleiding, omdat we er zelf niet uitkomen.

Daarnaast moeten we meer vasthouden aan ons lijstje met eisen. Omdat we heel graag willen kopen, wijken we daar nog wel eens vanaf en uiteindelijk leidt dat tot niks. We hebben dus iemand nodig die ons een beetje op het rechte pad houdt.

We hebben eerst vrij dure woningen bekeken. Toen hebben we besloten toch goedkoper te wonen, zodat er financieel meer ruimte over blijft. Die woningen voldeden toch niet helemaal aan onze eisen, en we zagen onszelf na verloop van tijd al opnieuw een grotere woning kopen. Omdat het uiteindelijk goedkoper is om gelijk een grotere woning te kopen, zoeken we nu toch weer duurder. Helaas kunnen we vanaf 1 januari een stuk minder lenen. Qua prijs zitten we dan wel vrij breed. Het liefst wonen we groot (2-onder-1-kap met garage), maar als we verliefd worden op een huis interesseert het me weinig waar we terecht komen.

Hebben jullie het ook het idee dat de nieuwe regels invloed hebben op kijkers op jullie woning?
quote:kipkerrie schreef op 13 maart 2011 @ 19:07:

Zo, dat is inderdaad makkelijk. Maar ja, niet echt logisch, want wie betaalt het verschil dan? De bank?Waardoor denk je dat de bankencrisis is begonnen?;)
Inderdaad. Ik had het niet onder mijn vorige bericht getypt, maar dacht het er wel bij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven