Hoe vaak schoonmaken?
donderdag 6 februari 2020 om 20:32
Mijn man en ik verschillen nogal van mening over hoe vaak je een huis schoon zou moeten maken. Daarmee bedoel ik het standaard rondje als stofzuigen, wc’s schoonmaken, badkamer schoonmaken, handdoeken wassen etc.
Wij hebben geen kinderen en geen dieren, we zijn wel veel thuis. Oh en ik verhaar nogal
Wij hebben geen kinderen en geen dieren, we zijn wel veel thuis. Oh en ik verhaar nogal
donderdag 6 februari 2020 om 20:34
Stofzuigen doe ik 2 x p w en vegen enzo
Badkamer en wc’s elk weekend vaak nog 2 x tussen door kind plast vaak er naast
.
Dweilen 1 x p w
Bedden verschonen een. X p 2 weken
Wassen 3 keer p wk
Wij zijn met z’n drieën Kind man en ik
Badkamer en wc’s elk weekend vaak nog 2 x tussen door kind plast vaak er naast
Dweilen 1 x p w
Bedden verschonen een. X p 2 weken
Wassen 3 keer p wk
Wij zijn met z’n drieën Kind man en ik
anoniem_390608 wijzigde dit bericht op 06-02-2020 20:36
14.02% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 20:35
Ik ben zelf voor een keer per week, want dan kun je alles een beetje bij houden. Mijn man gaf toe maar een keer in de twee maanden te stofzuigen als hij alleen zou zijn.
Ik doe het merendeel van het huishouden, maar misschien moet ik er minder tijd in steken als het toch niet uitmaakt
Misschien is het wel deels geconditioneerd omdat mijn moeder vol overgave ‘huisvrouw’ was.
Ik doe het merendeel van het huishouden, maar misschien moet ik er minder tijd in steken als het toch niet uitmaakt
donderdag 6 februari 2020 om 20:39
Als ik over 't stof val.
Meestal na 1 à 2 maanden.
Ik wil namelijk wél resultaat van mijn werk en ik haat poetsen.
Heb echt werkelijk niks met wekelijkse lijstjes.
Als ik poets is dat wel grondig.
Dan gaat alles buiten het terras op inclusief de zetel, de badkamer uit, ...
Alleen al met alles buiten zwieren ben ik dus een half uur bezig.
Ik hou namelijk wel niet van half werk.
Meestal na 1 à 2 maanden.
Ik wil namelijk wél resultaat van mijn werk en ik haat poetsen.
Heb echt werkelijk niks met wekelijkse lijstjes.
Als ik poets is dat wel grondig.
Dan gaat alles buiten het terras op inclusief de zetel, de badkamer uit, ...
Alleen al met alles buiten zwieren ben ik dus een half uur bezig.
Ik hou namelijk wel niet van half werk.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 06-02-2020 20:40
39.49% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 20:39
Dat ligt er toch helemaal aan. Met zn tweeën, geen kinderen en huisdieren.
Stofzuigen elke week 1x, soms 2x.
Stoffen, voor het stofzuigen.
Wc's schoonmaken, eens per 2 dagen, heel soms 3 dagen. Echte schoonmaakbeurt inclusief hele ruimte eens per 2 weken denk ik.
Badkamer schoonmaken, veel te weinig, maar wasbak uitvegen na gebruik, douchebak uitvegen na gebruik, muren veeg ik regelmatig als ik onder de douche sta.
Handdoeken wassen: als ik een volle machine met handdoeken kan draaien, ongeveer eens per 3/4 weken (pakken niet elke dag een schone handdoek), en gebruiken kleine handdoeken om af te drogen, passen er meer van in de wasmachine.
Stofzuigen elke week 1x, soms 2x.
Stoffen, voor het stofzuigen.
Wc's schoonmaken, eens per 2 dagen, heel soms 3 dagen. Echte schoonmaakbeurt inclusief hele ruimte eens per 2 weken denk ik.
Badkamer schoonmaken, veel te weinig, maar wasbak uitvegen na gebruik, douchebak uitvegen na gebruik, muren veeg ik regelmatig als ik onder de douche sta.
Handdoeken wassen: als ik een volle machine met handdoeken kan draaien, ongeveer eens per 3/4 weken (pakken niet elke dag een schone handdoek), en gebruiken kleine handdoeken om af te drogen, passen er meer van in de wasmachine.
donderdag 6 februari 2020 om 20:42
Dat hangt van zoveel dingen af;
-eet je brood vanaf een bord of wandel je met een broodje in de hand door het hele huis
-loop je op schoenen of trek je bij de deur je schoenen uit
-douche je 2x per dag of 3 x per week
-werk je en ben je veel van huis of zit je overdag veel thuis
Hier doet de poets 1x per week de sanitaire ruimtes, keuken en woonkamer (stoffen, zuigen, dweilen).
Zelf doe ik daarnaast nog bijna elke dag stofzuigen (wel nodig met kleine kinderen), 1x per 2 weken het bed verschonen (we gaan er altijd gedoucht in dus vind dat vaak genoeg), de sanitaire ruimtes 2x even snel, en 1x per week de slaapkamers stoffen, zuigen, dweilen.
Ramen wassen enz zie ik als extra klussen en doe ik niet zo vaak. Laatste keer was augustus denk ik. Maar in het voorjaar/zomer doe ik het wel iets vaker.
De handdoeken was ik om de dag (veel sporten dus extra handdoeken) en elke dag werk ik wel een of meerdere wasjes weg. Ik haat grote bergen was.
-eet je brood vanaf een bord of wandel je met een broodje in de hand door het hele huis
-loop je op schoenen of trek je bij de deur je schoenen uit
-douche je 2x per dag of 3 x per week
-werk je en ben je veel van huis of zit je overdag veel thuis
Hier doet de poets 1x per week de sanitaire ruimtes, keuken en woonkamer (stoffen, zuigen, dweilen).
Zelf doe ik daarnaast nog bijna elke dag stofzuigen (wel nodig met kleine kinderen), 1x per 2 weken het bed verschonen (we gaan er altijd gedoucht in dus vind dat vaak genoeg), de sanitaire ruimtes 2x even snel, en 1x per week de slaapkamers stoffen, zuigen, dweilen.
Ramen wassen enz zie ik als extra klussen en doe ik niet zo vaak. Laatste keer was augustus denk ik. Maar in het voorjaar/zomer doe ik het wel iets vaker.
De handdoeken was ik om de dag (veel sporten dus extra handdoeken) en elke dag werk ik wel een of meerdere wasjes weg. Ik haat grote bergen was.
piepp wijzigde dit bericht op 06-02-2020 20:44
8.65% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 20:43
donderdag 6 februari 2020 om 20:44
donderdag 6 februari 2020 om 20:46
Hier elke week een schoonmaakster voor de grote klussen. Tussendoor hou ik het bij ( keertje zuigen, keertje de wc's, en de badkamers maar geen grote moeite want ik haat huishoudelijk werk en vind het zonde tijd)
Hier 3 pubers en aanhang en altijd wel wat te doen.
Bedden verschonen van ons: eens in de 2 week. Puber 1 doet het elke week, puber 2 doet het om de 2 a 3 weken, puber 3 doet het volgens mij nooit. Zijn bad. Ik kan er niet mee zitten en hij gaat er niet aan dood.
Als hij een vriendin krijgt gaat ie het vanzelf wel vaker doen.
Hier 3 pubers en aanhang en altijd wel wat te doen.
Bedden verschonen van ons: eens in de 2 week. Puber 1 doet het elke week, puber 2 doet het om de 2 a 3 weken, puber 3 doet het volgens mij nooit. Zijn bad. Ik kan er niet mee zitten en hij gaat er niet aan dood.
Als hij een vriendin krijgt gaat ie het vanzelf wel vaker doen.
donderdag 6 februari 2020 om 20:48
Schoonmaakster doet 1 keer per week alles goed.
Daarnaast stofzuigen we beneden regelmatig, vooral op t zicht (als er kruimels liggen etc). En we proberen een keer per week ook nog een keer het toilet beneden te doen.
Handdoeken en beddengoed gaan 1x per week, vaker wanneer nodig. Vaatdoek elke dag.
Daarnaast stofzuigen we beneden regelmatig, vooral op t zicht (als er kruimels liggen etc). En we proberen een keer per week ook nog een keer het toilet beneden te doen.
Handdoeken en beddengoed gaan 1x per week, vaker wanneer nodig. Vaatdoek elke dag.
donderdag 6 februari 2020 om 20:49
Iedere dag 4 uur?
Woon jij in een kasteel of heb je smetvrees en geld teveel?
Als hier elke dag iemand 4 uur bezig zou zijn zou ik a- failliet gaan en b- zou je hier dan in een steriel museum gaan wonen vrees ik. Mijn huis is nog geen 150 vierkante meter. Met 4 uur per dag zal ze op handen en knieeen elke dag alle plinten moeten gaan schoonlikken vrees ik.
donderdag 6 februari 2020 om 20:50
Ok ik beken; Ik vind poetsen heerlijk!
Dus geen opgaaf en doe elke dag wel iets.
2x Pw badkamer
3x pw toiletten
1x pw dweilen
Iedere dag stofzuigen
Iedere dag wassen
2x pw afstoffen boven en beneden
1x pw bed verschonen
En iedere week extra klusje Bv; koelkast schoonmaken, vriezer, ramen ( ene keer boven, andere keer onder, weer andere keer achter en dan weer voor)
Dus geen opgaaf en doe elke dag wel iets.
2x Pw badkamer
3x pw toiletten
1x pw dweilen
Iedere dag stofzuigen
Iedere dag wassen
2x pw afstoffen boven en beneden
1x pw bed verschonen
En iedere week extra klusje Bv; koelkast schoonmaken, vriezer, ramen ( ene keer boven, andere keer onder, weer andere keer achter en dan weer voor)
frietmetmayo wijzigde dit bericht op 06-02-2020 20:51
2.91% gewijzigd