Hoe vaak schoonmaken?
donderdag 6 februari 2020 om 20:32
Mijn man en ik verschillen nogal van mening over hoe vaak je een huis schoon zou moeten maken. Daarmee bedoel ik het standaard rondje als stofzuigen, wc’s schoonmaken, badkamer schoonmaken, handdoeken wassen etc.
Wij hebben geen kinderen en geen dieren, we zijn wel veel thuis. Oh en ik verhaar nogal
Wij hebben geen kinderen en geen dieren, we zijn wel veel thuis. Oh en ik verhaar nogal
zondag 9 februari 2020 om 09:33
Woon alleen, dus echt vies wordt het niet. Doe 1x per week een rondje. Bed verschonen, stofzuiger erdoor, badkamer en toilet en doekje overal overheen. Mocht er tussendoor iets heel vies worden doe ik dat extra. Maar het komt ook wel eens voor dat het eens per 2 weken is dat er een stofzuiger en doekje doorgaan. Wc en bed gaan sowieso elke week.
zondag 9 februari 2020 om 11:59
Alles 1x per week: Bed verschonen, wc's, badkamer, alles stoffen en zuigen door het hele huis, greepjes keuken
Dweilen denk ik 1x per maand
aanrecht, spoelbak, gasstel elke dag
Af en toe de badkamer grote beurt, alle tegels, en ook af en toe buitenkant keukenkastjes. geen vast ritme voor, meer als we zin en tijd hebben
Binnenkant kastjes hooguit 1x per jaar,
2 volwassenen, geen kinderen, geen huisdieren, beide fulltime werkend
Glazenwasser voor buiten, boven en beneden, komt 1x per 2 maanden
Ramen binnen 1x per jaar schat ik
Dweilen denk ik 1x per maand
aanrecht, spoelbak, gasstel elke dag
Af en toe de badkamer grote beurt, alle tegels, en ook af en toe buitenkant keukenkastjes. geen vast ritme voor, meer als we zin en tijd hebben
Binnenkant kastjes hooguit 1x per jaar,
2 volwassenen, geen kinderen, geen huisdieren, beide fulltime werkend
Glazenwasser voor buiten, boven en beneden, komt 1x per 2 maanden
Ramen binnen 1x per jaar schat ik
zondag 9 februari 2020 om 14:29
Maar 2 keer per jaar dweilen en stoffen?defyinggravity schreef: ↑06-02-2020 21:21Ik woon alleen in een studentenflat, wel eigen voorzieningen. Ik doe de badkamer en wc elke week en ik stofzuig 2x in de week. Wassen ligt eraan hoeveel was ik heb, maar gemiddeld 3x per week, donker, licht en 60 graden. Ramen doet de verhuur en de keuken houd ik gewoon dagelijks bij. Grote schoonmaak met dweilen en alles stoffen 2x per jaar.