Hoe verminder je stress?

28-09-2016 14:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Net huuuuilend thuisgekomen door gewoonweg teveel stress en verplichtingen die ik mezelf opleg... Iemand tips?
Ik herinner me dat ik een tijdje terug heel lang heb zitten kijken naar een, geloof ik, lieveheersbeestje. Hoe dat bezig was. Of een spin die zijn web maakt. Dat soort 'klein' spul. Gewoon met aandacht ernaar kijken.
Nagaan waar de stress vandaan komt en hier wat aan doen. Werk verminderen, meer bewegen, hoofd leegmaken.
Alle reacties Link kopieren
Het werkwoord 'moeten' vervangen door:

- ik wil graag..

- het zou fijn zijn dat...

- het is handig dat...

- etc...

Moeten klinkt als een verplichting die je naw jezelf oplegt. Al die dingen die moeten kunnen heel veel stress veroorzaken. Denk eens: van wie moet ik dat? Waarschijnlijk van jezelf. En als je het werkwoord vervangt, dan is het een keuze en is het minder stressvol als je eens iets niet doet of op een ander moment. Vraag desnoods anderen om je bewust te maken op het moment dat je moeten gebruikt. Heeft mij iig geholpen.
quote:Hunniebunnie schreef op 28 september 2016 @ 16:26:

Ik herinner me dat ik een tijdje terug heel lang heb zitten kijken naar een, geloof ik, lieveheersbeestje. Hoe dat bezig was. Of een spin die zijn web maakt. Dat soort 'klein' spul. Gewoon met aandacht ernaar kijken.

Precies. Mindfull

(Alleen niet het lieveheersbeestje verwisselen met het rozijntje.. )
quote:_Wollstonecraft_ schreef op 28 september 2016 @ 16:21:

En ik las pas over een Not To Do lijstje. Daarop schrijf je alle dingen die je nu eens NIET gaat doen. Lijkt me ook wel handig.Goed idee!
Ik las een leuke quote daarover. 'I lost my ability to give a damn. If found, no need to return it. Go ahead and keep it and see if it works for you.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven