hoe warm is het binnen?

10-09-2010 20:06 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Hoe warm is het bij jullie nu binnen ?

En wanneer zet je de verwarming aan ?

Gewoon ff nieuwsgierig...

Greetz margriett
ik heb het nooit heel warm in huis. Meestal een graad of 19 of 19,5. Ons huis is goed geisoleerd. Heb de verwarming afgelopen week 1x aangehad, maar dat was meer omdat ik niet fit was.

Op het moment dat hij op kouder dan 19 graden staat springt hij tussen 8 en 22 uur automatisch aan.
Het is hier nu 21 graden. Onder de 20 gaat de verwarming aan. Ben een gigantische koukleum!!
Met de airco aan 18 graden. Hij kan eigenlijk wel uit, buiten is het maar 22.
Onder de 19 graden schiet ie vanzelf aan, gisteren voor het eerst aangegaan uitzich zelf....
Hier is het ook 21 graden, maar ik had het net zo koud dat ik nog een vest heb aangetrokken over mijn trui. Ik weiger om nu al de verwarming aan te zetten.
Geen flauw idee....niet warm genoeg om de verwarming aan te zetten iig. De balkondeur staat zelfs nog open!

Meestal gaat hier de verwarming ergens in november aan en dan nog niet eens elke dag. Mijn huis is zo goed geisoleerd en omgeven door buren (boven, onder en opzij) dat het hier niet koud wordt.

Woon gewoon in nederland trouwens
Het was net 17 graden.

Veel te koud dus ik heb de verwarming net lekker op 20 gezet.
Geen idee hoe warm (koud) het hier is, maar net als Flip weiger ik om de verwarming aan te zetten, oktober vind ik vroeg zat. Met joggingbroek en vest is het 's avonds nog wel uit te houden
24 graden nu en ik zet de verwarming aan rond 17/18 graden.
Oh ja, 21 graden maar wel met een fleecedeken op de bank!!!
19 graden. Nog warm genoeg dus. En ik loop zelfs nog op blote voeten
Ik weiger ook, maar kom op mén 17 graden binnen, dat is gewoon torture.
bij mij is het wel wat frisser in huis 18 graden (vrijstaand en de isolatie is nog niet overal geplaatst), maar nog niet de verwarming aan gehad. (het is nog zomer ), maar lig wel met een kleedje over me heen op de bank.

Denk er zelfs aan om een snuggy aan te schaffen.
Ik heb woensdag voor 't eerst de verwarming aangezet, 't was toen 17 graden binnen en da's echt te koud!!!

Heb 't altijd zo rond de 20/21 graden in huis.
Hier lekker de verwarming aan hoor ... we hebben enkel glas .. brrrrrrrrrrrrrrr KOUD!

Jullie verklaren me waarschijnlijk voor gek maar lig zelfs alweer onder 2 dekens in bed .. mijn vriend zweet darentegen peentjes !
Weet niet precies hoe warm het hier nu is trouwens ..
Hier is het binnen een graad of 18.

Helaas is ons huis het koudste van het blok, want op een hoek en wij hebben er heel vaak wind op.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
22 Maar sommige kamers zijn kouder. Als ik bezig ben met huishouden, dan kan het wat mij betreft een stuk kouder zijn. Maar dan ben je lichamelijk actief. Als je stil zit in een te koude omgeving wordt je alleen maar suf. Heb geen zin om de hele dag in bed te liggen.

Heb overigens een poos gewoond in een huis met kachel. Huis koud (in keuken bevroren de leidingen af-en-toe). Maar toch te doen. Gewoon om de zoveel tijd even met je rug tegen de kachel en dan heb je nog een poosje energie om het in het koude deel uit te houden. Als je eenmaal beter weet heb je daar overigens echt geen zin meer in.
20 graden hier en ik stel de verwarming nog even uit als het kan.
Het is nu hier binnen nog 20 graden, de verwarming gaat aan als het onder de 19 graden zakt. En dan draag ik een trui of shirt met lange mouwen.
Hoewel ik helemaal niet van de kachel aanzetten ben heb ik het gisteren wel al gedaan voor HIH. Het is zonder kachel zo rond de 19,5 graad en met kachel 21. Vind het zelf ook nog wel erg vroeg hoor.
omdat ik in een wat dronken bui heb, heb ik mijn principe vóór oktober de verwarming niet aan, een beetje overboord gegooid 10 minuten geleden, maar eind augustus was het hier 15 graden in huis. En ik maar principieel onder een dekentje zitten.

En ach, ik schrik niet van een huis met alleen maar enkel glas: ik heb enkel glas èn een enkel dak (even voor de duidelijkheid, ik woon op een zolder in een 16e eeuws huis dat niet, ik zeg níet geïsoleerd is).

Ik moet zeggen, je went eraan.
Brrrr.....hoe heb jij de afgelopen winter overleefd, mevrouw75?
tis hier 21 graden maar ik heb het koud, dus net de verwarming aangezet. Over een uurtje doe ik em weer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven