Hoe warm?

05-12-2012 12:22 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond hadden we met vrienden een kleine discussie.

Gisteren hadden wij het aangenaam warm gestookt met onze houtkachel.

Echter staat onze thermostaat altijd om 19 graden. Zo tegen een uur of 2 was de houtkachel al even uit en was het in huis zo een 19,5 graden.

Nu vond 1 iemand dat te koud voor in huis. (als iemand dat aangeeft gaat de kachel hoger hoor, daar niet van)

maar sommigen waren verbaast over onze standaard temperatuur in huis.

wij houden aan 16 graden als we er niet zijn en 19 graden als we er wel zijn...

en zij hebben de kachel standaard op 21 graden staan.

afhankelijk van wie er op bezoek zet, zet ik de kachel soms wel een graadje hoger voordat ze komen.

maar nu ben ik toch wel benieuwd hoe dit bij anderen thuis is...

(wij hebben geen kinderen, misschien dat dat nog iets uitmaakt)

hoe warm is het bij jou thuis als je thuisbent?

Totaal aantal stemmen: 69

18 graden (14%)
19 graden (17%)
20 graden (41%)
21 graden (17%)
22 graden (3%)
Lager dan 18 (6%)
Hoger dan 22 (1%)
Bij ons 20° en als we weg zijn gaat de thermostaat op 15°.

Bij mijn schoonmoeder is het altijd 25°, vreselijk. Alsof je in een sauna stapt.
Your luck's about to change, cher.
's nachts 16 graden , overdags als ik thuis ben 17 graden en soms 18 graden.

Ik heb het nooit koud , maar als er visite komt dan zet ik hem wel hoger en trek dan gewoon een zomerjurkje aan.
snachts en als we weg zijn 16 graden en overdag 20 graden en als ik het koud heb zet ik hem op 21.

Wij hebben zo;n slimme thermostaat dus als we een paar uut weg zijn slaat ie af.
Ik ben er de laatste tijd een beetje mee aan het experimenteren.

Sowieso zit/lig ik op de bank onder een dekentje. Zelfs in de zomer. Ik vind dat gewoon lekker, zo'n eigen mandje en woon alleen dus niemand die zich er aan stoort.

De verwarming staat als ik wakker en thuis ben tussen de 17-19. Gisteren toen ik thuis was de hele tijd op 17 graden. Geen moment koud gehad maar ik heb dan wel een extra vest aan.

's Nachts staat hij tussen 15-17. Ik slaap nu ook met een trui aan en dat gaat prima, maar soms vind ik het te koud als ik dan opsta.

Als ik 's ochtends naar mijn werk ga, zet ik de verwarming niet aan. Na een warme douche en aangekleed en bezig heb ik het niet koud. Zet dan zelfs even de deuren open om het door te laten luchten.

Als ik weg ben gaat de verwarming op 15 graden of lager. Vandaag een bovenraam opengezet om huis te ventileren en als ik dan de verwarming op 15 graden zet dan springt hij nu en dan aan en dat vind ik zonde. Nu zelfs maar op 12 graden dus.

Als ik thuis ben....ook meerdere dagen, ventileer ik eigenlijk niet. Veel te koud om dan de deuren open te hebben en ik stook niet graag de buitenlucht.
De vloerverwarming wordt ook warm wanneer de de thermostaat omhoog gaat.

Bij afwezigheid en 's nachts = 15 graden.

Bij aanwezigheid = 19 graden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Maar je kan beter iedere dag even ventileren, anders wordt de lucht vochtig en krijg je het niet goed warm. Even tien minuten door laten waaien daarvan koelt je huis echt niet te erg af, en daarna pas de verwarming aan!
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 06 december 2012 @ 13:40:

Maar je kan beter iedere dag even ventileren, anders wordt de lucht vochtig en krijg je het niet goed warm. Even tien minuten door laten waaien daarvan koelt je huis echt niet te erg af, en daarna pas de verwarming aan!Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wij hebben vloerverwarming en die staat standaard op 21. Als ik 's avonds op de bank zit, vind ik dat eigenlijk nog te koud, maar ik vind het onzin om hem nog hoger te zetten. Dan pak ik een extra vest, sjaal en/of dekentje. Mijn vriend zit dan gewoon in een t-shirt en vaak ook een korte broek, zo zie je maar hoe verschillend iedereen dat ervaart.

In de slaapkamers staat de verwarming trouwens nooit aan en de ramen meestal open. Ik vind het juist lekker om in een koude kamer te slapen.
quote:Spijk-er schreef op 06 december 2012 @ 13:40:

Maar je kan beter iedere dag even ventileren, anders wordt de lucht vochtig en krijg je het niet goed warm. Even tien minuten door laten waaien daarvan koelt je huis echt niet te erg af, en daarna pas de verwarming aan!

Ja ik heb moeite met ramen en deuren openzetten. Ben het niet gewend ofzo en vergeet het dan of heb het idee dat het zonde is van de warmte (wat het dus niet is)

.

Komt bij dat ik beneden alleen deuren open kan doen en ik ben als de dood dat er dan (vanuit mijn grote tuin aan een rivier) ongedierte binnen komt lopen (is in het verleden wel gebeurd).

Met raam open slapen kan ik ook niet. Vind het zo erg om mijn bed uit te moeten als het koudkoudkoudkoud is.....brrrrrrr......
's nachts 15 graden.

Overdags schommelt het, als ik het huishouden aan het doen ben max17 graden. Als ik stil zit dan 19, hoger dan dat nooit.

Boven is alles uit. Daar hebben we nooit verwarming aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven