Hoe werkt een muizenval?

05-05-2010 15:07 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meneer muis is gisteren via het dakterras ons huis in geglipt en nu bevindt hij zich in mijn kamer! Nu heb ik het gister al geprobeerd met een muizengif. Hij heeft het opgegeten, maar helaas zie ik hem nog steeds af en toe voorbij schieten!

Nu heb ik dus een muzienval gekocht bij de praxis, alleen zie ik net dat er geen handleiding ofzo bij zit! Kan iemand me vertellen hoe zo'n ding werkt?
Net wat Meds zegt, vroeger hadden wij al muisvriendelijke vallen, van die tunneltjes, wanneer er daar 1 in zat zette ik de muis, 200 meter verder in het "bos" (is geen bos, dr staan wat bomen) uit. Volgens mij was die muis sneller terug dan ik als 6jarige.

En zo'n iglo werkt hier niet, moet je al groot formaat muis hebben wil die er niet meer uit kunnen.
quote:Journalistje1 schreef op 05 mei 2010 @ 16:19:

Mijn huisgenoot zei dat ie niet meer te vinden is als ie dood is omdat ie dan helemaal is opgelost. Maar dat kan ik me niet voorstellen..zo'n beestje kan toch niet in een paar uur verdwijnen? Maargoed, volgens mij is het dezelfde muis die ik vanmiddag heb zien huppelen,Waar herkende je 'm dan aan? Ze lossen inderdaad niet op, na een dagje gif. Wel kunnen ze door hele kleine spleetjes ontsnappen. Misschien is dat wel gebeurd. Of hij heeft zich gewoon ergens verscholen en je ziet 'm vanavond rond een uur of 8 weer voorbij schieten...
.
quote:mamzelle schreef op 05 mei 2010 @ 16:20:

*vertelt nog maar eens dat muizen in diervriendelijke vallen ook dood gaan, of door de stress, of doordat val op hun ielige lijfje klapt*

Ik heb geen klapval. Soort iglo van draad met daarin 2 ingangen die als een soort trechter taps toelopen. Muis kruipt in val en kan er dan gewoon niet meer uit. Ik heb nog geen dode muis in die val gevonden.

Alleen maar levende die je dan weer kunt uitzetten.
[quote]Celeone schreef op 05 mei 2010 @ 16:23:

[...]

Waar herkende je 'm dan aan? Ze lossen inderdaad niet op, na een dagje gif. [quote]

Aan z'n gympies =D Maar je hebt gelijk, ze zijn inmiddels met twee! dat gif schijnt er voor te zorgen dat ze op den duur helemaal uitdrogen, en sneller 'reukloos' wegrotten als ze op een onvindbare plek overlijden.
All stars zeker?
ik hoop maar voor je dat ie niet overlijdt in de kruipruimte, want dan heb je een paar weken van helse stank voor de boeg
Spat Mickey's bloed niet tegen de muur als de val dichtklapt en zijn miezerige muizenekje knakt?
quote:meds schreef op 06 mei 2010 @ 00:06:

ik hoop maar voor je dat ie niet overlijdt in de kruipruimte, want dan heb je een paar weken van helse stank voor de boegMuizenkorrels zorgen eerst voor uitdroging, waardoor ze niet gaan stinken.
quote:Iwannalive schreef op 06 mei 2010 @ 00:11:

[...]

Muizenkorrels zorgen eerst voor uitdroging, waardoor ze niet gaan stinken.verkooppraatjes. elk lijk stinkt in de beginfase
Heb nog nooit wat geroken.
missch. waren ze niet echt dood.
Okee, Ikbenanoniem, mocht ik ooit weer muizen hebben (god forbid) dan zal ik die versie eens uitproberen. *en de niet gesnapte muizen rennen bij jou nog niet over de vloer 's avonds in jouw bijzijn?*
quote:meds schreef op 06 mei 2010 @ 00:46:

missch. waren ze niet echt dood.Denk het wel, want ik zag ze niet meer. Maar misschien waren ze op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven