Hoe zuinig ben jij op je spullen?

09-03-2010 17:13 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu 1,5 jaar in onze huidig woning. Woning is totaal gestript en we waren erg blij met het eindresultaat. Inmiddels zien bepaalde dingen er al behoorlijk gebruikt (afgeleefd) uit. Vloer zit onder de krassen en putten. Poot van de nieuw kast heeft de hond op zitten knagen, plinten zelf geverfd maar niet helemaal netjes dus verf op de vloer, nieuwe vlinderstoelen van nog geen week oud met nu al beschadigingen door de gespen van mijn spijkerbroek. Beste wel zonde vind ik dat. Hoe ervaren julllie dat?
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2010 @ 10:21:

[...]

Inmiddels wel natuurlijk, omdat ik die ervaring nu lang genoeg heb. Maar toen ik begin 20 was, was ik nog zeer gemotiveerd om inzet te tonen om het leuk te leren vinden, maar dat stadium ben ik ruim gepasseerd. Ik voelde het namelijk als erg veel moeite moeten doen voor iets wat ik in mijn hart niet trok, terwijl de moeite van de mensen met de kinderen niet beantwoord werd door ook interesse in mij(n) dingen te tonen. Dan houdt het toch echt op en als er uiteindelijk dan weer iemand voor de bijl ging dan wist ik al wel weer hoe laat 't was.Goh, nu ga ik het bijna sneu voor je vinden. Hier klinkt toch wel een gekwetste ziel in door.
mahna mahna tuduuuudududu
Ik krijg nu trouwens aldoor een stel stuiterende ANWB-kinderen in beeld, hoe toepasselijk.
quote:Feesie schreef op 11 maart 2010 @ 10:25:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, El Ninjoo. Uit jij je kinderhaat en afkeer van moeders ook zo luidruchtig in het echte leven of reserveer je dat voor het forum? Ik kan me niet voorstellen dat je veel vrienden overhoudt als je je in het echte leven zo hatelijk en veroordelend zou opstellen.Ik heb juist een vriendenkring opgebouwd met mensen die ook geen kinderen hebben/willen, dus hoe gek het ook klinkt voor mensen voor wie kinderen krijgen vanzelfsprekend is, er is echt markt voor bewust kindvrije mensen gelukkig. En het is juist fijn herkenning te vinden bij mensen die ook niet happy worden van kleine kinderen.
Oh maar ik kan me heel goed voorstellen dat je geen kinderen wilt en ook dat je niets met kinderen hebt. Ik heb zelf 38 jaar naar volle tevredenheid 'kindvrij' geleefd.

Maar dat luidruchtige en non-stop afgeven op kinderen wat je hier doet (inclusief jan en alleman ongevraagd een abortus aanraden), dat lijkt me voor de meeste mensen niet aangenaam. Ook als ze geen kinderen hebben. Dus ik vraag me af of je dat in het echt ook doet.
quote:eleonora schreef op 11 maart 2010 @ 10:04:

Niets met kinderen hebben is nog wat anders dan ze bij voorbaat afschrijven en er ongebreideld en zonder aanziens des kinds een hekel aan hebben.

Zorgen dat je vriendschap blijft bestaan is trouwens ook zuinig zijn, alleen niet op 'dingen' maar op mensen.

In dat opzicht past dat prima in het topic trouwens.

Zo zie ik het ook, je mag best een beetje moeite doen voor je vriendschappen.

Mijn twee beste vriendinnen hebben allebei geen kinderen en ze zien mijn kinderen dan ook misschien eens per jaar, maar dat geeft niet, we spreken gewoon lekker in de kroeg af, sowieso veel gezelliger. Maar ze geven me wel de kans om even wat over mijn dochters te babbelen net zoals ik me ervan bewust ben dat dat babbelen niet langer dan een kwartiertje moet duren, daarna gaan we verder over de laatste ONS van een van de meiden of zo. Beetje interesse in elkaar tonen is best heel makkelijk eigenlijk, ook al leid je een behoorlijk verschillend leven.

En wat KM (hoi!) ook zei, geef een verse moeder een beetje een kans, het eerste half jaar, misschien wel het eerste jaar, is het gewoon onwijs moeilijk allemaal, zo'n nieuw wezen waar je niks van snapt, lijf nog steeds vol hormonen, laaaat haar gewoon even, het komt vanzelf wel goed. Nou ja, in principe dan, want ik ken ze ook hoor, de übermoeders, maar de meeste moeders zijn prima in staat om meerdere rollen te vervullen.

Pietsje offtopic wel eigenlijk inmiddels hè?
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2010 @ 10:34:

[...]

Ik heb juist een vriendenkring opgebouwd met mensen die ook geen kinderen hebben/willen, dus hoe gek het ook klinkt voor mensen voor wie kinderen krijgen vanzelfsprekend is, er is echt markt voor bewust kindvrije mensen gelukkig. En het is juist fijn herkenning te vinden bij mensen die ook niet happy worden van kleine kinderen.

Het komt mij zo extreem over. het hoeft toch niet zo zwart-wit?

Vind jij écht dat alle vrouwen met kinderen totaal veranderen en dat daar geen fatsoenlijke vriendschap mee te hebben is?
Elninjoo; heb je dat met alles wat klein is; heb je ook een hekel aan puppy's , veulens? Of alleen aan jonge mensen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goede vraag BGB, want als iets slopers zijn, zijn het wel puppies! Vandalistische kutpuppies.
Het grote 'Wat drijft El Ninjoo?-topic'

Ik volg het even want verbaas me er al lang over. Ben dus wel oprecht benieuwd.
quote:Feesie schreef op 11 maart 2010 @ 10:44:

Het grote 'Wat drijft El Ninjoo?-topic'

Ik volg het even want verbaas me er al lang over. Ben dus wel oprecht benieuwd.Pst, volgens Sarah2ndLife's kinderen is Elninjoo hartstikke leuk, dus volgens mij is ze stiekem helemaal niet zo erg, misschien wel een softie zelfs.
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 10:42:

[...]

Het komt mij zo extreem over. het hoeft toch niet zo zwart-wit?

Vind jij écht dat alle vrouwen met kinderen totaal veranderen en dat daar geen fatsoenlijke vriendschap mee te hebben is?

Ja, ik vind dat ze erg veranderen en dat alles erg om de kleine draait. Geen probleem verder. Mijn leven is de laatste jaren erg om reizen gaan draaien en ik vind het ook gezelliger om vooral met medereisliefhebbers te babbelen. Er zijn geen ruzies geweest, maar dingen verwateren gewoon op de natuurlijke manier. En dus evengoed vanuit de kant van degene met de kinderen, want die zoeken/vinden uiteraard mensen die beter bij hun levensfase passen.

Ik vind jonge dieren juist erg cute overigens.
Dus El Ninjoo is een Tikkel?

Hard van buiten, zacht van binnen (met dank aan Starshine die dit filmpje voor me vond) www.youtube.com/watch?v=BjfSHwEf0Ug
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 10:46:

[...]

Pst, volgens Sarah2ndLife's kinderen is Elninjoo hartstikke leuk, dus volgens mij is ze stiekem helemaal niet zo erg, misschien wel een softie zelfs. Dat zijn ook pubers. Die vallen niet meer in de irritante peuter/kleutercategorie. Zijn 'n stel leuke meiden trouwens, die van Sarah2ndlife!
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 10:46:

[...]

Pst, volgens Sarah2ndLife's kinderen is Elninjoo hartstikke leuk, dus volgens mij is ze stiekem helemaal niet zo erg, misschien wel een softie zelfs.

Die van Sarah zijn volgens mij zwaar boven de tien jaar.

Ik zal wel zo'n alom uitgekotste ubermutti zijn, want ook al zijn mijn kinderen héél zwaar boven de tien, met terugwerkende kracht word ik om sommige uitspraken over jongere kinderen best pissig.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2010 @ 10:48:

[...]

Ik vind jonge dieren juist erg cute overigens.

Niet te druk? te veel zorg vragend? te onvoorspelbaar? te sloperig?

Niet in het bezit van een baasje wat aanbiddend kijkt en erover praat?

Zeker nooit mensen met puppy's over de vloer gehad.....
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 10:44:

Goede vraag BGB, want als iets slopers zijn, zijn het wel puppies! Vandalistische kutpuppies.

Ik heb 2 konijnen, ook slopers.

Was dat van het wasrek wordt getrokken, knagen aan kasten, fotolijstjes van de vensterbank gooien, de mat kaalplukken, nieuwe plantjes uit de plantenpotten trekken (zelfs als ze bovenop de tuintafel staan ) etc...

Ninjoo heeft toch ook een konijn?

(of vergis ik me nu?)

..en voor TO, nee ik ben er niet altijd blij mee dat er hier af en toe iets gesloopt wordt. Zowel binnen als buiten is alles redelijk nijnenproof, maar het plezier dat ik heb van mijn vriendjes staat niet in verhouding tot die paar aangevreten plintjes.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2010 @ 10:48:

[...]

En dus evengoed vanuit de kant van degene met de kinderen, want die zoeken/vinden uiteraard mensen die beter bij hun levensfase passen.

Toevallig had ik het daar pas over met een vriendin in NL (ik woon niet in NL zoals je weet). Zij heeft inmiddels 2 kinderen en zij vertelde me dat inderdaad, wat jij hier zegt, dat ze nu een nieuwe vriendenkring heeft, waarmee ze op zondagmiddag gaan borrelen (braakwoord) met alle kinderen erbij end at ze niet meer uitgaan. Ik vond dat echt raar. Da's voor het eerst dat ik iemand hoorde die inderdaad precies in jouw beschrijving past.

Maar zelf herken ik dat gewoon niet. Nou ja, in zekere zin wel, want ik hang niet meer drie keer in de week in de kroeg zoals tien jaar geleden. Maar mijn vriendinnen hier zijn nog steeds dezelfde als tien jaar geleden, ik heb geen nieuwe vriendinnen gezocht zeg maar, ondanks dat ik geen enkele vriendin heb met kinderen, raar maar waar.

Nou weet ik niet wat "de norm" is natuurlijk...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2010 @ 10:49:

[...]

Ik zal wel zo'n alom uitgekotste ubermutti zijn, want ook al zijn mijn kinderen héél zwaar boven de tien, met terugwerkende kracht wordt ik om sommige uitspraken over jongere kinderen best pissig.Het raakt me niet persoonlijk, ik blijf mijn kinderen toch wel geweldig vinden. Maar ik vind het wel jammer als ik zie hoe El Ninjoo soms andere kwetst met haar veroordelende (en in mijn ogen vaak totaal niet ter zake doende) uitspraken. Ik vraag me echt af waar dat vandaan komt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2010 @ 10:49:

[...]

Ik zal wel zo'n alom uitgekotste ubermutti zijn, want ook al zijn mijn kinderen héél zwaar boven de tien, met terugwerkende kracht word ik om sommige uitspraken over jongere kinderen best pissig.Ik ben bang dat ik naar NLse maatstaven eerder in de ontaarde-moeder-categorie val, maar dat vandalistisch kutkind van een paar pagina's geleden schoot mij ook behoorlijk in het verkeerde keelgat en het ging niet eens over mijn bloedjes.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2010 @ 10:53:

[...]

Niet te druk? te veel zorg vragend? te onvoorspelbaar? te sloperig?

Niet in het bezit van een baasje wat aanbiddend kijkt en erover praat?

Zeker nooit mensen met puppy's over de vloer gehad.....Heb zelf geen huisdieren binnenshuis (geen tijd voor want veel weg) en konijn woont buiten en daar mag ie z'n gang gaan. Vind dieren bij anderen vaak leuk, zeker als het nog puppies/kittens zijn.
quote:mariesophie schreef op 11 maart 2010 @ 10:17:

[...]

Een op een gaat het nogal, maar zet een groep vrouwen bij elkaar en het gaat alleen maar over kinderen.

Kinderen/kinderwens hebben bij mij trouwens de relatie/vriendschap met mijn zusje verziekt.

Het moet van twee kanten komen schreef ik ook, dus als zij zich terugtrekt en zich niet los kan maken van het moeder zijn en alléén nog moeder is, dan kun jij daar niets aan doen.

Het is, zoals gezegd, een wisselwerking.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2010 @ 10:21:

[...]

Ik voelde het namelijk als erg veel moeite moeten doen voor iets wat ik in mijn hart niet trok, terwijl de moeite van de mensen met de kinderen niet beantwoord werd door ook interesse in mij(n) dingen te tonen. Dan houdt het toch echt op en als er uiteindelijk dan weer iemand voor de bijl ging dan wist ik al wel weer hoe laat 't was.

En dat merken anderen best hoor, dat het jou moeite kostte. Mensen zijn gevoelig, zeker als het om hun kinderen gaat.

Mensen die zich niet interesseren in jouw leven en in wat jou bezighoudt zijn überhaupt geen vrienden, met of zonder kinderen.
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 10:54:

[...]

Toevallig had ik het daar pas over met een vriendin in NL (ik woon niet in NL zoals je weet). Zij heeft inmiddels 2 kinderen en zij vertelde me dat inderdaad, wat jij hier zegt, dat ze nu een nieuwe vriendenkring heeft, waarmee ze op zondagmiddag gaan borrelen (braakwoord) met alle kinderen erbij end at ze niet meer uitgaan. Ik vond dat echt raar. Da's voor het eerst dat ik iemand hoorde die inderdaad precies in jouw beschrijving past.Ik denk dat het niet eens altijd bewust gebeurt, maar mensen komen die andere ouders tegen op school en op de (sport)club van de kids en dan is het toch vrij logisch dat ze dan bij elkaar gaan afspreken, zeker als de kinderen onderling ook nog matchen. Als je elke keer wordt afgezegd omdat er weer iets anders tussenkomt dan doe je vanzelf ook steeds minder moeite om toch 'n keer wat af te kunnen spreken.
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 10:54:

[...]

Nou weet ik niet wat "de norm" is natuurlijk...Die norm zal in elke vriendenkring anders liggen, lijkt mij. Ik heb namelijk nog nooit gehoord van dé Nederlandse norm hiervoor.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2010 @ 10:58:

[...]

Als je elke keer wordt afgezegd omdat er weer iets anders tussenkomt dan doe je vanzelf ook steeds minder moeite om toch 'n keer wat af te kunnen spreken.Natuurlijk, eens houdt het op. Maar schrijf ze nou niet bij voorbaat af, da's zo jammer. Vind ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven