Hoe zuinig ben jij op je spullen?

09-03-2010 17:13 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu 1,5 jaar in onze huidig woning. Woning is totaal gestript en we waren erg blij met het eindresultaat. Inmiddels zien bepaalde dingen er al behoorlijk gebruikt (afgeleefd) uit. Vloer zit onder de krassen en putten. Poot van de nieuw kast heeft de hond op zitten knagen, plinten zelf geverfd maar niet helemaal netjes dus verf op de vloer, nieuwe vlinderstoelen van nog geen week oud met nu al beschadigingen door de gespen van mijn spijkerbroek. Beste wel zonde vind ik dat. Hoe ervaren julllie dat?
Gets, ik krijg zomaar ineens werk te doen hier, word je toch ook niet goed van, sinds ik hier werk, kan mijn baas het alleen maar over werk hebben. Tsk.

Kom straks wel weer kijken
Volgens mij zit El Ninjooo heel comfortabel in haar vooroordeel. En dat mag zo ook lekker zelf weten, toch? It's her loss (sorry, is daar een Nederlands equivalent voor?).

De kotssmiley die ik hier plaatste sloeg overigens op de uitgekotste ubermutti, niet op El Ninjoo. Kan een beetje verkeerd overkomen dus ik haal hem wel even weg.
mahna mahna tuduuuudududu
Gunst, al dat gedoe over slopende kids en niemand die zelf de boel stuk raust? Nou goed, iemand moet de eerste zijn: Ik zit in huis met de voeten op de bank, dans op de salontafel, beuk per ongeluk wel eens een dut in het aanrecht, laat wel eens wat uit mijn handen stuiteren, trek zelden mijn schoenen uit en ben volkomen onverschillig over een vlekje hier of daar. De teller qua koffie en rode wijn over de bank staat (hele glazen he, een scheutje telt niet) op respectievelijk 5 en 2. Mijn huis is geen puinzooi, verre van, maar het is ook geen showroom dus doe ik lekker wat ik wil en pas mijn spullen daar op aan.

Donkergrijze banken, kan het iedereen aanraden.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2010 @ 10:58:

[...]

Ik denk dat het niet eens altijd bewust gebeurt, maar mensen komen die andere ouders tegen op school en op de (sport)club van de kids en dan is het toch vrij logisch dat ze dan bij elkaar gaan afspreken, zeker als de kinderen onderling ook nog matchen. Als je elke keer wordt afgezegd omdat er weer iets anders tussenkomt dan doe je vanzelf ook steeds minder moeite om toch 'n keer wat af te kunnen spreken.

En waarom wordt er zo vaak afgezegd, denk je? Zou dat niet - ook - aan jouw allergie liggen?

Ik zou het bijvoorbeeld al een opgave vinden om zó op te moeten letten wat ik zeg en hoe lang ik het ergens over heb om een ander niet met bulten op te zadelen, en er zorg voor moeten dragen dat mijn kinderen jou niet " lastig " vallen dat ik zou denken " laat maar " ; de sfeer is dan bij voorbaat al gespannen, lijkt mij. Een beetje het effect van " vooral niet aan roze olifantjes denken, wát er ook gebeurt; niet aan roze olifantjes denken " en vervolgens aan niets anders meer kunnen denken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Feesie schreef op 11 maart 2010 @ 11:04:

Volgens mij zit El Ninjooo heel comfortabel in haar vooroordeel. En dat mag zo ook lekker zelf weten, toch? It's her loss (sorry, is daar een Nederlands equivalent voor?).

De kotssmiley die ik hier plaatste sloeg overigens op de uitgekotste ubermutti, niet op El Ninjoo. Kan een beetje verkeerd overkomen dus ik haal hem wel even weg.

Oooo, was die voor MIJ bedoeld? Gloeiendegloeiendegloeiende!!!

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mevrouwdekees schreef op 11 maart 2010 @ 11:05:

Gunst, al dat gedoe over slopende kids en niemand die zelf de boel stuk raust? Nou goed, iemand moet de eerste zijn: Ik zit in huis met de voeten op de bank, dans op de salontafel, beuk per ongeluk wel eens een dut in het aanrecht, laat wel eens wat uit mijn handen stuiteren, trek zelden mijn schoenen uit en ben volkomen onverschillig over een vlekje hier of daar. De teller qua koffie en rode wijn over de bank staat (hele glazen he, een scheutje telt niet) op respectievelijk 5 en 2. Mijn huis is geen puinzooi, verre van, maar het is ook geen showroom dus doe ik lekker wat ik wil en pas mijn spullen daar op aan.

Donkergrijze banken, kan het iedereen aanraden. Oh nee, naast het vandalistische kutkind hebben we nu ook nog de sloopkees. Hoe oud ben jij?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2010 @ 11:06:

[...]

Oooo, was die voor MIJ bedoeld? Gloeiendegloeiendegloeiende!!!

Ja zeg, nu krijg ik zin om hem weer terug te plaatsen.

Ik ben 28, maar wel zo opgevoed dat ik alleen met mijn schoenen op mijn eigen bank en tafel zit/ sta. En bij andere mensen thuis gebruik ik de bankleuning ook niet als bijzettafel. Helpt dat?
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 11:09:

[afbeelding]Ainne heeft van 11.03 tot 11.09 gewerkt. Gaat het nog een beetje, meid?
quote:Mevrouwdekees schreef op 11 maart 2010 @ 11:13:

Ik ben 28, maar wel zo opgevoed dat ik alleen met mijn schoenen op mijn eigen bank en tafel zit/ sta. En bij andere mensen thuis gebruik ik de bankleuning ook niet als bijzettafel. Helpt dat?

Alleen als je moeder niet voortdurend over je praat.

Toedels!
Ik moet trouwens wel zeggen dat sommige mensen zich vreselijk kunnen gedragen op feestjes hier.

Zoals bijvoorbeeld tijdens het afgelopen oud en nieuw feest had ik meerdere brandgaten in mijn tafelkleed, as op stoelen, mosterdsaus in de ramen, wijn over het vloerkleed en nog wat dingen...

Die hoeven hier ook niet meer te komen.
quote:Feesie schreef op 11 maart 2010 @ 11:13:

[...]

Ainne heeft van 11.03 tot 11.09 gewerkt. Gaat het nog een beetje, meid?

Haallloeeeeeee Anjaaaaaa

Hoe is het met de kinders?
Ik zal haar eens bellen hoeveel ze andere mensen met me lastig valt,

Hastalapasta!
quote:Mevrouwdekees schreef op 11 maart 2010 @ 11:13:

En wat je bij je eigen thuis in huis doet Kees moet iedereen zelf weten vanzelfsprekend, het gaat om dat stukje buiten de deur gedrag waar over gevallen wordt, althans in mijn geval.

Dus ja, dat helpt wel
Ik ben redelijk zuinig op mijn spullen, we hebben niet al te dure spullen in huis, zodat ik het minder erg vind als er iets kapot gaat.

Ik leen wel eens boeken uit en 1x heb ik na vragen waar mijn boek was het antwoord gekregen dat die mee was gegaan met een overstroming (was op vakantie, hele camping lag onder water). Ik heb gezegd dat het boek vergoed moest worden en later nog gesmst dat er een aanbieding was, maar nooit wat terug gezien. Erg jammer, maar ik weet nu wel dat ik nooit meer wat uit leen aan haar.

Een andere vriendin heeft eens een kaft kapot gemaakt, maar het weer netjes geplakt en je zag er niks meer van. Dan vind ik het ok.

Verder maak ik me niet zo druk om rommel, er kwam van de week een kindje op bezoek en die had zand onder de schoenen (tuin is een zandbak nog niet klaar), er lag zand in huis, maar dat zuigen we wel op. Vind ik niet zo'n probleem, zolang ze niet op de bank komen met schoenen.
Zit me net af te vragen, zou ik nou mijn gedrag drastisch aan moeten gaan passen als ik koters krijg om te voorkomen dat ze de hut onder me vandaan slopen? Lief staat bij hen thuis nog steeds bekend als De Grote Sloper, dus dat beloofd wat.
Zelf ben ik heel vroeg begonnen met de opvoeding wat dat betreft Mw de K.

Als mijn dochter iets pakte waar ze niet aan mocht zitten dan gaf ik haar iets wat wél van haar was.

Werkte prima.

Leren dat iets simpelweg niet mag is ook te doen. Het kost moeite, ik zie dat als een investering maar het is natuurlijk aan te leren net als dat het fornuis heet is en je geen boterham in de videorecorder mag stoppen.

Vroeg mee beginnen en consequent zijn, zo ging het bij mij verder vanzelf, al heb ik dan ook een van nature niet roekeloos kind.
quote:pure_vanity schreef op 11 maart 2010 @ 11:45:

Ik ben redelijk zuinig op mijn spullen, we hebben niet al te dure spullen in huis, zodat ik het minder erg vind als er iets kapot gaat.

Ik leen wel eens boeken uit en 1x heb ik na vragen waar mijn boek was het antwoord gekregen dat die mee was gegaan met een overstroming (was op vakantie, hele camping lag onder water). Ik heb gezegd dat het boek vergoed moest worden en later nog gesmst dat er een aanbieding was, maar nooit wat terug gezien. Erg jammer, maar ik weet nu wel dat ik nooit meer wat uit leen aan haar.Zoiets heb ik ook een keer gehad. Leen dan ook nooit meer boeken uit.
quote:Feesie schreef op 11 maart 2010 @ 11:13:

[...]

Ainne heeft van 11.03 tot 11.09 gewerkt. Gaat het nog een beetje, meid?

Erg eigenlijk hè, die verslaving!

En ik heb het echt loeidruk hier, ga zaterdag op vakantie (zonder kinderen Elninjoo, mag ik nu je vriendinnetje weer zijn?) dus probeer alles af te hebben voor ik wegga. maar ja, dat forum blijft maar lonken he...

KM, jaaa alles goed, zie paragraaf hierboven. En jij? En met je kauwgomkauwende sloperd?
quote:eeep schreef op 09 maart 2010 @ 17:22:

[...]

owh, haha, dat zie ik echt al helemaal voor me.

ben ooit eens toen ik alphahulp was bij iemand op bezoek geweest die ook van die kleedjes op de bank had liggen, tegen het slijten enzo.

toen dacht ik echt, ja, nou zit je met van die versleten kleedjes op de bank, das ook niet alles. Toen grand foulards nog in waren deed ik die pas over de bank als de bank al versleten was/begon te raken. De vering slijt even goed als je op een kleedje zit of niet... dus liever zo lang mogelijk een mooie bank om naar te kijken en dan pas afdekken. (anders had je echt wel een goedkoper stofje kunnen kopen, in plaats van die mooie stof en kleur die je nu hebt).
quote:pure_vanity schreef op 11 maart 2010 @ 11:45:

Ik leen wel eens boeken uit en 1x heb ik na vragen waar mijn boek was het antwoord gekregen dat die mee was gegaan met een overstroming (was op vakantie, hele camping lag onder water). Ik heb gezegd dat het boek vergoed moest worden en later nog gesmst dat er een aanbieding was, maar nooit wat terug gezien. Erg jammer, maar ik weet nu wel dat ik nooit meer wat uit leen aan haar.

Als je het boek aan mij had uitgeleend dan had ik er ook nooit meer eentje van je hoeven hebben. Tssss, een tweedehands al gelezen boek vergoeden voor een nieuwe omdat er een dom ongeluk is gebeurd, dat zou ik ook niet doen. Vooral ook omdat ik weet dat degenen van wie ik wel eens boeken leen daar ook helemaal niet over zouden vallen.

Ik leen zelf zelden boeken uit, ik geef ze meestal weg. Scheelt mij weer zooi en bovendien lees ik boeken nooit twee keer.
quote:Ainne schreef op 11 maart 2010 @ 12:56:

[...]

Erg eigenlijk hè, die verslaving!

En ik heb het echt loeidruk hier, ga zaterdag op vakantie (zonder kinderen Elninjoo, mag ik nu je vriendinnetje weer zijn?) dus probeer alles af te hebben voor ik wegga. maar ja, dat forum blijft maar lonken he...

KM, jaaa alles goed, zie paragraaf hierboven. En jij? En met je kauwgomkauwende sloperd?

Ooooh wat lekker op vakantie zonder kotertjes!

Komen oma en opa dan weer over?

Ik moet aan de scriptie!Kauwgomkauwertje weet het verschil tussen links en rechts (leuk he )en vraagt elke dag wanneer ze nou naar school mag (ik ben heel saai blijkbaar) en ik kan eigenlijk ook niet wachten Bij de peuters moet ik nu blijkbaar ook aan de bouwwerken voor een tractatie (komen hele roze kastelen voorbij daar) en ik heb een optie op een eigen stoeptegel Ik mag nog even oefenen op het schoolpleingemoeder.

Het forum is trouwens heel handig om je tweedehands spullen op te doen Ik ben al een kastje, een tv en een bank rijker En op die tv zitten ondertussen Hello Kitty stickertjes... maar ach. Is toch ook een vorm van zuinig met het milieu en zo als er geen nieuwe dingen gekocht hoeven te worden En alle eventuele vlekken op de bank zater er gewoon al
quote:Vl43inder schreef op 12 maart 2010 @ 09:02:

[...]

Als je het boek aan mij had uitgeleend dan had ik er ook nooit meer eentje van je hoeven hebben. Tssss, een tweedehands al gelezen boek vergoeden voor een nieuwe omdat er een dom ongeluk is gebeurd, dat zou ik ook niet doen. Vooral ook omdat ik weet dat degenen van wie ik wel eens boeken leen daar ook helemaal niet over zouden vallen.

Ik leen zelf zelden boeken uit, ik geef ze meestal weg. Scheelt mij weer zooi en bovendien lees ik boeken nooit twee keer.

Maar weggeven is toch iets anders dan uitlenen? En ligt er dan ook nog aan wat voor boek het is. Als dat boek van de bieb geleend was had je het ook gewoon moeten vergoeden hoor. Dom ongeluk of niet.

Ik lees bepaalde boeken trouwens wel vaker. En die boeken zou ik dus echt wel terug willen hebben.
quote:Kletsmajoor schreef op 12 maart 2010 @ 10:07:

[...]

Maar weggeven is toch iets anders dan uitlenen? En ligt er dan ook nog aan wat voor boek het is. Als dat boek van de bieb geleend was had je het ook gewoon moeten vergoeden hoor. Dom ongeluk of niet.

Ik lees bepaalde boeken trouwens wel vaker. En die boeken zou ik dus echt wel terug willen hebben.

Tja, ik zou een vriendschap niet verpesten vanwege een al gelezen boek, zelfs niet als ik het zelf misschien nog eens zou willen herlezen. En wat mij betreft verpest je een vriendschap door te staan op vergoedingen voor dingen als tweedehandsboeken.

Ik leen geen dingen uit waarbij de schade zou kunnen oplopen tot een bedrag waar ik me ongemakkelijk bij voel bij die persoon. Ik leen de auto bijvoorbeeld helemaal niet uit, aan niemand. Een boek dat ik perse geheel onbeschadigd terug zou willen hebben, zou ik dus niet uitlenen.

Zo heb ik eens wat schoonmaakmiddel van iemand geleend, fles was al open. Persoon ik kwestie was woest dat ik de fles met nog wat eruit weer teruggaf en niet een geheel nieuwe fles. Dat zorgt voor mij dus wel voor een enorme barst in de vriendschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven