Hoe zuinig ben jij op je spullen?
dinsdag 9 maart 2010 om 17:13
Wij wonen nu 1,5 jaar in onze huidig woning. Woning is totaal gestript en we waren erg blij met het eindresultaat. Inmiddels zien bepaalde dingen er al behoorlijk gebruikt (afgeleefd) uit. Vloer zit onder de krassen en putten. Poot van de nieuw kast heeft de hond op zitten knagen, plinten zelf geverfd maar niet helemaal netjes dus verf op de vloer, nieuwe vlinderstoelen van nog geen week oud met nu al beschadigingen door de gespen van mijn spijkerbroek. Beste wel zonde vind ik dat. Hoe ervaren julllie dat?
dinsdag 9 maart 2010 om 17:15
dinsdag 9 maart 2010 om 17:18
Ja, leuk is natuurlijk anders.. Maargoed, je woont er nu eenmaal, dingen blijven er niet uitzien zoals je ze gekocht hebt. Waar ik een hekel aan heb, zijn van die huizen waar overal bescherming op de banken ligt, en waar je je pumps bij de voordeur uit moet doen, en waar een boterhamzakje om de afstandsbediening zit gewikkeld zodat de knopjes niet beschadigen! Spullen blijven dan zeker netjes uitzien maar vrolijk word je er niet van hoor.

dinsdag 9 maart 2010 om 17:20
dinsdag 9 maart 2010 om 17:22
quote:musiclove schreef op 09 maart 2010 @ 17:18:
Waar ik een hekel aan heb, zijn van die huizen waar overal bescherming op de banken ligt, en waar je je pumps bij de voordeur uit moet doen, en waar een boterhamzakje om de afstandsbediening zit gewikkeld zodat de knopjes niet beschadigen!
owh, haha, dat zie ik echt al helemaal voor me.
ben ooit eens toen ik alphahulp was bij iemand op bezoek geweest die ook van die kleedjes op de bank had liggen, tegen het slijten enzo.
toen dacht ik echt, ja, nou zit je met van die versleten kleedjes op de bank, das ook niet alles.
Waar ik een hekel aan heb, zijn van die huizen waar overal bescherming op de banken ligt, en waar je je pumps bij de voordeur uit moet doen, en waar een boterhamzakje om de afstandsbediening zit gewikkeld zodat de knopjes niet beschadigen!
ben ooit eens toen ik alphahulp was bij iemand op bezoek geweest die ook van die kleedjes op de bank had liggen, tegen het slijten enzo.
toen dacht ik echt, ja, nou zit je met van die versleten kleedjes op de bank, das ook niet alles.
dinsdag 9 maart 2010 om 17:24
quote:eeep schreef op 09 maart 2010 @ 17:22:
[...]
toen dacht ik echt, ja, nou zit je met van die versleten kleedjes op de bank, das ook niet alles. Plastic over je bank kan natuurlijk ook .
[...]
toen dacht ik echt, ja, nou zit je met van die versleten kleedjes op de bank, das ook niet alles. Plastic over je bank kan natuurlijk ook .

dinsdag 9 maart 2010 om 17:25
quote:mariesophie schreef op 09 maart 2010 @ 17:21:
Alles onder de haren dat is hier dus ook. Zelfs in de keukenkastjes liggen haren.
Dat vind ik eigenlijk wel erg vies.
Sorry, ik bedoel het niet echt lullig, maar is dat geen kwestie van elke dag zuigen?
Overigens ben ik erg truttig zuinig op onze spullen. En baal enorm als er iets kapot gaat. Zeker als een ander het doet.
Maar na 12 jaar is nu ook vrijwel alles een keer vervangen.
Alles onder de haren dat is hier dus ook. Zelfs in de keukenkastjes liggen haren.
Dat vind ik eigenlijk wel erg vies.
Sorry, ik bedoel het niet echt lullig, maar is dat geen kwestie van elke dag zuigen?
Overigens ben ik erg truttig zuinig op onze spullen. En baal enorm als er iets kapot gaat. Zeker als een ander het doet.
Maar na 12 jaar is nu ook vrijwel alles een keer vervangen.
dinsdag 9 maart 2010 om 17:27
Nieuwe spullen (zeker als ze duur zijn) ben ik zuiniger op. Niet krampachtig maar wel wat voorzichtiger. Ik ben zo met kleding. Ik wil er zuinig op zijn maar alles wat ik aantrek is meteen zo gebruikt (terwijl ik het bij anderen na 100x dragen er nog steeds nieuw en goed uit vind zien) Maar da's offtopic. Als je je er aan stoort zou je hier en daar wat kunnen herstellen/vervangen en kleine maatregelen nemen om het niet te beschadigen (in je pyamabroek rondlopen/zitten ipv in je spijkerbroek om maar wat te noemen)

dinsdag 9 maart 2010 om 17:32
dinsdag 9 maart 2010 om 17:36

dinsdag 9 maart 2010 om 17:37
ik ben niet echt zuinig omdat dat gewoonweg niet gaat met 5 opvangkinders en twee zoons
Alles dus kindproof en van ikea.
Zoals je weet ook een labje hier, die megaveel haar verliest en ook nog twee katten.
Dus ja ik moet hier iedere dag stofzuigen en dweilen, maar kan dat gerust meerdere keren per dag doen, zo goor is het soms, maar ja.
Kinderen spelen veel buiten, ook in de zandbak, die nemen ze dus gerust mee naar binnen, onbewust weliswaar en de hond neemt ook vaak een duik in de modder poel.
Maar nee geen kapotte dingen of haren in mijn keukenkastjes
De vloer zet ik iedere 3 maanden opnieuw in de olie en dat is het volgende op het lijstje wat gedaan moet worden, ik wil tegels, hoe lelijk ook.
Alles dus kindproof en van ikea.
Zoals je weet ook een labje hier, die megaveel haar verliest en ook nog twee katten.
Dus ja ik moet hier iedere dag stofzuigen en dweilen, maar kan dat gerust meerdere keren per dag doen, zo goor is het soms, maar ja.
Kinderen spelen veel buiten, ook in de zandbak, die nemen ze dus gerust mee naar binnen, onbewust weliswaar en de hond neemt ook vaak een duik in de modder poel.
Maar nee geen kapotte dingen of haren in mijn keukenkastjes
De vloer zet ik iedere 3 maanden opnieuw in de olie en dat is het volgende op het lijstje wat gedaan moet worden, ik wil tegels, hoe lelijk ook.

dinsdag 9 maart 2010 om 17:39
quote:qwertu schreef op 09 maart 2010 @ 17:35:
Hmmm... zo te lezen ben ik een stuk zuiniger op mijn spullen dan jij...
Dus bij het verven van de plinten plak ik de vloer netjes af en zorg ik dat er geen verfvlekken op de vloer komen, op nieuwe stoelen ben ik gewoon netjes en zorg ik ervoor dat ze niet kunnen beschadigen. Gewoon erop zitten: prima. Maar er tegenaan schuren met iets ruws? Lijkt me niet noodzakelijk voor het gebruik ervan en zou ik ook niet wenselijk vinden.
Afplakken had ik natuurlijk gedaan, maar op sommige plekken is er net een randje te zien. Gelukkig geen klodders ofzo.
Stoelen ben ik gewoon op gaan zitten. Net keek ik, beschadigd door een gespje van mij broek.
Hmmm... zo te lezen ben ik een stuk zuiniger op mijn spullen dan jij...
Dus bij het verven van de plinten plak ik de vloer netjes af en zorg ik dat er geen verfvlekken op de vloer komen, op nieuwe stoelen ben ik gewoon netjes en zorg ik ervoor dat ze niet kunnen beschadigen. Gewoon erop zitten: prima. Maar er tegenaan schuren met iets ruws? Lijkt me niet noodzakelijk voor het gebruik ervan en zou ik ook niet wenselijk vinden.
Afplakken had ik natuurlijk gedaan, maar op sommige plekken is er net een randje te zien. Gelukkig geen klodders ofzo.
Stoelen ben ik gewoon op gaan zitten. Net keek ik, beschadigd door een gespje van mij broek.
dinsdag 9 maart 2010 om 17:42
quote:nogeensdan schreef op 09 maart 2010 @ 17:38:
Maar heb je dan open kastjes ofzo?
Ik bedoel, als je 1 a 2 keer per dag zuigt, kan er toch geen haar in de kast komen?
Ik krijg nu wel een wilde voorstelling van de lucht in jouw huis!!
Nee dicht. Geen idee hoe het erin komt.
Ze stinkt trouwens niet, en dat is niet omdat ik het zelf niet meer ruik hoor, maar ik vraag dat echt aan iedereen na. Raam staat ook altijd open.
Verder is het wel netjes hoor, nu lijkt het net of ik ma Flodder ben. Maar blijf bezig af en toe, ben ik net klaar met stofzuigen en dweilen, 10 minuten later weer zand en voetstapjes in huis!
Maar heb je dan open kastjes ofzo?
Ik bedoel, als je 1 a 2 keer per dag zuigt, kan er toch geen haar in de kast komen?
Ik krijg nu wel een wilde voorstelling van de lucht in jouw huis!!
Nee dicht. Geen idee hoe het erin komt.
Ze stinkt trouwens niet, en dat is niet omdat ik het zelf niet meer ruik hoor, maar ik vraag dat echt aan iedereen na. Raam staat ook altijd open.
Verder is het wel netjes hoor, nu lijkt het net of ik ma Flodder ben. Maar blijf bezig af en toe, ben ik net klaar met stofzuigen en dweilen, 10 minuten later weer zand en voetstapjes in huis!