Hoes loveseat te kort

28-08-2010 00:28 17 berichten
Ik heb een heerlijke witte loveseat gekocht via marktplaats. Ik wist dat de hoes te kort was aan de achterkant dus heb m ook voor een mooi prijsje mee mogen nemen. Maar nu is de vraag, hoe los ik dit t beste op? Het is een "ektorp"(ikea) stijl stoel en aan de voorkant sluit de hoes wel nog mooi aan maar achter kon ik gewoon 12 cm te kort.

Hij kan niet tegen de muur en er iets tegen aanzetten is ook geen optie.. Ook staat de achterkant vol in het zicht dus er moet wel iets aan gebeuren! De stoel is ca 1 meter 30 breed.

Wie denkt mee?
www.ikea.nl
Alle reacties Link kopieren
Een strook stof eraan laten zetten in een waanzinnige kleur die terugkomt in je kamer? Misschien geeft dat wel een leuk accent.
Lekker slim om die te kopen dan

Waarom koop/maak je geen nieuwe hoes dan, als de oude niet past? Leuke bekledingsstof zoeken op de markt en een handig iemand inschakelen die blij is met een flinke bos bloemen of een gezellig etentje. Bbq is met dit weer geen optie.
quote:Madhe schreef op 28 augustus 2010 @ 00:37:

Lekker slim om die te kopen dan

Waarom koop/maak je geen nieuwe hoes dan, als de oude niet past? Leuke bekledingsstof zoeken op de markt en een handig iemand inschakelen die blij is met een flinke bos bloemen of een gezellig etentje. Bbq is met dit weer geen optie.Fijn dat je dat nog even meegeeft
hmm die had ik dan al nooit gekocht, maar daar heb je natuurlijk niks aan.

Of je zou al een nieuwe hoes bij Ikea moeten kopen of ook via marktplaats kunnen zoeken
Ik weet niet of ie van de ikea is, heb al gekeken maar kan geen label vinden. Ook op de site gekeken en kan m daar niet terug vinden. Misschien wel een heel oud model? Ja een lap stof zat ik ook al aan te denken. Zal wel even informeren bij "een handig iemand" (die ik niet in mn directe omgeving ken btw) Verder is ie echt perfect haha!
quote:Doperwt schreef op 28 augustus 2010 @ 00:50:

Ik weet niet of ie van de ikea is, heb al gekeken maar kan geen label vinden. Ook op de site gekeken en kan m daar niet terug vinden. Misschien wel een heel oud model? Ja !Zal toch wel IKEA zijn. Het is niet toevallig deze?

(49 euro voor de witte hoes, zie extra bekleding, ook in andere kleuren)

Ik weet niet of ie van de ikea is, heb al gekeken maar kan geen label vinden. Ook op de site gekeken en kan m daar niet terug vinden. Misschien wel een heel oud model? Ja een lap stof zat ik ook al aan te denken. Zal wel even informeren bij "een handig iemand" (die ik niet in mn directe omgeving ken btw) Verder is ie echt perfect haha!Je hebt toch van die naaizaakjes die niet zo heel duur zijn. Breng je het daar naartoe. Wordt het ook nog eens zo netjes gemaakt dat het lijkt alsof het zo hoort.

Ja een lap stof zat ik ook al aan te denken. Zal wel even informeren bij "een handig iemand" (die ik niet in mn directe omgeving ken btw) Verder is ie echt perfect haha!De Turkse kleermaker is je beste vriend!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor het meedenken!

@ Borderwalk, nee die van mij is een heel stuk breder en de rugleuning is bijna gelijk aan de armleuningen. lager dus. De armleuningen zijn wel hetzelfde model.
Staat hij hier misschien tussen?

http://www.bemz.com/products/3/
Het Viva forum is papaja.
Handige site! Maar helaas staat i er niet tussen
Klinkt niet als de Ektorp van Ikea, die heeft geen lagere rugleuning.
Ik zou er ook een brede rand aan laten naaien (rondom, dus niet alleen de achterkant) en dan van dezelfde stof een kussentje erin doen. Ik denk dat ik niet zou kiezen voor een afwijkende kleur, maar juist iets wat er op lijkt en dan in een opvallend afwijkend ingeweven patroon.
@ Kipstra, daarom had ik er ook "stijl"achter gezet om een beetje een idee te schetsen hoe ie eruit ziet

@Nummerzoveel, wat bedoel je met dat kussentje? Ja helemaal er omheen zat ik ook al aan te denken, toch maar binnenkort naar de "turk"!
Gewoon zo'n klein los kussentje en misschien een paar extra voor op je bank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven