Hoeveel heb je overboden?

11-05-2021 08:33 127 berichten
De huizenmarkt is dolgedraaid nu en toch wil ik een huis kopen. Ik vroeg me af of hier recente huizenzoekers zijn die onlangs een al dan niet succesvol bod hebben uitgebracht. Heb je overboden? Hoeveel? Heb je het huis weten te bemachtigen met het hoogste bod? Greep je mis en scheelde het veel met het hoogste bod? Heb je er een goed gevoel over nu je het huis hebt gekocht of vrees je voor de toekomst met die torenhoge schuld? Heb je je eigen huis verkocht? Werd daar ook flink op overboden of viel het tegen?

Ik weet dat alle mogelijke antwoorden helemaal niks zeggen over mijn aanstaande bieding en kansen, maar ik ben wel nieuwsgierig.

Hoeveel overboden?

Totaal aantal stemmen: 152

Niks, onder of op verkoopprijs gekocht (44%)
Niet meer dan 5000 euro (8%)
5000-15000 (14%)
15000-30000 (13%)
30000-50000 (11%)
50000-75000 (3%)
75000-100000 (4%)
100000+ (3%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind 2017 2x 20.000 euro overboden op een vraagprijs van 2 ton en 220.000. Een keer was dat niet genoeg, een keer wel.
Alle reacties Link kopieren
Eind juli vorig jaar 5000 euro overboden op de vraagprijs. Ik wilde de vraagprijs bieden, maar manlief vond dit veiliger. Bod was gelijk geaccepteerd. Ging om een tussenwoning, vlakbij park/scholen/centrum in een opkomende stad net boven de randstad.

Hoor nu dat deze woningen een half jaar later ook al flink overboden worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier vorig jaar een huis verkocht voor 20000 boven de vraagprijs. Zelf een huis gekocht onder de vraagprijs ook vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Na heel wat keren mis grijpen: Uiteindelijk iets minder dan 30k op een vraagprijs van 4 ton. En er moest nog best wat aan het huis gebeuren.
Het is ook heel afhankelijk van de plaats
Zelf geen huis gekocht, maar wat ik zie bij vrienden en kennissen is alles tussen de 0 en 100.000 heel normaal.
Aan mijn reactie heb je niks aangezien wij ons huis in 2016 hebben gekocht. Huis stond toen voor teveel te koop (wat nu standaard is😅) volgens de makelaar, maar verkoper wilde niet zakken. Uiteindelijk wel 2000 euro boven ons eigen buget geboden, maar wel 15.000 euro onder de eerste vraagprijs. Hij was flink gezakt.

Voor de prijs van ons huis heb je nu een tussenwoning...nog niet eens trouwens. Echt bizar.
Wonen in dorp maar in zeer populaire buurt.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 11-05-2021 08:52
Reden: Typfout
5.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werd ingeloot voor nieuwbouw. Gelukkig hoef je dan niet te onderhandelen en is het de vraagprijs.

Bij andere starterswoningen had ik niet het hoogste bod ondanks 5k-15k overbieden.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen al sinds 2007 in dit huis en hebben toen 20.000 van de prijs afgekregen. Andere tijden, maar wel voor de crisis van 2008, daarna stortte de huizenmarkt in.
Alle reacties Link kopieren
Hier gewoon de vraagprijs, maar dat kon toen nog. En toen vond ik dat al fors.... Maar het was een goede investering gezien het feit dat het fantastisch ligt. Nu worden dezelfde woningen met 60k minimaal overboden en komen ze niet eens meer op Funda. Er zijn ook maar 10 van dit soort huizen in de wijk en met deze ligging. In totaal is de woning in waarde met 250K toegenomen in 3 jaar. Echt belachelijk. Je hebt er ook geen ruk aan want stenen zijn geen geld waard. Ook niet als ik het zou verkopen nu want je moet er toch weer iets anders voor terugkopen wat net zo hard gestegen is. Niet dat ik dat van plan ben trouwens.
Alle reacties Link kopieren
bij mij in de straat is een hoekwoning voor 310.000 verkocht. vraagprijs was 249.000

zuid oosten van nederland
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ruim een jaar geleden zin de Randstad. Appartement vraagprijs 295.000, 312.500 geboden. Wij werden opgebeld door de makelaar dat als we iets meer boden wij het huis zouden krijgen. Voor 314.000 werd het van ons. Het was wel een opknapper.
2 Jaar geleden, 0 overboden op huis van aankoop, op mijn eigen huis is 40.000 overboden.
Alle reacties Link kopieren
15.000 overboden voor appartement in centrum Amsterdam in 2020. De vraagprijs was al hoog. Zaten uiteindelijk 5000 boven het tweede bod. (6500,-/m2).
Vorig jaar zelf een woning verkocht voor 25.000 euro boven de vraagprijs. Er was nog een bod van 28.000 euro boven de vraagprijs maar die voorwaarden waren minder gunstig voor mij dus ging akkoord met het iets lagere bod.

Ik heb eind vorig jaar een woning gekocht waarbij ik 10.000 euro boven de vraagprijs had geboden.
Wij hebben het huis voor minder dan de vraagprijs gekocht. 2019 en een stad in Zuid Limburg.Eerlijk toegeven het huis was een puinhoop. Het stond al negen maanden te koop, het stonk er binnen en het was echt een opknappertje. Maar de ligging in 1 woord geweldig.
Ons toenmalige huis is voor 30000 boven de vraagprijs toen verkocht. We hebben nog nooit een huis boven de vraagprijs gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Recent een woning gekocht in het midden van het land. Met ongeveer 40.000 overboden. We waren nier het hoogste bod maar het is ons gegund (oa wegens geen financieel voorbehoud en onze “jonge” leeftijd). Soms moet je dus geluk hebben.

En let op dat als je overbiedt dat je het risico loopt dat je alles boven de vraagprijs zelf moet inleggen! In onze regio zijn de vraagprijzen vaak relatief “laag” om overbieden uit te lokken, maar als de woning niet wordt getaxeerd voor je uiteindelijke bod dan moet je dus eigen financiële middelen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Eind 2019, 8000,- onder de vraagprijs.

We wonen in een dorp maar inmiddels krijg je hier ook helemaal niets meer zonder flink overbieden
Alle reacties Link kopieren
€31.000 boven de vraagprijs. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het huis scherp was geprijsd om zoveel mogelijk kopers te lokken. Bij het bezichtigmoment liepen we met 10 stellen tegelijk door het huis. Makelaars doen dit om het gevoel van druk op te voeren, zodat mensen gaan overbieden. Uiteindelijk vinden we dat we een prima prijs hebben betaald, we wonen er heerlijk.
Wij hebben €41.000 boven de vraagprijs geboden. Het huis was echt precies wat we altijd hebben gewild.. en we wisten dat eenzelfde huis eerder voor meer dan 50k boven de vraagprijs verkocht was. Dat konden en wilden we er niet voor opbrengen. Maar we hebben onze grens binnen alle redelijkheid opgezocht en dat ook geboden.
In combinatie met een brief hebben we het huis uiteindelijk "gekregen".

Krankzinnig.. als je me dit van te voren had verteld had ik je echt helemaal voor gek verklaard. Ik weet ook niet of we dit bedrag geboden hadden als we niet hadden geweten voor welke prijs dat andere huis verkocht was. Maar omdat we zó "wanhopig" waren, we wilden dit huis echt heel graag, hebben we het geprobeerd. Met succes dus.
Gelukkig door goede verkoop van onze huidige woning houden we nog een acceptabele hypotheek over. (€30.000 boven de vraagprijs ).

In het zuiden van het land overigens.
anoniem_6505babecb711 wijzigde dit bericht op 11-05-2021 09:48
4.26% gewijzigd
Wat een verschil met vijf jaar geleden.

Met de verkoop van ons eigen huis gingen we voor 50 duizend euro de boot in. Vraagprijs lag al tienduizenden euro’s lager dan wat we wilden, en toch duurde de verkoop nog járen (en kregen we minder dan de vraagprijs). We wilden er zo graag weg.

Pas sprak ik mijn oude buurvrouw, inmiddels ook verhuisd. Wij hebben ons huis na járen voor 170 duizend verkocht, zij binnen 1 dag voor haast vier ton, en ook nog wat onder de tafel. Huizen zijn identiek … Dat deed wel een beetje pijn.
Alle reacties Link kopieren
Oktober 2019 gekocht voor vraagprijs. Huis stond nog niet op Funda, koper gunde het ons en we hadden geen probleem met half jaar wachten op overdracht.

Huizen hebben inmiddels vraagprijs van 40k meer in de straat
Maand geleden verliefd op een huis. Vraagprijs €329.000

Is voor €400.000 weggegaan.
Familielid van mij kocht in Utrecht centrum een appartement voor 235.000.
Zij heeft er voor 75.000 aan verbouwd. Dit jaar stond het voor 525.000 te koop op Funda. Binnen 1 dagen stonden er 17 bezichtigingen gepland.
Het appartement is uiteindelijk verkocht voor 610.000.
Alle reacties Link kopieren
Juli 2020 bod gedaan, 5000 euro onder de vraag prijs maar zonder voorwaarden. Appartement in Zwolle, 1 dag op funda gestaan had ik al bod gedaan. Zonder zelf gezien te hebben. Woon er nu heerlijk in, zeer goede keus geweest.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven