Hoge pieptoon in huis

01-12-2010 11:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben sinds afgelopen weekend al een paar keer een hele irritante pieptoon in huis gehoord. Zondag bleef het anderhalf uur aanhouden, gisteravond was het steeds aan en weer uit en dan weer aan. Heel vreemd.

We kunnen er maar niet achter komen waar het vandaan komt. We hebben al gedacht aan de kraan, of de leidingen, of de verwarming, of zelfs iets bij de buren. De buren horen het trouwens ook, maar het lijkt toch echt bij ons te zitten.

Het geluid lijkt op het bijgeluid als iemand een paar huizen verderop een elektrisch apparaat zoals bijv een stofzuiger gebruikt. Maar het is wel monotoon, het klinkt niet als er mee wordt 'bewogen' zoals bij een schuurmachine.

Wie heeft een idee waar we verder kunnen zoeken voor we allebei gek worden??

Het gaat om een huis uit 2008, dus geen oude leidingen ofzo.
Het kan een stekker zijn van een apparaat. Ik heb het weleens bij mijn laptop. Een hele hoge, irritante constante pieptoon. Probeer eens na te gaan waar het vandaan komt. Gewoon de stekker eruit trekken, of gewoon in de meterkast de hoofdschakelaar uitzetten. Als je het dan niet meer hoort weet je iig zeker dat het een apparaat is.

Het zou ook een rookmelder kunnen zijn waarvan de batterij leeg is.
Heb je je radiatoren helemaal open staan?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik heb het bij mijn oven. Heeft een week geduurd voodat we wisten waar het vandaan kwam. Vreselijk!

Check eens wat er aan staat en wat er uit staat, want je hoort het geluid dus niet nonstop..
quote:Tirusha schreef op 01 december 2010 @ 11:21:

Het zou ook een rookmelder kunnen zijn waarvan de batterij leeg is.Dat denk ik niet, dan weet je het nl. meteen. Laatst midden in de nacht gehad, je zit meteen tegen het plafond van het lawaai.
Net wat Tirusha zegt, ik heb een oplader van een mobiel en die piept ook enorm. Ik weet niet of je een staande halogeenlamp hebt, die van mijn schoonmoeder maakte ook een oorverdovende pieptoon als hij aanstond.

De thermostaatknop van de verwarming kan ook fluiten, lekker midden in de nacht....
anoniem_107486 wijzigde dit bericht op 01-12-2010 11:31
Reden: nog wat vergeten
% gewijzigd
Ik denk inderdaad nog steeds aan de radiator. Ook omdat het pas sinds het weekend zo koud is. Maar heel gek dat het dan ook af en toe weg is.

Je hoort het het beste in de badkamer en de kinderkamers. En de cv kast is beneden in de gang, dus dat is dan weer vreemd.

Het is zeker geen rookmelder. Want ik weet hoe dat klinkt, mijn god, dan zou ik verhuizen.
wij hebben dit ook gehad, bleek klep te zijn in de cv-ketel die niet goed sloot. Zowel bij aanzetten warm water als bij verwarminingen ging het geluid. Misschien toch (nogmaals) daar eens goed gaan luisteren?

Trouwens, sinds afgelopen weekend, dat was ook precies wanneer het kouder werd buiten, versterkt mijn theorie over de cv.
Lucht in je radiatoren misschien?
Ik had het ook met de radiator in de badkamer, ik werd er 's nachts gewoon van wakker. Uiteraard hoorde mijn man het niet, maar na een paar keer aan de knop draaien was het opgelost.
Ik hoor de tv altijd piepen als ie aanstaat! Irritant he? En dat klinkt wel anders dan een rookmelder die piept, het is een hele hoge, indringende piep, maar niet per se een harde piep. Aan de tv kan ik helaas niets doen, want ik hoor het alleen als de tv aanstaan en tja, als ie aanstaat, wil ik ook kijken natuurlijk! Ik hoor nu trouwens ook een piep en dat is geloof ik mijn elektrische oventje. Het helpt dan om de stekker eruit te trekken.
Ik had het met de hots-en-bots-baan van Fisher Price. Als mijn kinderen die aanzetten terwijl de batterijen bijna leeg zijn, draaien de schijven niet meer, maar piepen ze wel ongelooflijk. Duurde ook even voor ik daar achter was. Vooral omdat ze soms zelf de baan weer afzetten en je het dan dus niet meer hoort. Na een tijdje draaide er weer een aan het sleuteltje en jawel... weer die herrie. Manlief hoort hoge tonen niet zo goed. Die dacht dat ik gek aan het worden was.
Home is where your wifi connects automatically.
quote:Welpie schreef op 01 december 2010 @ 11:39:

Manlief hoort hoge tonen niet zo goed. Die dacht dat ik gek aan het worden was.Mijn vriend hoort het ook niet! Echt een vrouwending denk ik. Ik kan als ik in de keuken staan horen dat hij de tv aanzet (hoewel hij hem altijd op mute heeft staan, omdat ie dan teletekst kijkt). Hij snapt écht niet hoe ik dat kan horen, haha!
Geen vrouwending, meer een jeugdding. Hoe minder je je oren hebt verpest, hoe beter je die pieptonen hoort. De meeste mensen boven de 21 horen die tonen helemaal niet meer
bij mij is het ook de cv-ketel. Als hij aanslaat gaat hij heel hoog piepen. En dat is met dit weer best vaak De monteur is er bij geweest, nu is het minder, maar nog steeds af en toe een pieptoon.
quote:AlettaJacobs schreef op 01 december 2010 @ 11:43:

Geen vrouwending, meer een jeugdding. Hoe minder je je oren hebt verpest, hoe beter je die pieptonen hoort. De meeste mensen boven de 21 horen die tonen helemaal niet meer Dat is een bewezen vooroordeel. Ik word deze maand 49, maar kan ook niet tegen hoge tonen. Het is een vrouwen- en kinderding. Dat ding dat ze hebben willen ophangen in winkelcentra om hangjongeren te weren, heb ik eens gehoord, dat ding schreeuwde in mijn oren.
Ha! Heb ik toch gelijk als ik zeg dat mijn vriend z'n Ipod niet zo achterlijk hard moet zetten... Ik zette mijn walkman ook altijd vrij zacht, wilde geen gehoorbeschadiging. Misschien heeft dat geholpen?
Bij mij is een irritante toon afkomstig uit mijn tv-ontvanger (internettelevisie) van KPN. Om gek van te worden.

(Ik heb dan ook een belachelijk goed gehoor, volgens vriendlief )

Geen tips hier verder, behalve dan inderdaad de radiotoren een keer goed ontluchten en alle apparaten een keer aan en uit zetten en dan checken of het geluid er nog is...
quote:Cateautje schreef op 01 december 2010 @ 11:48:

[...]

Dat is een bewezen vooroordeel. Ik word deze maand 49, maar kan ook niet tegen hoge tonen. Het is een vrouwen- en kinderding. Dat ding dat ze hebben willen ophangen in winkelcentra om hangjongeren te weren, heb ik eens gehoord, dat ding schreeuwde in mijn oren.Dat is geen bewezen vooroordeel, het is een biologisch gegeven. Jij hebt blijkbaar niet zovaak naar mp3-spelers en harde concerten geluisterd
De cv ketel. Of je decoder bij de tv. Die van ons maakt een heel brommend geluid.
quote:AlettaJacobs schreef op 01 december 2010 @ 11:51:

[...]

Dat is geen bewezen vooroordeel, het is een biologisch gegeven. Jij hebt blijkbaar niet zovaak naar mp3-spelers en harde concerten geluisterd Volgens mij klopt dit.
quote:Cateautje schreef op 01 december 2010 @ 11:48:

[...]

Dat is een bewezen vooroordeel. Ik word deze maand 49, maar kan ook niet tegen hoge tonen. Het is een vrouwen- en kinderding. Dat ding dat ze hebben willen ophangen in winkelcentra om hangjongeren te weren, heb ik eens gehoord, dat ding schreeuwde in mijn oren.O tóch, haha! Laten we het erop houden dat er meerdere factoren van invloed zijn
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 december 2010 @ 11:51:

De cv ketel. Of je decoder bij de tv. Die van ons maakt een heel brommend geluid.Ook KPN?
waarschijnlijk de cv-ketel dan

Ik heb ook wel eens gehad dat ik al dagen af en toe een pieptoon hoorde en niet wist waar het vandaan kwam. Was het het antwoordapparaat van mn nieuwe (vaste) telefoon.

Oh en ook een keertje dat de mysterieuze pieptoon van mijn wasmachine kwam die geen watertoevoer kreeg en daarom op alarm ging.
quote:AlettaJacobs schreef op 01 december 2010 @ 11:51:

[...]

Dat is geen bewezen vooroordeel, het is een biologisch gegeven. Jij hebt blijkbaar niet zovaak naar mp3-spelers en harde concerten geluisterd Ga maar eens naar een concert van Dreamtheater.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven