Hond en katten?

08-09-2019 14:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om volgend jaar een hond aan te schaffen, ik neig naar een asielhond/straathond uit Roemenië o.i.d.

Nu heb ik twee katten en de dynamiek tussen die twee is prima. Zijn er forummers die ervaring hebben met een (jong)volwassen hond in huis nemen waar op dat moment katten reeds de baas zijn?

Het lijkt mij namelijk verschrikkelijk wanneer de tijdelijke gewenningsperiode uitmond tot een eeuwig drama met hysterische katten en/of een hond die het niet naar zijn zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
Juist de honden uit Roemenië of Griekenland kunnen vaak wél met katten. Heel typisch. In Nederland zul je minder van die honden tegenkomen.

Veel stichtingen zoals die uit Monemvasia heeft heel veel honden die met katten kunnen. En ze hebben ook al veel honden in opvanggezinnen hier in Nederland.

Het probleem zal echt niet bij de hond liggen, maar meer bij jouw katten. Katten zijn moeilijker, gecompliceerder dan honden. Minder aangepast. Kunnen moeilijker dingen accepteren. Dus ken je katten goed, zodat je de hond niet dupeert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven