Hond erg ziek
dinsdag 21 januari 2014 om 17:19
Hallo,
Mijn hond heeft gister in een onbewaakt moment een kwart pak pure hagelslag leeggegeten. Ik ben hier pas achtergekomen toen in de nacht de symptomen kwamen. Braken, hypernerveus, warm, versnelde hartslag en ademhaling.
Vanmorgen gelijk naar de dierenarts gebracht. Infuus gekregen en veel norritspoelingen. Ze drinkt goed en eet goed. Echter vanmiddag opgehaald en ze is nog steeds hyper en aggresief. Morgen moet ze terug voor controle. Maar de norit begint haar werk te doen. Ik ben vooral bang voor restschade. Heeft iemand die ooit meegemaakt en is jullie hondje er goed uitgekomen?
Mijn hond heeft gister in een onbewaakt moment een kwart pak pure hagelslag leeggegeten. Ik ben hier pas achtergekomen toen in de nacht de symptomen kwamen. Braken, hypernerveus, warm, versnelde hartslag en ademhaling.
Vanmorgen gelijk naar de dierenarts gebracht. Infuus gekregen en veel norritspoelingen. Ze drinkt goed en eet goed. Echter vanmiddag opgehaald en ze is nog steeds hyper en aggresief. Morgen moet ze terug voor controle. Maar de norit begint haar werk te doen. Ik ben vooral bang voor restschade. Heeft iemand die ooit meegemaakt en is jullie hondje er goed uitgekomen?
dinsdag 21 januari 2014 om 17:36
Hoe de hond reageert is per hond verschillend. 100 gram voor een hond van 5 kilo is wel ernstig. Houd haar goed in de gaten, luister naar het hart, ademhaling en of ze geen toevallen krijgt. Misschien heeft de DA het ook wel verteld. De stoffen in chocolade kunnen het centraal zenuwstelsel aantasten.
Ik ken ook een hond die een hele reep op had en er niks van over heeft gehouden. Heel veel sterkte!
Ik ken ook een hond die een hele reep op had en er niks van over heeft gehouden. Heel veel sterkte!
dinsdag 21 januari 2014 om 18:17
Er is een behoorlijke lijst, ff googelen, van zaken die slecht of zelfs dodelijk zijn voor een hond, naast chocolade onder andere avocado's.
Uien, paprika, een flintertje kan geen kwaad, zijn ook niet goed voor een hond, bonen ook niet maar dat ligt er weer aan welke bonen het zijn. Chocolade en ander snoepgoed ligt in een kast die ze niet open kan maken.
Uien, paprika, een flintertje kan geen kwaad, zijn ook niet goed voor een hond, bonen ook niet maar dat ligt er weer aan welke bonen het zijn. Chocolade en ander snoepgoed ligt in een kast die ze niet open kan maken.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 21 januari 2014 om 18:21
Doe mij een lol en wacht niet tot de ochtend als het nu toch weer verkeerd lijkt te gaan. Dierenartsen draaien ook nachtdiensten en er is er altijd wel eentje bereikbaar. Des te sneller jij handelt des te sneller jouw hond behandeld kan worden en dat kan in dit soort situaties het verschil maken tussen leven en dood.
dinsdag 21 januari 2014 om 18:22
dinsdag 21 januari 2014 om 18:28
Ik ga er vanuit dat als het risico nog heel groot zou zijn, je dierenarts hem nog zou hebben gehouden. Dan had je hem nu niet thuis gehad.
Ik heb geen idee wat de 'restschade' gaat zijn. Ik gok dat als alles het lichaam verlaten heeft de hond weer gewoon de oude gaat zijn.
Bij twijfel gewoon dierenarts bellen hoor, die hebben allemaal 24 uurs dienst, net als onze ziekenhuizen.
Ik heb geen idee wat de 'restschade' gaat zijn. Ik gok dat als alles het lichaam verlaten heeft de hond weer gewoon de oude gaat zijn.
Bij twijfel gewoon dierenarts bellen hoor, die hebben allemaal 24 uurs dienst, net als onze ziekenhuizen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
dinsdag 21 januari 2014 om 19:04
quote:NummerZoveel schreef op 21 januari 2014 @ 18:21:
Doe mij een lol en wacht niet tot de ochtend als het nu toch weer verkeerd lijkt te gaan. Dierenartsen draaien ook nachtdiensten en er is er altijd wel eentje bereikbaar. Des te sneller jij handelt des te sneller jouw hond behandeld kan worden en dat kan in dit soort situaties het verschil maken tussen leven en dood.
Dit dus, en zorg dat je nu alvast weet welke DA er vannacht dienst heeft
Scheelt weer in paniek zoeken als het er op aan komt.
Sterkte!
Vroeger kon je en hond nog een schep zout geven als hij iets gegeten had wat niet mocht
Maar dat is achterhaald volgens mij.
Dus aan die info heb je net helemaal niets.
Heel veel succes de komende uren!
Dit dus, en zorg dat je nu alvast weet welke DA er vannacht dienst heeft
Scheelt weer in paniek zoeken als het er op aan komt.
Sterkte!
Vroeger kon je en hond nog een schep zout geven als hij iets gegeten had wat niet mocht
Maar dat is achterhaald volgens mij.
Dus aan die info heb je net helemaal niets.
Heel veel succes de komende uren!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 21 januari 2014 om 19:05
quote:lila01 schreef op 21 januari 2014 @ 19:04:
Ik lees net op een dierensite, dat als de hond langer dan 3 uur geleden chocolade heeft gegeten hij opgenomen wordt, bij jou niet gebeurd dus?ze zegt toch dat ze hem vanmorgen heeft weggebracht en vanmiddag heeft opgehaald?
Ik lees net op een dierensite, dat als de hond langer dan 3 uur geleden chocolade heeft gegeten hij opgenomen wordt, bij jou niet gebeurd dus?ze zegt toch dat ze hem vanmorgen heeft weggebracht en vanmiddag heeft opgehaald?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
dinsdag 21 januari 2014 om 19:17
quote:runningmonster schreef op 21 januari 2014 @ 19:12:
Ik ken een jack russel die megaveel chocola had gegeten.. Dikke buik, plofte bijna uit elkaar. Paar dagen ziek van geweest maar niets aan overgehouden. Sterkte
Het heeft niet zo veel te maken met zijn maag maar met een giftige stof waar honden niet tegen kunnen
http://www.huisdierenziek ... en/hond-en-chocolade.html
Ik ken een jack russel die megaveel chocola had gegeten.. Dikke buik, plofte bijna uit elkaar. Paar dagen ziek van geweest maar niets aan overgehouden. Sterkte
Het heeft niet zo veel te maken met zijn maag maar met een giftige stof waar honden niet tegen kunnen
http://www.huisdierenziek ... en/hond-en-chocolade.html
dinsdag 21 januari 2014 om 19:25
quote:runningmonster schreef op 21 januari 2014 @ 19:22:
Dat weet ik al maar om aan te geven dat het om heel veel chocolade ging.
Mijn hond maakt er ook een sport van om mijn M&M's van tafel te jatten hoor
Hij heeft er ook nooit wat aan overgehouden
(gelukkig)
Dat weet ik al maar om aan te geven dat het om heel veel chocolade ging.
Mijn hond maakt er ook een sport van om mijn M&M's van tafel te jatten hoor
Hij heeft er ook nooit wat aan overgehouden
(gelukkig)
woensdag 22 januari 2014 om 15:49
Wat erg zeg, arm dier!
Ik heb altijd standaard zwarte kool in huis, ook voor voedselvergiftiging! Dat kwam dan ook als eerste in mijn hoofd op toen ik je verhaal las. Maar ja, er is natuurlijk wel aardig wat tijd voorbij gegaan voordat dit toegediend is.
Ik hoop dat je hond er weer bovenop komt.
Heel veel sterkte
Ik heb altijd standaard zwarte kool in huis, ook voor voedselvergiftiging! Dat kwam dan ook als eerste in mijn hoofd op toen ik je verhaal las. Maar ja, er is natuurlijk wel aardig wat tijd voorbij gegaan voordat dit toegediend is.
Ik hoop dat je hond er weer bovenop komt.
Heel veel sterkte
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.