hond met vlooien

10-08-2011 23:35 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Ik heb van de week onze hond(je) behandeld met vlooienshampoo,maaarrrrr die rotbeestjes zitten er nog en het arme beestje krabt zich wezenloos.

Ondertussen heb ik hem ook een vlooienband om gedaan.. niks lijkt te helpen.

Iemand een ideetje??

vind het zo zielig voor het beestje..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Overigens zijn de pipetjes van goedkopere merken en het Kruidvat vaak leeg. Dus toch nog duurkoop.
quote:eefje1980 schreef op 11 augustus 2011 @ 00:17:

Overigens zijn de pipetjes van goedkopere merken

en het Kruidvat vaak leeg. Dus toch nog duurkoop.He? Nog nooit meegemaakt!
quote:celine2906 schreef op 11 augustus 2011 @ 00:18:

[...]

He? Nog nooit meegemaakt!Ik helaas wel, geloofde het ook haast niet maar zeker twee keer nu. Bij die van het Kruidvat en hoor het ook over andere goedkope merken. Je hoort het ook wel aan het geluid als je erin knijpt, dat er alleen lucht uitkomt.
quote:eefje1980 schreef op 11 augustus 2011 @ 00:24:

[...]

Ik helaas wel, geloofde het ook haast niet maar zeker twee keer nu. Bij die van het Kruidvat en hoor het ook over andere goedkope merken. Je hoort het ook wel aan het geluid als je erin knijpt, dat er alleen lucht uitkomt.

Voordeel zou dan wel zijn dat hij het minder dan een keer of 8 of 9 per jaar krijgt toegediend .

Ik let er altijd op dat het tussen de schouderbladen komt en zie dan altijd een natte plek. En dan weet ik dat het goed zit.
Ben je daar mee terug gegaan,eefje1980??

raar lege pipetjes..

En ik zal dan ook maar meteen een ontwormkuur kopen voor hem.
quote:lichtbron schreef op 11 augustus 2011 @ 00:28:

Ben je daar mee terug gegaan,eefje1980??

raar lege pipetjes..

En ik zal dan ook maar meteen een ontwormkuur kopen voor hem.

Ja en een nieuwe verpakking gekregen

Ontwormen is idd ook heel verstandig.
quote:celine2906 schreef op 11 augustus 2011 @ 00:27:

[...]

Voordeel zou dan wel zijn dat hij het minder dan een keer of 8 of 9 per jaar krijgt toegediend .

Ik let er altijd op dat het tussen de schouderbladen komt en zie dan altijd een natte plek. En dan weet ik dat het goed zit.ha ha ja, da's waar ;) Het is ook wel erg chemisch spul allemaal, ga misschien toch eens een andere variant (biologisch) proberen.
quote:eefje1980 schreef op 11 augustus 2011 @ 00:30:

[...]

Ontwormen is idd ook heel verstandig.2x per jaar. Ook bij kruidvat. Wil niet promoten hoor.
Ik haal trouwens geen voer bij Kruidvat. Geef PlanPro. Wel iets duurder maar wel goed voer. Nooit ziek enzo.
quote:Zuigstengel schreef op 10 augustus 2011 @ 23:40:

Front-line druppels, das het enige wat hier hielp..Juist! Dat helpt echt!
Niet om lullig te doen TO maar ik weet niet wat voor hondenmand je hebt en of je vloerbedekking hebt en een stoffen bank. Maar je moet alles goed in de gaten houden. Want misschien zit daar wel het probleem. Vind het zo raar als je je hond nog maar net hebt behandeld met shampoo, hij toch onder de vlooien blijft zitten, of alweer vlooien heeft.

Morgen het hondje even goed behandelen hoor want het is echt heel zielig.

succes ermee.
Ik heb zijn vlooienband af gedaan en toch maar Front-line gegeven had nog één pipetje liggen.

Die vlooienband duw ik morgen wel in de stofzuiger..

heb zijn kussen en dekentje nu in de was gegooid en zijn mand goed ontsmet..
Celine is niet lullig hoor.

Wil morgen zijn spuitbus kopen,om de meubels enzo te behandelen..
Vlooienband kan je gewoon opzuigen
quote:lichtbron schreef op 11 augustus 2011 @ 00:49:

Celine is niet lullig hoor.

Wil morgen zijn spuitbus kopen,om de meubels enzo te behandelen..

Ik heb dit nl ook een keer gehad. Hond en kat goed behandeld maar toch een vlooienplaag. Ik had toen nog vloerbedekking......nooit meer vloerbedekking dus.

IK heb trouwens een aantal dekens (fleece dekens van de zeeman/wibra/ikea ofzo) en 1 a 2x in de week geef ik hem een schone mand.
quote:celine2906 schreef op 11 augustus 2011 @ 00:49:

Vlooienband kan je gewoon opzuigen ha,ha dat bedoelde ik ook,Celine..
Celine,wij hebben zeil en houten vloer dus dat scheelt weer.
Ja dat scheelt inderdaad.

Nou succes met de hond hoor.
Mijn kat heeft een vlooienallergie en de pipetjes van de kruitvat helpen daar niet tegen. Ik moest echt een duurder merk kopen maar hij was wel van zijn vlooien af met de duurdere merk. Bolfo Gold is trouwens ook heel goed, gewoon te koop bij de dierenspeciaalzaak
Bij de DA is nu ook vlooienmiddel te koop wat gelijk ontwormt. Advocate heet het, wel duur 15 euro geloof ik.
Iedereen bedankt voor de adviezen,ga er zeker gebruik van maken..

Kruip nu eerst mijn bed in. Morgen in mijn huisje schilderen..
Ik heb zelf deze week (voor de tweede keer in 2 maanden) mijn katten behandeld. Ik begreep niet waarom ze steeds terugkwamen, maar nu blijkt dat ik te snel ging stofzuigen na het spuiten van gif (en daarmee de werking teniet deed). Ik heb het even nagevraagd bij de dierenwinkel:

1. katten met spul in de nek behandelen om bestaande vlooien te doden en ook tegen nieuwe eitjes.

2. in HELE huis stofzuigen en dweilen. Daarna spuiten met spuitbus. Vooral ook de naden en kieren (ook in parket en laminaat!!) want daar zitten vaak de eitjes verstopt tot er een dier langsloopt. Daarna 3 dagen niet stofzuigen of dweilen, dan werkt het gif langer door.

3. deze hele behandeling nog een tijdje herhalen (1 x per maand, twee of drie keer)

Het schijnt dat 1 vlo elke dag eitjes legt. Als je er dan niks aan doet, komen deze uit, leggen weer meer eitjes etc. etc. Dus de vlieger "ik zie maar 1 vlo" gaat niet op, want deze vlo heeft dan binnen een dag eitjes gelegd op je huisdier, in de vloerbedekking, in de naden van je vloer enzo.

Succes!
Ik heb het zelf een tijd terug meegemaakt met onze hond.

We zijn er binnen 2 weken vanaf gekomen door de volgende dingen te doen:

1. Allereerst heeeeel goed stofzuigen, vooral bij plinten, kieren en gaatjes ed. Let op! NIET dweilen. Die kleine krengen houden juist van een vochtige omgeving

En gooi alles van stof dat in de wasmachine past op een hete stand in de machine.

2. Stronghold geven aan je hond. (pipet in nek) (volgens mij, de dierenarts en mensen om me heen is dat de beste die er is) en vlooienshampoo werkt alleen op de levende vlooien die er dan zitten. Eitjes en larven enz. krijg je daar niet mee weg dus de dag erna zitten de volgende alweer in de starthouding klaar. En uit ervaring kan ik je vertellen dat frontline minder goed werkt. De één doodt alleen vlooien, stronghold dood ALLE stadia van een vlo dus ook de larven enz.

Als je deze niet tegen gaat dan krijg je ze dus elke keer opnieuw.

3. Zorgen dat je de dag erop een flink aantal uur met hond uit huis kan zijn. Je huis dan insprayen met Indoor-X (vooral de plinten, dus rondom je huis en alles van stof denk aan een stoffe bank, kleed, en zijn/haar mand/kussen.)

Dit een halve dag zijn werk laten doen. Daarna je ramen en deuren open zetten en even laten luchten.

4. 3 dagen later stofzuigen, maar NIET in de buurt van je plinten komen. Deze pas na ongeveer anderhalve week mee stofzuigen. Anders is je werking al snel voorbij.

5. Dan zorg je dat je elke dag...liefst meerdere keren per dag met je hond buiten gaat zitten, of in elk geval goed in het licht en dan ga je met een vlooien kam je hond nalopen. Kijk vooral goed op zijn/haar kontje. Hier zitten ze het vaakst. Zorg dat je deze vlooien één voor één doodt. Elke vlo is er één minder die zich kan voortplanten.

6. Elke 4 weken pipetje geven en na een maand nog een keer je huis insprayen zoals vertelt. En naar behoefte zelfs nog een keer. Wij hadden zelf maar 2x nodig.

Dan ben je er het snelst van af. En wanhoop niet als je er nog een enkele ziet. Als je door blijft gaan met Stronghold gaan ze uiteindelijk allemaal dood. Het wordt echt steeds minder.

Ps.

De tips van vlooienband in je stofzuigzak: NIET doen!! Als je je stofzuiger aan zet blaas je aan de achterkant het gif rond in je woonkamer.

Gooi wel elke keer na het stofzuigen je zak weg, of zorg in elk geval dat je de zak goed afsluit tussen alle stofzuig beurten door. Vlooien kunnen er anders gewoon weer uitspringen.

En nog een belangrijk puntje: zorg ook dat je zelf elke avond je kleding in de was gooit.

Succes!!!
O ja, sokken ook elke dag wassen of in afgesloten zak doen tot er een was draait. Anders loop je zelf alle eitjes het hele huis door...Tip van de dierenwinkel, was ik vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven